Vliegen: handbagage en vloeistoffen?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Vliegen: handbagage en vloeistoffen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-18 13:29

Morgen vliegen mijn vriend en ik voor een weekend naar Londen. Nu zijn we van plan om slechts één rugtas mee te nemen die uiteraard binnen de maximale afmetingen van handbagage past. Nou is er bij mij wat onduidelijkheid omtrent het meenemen van vloeistoffen gerezen. Op de website van Easyjet (de maatschappij waarmee wij vliegen), staat: "In totaal mag elke klant een maximum van 1000 ml meenemen door de veiligheidscontrole.". Moet ik dit interpreteren als: we zijn met zijn tweeën, dus we mogen allebei een 1-liter zakje met vloeistoffen meenemen of mogen we dan slechts één 1-literzak meenemen, aangezien we maar met 1 stuk handbagage reizen? :Y)

Met andere woorden: geldt de 1-liter limiet per tas of per persoon? Iemand die mij hierover van meer informatie kan voorzien? Wij zijn nogal onervaren als op het op vliegen aankomt en internet geeft mij geen duidelijkheid. :+


JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:33

Meestal per tas, omdat er 1 tas per persoon is. Maar eigenlijk geen idee.
Je kan wel als 2e tas bijvoorbeeld een linnentas meenemen. Prop je zo in de andere rugzak als je er vanaf wilt, en heb je in principe wel 1 tas per persoon ;) En een extra tasje is altijd handig...

Te koop Shire merrie - PB voor info
[FK] [FOTO] Another year in photos

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:34

Ik denk 1 liter per tas.
Weet je zeker dat het 1 liter is? Want ik kan mij herinneren dat alles maximaal per 100 ml verpakt moet zitten.

Waarom nemen jullie niet beide een handbagage trolley mee? 10 kg zit je zo aan :+

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:35

Per tas neem ik dan aan, zoals hierboven! Ik heb het helaas ook wel eens meegemaakt dat zodra het niet allemaal in 1 ziplock tasje paste, je dingen weg moest gooien. Dit was wel op een ander airport.
Neem jij wel een handtas oid mee? Doe daar dan gewoon jouw eigen spulletjes in :)


Anoniem

Re: Vliegen: handbagage en vloeistoffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:40

Gedeelde bagage bestaat niet. Het is of jouw, of zijn bagage en in die tas mag maximaal 1 liter aan vloeistof, in eenheden van maximaal 100 ml per stuk.
Neem desnoods een eigen kleinere tas mee en doe daar je eigen spullen in. Maar even aan andere vraag, hoe redden jullie het met 1 stuk handbagage voor 2 personen voor een heel weekend aan kleding, schoenen etc??? Dat vind ik heel knap!

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Vliegen: handbagage en vloeistoffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:43

Let wel op dat je maar max verpakkingen van 100ml mag meenemen.
Mij lijkt het ook per tas te zijn, maar zoals gezegd, neem een klein linnen tasje mee, dan pak je daar het extra setje met vloeistoffen in :)

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-18 13:43

Bedankt voor jullie snelle reacties!

Wat betreft de 1 liter: op de website van Schiphol staat als volgt: "Je mag in je handbagage vloeistoffen meenemen, als ze in verpakkingen van maximaal 100ml zitten. Kleinere of halfvolle verpakkingen gels, crèmes, zalfjes, pasta’s en spuitbussen mogen uiteraard ook. Deze verpakkingen stop je in een hersluitbaar, transparant 1-liter zakje."

Ik wil niet riskeren dat ik dingen weg moet gooien, zonde! Helaas neem ik zelf verder geen handtas mee (we willen niet te veel sjouwen en ik ben geen handtassen mens :D).

Het idee van JewEmm om een klein linnen tasje mee te nemen is trouwens heel slim! Wellicht dat ik dat dan doe! :j

Anoniem schreef:
Gedeelde bagage bestaat niet. Het is of jouw, of zijn bagage en in die tas mag maximaal 1 liter aan vloeistof, in eenheden van maximaal 100 ml per stuk.
Neem desnoods een eigen kleinere tas mee en doe daar je eigen spullen in. Maar even aan andere vraag, hoe redden jullie het met 1 stuk handbagage voor 2 personen voor een heel weekend aan kleding, schoenen etc??? Dat vind ik heel knap!


Schoenen trek ik aan (nemen maar 1 paar goede schoenen mee) en qua kleding voor een weekend heb ik ook niet veel nodig, maximaal 2 setjes p.p. extra. Goed inpakken en dan moet het gaan passen. :D

laura1987

Berichten: 7126
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Vliegen: handbagage en vloeistoffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:51

Ik weet niet hoe het op Schiphol is, maar op Rotterdam AirPort mochten verpakkingen groter dan 100 ml sowieso niet, of hij nou bijna leeg was of niet.

https://www.doneeractie.nl/woning-van-f ... CjcnBszQol]HELP bokker Palmera nadat ze alles verloren is na een vulkaanuitbarsting

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:52

Ik werk zelf als luchthavenbeveiliger. Per persoon mag je zo’n literzakje vullen met 100ml items :j let op, als er geen inhoud staat vermeld op een potje of tube en het lijkt ons groter dan 100ml moeten we dit ook weggooien helaas.

Roodvos

Berichten: 6617
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Re: Vliegen: handbagage en vloeistoffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:53

Hou er wel rekening mee dat de inhoud van die halfvolle verpakking max. 100 ml mag zijn. Een halfvol flesje van 100 ml mag wel, maar een halfvol flesje van 200 ml gaat naar de container.

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Vliegen: handbagage en vloeistoffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:57

Toen ik naar Noorwegen vloog met allee handbagage heb ik gewoon dingetjes zoals tandpasta en deo na de douane gekocht. Stuk makkelijker en hoef je nergens over na te denken :')

Alleen met producten zoals een specifieke gel oid is dat lastiger.

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-18 13:58

Ah super, dankjewel Dreamy! Dat wordt dan toch nog even in de kast duiken voor een klein tasje. Ik heb van die lege 100 ml flesjes aangeschaft waar ik de vloeistoffen in overgiet, dus dat moet goed gaan. :D

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:07

Roodvos schreef:
Hou er wel rekening mee dat de inhoud van die halfvolle verpakking max. 100 ml mag zijn. Een halfvol flesje van 100 ml mag wel, maar een halfvol flesje van 200 ml gaat naar de container.


Dit is idd ook iets wat we vaak tegen komen, ik snap de denkwijze wel maar we mogen er idd niet vanuit gaan dat er dan echt maar 100ml in zit. Aangezien we dat zelf niet kunnen/mogen “meten”, moet het daarom idd weg.

secricible

Berichten: 25677
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Vliegen: handbagage en vloeistoffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:14

Je moet die zakjes met vloeistoffen altijd uit je bagage halen, dus je kan gewoon pp tellen en niet per tas. Doen ze moeilijk haal je je 1L zakje uit de tas en draag je die los tot je door de beveiliging heen bent.

Verder idd mogen de verpakkingen niet groter zijn dan 100ml en je mag er zoveel meenemen als in je zakje van 1L passen.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:50

Nessa schreef:
Ik denk 1 liter per tas.
Weet je zeker dat het 1 liter is? Want ik kan mij herinneren dat alles maximaal per 100 ml verpakt moet zitten.

Waarom nemen jullie niet beide een handbagage trolley mee? 10 kg zit je zo aan :+


EasyJet heeft geen gewichtslimiet voor handbagage. :D Alleen afmetingen.

Mijn ervaring is dat je 1 zo een zakje per persoon mag vullen. :)

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-18 15:08

EasyJet heeft inderdaad geen gewichtslimiet, dus ik kan mijn tas lekker vol proppen, zolang hij maar binnen de maximale afmetingen blijft. :D

Inmiddels heb ik een extra tasje klaargelegd waar ik het 2e zakje vloeistoffen in mee ga vervoeren. Super bedankt voor jullie hulp, dat scheelt mij weer een hoop gestress!

LaCiega

Berichten: 1070
Geregistreerd: 17-03-13

Re: Vliegen: handbagage en vloeistoffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 15:55

Je kunt ook gewoon het tweede doorzichtige zakje vloeistoffen in de hand meenemen en na de security in de zak proppen. Dan is dat tweede zakje gewoon de handbagage van je vriend (of jou) en de tas die van de ander. Hoef je ook niet een extra tas mee te nemen alleen voor die vloeistoffen

IK BEN REINIER!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mvdende, Piekosjj, tumtummie en 74 bezoekers