Kat gebruikt rv poot niet meer

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
theadora99

Berichten: 3624
Geregistreerd: 26-05-11

Kat gebruikt rv poot niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-18 09:51

Hoi allemaal,
Zoals de titel al een beetje zegt, gebruikt mijn kat zijn rechter voorpoot helemaal niet meer sinds zondag middag. Overleg gehad met DA, afwachten tot maandag en dan langskomen. We zijn erheen geweest, röntgen foto’s maar niet gebroken, dus bandenletsel/zenuwschade of nog iets anders?? Geen idee dus eigenlijk. Pijnstilling gekregen en afwachten, als hij vandaag niet beter liep verder gaan zoeken bij een andere praktijk met meer mogelijkheden.

Dinsdag liep hij na de pijnstilling verrassend goed, hij steunde op t pootje en mankte vooral heel erg, maar dat is langzaam weer steeds minder geworden en nu gebruikt hij hem helemaal niet meer. Hij krijgt wel nog steeds pijnstilling ;)

Maargoed, wat nu? Ik ga sowieso verder zoeken met dierenartsen etc, maar ik dacht er zitten zo veel mensen met katten op bokt misschien heeft iemand ervaring en kan die me gerust stellen, want ik droom nu over hem in laten slapen en hij is sinds zijn geboorte bij mij, als het echt niet gaat moet het maar maar denk niet dat ik dat aankan...

Hij eet overigens prima, oogt verder gezond en niets geks gemerkt buiten zn pootje om. Verder is t ook een schat en laat hij alles toe, hij heeft duidelijk pijn maar onderzoeken enzo laat hij gewoon toe. Ook hoorde ik hem net voor het eerst in zn leven miauwen -O-

Foto’s doe ik erbij, filmpjes ga ik ook nog ruzie mee maken die komen zsm. Wees alsjeblieft een beetje lief, alle tips en ideeen mogen en ik doe echt alles wat ik kan om hem verder te helpen...

In betere tijden:
Afbeelding

Afbeelding

Nu:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


JustMeKV
Berichten: 460
Geregistreerd: 27-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 10:03

Zit er toevallig niets tussen het kussentjes, of in een kussentje? of de nagels eens dubbel checken?
Is dit het niet. Eens hoger op zien naar mogelijke letsels...
Dit kan zowat van alles zijn, maar als hij last heeft zeker niet laten om nogmaals naar de dierenarts te gaan..
Altijd lastig als het niet meteen gevonden word.

theadora99

Berichten: 3624
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-18 10:04

JustMeKV schreef:
Zit er toevallig niets tussen het kussentjes, of in een kussentje? of de nagels eens dubbel checken?
Is dit het niet. Eens hoger op zien naar mogelijke letsels...
Dit kan zowat van alles zijn, maar als hij last heeft zeker niet laten om nogmaals naar de dierenarts te gaan?


Nee heeft de Da ook allemaal gecheckt.. ga sowieos nog een keer naar de dierenarts maar dacht misschien herkent iemand het en kan ik bijv Ierse voorstellen bij de Da. Filmpje komt eraan

theadora99

Berichten: 3624
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Kat gebruikt rv poot niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-18 10:12


BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 10:15

Hoe goed is je DA in het beoordelen van röntgenfoto's? Op de praktijk waar ik werkte werden foto's bij twijfel doorgestuurd naar de radioloog om ze nogmaals te beoordelen, het kan soms namelijk best heel lastig zijn om het te beoordelen. In sommige gevallen, OF als de foto vanuit een andere hoek werd genomen kwam er dan toch een breuk aan het licht.

Amerikaanse Appaloosa Magic, Quarter Horse Dino en mini's Rakker & Sproet
Volg ons Paddock Paradise op INSTAGRAM! # Volg Paddock Paradise op FACEBOOK!

theadora99

Berichten: 3624
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-18 10:16

BrittS schreef:
Hoe goed is je DA in het beoordelen van röntgenfoto's? Op de praktijk waar ik werkte werden foto's bij twijfel doorgestuurd naar de radioloog om ze nogmaals te beoordelen, het kan soms namelijk best heel lastig zijn om het te beoordelen. In sommige gevallen, OF als de foto vanuit een andere hoek werd genomen kwam er dan toch een breuk aan het licht.


Ze hebben ze idd doorgestuurd en ook daar kwam geen breuk uit. Wel een goede tip maar ook al gedaan. Hetlijkt volgens haar ook meer vanuit de schouder te komen.

theadora99

Berichten: 3624
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Kat gebruikt rv poot niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-18 18:01

Morgen 9.00 afspraak bij de DA

Wildgirl

Berichten: 11655
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Kat gebruikt rv poot niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 18:15

https://www.youtube.com/watch?v=I5SkZaC ... e=youtu.be dit was mijn kat na een (waarschijnlijk) beknelling en als gevolg daarvan zenuwschade.
Mijn DA heeft toen een extreem hoge dosis vit b gespoten, hij liep binnen 2 dagen 50% beter en binnen 4 weken weer normaal.
Ook op de foto niets te zien.
Wat ook nog zou kunnen, omdat ik jouw kat wél op haar zooltje zie staan, is dat het gewricht uit de kom is geweest.
Echter zou dat met pijnstilling en rust vlot moeten beteren.
Film zo veel mogelijk, zodat je DA kan zien hoe de poes zich thuis toont.
Heel veel beterschap!!


theadora99

Berichten: 3624
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Kat gebruikt rv poot niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-18 18:18

Oh jeetje!
Nee nu houdt hij hem ingetrokken en hinkelt op 3 poten. Dinsdag ging het een stuk beter. Bedankt voor je ervaring in elk geval!

Wildgirl

Berichten: 11655
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Kat gebruikt rv poot niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 19:18

Hoe ging het bij de da?

Laibadji

Berichten: 1685
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 19:29

Lijkt heel hard op wat mijn kat had een maand geleden. Ook van de ene dag op de andere rechter poot onbruikbaar. Er zat ook niets in.

Van DA ontstekingsremmer gekregen. Kat 10 dagen medicatie geschreven en verbeterde heel licht. Je zag ook dat de kat veel aan haar pootje likte. Dus terug DA. Toen kwam er etter uit haar pootje. Van achter haar grootste kussentje.

Dit proper gehouden en ontsmet gedurende vele dagen. Noch geen verbetering.

Terug overleg met DA. Zij ging er vanuit dat er een ontsteking of scheur zat in haar ligamenten dus haar raad: tot zolang ze goed eet en ze ziet er goed uit geef het tijd om te genezen. Heb tot 3 maanden geduld.

We zijn 1 maand verder. Kat loopt terug op pootje. Het is nog niet 100% maar wel al heel veel beter! Hemelsbreed verschil!

Dus moraal van mijn verhaal: bij onze kat was er ook niets te zien, katten zijn heel sterke dieren en soms is geduld een goed medicijn.

theadora99

Berichten: 3624
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Kat gebruikt rv poot niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-18 20:38

Bij de DA geweest idd, ik ga even het stukje kopiëren wat ik al via WhatsApp naar de meelezers heb gestuurd. Ik heb vanmorgen een college overgeslagen voor de DA, toen meteen door naar mijn andere toen de kat thuis was, naar huis, eten en werken en ben net thuis haha.

Oké hier komt ie. Ik ben dus met Apollo bij de dierenarts geweest. Hele leuke man trouwens! Moraal van het verhaal: toch scheurtje in zijn elleboog, vlakbij de gouden vlecht waar zenuwen naar de poot lopen. Ook te zien op de röntgenfoto 8)7 Nu cortisonen injectie om in elk geval de zenuwen te behouden (prioriteit 1 nu) en vanaf morgen doorgaan met de pijnstilling. Kan 14 dagen duren voor we verbetering zien, tot die tijd binnen blijven en rust. Hij was overigens érg boos op de dierenarts, heb hem nog nooit zo horen grommen

Hevonen

Berichten: 5593
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Kat gebruikt rv poot niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 22:38

Fijn dat je nu tenminste een diagnose hebt. Anders had ik je toch aangeraden om een andere dierenarts te raadplegen en nieuwe röntgenfoto's te late maken. Gelukkig is dat niet nodig.

Beterschap voor je kat!

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, YandexBot en 19 bezoekers