Eczeem topic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Eczeem topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 13:18

De tijd van het jaar is (voor mij) weer aangebroken: jeuk!
Seborroisch eczeem op mijn hoofdhuid, rosacea op mijn gezicht (oké geen eczeem maar wel een andere irritante huidaandoening) en jeuk op mijn hele lijf. Welkom herfst!

Ik gebruik scalp lotion en shampoo van Grahams. Mijn lichaam smeer ik iedere dag in met een vochtinbrengende crème (nivea over het algemeen) en voor mijn gezicht heb ik een crème op recept.

Wie heeft er ook last van eczeem (en in bepaalde jaargetijden?) en wat doen jullie om het ongemak te verhelpen?


Storm

Berichten: 20827
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 15:30

Ik heb 20 jaar lang eczeem gehad. Geen huidarts die me nog kon helpen. Ik had het vooral op mijn voeten en de sterkste hormoonzalf hielp niet meer. In de nachten kon ik niet slapen van de jeuk en ik was regelmatig ten einde raad.

Ongeveer 1,5 jaar geleden vond ik via Facebook een crème op aliexpress die wonderen zou verrichten bij eczeem en psoriasis. Ik was erg sceptisch maar heb toch de crème besteld. Na een maand kwam het binnen en ben ik 2xdaags gaan smeren. De crème voelde raar aan, warm en koud tegelijk. En het tintelde.

Na een week zag ik al verschil en na 3 weken was ik van mijn eczeem af. Echt helemaal weg. Na 20 jaar!!
Nu heb ik af en toe dat ik het op voel komen en dan smeer ik 1 of 2 keer. Dan is het weer weg. Nu al 1,5 jaar eczeemvrij!
Ik smeer het ook op wratten, muggenbeten en andere kriebelplekjes. Werkt altijd.

Volgens de voorschriften zouden er enkel kruiden in zitten maar dat weet ik niet zeker. Wel weet ik dat in China de kruidenleer veel verder is dan hier omdat de farmaceutische bedrijven het hier tegenhouden. Ze zouden teveel geld verliezen.
Ook vermoed ik dat het met schadelijke stoffen wel mee zal vallen, ik kreeg namelijk van de hormoonzalf altijd een dunne rode en pijnlijke huid en van deze zalf niet. En ik smeer nu nagenoeg niet meer dus sowieso geen gevaar meer.

Ik lijk wel aandelen te hebben met deze post, maar ik ben echt vreselijk blij dat ik dit gevonden heb. Ook mijn moeder en rest van de familie gebruikt het.


https://s.click.aliexpress.com/e/bLGaKXKD

Is het al lente?

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Eczeem topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 15:36

Ik heb ook jarenlang van ong. September tot mei ontzettende jeuk op mijn benen en rug en armen gehad. In de ochtend leek mijn bed wel iin crime scène . Allemaal bloedsporen van het kapot krabben . Sinds vorig najaar een vit. D tekort werd vastgesteld en daar een stootkuur voor kreeg geen enkele jeuk meer gehad.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 15:50

bigone schreef:
Ik heb ook jarenlang van ong. September tot mei ontzettende jeuk op mijn benen en rug en armen gehad. In de ochtend leek mijn bed wel iin crime scène . Allemaal bloedsporen van het kapot krabben . Sinds vorig najaar een vit. D tekort werd vastgesteld en daar een stootkuur voor kreeg geen enkele jeuk meer gehad.


Zelfde hier ! Dan wel enkel eczeem op mijn handen, al van kindsaf aan. Sinds ik vit D elke dag jaar rond bijneem, is alles gewoon verdwenen. En dat na 40 jaar :+

anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Eczeem topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 15:57

Ik krijg in najaar en winter ook eczeem. Volgens mij door de drogere lucht in huis .

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 16:06

anjali schreef:
Ik krijg in najaar en winter ook eczeem. Volgens mij door de drogere lucht in huis .

Dat dacht ik dus ook, maar niets was minder waar.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Anoniem

Re: Eczeem topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 16:34

Vitamine D. Heb ik nog niet eerder gehoord, maar dat ga ik uiteraard proberen. Ook de Aliexpress tip neem ik ter harte! Handig :)

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 16:39

Joman schreef:
Vitamine D. Heb ik nog niet eerder gehoord, maar dat ga ik uiteraard proberen. Ook de Aliexpress tip neem ik ter harte! Handig :)


Ik ben ook nog steeds verbaasd :+
Soms durf ik al eens een week of 2 te skippen...die capsules vit D zijn niet gratis namelijk en de zon schijnt toch vaak :o :D
Maar dan heb ik gegarandeerd weer prijs, winter of zomer maakt echt niet uit.

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 17:01

Pandora2 schreef:
Joman schreef:
Vitamine D. Heb ik nog niet eerder gehoord, maar dat ga ik uiteraard proberen. Ook de Aliexpress tip neem ik ter harte! Handig :)


Ik ben ook nog steeds verbaasd :+
Soms durf ik al eens een week of 2 te skippen...die capsules vit D zijn niet gratis namelijk en de zon schijnt toch vaak :o :D
Maar dan heb ik gegarandeerd weer prijs, winter of zomer maakt echt niet uit.

Inderdaad, ook door toeval er achter gekomen. Heb het echt al 30 jaar gehad dus wie weet is mijn D tekort al heel lang gaande. Zat in het voorjaar op 20, nu op 49 ondanks eerdere stootkuur en daarna zelf medicatie. Huisarts vond dit acceptabel maar heb haar snel uit de droom geholpen na een lange zonnige zomer. Dus nu voor de winter weer een stootkuur en weg is mijn jeuk en lage rugpijn en kramp in mijn benen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

veneri
Berichten: 873
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 19:46

Storm schreef:
Ik heb 20 jaar lang eczeem gehad. Geen huidarts die me nog kon helpen. Ik had het vooral op mijn voeten en de sterkste hormoonzalf hielp niet meer. In de nachten kon ik niet slapen van de jeuk en ik was regelmatig ten einde raad.

Ongeveer 1,5 jaar geleden vond ik via Facebook een crème op aliexpress die wonderen zou verrichten bij eczeem en psoriasis. Ik was erg sceptisch maar heb toch de crème besteld. Na een maand kwam het binnen en ben ik 2xdaags gaan smeren. De crème voelde raar aan, warm en koud tegelijk. En het tintelde.

Na een week zag ik al verschil en na 3 weken was ik van mijn eczeem af. Echt helemaal weg. Na 20 jaar!!
Nu heb ik af en toe dat ik het op voel komen en dan smeer ik 1 of 2 keer. Dan is het weer weg. Nu al 1,5 jaar eczeemvrij!
Ik smeer het ook op wratten, muggenbeten en andere kriebelplekjes. Werkt altijd.

Volgens de voorschriften zouden er enkel kruiden in zitten maar dat weet ik niet zeker. Wel weet ik dat in China de kruidenleer veel verder is dan hier omdat de farmaceutische bedrijven het hier tegenhouden. Ze zouden teveel geld verliezen.
Ook vermoed ik dat het met schadelijke stoffen wel mee zal vallen, ik kreeg namelijk van de hormoonzalf altijd een dunne rode en pijnlijke huid en van deze zalf niet. En ik smeer nu nagenoeg niet meer dus sowieso geen gevaar meer.

Ik lijk wel aandelen te hebben met deze post, maar ik ben echt vreselijk blij dat ik dit gevonden heb. Ook mijn moeder en rest van de familie gebruikt het.


https://s.click.aliexpress.com/e/bLGaKXKD


De link werkt niet helaas. Weet je nog welke creme het is?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 130 bezoekers