Paardenstalhouder Sliedrecht verdacht van aanranding huurder

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 

Nieuwsredactie

Berichten: 13998
Geregistreerd: 20-04-16

Paardenstalhouder Sliedrecht verdacht van aanranding huurder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-18 21:34

ad.nl
Juridisch

Een 66-jarige eigenaar van een paardenstal in Sliedrecht wordt er door justitie van verdacht dat hij drie vrouwelijke huurders heeft aangerand. In één geval zou er volgens een slachtoffer ook sprake zijn geweest van verkrachting, maar daarvoor is volgens het Openbaar Ministerie te weinig bewijs.
De officier van justitie eiste vanmiddag de maximale werkstraf van 240 uur tegen de Sliedrechter. Omdat hij nog altijd de stal exploiteert, vroeg de aanklager ook een voorwaardelijke celstraf van een half jaar op te leggen als stok achter de deur. Verder zou de verdachte een contactverbod moeten krijgen met het trio.

Positie
Het misbruik zou volgens de aanklacht van het Openbaar Ministerie (OM) hebben plaatsgevonden van 2013 tot 2017. De verdachte wordt onder meer verweten dat hij misbruik heeft gemaakt van zijn positie. Hij zou de ruiters onder druk hebben gezet dat ze hun stal zouden verliezen als ze niet deden wat hij zei.
Alle drie de vrouwen legden verklaringen af bij de politie. Daarin beweerden ze onder meer dat de Sliedrechter hen betastte bij borsten, billen en schaamstreek. Bij één van de vrouwen zou hij nog een stap verder zijn gegaan en haar hebben verkracht.

Mediation
Het proces tegen de paardenstalhouder startte vanochtend in de rechtbank van Dordrecht. Zowel de verdachte als de drie vermeende slachtoffers waren daarbij aanwezig.
Bij aanvang van de strafzaak vroegen de rechters aan alle partijen of ze voelden voor mediation in de kwestie. Daarbij zouden de stalhouder en de vrouwen onder professionele begeleiding met elkaar in gesprek gaan over wat er gebeurd is, omdat de sfeer tussen hen 'verhard' was.

Doordat de betrokkenen én hun omgevingen in Sliedrecht nog vaak met elkaar te maken hebben, zou dat gesprek volgens de rechters mogelijk handig zijn met het oog op de toekomst. ,,Ik denk dat het helpt om naar elkaar te kijken'', verklaarde de voorzitter van de meervoudige kamer het uitzonderlijke voorstel in zo'n zware strafzaak.

'Te laat'
Ongeacht de uitkomst van die gesprekken zou de rechtszaak tegen de stalhouder sowieso wel doorgaan, benadrukte hij vervolgens. Ook het Openbaar Ministerie zei 'positieve ervaringen' te hebben met mediation.
Waar de stalhouder voelde voor een gesprek met de dames 'in een veilige omgeving', wees het trio oude huursters het voorstel resoluut af. ,,Voor hen is een gesprek te laat'', lieten ze weten bij monde van iemand van Slachtofferhulp. ,,Ze zien er geen winst in. Ze zoeken erkenning van uw rechtbank.''

Daarna begon het proces. De verdachte ontkent. ,,Ik ben amicaal, sla graag een arm om iemand heen. Als we het eerder uitgepraat hadden, dan zaten we hier niet'', zei hij tegen de rechters. Bij verhoren op het politiebureau legde hij echter wel bekennende verklaringen af. ,,Ik had zin om die borsten aan te raken'', zei hij daar.
Nu beweerde de man dat hij 'zo van slag' was tijdens zijn dagen op het bureau dat hij dingen anders heeft bedoeld dan hij toen zei. ,,En dan gaat u dingen verklaren die niet gebeurd zijn'', zei de aanklager vanochtend vol ongeloof. Ze wees daarbij ook op de verklaring van zijn vrouw aan wie hij spijt zou hebben betuigd.

In het geval van de mogelijke verkrachting was volgens de 66-jarige staleigenaar dat hij en de vrouw steeds intiemer waren geworden. ,,Er is geen dwang geweest'', aldus de verdachte, die ook ontkende dat hij bij de vrouw was binnengedrongen.

De rechtbank doet op 31 oktober uitspraak.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Jolliegirl

Berichten: 32953
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Paardenstalhouder Sliedrecht verdacht van aanranding huurder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 07:56

Zo, dat is flink in de buurt...

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Paardenstalhouder Sliedrecht verdacht van aanranding huurder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:02

Inderdaad... Weet iemand wie het is (per pb)?

~Turbohoof Solutions ~

Amber_anne

Berichten: 6900
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Paardenstalhouder Sliedrecht verdacht van aanranding huurder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:25

Gatverdamme wat verschrikkelijk

xsensibel

Berichten: 1463
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:33

Ik moest gelijk aan iemand denken. Maar die runt inmiddels geen stal meer...

Heel erg dat zoiets kan gebeuren.

Moderatoropmerking:
ik heb de naam uit het bericht verwijderd, het gaat niet om de desbetreffende persoon

❥ Esprit

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 11:16

xsensibel schreef:
Ik moest gelijk aan iemand. Maar die runt inmiddels geen stal meer...

Heel erg dat zoiets kan gebeuren.


En had geen vrouw...
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 18-10-18 17:50, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Mogelijk herleidbare naam verwijderd

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Paardenstalhouder Sliedrecht verdacht van aanranding huurder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 11:18

Bizar.. Heb jaren in Sliedrecht gewerkt... Ik vind het een naar verhaal...

''There are no mistakes- Sigmund Freud''

Pluisje1998
Berichten: 1235
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Omgeving Dordrecht/Rotterdam

Re: Paardenstalhouder Sliedrecht verdacht van aanranding huurder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 11:26

Wow, ik woon op steenworp afstand van een paar grote stallen daar en mijn zusje rijd bij een manege. Wat vreselijk zeg.

~ But I still haven't found, what I'm looking for ~

Voor mijn tekeningen en andere creatieve uitspatting, bekijk mijn DeviantArt

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Paardenstalhouder Sliedrecht verdacht van aanranding huurder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 11:59

Amicaal?? Wilde de borsten aanraken? Dreigen met verlies van stalling?? En het OM durft mediation voor te stellen?? Klootzak , flinke voorwaardelijke gevangenisstraf en vooral een fikse schadevergoeding voor alle drie de dames.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

jasmijn5
Berichten: 27
Geregistreerd: 13-08-12

Re: Paardenstalhouder Sliedrecht verdacht van aanranding huurder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:20

Waarom voorwaardelijk, laat hem maar een tijdje brommen.

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Paardenstalhouder Sliedrecht verdacht van aanranding huurder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:33

240 uur taakstraf. Dat is toch om te janken eigenlijk!

In dit land betuttelen ze op van alles, maar als je 3 vrouwen aanrand dan mag je een paar weken papiertjes gaan prikken in het park.

En de slachtoffers hebben er de rest van hun leven last van. Schiet mij maar lek!

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:06

Bizar dit! Ik vind dat er veel strenger opgetreden moet worden tegen dit soort figuren. Misbruik maken van een machtspositie... bah.

Jolliegirl

Berichten: 32953
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:10

xsensibel schreef:
Ik moest gelijk aan iemand denken. Maar die runt inmiddels geen stal meer...

Heel erg dat zoiets kan gebeuren.



Zitten veel meer stallen in de omgeving..
Echt belachelijk.. Ik rij ook in de buurt en wil ook wel weten wie het is..
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 18-10-18 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Mogelijk herleidbare naam aangepast

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:13

Jolliegirl schreef:
xsensibel schreef:
Ik moest gelijk aan iemand denken. Maar die runt inmiddels geen stal meer...

Heel erg dat zoiets kan gebeuren.



Zitten veel meer stallen in de omgeving..
Echt belachelijk.. Ik rij ook in de buurt en wil ook wel weten wie het is..



Reken maar van yes dat de tamtam snel rond zal gaan hoor. Dit weet je wel met een paar dagen. ;)
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 18-10-18 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Mogelijk herleidbare naam aangepast

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Paardenstalhouder Sliedrecht verdacht van aanranding huurder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:48

Ik ga het even bij mijn locale kent alle roddels adres navragen, ben ook benieuwd, dacht aan een, maar die heeft geen stal meer en denk aan andere, maar weet het niet zeker, wil nu ook wel weten wie het is.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Paardenstalhouder Sliedrecht verdacht van aanranding huurder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:01

Heel naar dit alles.

Maar misbruik van zijn positie als stalhouder????
Ik zie geen machtspositie.
Je als volwassen, weldenkende vrouw laten misbruiken en zelfs verkrachten omdat je anders je stalling kwijtraakt. Dat is treurig.
Voordat ik las.over zijn bekentenis kwam het idee ze naaien hem even bij me op. Ik vind het een vreemd verhaal. Die mediation was misschien toch niet zo'n gek idee.

Nemt niet weg dat ik fel tegen misbruik ben!

Maar dit verhaal vind ik wat vreemd.

speurneusc

Berichten: 5363
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:04

hopelijk geen ponystalling voor minderjarige ruitertjes.....

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Paardenstalhouder Sliedrecht verdacht van aanranding huurder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 18:00

Ik weet inmiddels wie het is.

Vwb het "naaien"... Ik was ooit op zoek naar stalling en werd toen al gewaarschuwd. En dat is al een jaar of 5 geleden.

Niet iedereen staat zo sterk in zijn schoenen (van mij had hij de riek gekregen overigens)

~Turbohoof Solutions ~

DenB
Berichten: 126
Geregistreerd: 23-04-14

Re: Paardenstalhouder Sliedrecht verdacht van aanranding huurder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 19:11

Bijzonder dat diegene na dit soort acties nog steeds pensionklanten heeft. Het is niet bepaald de enige stal in de regio.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 19:24

speurneusc schreef:
hopelijk geen ponystalling voor minderjarige ruitertjes.....


Omdat het ook meteen een pedofiel is? Jij kent de betreffende meneer en alle achtergronden of probeer je nog een beetje sensatie te maken?

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

Amber_anne

Berichten: 6900
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 19:26

Nabster schreef:
speurneusc schreef:
hopelijk geen ponystalling voor minderjarige ruitertjes.....


Omdat het ook meteen een pedofiel is? Jij kent de betreffende meneer en alle achtergronden of probeer je nog een beetje sensatie te maken?


Ik lees nergens hoe oud de vrouwen waren, 19/20 is al meerderjarig. Dus wat het verschil tussen 17 en 19 is...

Anoniem

Re: Paardenstalhouder Sliedrecht verdacht van aanranding huurder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 19:36

Enorm sneu verhaal. Voor veel mensen in hun paard álles. Ook staat inderdaad niet iedereen even stevig in de schoenen. Snap niet dat er wordt getwijfeld aan hoe dit heeft kunnen gebeuren.

vivana

Berichten: 3267
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: plekje onder de horizon

Re: Paardenstalhouder Sliedrecht verdacht van aanranding huurder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 20:03

Die mannen zijn verschrikkelijke viespeuken geloof mij,die stoppen nooit! :r

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Re: Paardenstalhouder Sliedrecht verdacht van aanranding huurder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 20:28

Wat kunnen menen hier al weer heerlijk oordelen over hoe een vrouw in zo een situatie had moeten reageren. Het zal je zelf maar overkomen! Niet iedereen zou reageren zoals een ander. En ook al weer lekker aan het speculeren. waarom zou je de naam van degene in een PB willen hebben? Wie weet is het diegene helemaal niet. Ook al denk je het 100% te weten. sensatiezoekers zeg.....

Jolliegirl

Berichten: 32953
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 21:23

Hoezo??
Omdat ik zelf ook op stallen kom..en ik wel eens kinderen mee heb.. En niet geconfronteerd wil worden met dit soort personen..
Ik neem liever het zekere voor t onzekere.

De naam is me inmiddels bekend en ik kom daar niet over de vloer.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blue_flower en 66 bezoekers