Jeukende hoofdhuid

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
veneri
Berichten: 855
Geregistreerd: 08-01-11

Jeukende hoofdhuid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-18 12:01

Sinds een maand of misschien wel 2 maanden, heb ik plotseling veel last van een jeukende hoofdhuid aan 1 kant van mijn hoofd.
Er is niks vreemds te zien aan de huid. Als ik krab aan die kant komen er hele kleine witte schilfertjes af.kan het eigenlijk niet eens schilfers noemen.zo fijn als zandkorreltjes zeg maar.

Ik heb een tijd natuurlijke haarzeep gw
Geprobeerd.hielp niet. Appelazijn. Hielp iets tegen de jeuk maar niet tegen de schilfers.
Head and shoulders jeukende hoofdhuid.was geweldig tegen de jeuk,maar niet tegen de schilfers.

Nu ben ik sinds een week bezig met de shampoo en lotion van Eucerin.
Was nu om de dag savonds mijn haar.
En sinds eergister overgaan op dagelijjs om te kijken of dat beter werkt.waarna ik de lotion aanbreng op de aangedane hoofdhuid.
Om de dag wassen en dagelijks aanbrengen van de lotion werkte onvoldoende. Hoop dat t met dagelijks wassen beter gaat.iemand een idee hoe lang het kan duren voordat dit werkt?


sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Jeukende hoofdhuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 12:06

Ik volg, heb dit ook sinds korte tijd. Geen beestjes ofzo. Alleen op een bepaalde plek aan de achterkant van mijn hoofd.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 12:08

Klinkt als seborroisch eczeem. Ik was mijn haar om de dag met Grahams shampoo. Daarnaast heb ik een lotion van de dermatoloog waarmee ik Mn hoofdhuid insmeer. Afspraak maken met de dokter dus!

speurneusc

Berichten: 5348
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 12:14

is een vorm van psoriases

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

Kimley

Berichten: 9137
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 12:15

Ik heb al jaren lang jeuk.. en ook schilfers, verschillende plekken waar het echt vastzit aan de hoofdhuid waarbij ik het los moet krabben met een kam. Al wel 10 x naar de dokter en het ziekenhuis geweest maar niks hielp. Alle soorten shampoos bijna geprobeerd, helpt ook niet :( Dus ik volg, misschien zit er een waardevolle tip tussen :D

Mouse <3
Beleren, Doorrijden, Trainen & Verkoop -> Stal Kuperus
JLourafotografie

zorro

Berichten: 8757
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 12:17

Ik heb het ook, maar alleen in de scheiding en bij de haargrens bij mijn voorhoofd. Geen schilfertjes ofzo, niks te zien.

Gebruik ook geen haarproducten op een shampoo na. Daar heb ik al vanalles in geprobeerd, ook zonder siliconen enzo, maar niet helpt.

Ik lees dus even mee voor de gouden tip.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37153
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 12:19

Hier is het shampoo afhankelijk. Ben allergisch voor best veel spullen. Een merk gaat maar dan moet ik afwisselen in type.

Wat zou kunnen heb je hooikoorts ook? Door droogte en de best flinke wind pas zitten er veel pollen in de lucht. Die kunnen ook jeuk geven op de plekken waar ze je raken. Dan zou simpel spoelen met water voldoende zijn. Hoe meer je gaat rommelen met je hoofdhuid hoe meer het gaat schilferen
Laatst bijgewerkt door karuna op 17-10-18 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Arielle_

Berichten: 6399
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 12:19

zorro schreef:
Ik heb het ook, maar alleen in de scheiding en bij de haargrens bij mijn voorhoofd. Geen schilfertjes ofzo, niks te zien.

Gebruik ook geen haarproducten op een shampoo na. Daar heb ik al vanalles in geprobeerd, ook zonder siliconen enzo, maar niet helpt.

Ik lees dus even mee voor de gouden tip.

Precies dit, ik lees ook mee!

Shampoo van de kapper geprobeerd, die eucerin, etc, maar niks wat echt goed helpt.

Doe maar 8 jr, Zenon x Uniform, ZZ-Zwaar +1

Roodvos

Berichten: 6617
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 12:33


Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

maras

Berichten: 2316
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 12:35

Ik had het ook, ontzettend veel jeuk, voornamelijk op mijn achterhoofd, heb veel shampoos geprobeerd en uiteindelijk de zeepblokken van Louland aangehouden. Was mijn haar nu eens in de week (meer is niet nodig want het wordt niet meer vet)en spoel dagelijks met appelazijn. Nu geen jeuk meer en glanzend haar!

luuntje

Berichten: 13929
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Jeukende hoofdhuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 12:38

Al eens naar de huisarts of dermatoloog geweest?

Ik heb soms eczeem op mijn hoofd.
Ik was mijn haren nu 2x per week met troepvrije shampoo en conditioner.
En af en toe met shampoo van de huisarts/apotheek.

[o]

snuffie123
Berichten: 1284
Geregistreerd: 10-06-15

Re: Jeukende hoofdhuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 12:53

Ts probeer de dermolin shampoo. In heel veel shampoos die zeggen dat ze voor de gevoelige huid zijn, zit nog cocamidopropyl in waar echt heel veel mensen niet goed tegen kunnen en dus jeuk krijgen. In Dermolin zit dat niet, dus het proberen waard.

veneri
Berichten: 855
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-18 13:48

Dermoin zou een goede volgende zijn. Het zit aan de zij/achterkant schuin boven/achter mijn oor aan 1 kant.heb dit nooit eerder gehad. Wel altijd al een gevoelige hoofdhuid gehad en gebruik verder daarom geen stylingsproducten en fohn mijn haar niet.
Geen hooikoort overigens voor zover ik weet.

Myrthe_x

Berichten: 247
Geregistreerd: 16-01-11
Woonplaats: Leiden

Re: Jeukende hoofdhuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 13:52

Als ik het zo hoor denk ik aan schimmel en gist op de hoofdhuid, dit jeukt enorm. Goede middeltjes hiervoor zijn ketoconazol shampoo of resdan shampoo.

Sofie (l)

veneri
Berichten: 855
Geregistreerd: 08-01-11

Re: Jeukende hoofdhuid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-18 17:12

Resdan is ook een goeie inderdaad. Maar ik ben net met de eucerin begonnen en wil dat toch ook wel een kans geven eigenlijk. Hoe lang zou het duren voordat je verschil gaat merken bij dagelijks gebruik?

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 17:36

Psoriasis?
Ik zou even je huisarts ernaar laten kijken, voor je allemaal dingen erop gaat doen die de kwaal erger maken.

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Re: Jeukende hoofdhuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 17:51

Ga liever naar jou huisarts, voor dat je het nog erger maakt met alles er op kwakken..

Ik heb zelf psoriases, en wordt steeds erger. Ik moet binnenkort ook afspraak maken omdat ik gek wprdt van de jeuk en het wordt alleen maar erger..
Ik hoef ook niet alles op mijn huid smeren, ik verga van de jeuk.

Kimley

Berichten: 9137
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 17:58

Arashah schreef:
Ga liever naar jou huisarts, voor dat je het nog erger maakt met alles er op kwakken..

Ik heb zelf psoriases, en wordt steeds erger. Ik moet binnenkort ook afspraak maken omdat ik gek wprdt van de jeuk en het wordt alleen maar erger..
Ik hoef ook niet alles op mijn huid smeren, ik verga van de jeuk.


Precies dat heb ik ook.. echt al 100x naar de arts en zelfs t ziekenhuis geweest. Niks helpt :(:)

Mouse <3
Beleren, Doorrijden, Trainen & Verkoop -> Stal Kuperus
JLourafotografie

Ballard_L

Berichten: 2482
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Jeukende hoofdhuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 18:12

Ik heb dit ook en bij mij is het exceem. Ik heb speciale shampoo gehad van de huisarts en nu was ik alleen mijn haar met neutral shampoo. Ik krijg het vooral als ik mijn haar met shampoo met parfum was. Ik had het ook van de één op andere dag...

Roadie - @welshcobroadie
B+11 (PR 223) L1+11 (PR 202,5) L2+11 (PR 203,5)M1+11 (PR 199) M2+11 (PR 194,5) Z1+4 (PR 215,5)

marleen_usar

Berichten: 24620
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 18:18

Even geen shampoo gebruiken dat kan ook werken.

Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 18:23


"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Lizz

Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 18:24

marleen_usar schreef:
Even geen shampoo gebruiken dat kan ook werken.

Wilde ik ook voorstellen.
Zo min mogelijk wassen, ook niet nat maken.
Als ik mijn haar veel was krijg ik ook last, ligt ook zeker aan de shampoo die ik gebruik.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Hof_Arcadia
Berichten: 99
Geregistreerd: 15-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 18:33

Ik heb het ook gehad. Je kan het krijgen van shampo`s maar ik krijg het van het dragen van een cap. Niet genoeg ventilatie. Het is psoriasis en ben bij de dermatoloog terecht gekomen. Aparte shampo behandeling en het is weg. Maar als het warm is en ik draag een cap krijg ik het. Gaat het kennelijk broeien. Psoriasis kan je alleen op je hoofd hebben en komt vaak voorr.

BigOne
Berichten: 38036
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Jeukende hoofdhuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 18:38

Zit de jeuk toevallig op de plek waar je hoofd op je kussen ligt??

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

veneri
Berichten: 855
Geregistreerd: 08-01-11

Re: Jeukende hoofdhuid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-18 19:37

Ja dat wel. T zit schuin boven/achter mijn oor en zijkant van het hoofd.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annika__, BeFunny, Domi_94, GoogleAdsense, IASCrawler, SemrushBot, spokey en 43 bezoekers