Wat betekend autorijden voor jou?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Wat betekend autorijden voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-18 22:26

Inmiddels bijna een haar m’n rijbewijs :') en voor mij is het echt een noodzakelijk kwaad.... ik heb er geen lol in, en als het éven kan pak ik de fiets. Ik vind het gewoon echt niet leuk :n

Dan kijk ik naar m’n vader, die rijdt voor zn lol (en zn werk, maar dan met de vrachtwagen) de halve Benelux rond, en gaat ook gerust een stuk touren zo der bestemming, gewoon, zomaar....

Mijn man heeft de auto nodig voor woon/werk verkeer, en als we geld over zouden hebben zou er een mooie oldtimer komen “voor erbij”.

Wat is autorijden voor jou?


theadora99

Berichten: 3628
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Wat betekend autorijden voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 22:27

Een snelle manier om ver weg te komen, en fijn als het slecht weer is maar als het even uitkomt qua weer enzo pak ik de brommer.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101645
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 22:28

Ik vind het heerlijk!!
Mijn vader woont in Duitsland en dat is 2 uur rijden. Snelweg op en op 5 min van zijn huis eraf. Heerlijk rechtuit met een lekker muziekje aan. :+:
Ik kan er echt van genieten.

Maar niet in hartje Amsterdam ofzo. :') . Wat een drukte. %)

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Onali

Berichten: 18446
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 22:31

Vrijheid, nadenken, lekker even weg zonder idd een bestemming, rijden over landweggetjes en even bijkomen, nog geen zin in verplichtingen, ontdekken, vervoer van en naar, extra opbergruimte, verhuiswagen.

Black is the colour of my true love's hair

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 22:31

Voorheen vond ik autorijden verschrikkelijk, ik wil liever gereden worden.. :') Maar sinds een jaartje vind ik het steeds leuker, het is super makkelijk om zo 'vrij' te zijn. Daarnaast heb ik een leaseauto en dus geen benzinekosten, dat maakt het rijden nog net even leuker. Lange relaxte stukken met Spotify aan vind ik heerlijk!

Drukte en grote steden daarentegen.. Nee sorry :') Dan loop ik nog liever

Anoniem

Re: Wat betekend autorijden voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 22:32

Vrijheid! Heerlijk, ik houd écht zo van rijden. <3

Aranel
Berichten: 20196
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 22:34

Ik vind het hebben van mijn rijbewijs echt een uitkomst. In zoveel situaties ben ik zo blij met onze auto ipv fiets/OV. Heb ook totaal geen angst als ik aan het autorijden ben.

Maar in echt grote steden vind ik autorijden ook niet tof, die drukte en smalle straatjes..

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 22:34

Vervoer en ook wel vrijheid.

Midden in de stad hoeft niet meer dat deed ik toen ik jonger was.

The end

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18040
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 22:35

Vervoer van en naar mijn werk, kindertaxi, vrijheid, luxe van droog en warm zitten en ohja: ook een hoop kosten best wel :D

corientjuhh

Berichten: 9820
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: In een hunebed

Re: Wat betekend autorijden voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 22:35

Vrijheid
Vervoer naar en van werk
Maar ook vervoer voor mijn hobby/sport :)

Dilanda D; B+1 *verkocht Duoaparte; B+7 *verkocht
Nistral B+26 (pr 198) L1+28 (pr 199,5) L2+11 (pr 193,5) M1+18 (pr 185) M2+2 (pr 183,5) nu vollop in de western naast BB springen Nobi beleerd

Anna_98

Berichten: 452
Geregistreerd: 01-04-13

Re: Wat betekend autorijden voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 22:41

Het is voor mij gewoon een manier om van A naar B te komen. Ik vind het niet echt leuk, maar ook niet vervelend om te rijden.
De laatste tijd is het wel zo dat als het even kan, dat ik liever met het ov ga, maar dat is ook deels ivm parkeerkosten


Mars

Berichten: 33256
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Wat betekend autorijden voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 22:44

Ik geniet ervan om overal heen te kunnen, droog en warm idd met een lekker muziekje op. Maar voor korte stukken en binnen de stad pak ik wel liever de fiets.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Jildau

Berichten: 9405
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Wat betekend autorijden voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 22:48

Vrijheid en onafhankelijk zijn. Ik zou ook niet zonder kunnen hier in de Friese dorpen. Kan het me moeilijk voorstellen dat er mensen zijn die geen rijbewijs hebben omdat ze het niet willen. :D

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 22:50

Héérlijk! Ik kan écht genieten van autorijden. Lekker lange stukken rijden, spotify playlist aan en genieten maar! Ik vind autorijden ook echt leuk. En vind het ook altijd fijn om zelf te rijden i.p.v. met iemand mee.
Ook kan ik er echt van genieten om lekker even flink de gaspedaal in te trappen of bij het stoplicht iedereen eruit te trekken door vol gas weg te schieten. Kan soms echt even fijn zijn, haha!

En nee hoor, zo rijd ik echt niet altijd :P Maar soms is het even nodig haha!

Daarbij is het natuurlijk ook gewoon een vervoersmiddel. Ik kom van A naar B :)

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

Wildgirl

Berichten: 11660
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 22:50

Vrijheid, ontspanning, tijd voor mezelf en tijd om na te denken, iets zien van de wereld.
Ooh, en fileflirten!
Gelukkig maar, ik tik de 50.000 km weer aan dit jaar ;)

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 22:52

Echt heerlijk. Ik moet een uur naar mijn school en mijn vriend rijden, en vaak ben ik dan op bestemming met de gedachte “oh.. nu al” :')

Vooral met mooi weer, een laagstaande zon, sneeuw, hele vroege ochtenden met dauw of ondergaande zon. <3
Soms zet ik de auto even stil en geniet ik dan echt van het moment. Maar met 140 over de snelweg knallen, muziek maximaal door de speakers en me helemaal laten gaan vind ik ook heeerlijk. :D

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 22:56

als ik alleen rijd, en vooral als het niet druk is (heel vroeg 's ochtends, laat 's avonds en 's nachts) vind ik het héérlijk. Echt me-time. Zingen. Dat soort dingen. Even het hoofd leeg maken.

Maar dat heb je enkel als je het autorijden al voldoende lang doet denk ik, dat je je voldoende thuis voelt in je auto.

Met de moto rijd ik nog liever, je krijgt nog meer dat vrijheidsgevoel.

secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 22:56

Volledig neutraal. Gewoon een vervoersmiddel.

Overigens TS, vind je het wellicht nog wat spannend om te rijden? Ik vond het in het begin ook echt niks, tot ik wat vaardiger werd. Ik vind er geen 'lol' in, maar verder prima.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Happy16

Berichten: 4611
Geregistreerd: 27-02-12
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Wat betekend autorijden voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 23:02

Vreselijk. Heb in mei m'n rijbewijs gehaald maar gebruik het eigenlijk nooit. Vind het best heel spannend en ga zeker niet alleen weg met de auto :=

Levi <3

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 23:08

bobje26 schreef:
Vrijheid! Heerlijk, ik houd écht zo van rijden. <3


Hier ook, ik word er zo rustig van *\o/*
Is mijn tot rust komen momentje (in Mn eigen auto dan) :')
Doe het ook nog eens voor Mn werk dus zit elke dag zo’n 10 uur wel in de auto :Y)
Ik vind het echt heerlijk!

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 23:09

Ik haat autorijden. Ik doe het het liefst niet. Ik moest er wel aan omdat ik landelijk woon en niet zoals toen ik nog in de stad woonde me ervanaf kon maken met het OV
Maar ik haat het, ben een schijterd. Zodra ik ergens heen moet wat meer dan een uur rijden is moet vriendlief mee :o Ik heb een automaatje met 3 versnellingen :D precies genoeg om me van a naar b te brengen en niet te wild. Liefst ga ik binnendoor.

Eigenlijk wil ik een bumpersticker met de tekst “60 is my sweet spot” _O-

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Wat betekend autorijden voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 23:13

Ik vind het ook absoluut niet vervelend om auto te rijden.
Zou ook niet meer zonder kunnen, voor werk pak ik liever de auto dan de fiets. Dat is gewoon sneller. :')
Paard ga ik met de auto heen, dat is te ver voor de fiets.
En mijn huidige vriend woont aan de andere kant van NL met het OV zou ik er ruim 4 uur over doen, enkele reis, en met de auto ben ik er binnen 2 uurtjes.
Ik kan er echt van genieten. :j
Alhoewel ik het ook niet erg vind om als bijrijder mee te gaan, dan kan ik meer om mij heen kijken en van het uitzicht genieten. :))

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

Telpeva

Berichten: 14681
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 23:17

Vreselijk, ik haat autorijden. Ik kan niet wennen aan de drukte op de weg en de rijstijlen van sommigen, ik vind het eng. Ik heb mijn rijbewijs wel, maar het is jaren terug dat ik voor het laatst heb gereden.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Lous

Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 23:20

Genieten!
Mijn rij-instructeur zei altijd: Autorijden is niet alleen van A naar B gaan.Autorijden is genieten en daar heeft hij helemaal gelijk in gehad.
86 lessen,110 uur. Maar wel in 1 keer geslaagd, bijna 7 jaar geleden alweer. Veel? Ja! Maar ik schaam me er niet meer voor.
Ik geniet er nog steeds van. Radio aan, lekker meeblèhren en gaan! :D

Sinds mei heb ik na 4 jaar weer een eigen auto en ik geniet er nog steeds elke dag van.

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Wat betekend autorijden voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 23:28

Ik zie het als een handig vervoersmiddel. Ik heb echt geen hekel aan autorijden hoor. Lekker muziekje erop, prima. Maar lange ritten vind ik niks aan.

Ik ga liever met de trein. Muziekje erop en boekje lezen

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anji, CupCakes_, Eliana, Jadero, Peachy en 165 bezoekers