Iedere nacht van 01.00 tot 05.00 uur wakker

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
frensje
Berichten: 722
Geregistreerd: 12-11-10

Iedere nacht van 01.00 tot 05.00 uur wakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-18 07:10

Zoals de titel al zegt: ik ben al weken snachts van 1 tot 5 wakker om vervolgens nog een uurtje in slaap te vallen voor om 06.00 uur mijn wekker gaat.
Ik ben inmiddels gesloopt |(
Ik lig er rond 22.00/22.30 in momenteel. Later red ik nu niet. Voor ik naar bed ga, kijk ik niet meer op mijn tel en ga wat lezen. Ik drink geen koffie of alcohol. Ik val ook redelijk snel in slaap, tot 01.00 uur. Dan ben ik klaarwakker. Ik lig niet te malen oid. Ik kom gewoon niet meer in slaap.

Wie heeft er doorslaap tips?

Hard work pays off


Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Re: Iedere nacht van 01.00 tot 05.00 uur wakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 07:13

Normaal ben ik helemaal niet van medicatie/ pillen opties, maar heb je al eens geprobeerd om melatonine te slikken voordat je gaat slapen?
En al naar de dokter geweest voor eventuele testen?

Kabayo

Berichten: 13894
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 07:13

Slaap pillen halen?

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 07:34

Je zou Valdispert voor de nacht kunnen gebruiken.

Is een natuurlijk product, ik neem soms twee pillen in, een uur voordat ik ga slapen, slaap er goed op.

[o]F zegt;"Ik heb ook een pony, maar die is in de hemel".
Je wordt gemist kleine witte vriend.
Rust zacht

karelien

Berichten: 489
Geregistreerd: 23-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 07:34

Ik heb dit ook een poosje gehad. ben toen magnesium pilletjes gaan slikken en dit werkte bij mij erg goed.

deksel

Berichten: 3775
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 07:35

Eileen_ schreef:
Normaal ben ik helemaal niet van medicatie/ pillen opties, maar heb je al eens geprobeerd om melatonine te slikken voordat je gaat slapen?
En al naar de dokter geweest voor eventuele testen?

Of valeriaan. Dat hielp mij met doorslapen!

Eerlijkheid duurt het langst. Daarom zijn sommige mensen zo snel klaar. :D

Calixae

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 07:35

Jeetje wat vervelend! Melatonine is inderdaad een optie. Dit is een lichaamseigenhormoon. Innemen voor je gaat slapen en misschien dat het je helpt met doorslapen. Maar ik ben geen huisarts. Dus mijn beste advies zou zijn ga even langs je huisarts. Hij/zij kan je hier het beste mee helpen.

Kom je hier vaker? <<)

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 08:30

deksel schreef:
Eileen_ schreef:
Normaal ben ik helemaal niet van medicatie/ pillen opties, maar heb je al eens geprobeerd om melatonine te slikken voordat je gaat slapen?
En al naar de dokter geweest voor eventuele testen?

Of valeriaan. Dat hielp mij met doorslapen!


Note: in combinatie met de pil, niet gebruiken als je seksueel actief bent. Grote kans op kindjes :+

R_oo_s
Berichten: 224
Geregistreerd: 26-08-18
Woonplaats: Overijssel

Re: Iedere nacht van 01.00 tot 05.00 uur wakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 08:33

Pfff , vervelend zeg , is je slaapkamer niet te warm ? Als het warm is slaap ik zelf ook slechter . Evt thee met honing voor je gaat slapen , heb je misschien onbedoeld toch stress ?

Lestria

Berichten: 1066
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 08:37

Citaat:
Note: in combinatie met de pil, niet gebruiken als je seksueel actief bent. Grote kans op kindjes


Dat is in combinatie met Sint-Janskruid. Niet met Valeriaan.

Beter een einde met pijn dan pijn zonder einde....

Storm

Berichten: 20827
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Iedere nacht van 01.00 tot 05.00 uur wakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 08:43

Zeker melatonine eens proberen. 2 MG werkt bij mij uitstekend. Ik gebruik het iedere nacht omdat ik, net als jij, ook steeds wakker lag van 2 tot 5. Innemen als je gaat slapen. Gewoon te koop van het kruidvat eigen merk.

Is het al lente?

frensje
Berichten: 722
Geregistreerd: 12-11-10

Re: Iedere nacht van 01.00 tot 05.00 uur wakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-18 09:33

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga vanmiddag bij de drogist melatonine inslaan en kreeg per pb een tip over wietolie.

Hard work pays off

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Iedere nacht van 01.00 tot 05.00 uur wakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 10:19

Het klinkt alsof je bloedsuiker te sterk daalt, gevolg is een stoot hormonen door je lijf. Hoe word je wakker om 1 uur? Rustig of met hoge hartslag in de 'fight or flight' stand?

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Siers83

Berichten: 7343
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Iedere nacht van 01.00 tot 05.00 uur wakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 10:34

Als je melatonine gaat proberen neem dan wel de flvariant die langere tijd afgegeven word. Anders heb je er sowieso niks aan.

Ik heb dit ook een tijdje gehad. Bij mij hielp t om een nieuw bed te kopen, waren we al aan toe hoor. Van de ha kreeg ik de tip om als je niet kan slapen iets te gaan doen. Lezen of tv kijken. Maar iig uit bed want je raakt gefrustreerd en dan lukt t al helemaal nniet.

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

Anoniem

Re: Iedere nacht van 01.00 tot 05.00 uur wakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 10:38

Ik lees even mee, ik heb dit ook. Sinds mijn pony is overleden veel gepieker en ook onrust. Een aantal jaren geleden ook slaapproblemen gehad, ik heb toen valdispert gehad en valeriaan, maar na een tijdje hielpen ze beide niet meer.


frensje
Berichten: 722
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-18 13:06

@Alwiene; ik word soms wakker met een hoge hartslag. Wat zou ik aan mijn bloedsuikerspiegel kunnen doen?
Ik eet ‘s avonds wel vrij vroeg. Meestal rond 17.30. Ga meestal daarna naar stal en als ik thuis kom eet ik soms nog wat fruit maar ook regelmatig niks.
Zou een kommetje havermout met melk kunnen helpen?

Hard work pays off

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Iedere nacht van 01.00 tot 05.00 uur wakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 16:15

Fruit in de avond kun je beter veranderen in een bruine boterham met kaas en een beker warme melk. hoe is het met je schildklier, stress enz, alles wat anders is dan normaal.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 16:39

Lestria schreef:
Citaat:
Note: in combinatie met de pil, niet gebruiken als je seksueel actief bent. Grote kans op kindjes


Dat is in combinatie met Sint-Janskruid. Niet met Valeriaan.


Oeps, :+ ik kwam vers uit de nachtdienst.. Excuus :')

hagelslag
Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 17:10

Alwiene schreef:
Het klinkt alsof je bloedsuiker te sterk daalt, gevolg is een stoot hormonen door je lijf. Hoe word je wakker om 1 uur? Rustig of met hoge hartslag in de 'fight or flight' stand?


Zou dit eens kunnen uitleggen?
Ik dacht namelijk dat het bij mij aan het ongeluk met mijn pony kwam(en gebroken arm)
Alleen nu 6 weken na de val kan ik alsnog niet fatsoenlijk doorslapen ondanks dat ik weer zo kan liggen als ik wil

Thats_Me

Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Iedere nacht van 01.00 tot 05.00 uur wakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 17:31

Zou niet gekijk naar pillen gtijpen maar eerst eens langs de huisarts gaan. Die kan eventueel een medische reden of slecht slalen door een stressfactor in je leven uitsluiten.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 18:10

hagelslag schreef:
Alwiene schreef:
Het klinkt alsof je bloedsuiker te sterk daalt, gevolg is een stoot hormonen door je lijf. Hoe word je wakker om 1 uur? Rustig of met hoge hartslag in de 'fight or flight' stand?


Zou dit eens kunnen uitleggen?
Ik dacht namelijk dat het bij mij aan het ongeluk met mijn pony kwam(en gebroken arm)
Alleen nu 6 weken na de val kan ik alsnog niet fatsoenlijk doorslapen ondanks dat ik weer zo kan liggen als ik wil


Mensen die gevoelig zijn voor bloedsuikerspiegelingen, dit zie je bijvoorbeeld bij bijnieruitputting of als voorstadium van diabetes kunnen 's nachts meestal zo tussen 1 en 3 ineens wakker schieten. Als je te lang niet gegeten hebt of licht verteerbaar danwel snelle koolhydraten in de avond zakt op dat moment je bloedsuikerspiegel steeds verder. Tot je lichaam op een punt komt waar het zegt PANIEK, om verdere problemen te voorkomen gaat er een stoot cortisol of bij ernstige bijnieruitputting adrenaline door je lichaam. Gevolg is dat je rechtovereind zit met het gevoel dat je klaarwakker bent en zeer moeizaam weer in slaap kunt komen. Logisch, je lichaam staat in de 'vechten of vluchten' stand en slapen is dan wel het laatste waar het mee bezig is.

Vaak weten mensen het ook wel van zichzelf als ze gevoelig zijn voor bloedsuiker schommelingen, je wordt bv makkelijk chagrijnig als je honger hebt of duizelig/naar als je niet regelmatig genoeg wat eet overdag.

Overigens kunnen soortgelijke symptomen ook uitgelokt worden door het langdurig gebruik van melatonine! Dit even ter zijde omdat melatonine altijd als een soort wondermiddel voor slaapproblemen gebracht wordt ;)

Wat je dus zou willen is die bloedsuikerspiegel zoveel mogelijk stabiliseren. Liefst al door de hele dag heen, regelmatig kleinere porties eten, snelle koolhydraten zoveel mogelijk vermijden, en probeer koolhydraten altijd te combineren met iets van vetten. Dit klinkt misschien tegenstrijdig maar door het samen met vet te eten wordt het geheel langzamer opgenomen waardoor je pieken in het bloedsuiker voorkomt (na een piek altijd weer een dal).

Leuk hoor, die dieetpraatjes van na 20 uur niet meer eten, maar dat is niet voor iedereen weggelegd ;)

@TS als ik zo hoor dat je vaak al heel lang niet gegeten hebt voor het slapen, of misschien iets wat niet zo geschikt is zou ik zeker proberen of dat veranderen je kan helpen. Eet een half uurtje voor het slapen nog iets en ga dan voor langzame koolhydraten (volkoren producten) in combinatie met vetten. Leg ook even iets te eten op je nachtkastje, mocht je 's nachts tóch wakker schieten dan is de kans groot dat je makkelijker weer in slaap valt door toch even iets te eten. Er schijnt ook een suiker/zout verhouding te zijn die als 'trucje' ook werkt, ik meen uit mijn hoofd 4 delen suiker 1 deel zout, klein beetje ervan in de mond als je wakker schiet en je lijf zou snel weer gerust gesteld moeten zijn. Maar let op, het exacte hiervan weet ik niet dus kan je beter eerst even googlen!!
En wat ik hierboven al schreef geldt ook voor jou uiteraard, die bloedsuiker liefst de hele dag zo stabiel mogelijk zien te houden is het mooiste.

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

NoorWJ

Berichten: 271
Geregistreerd: 08-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 18:21

Ik heb ook een hele tijd last gehad van slaapproblemen. Ik woonde destijds nog thuis, en wilde ook graag melatonine of valeriaan. Mijn moeder is psychotherapeut en heeft dit toen sterk afgeraden, vooral omdat het verslavend is, en dus je problemen maar tijdelijk oplost. Je slaap misschien nu lekker, maar goed mogelijk dat je deze slaapmiddelen erg lang nodig gaat hebben om door de slapen.

Ik heb het dus zonder gedaan, en mij hielp het heel erg om dit wakker liggen niet meer als iets negatiefs te zien. Het is niet zo dat als je in bed ligt en je niet slaapt, je niet uitrust. Mits je natuurlijk geen lichten aan doet of gaat lezen/internetten. Probeer daarentegen lekker te gaan liggen en genieten van het feit dat je niets hoeft, alleen hoeft te 'chillen' en uit te rusten. En natuurlijk, probeer jezelf te trainen in je gedachten onder controle krijgen: ga dagdromen over leuke dingen in plaats van te piekeren. Mij hielp het erg om te bedenken dat het probleem niet werd opgelost door er over te piekeren.
Omdat het 'relaxed' wakker liggen voor mij nu niet meer iets negatiefs was, maar iets wat gelijk stond aan slapen, was ik niet meer bang om wakker te liggen en was het geen issue meer. Overdag maalde niet meer elke keer door mijn hoofd: 'zie je wel dat ik super moe ben, ik heb weer amper geslapen.' Het probleem is toen ook eigenlijk binnen enkele weken opgelost.
Uiteraard is ieder persoon anders en moet je kijken wat voor jou werkt, maar deze manier is misschien het proberen wel waard?

Nog misschien een iets meer praktische tip: een uurtje flink sporten overdag en een bakje warme melk/brinta vlak voor het slapen hielp bij mij best vaak om goed te slapen.

Soli Deo Gloria

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 18:31

NoorWJ schreef:
Ik heb ook een hele tijd last gehad van slaapproblemen. Ik woonde destijds nog thuis, en wilde ook graag melatonine of valeriaan. Mijn moeder is psychotherapeut en heeft dit toen sterk afgeraden, vooral omdat het verslavend is, en dus je problemen maar tijdelijk oplost. Je slaap misschien nu lekker, maar goed mogelijk dat je deze slaapmiddelen erg lang nodig gaat hebben om door de slapen.

Ik heb het dus zonder gedaan, en mij hielp het heel erg om dit wakker liggen niet meer als iets negatiefs te zien. Het is niet zo dat als je in bed ligt en je niet slaapt, je niet uitrust. Mits je natuurlijk geen lichten aan doet of gaat lezen/internetten. Probeer daarentegen lekker te gaan liggen en genieten van het feit dat je niets hoeft, alleen hoeft te 'chillen' en uit te rusten. En natuurlijk, probeer jezelf te trainen in je gedachten onder controle krijgen: ga dagdromen over leuke dingen in plaats van te piekeren. Mij hielp het erg om te bedenken dat het probleem niet werd opgelost door er over te piekeren.
Omdat het 'relaxed' wakker liggen voor mij nu niet meer iets negatiefs was, maar iets wat gelijk stond aan slapen, was ik niet meer bang om wakker te liggen en was het geen issue meer. Overdag maalde niet meer elke keer door mijn hoofd: 'zie je wel dat ik super moe ben, ik heb weer amper geslapen.' Het probleem is toen ook eigenlijk binnen enkele weken opgelost.
Uiteraard is ieder persoon anders en moet je kijken wat voor jou werkt, maar deze manier is misschien het proberen wel waard?

Nog misschien een iets meer praktische tip: een uurtje flink sporten overdag en een bakje warme melk/brinta vlak voor het slapen hielp bij mij best vaak om goed te slapen.


Het klinkt alsof jouw probleem meer bij het inslapen dan bij het doorslapen lag, klopt dat? Melatonine kan voor sommige mensen wél helpen maar eigenlijk alleen als er daadwerkelijk sprake van is dat je eigen melatonineproductie niet op het juiste moment actief wordt om je slaperig te maken. Bijvoorbeeld bij mensen met het Delayed Sleeping Phase Syndrome. Voor mensen die te laat pas slaperig worden kan het trouwens helpen om in de ochtend zo snel mogelijk daglicht (als dat er is natuurlijk) buiten proberen te pakken, dit zou moeten helpen om je melatoninecylcus te resetten.

Bij mensen die eigenlijk best redelijk in slaap vallen, maar na een paar uur ineens recht overeind in bed zitten en met geen mogelijkheid meer in slaap kunnen vallen is er vaak toch iets met de bloedsuikerspiegel aan de hand.

Je tips vind ik verder wel goed trouwens, zeker voor mensen die gewoon slecht slapen door stress/piekeren. :)

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Iedere nacht van 01.00 tot 05.00 uur wakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 19:35

Alwiene, vandaar de bruine boterham met kaas, waarom het werkt weet ik nu ook dankzij jouw uitleg.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Janneke2

Berichten: 22730
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 21:06

NoorWJ schreef:
Ik heb ook een hele tijd last gehad van slaapproblemen. Ik woonde destijds nog thuis, en wilde ook graag melatonine of valeriaan. Mijn moeder is psychotherapeut en heeft dit toen sterk afgeraden, vooral omdat het verslavend is, en dus je problemen maar tijdelijk oplost. Je slaap misschien nu lekker, maar goed mogelijk dat je deze slaapmiddelen erg lang nodig gaat hebben om door de slapen.


Je moeder heeft gelijk in die zin 'dat een hulpmiddel iets anders is dan een probleem bij de wortel aanpakken'.

Maar er is zeer groot verschil tussen "de benzo's" (die erg verslavend werkt, mensen verhindert om in REMslaap te komen en versuft)
en de brave middelen die de drogist op het schap heeft staan.

Die brave middelen heb je echt niet 'erg lang nodig om te kunnen slapen'. Daarin ben ik het dus nadrukkelijk oneens met je moeder.

Wel heel erg goed dat je tips kreeg die hielpen - en dat jij het doorvertelt...!

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Contemplate, IASCrawler, Patriesje, Spaansepony, Tigerboy, YandexBot en 116 bezoekers