Leenpony voor nood in de omgeving van Groesbeek/Nijmegen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britta31

Berichten: 13128
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Leenpony voor nood in de omgeving van Groesbeek/Nijmegen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-18 11:55

Het gaat met mijn merrie heel slecht.Grote kans dat ik haar laat inslapen.
Probleem is onze ruin die niet alleen kan staan en er moet dan binnen 1/2 dagen een pony bij.
Weet iemand waar ik voor nood een pony kan lenen.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Leenpony voor nood in de omgeving van Groesbeek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 12:02

Of je zet je ruin tijdelijk op pension of je bied een gratis plek voor een pony van bijv een fokker uit de buurt.

Ik zou niet zomaar een pony uitlenen voor een korte periode ivm de samenstelling van de groep.
Een veulen uitlenen was eerst bijv nog een optie omdat wij een oneven getal veulens hadden. (Nu niet meer)

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: Leenpony voor nood in de omgeving van Groesbeek/Nijmegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 12:04

Ik heb ooit eenzelfde situatie gehad. Ik heb toen een grote shetlandfokker in de buurt gebeld en kon 2 shetlanders 'krijgen', die hebben toen een paar weken bij mij gestaan. Misschien zoiets een optie?

Britta31

Berichten: 13128
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Leenpony voor nood in de omgeving van Groesbeek/Nijmegen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-18 12:11

Hij kan niet naar een pension omdat hij niet is ingeent.Ik ben wel bang dat ik aan een leenpony gehecht raak en dan moet de pony weer terug.Maar mijn merrie loopt nu weer rond.Maar als de pijnstiller is uitgewerkt en ze gaat weer liggen door de koliek laat ik haar inslapen.Ze is 35.

anniekow

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Re: Leenpony voor nood in de omgeving van Groesbeek/Nijmegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 12:26

Voor hoe lange periode?

Britta31

Berichten: 13128
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-18 12:39

Tot we een nieuwe pony hebben.Misschien 2/3 weken.Of als het een a/b/c pony is en het klikt met mijn ruin mag de pony ook blijven natuurlijk.Maar mijn dame scharrelt nog rond in de wei.Nu even afwachten hoe het gaat als de pijnstiller is uitgewerkt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 12:43

Niemand in de buurt? Op de stal waar de pony van onze dochter staat hebben ze ook 2 weken een Shet uitgeleend aan de buren ivm inslapen paard. Succes met zoeken.

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 12:45

er was een bokker die een plekje zocht om haar veulen af te spenen van een merrie. was een tinker veulen, misschien kan je met haar contact opnemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 12:48

Zoe_97 schreef:
er was een bokker die een plekje zocht om haar veulen af te spenen van een merrie. was een tinker veulen, misschien kan je met haar contact opnemen?


Als je het over mij hebt: Het is helaas dik 2 uur rijden, anders was het zeker een oplossing geweest! :)

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Leenpony voor nood in de omgeving van Groesbeek/Nijmegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 12:51

Ik denk dat het nog wel vrij lastig kan zijn om een leenpony te krijgen als je paard niet is ingeënt, veel mensen zijn daar toch huiverig voor :) Ik zou kijken of er een handelsstal/fokker in de buurt zit en met hun overleggen of je misschien tijdelijk een dier kan lenen.

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 12:52

ik had het inderdaad over jou! jammer, zou voor beide een goede oplossing geweest zijn anders :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 13:01

Langs de A73 bij Smakt in de buurt zit een grote shetlanderstal, stal de buitenweg. Die zou je ook eens kunnen contacten. Maar idd dat enten zou dan een probleem kunnen zijn.

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: Leenpony voor nood in de omgeving van Groesbeek/Nijmegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 15:27

Als de leenpony goed geënt is, kan het geen kwaad voor die pony als de ander niet geënt is

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Leenpony voor nood in de omgeving van Groesbeek/Nijmegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 15:33

Snel je pony laten enten, dat helpt al.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 15:36

ik heb nog wel een merrie tot beschikking als je wilt wel een epony

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Leenpony voor nood in de omgeving van Groesbeek/Nijmegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 18:26

Omdat ik een stabiele kudde heb en mijn shetmerrie en haar geruinde zoon toch nergens meer naar toe gaan qua show/wedstrijd/keuring, laat ik die vanwege de kosten ook al een paar jaar niet meer enten hoor. Mijn Welsh merrie wel.

TS hoe zie je het qua afspraken voor je? kosten voor voer/hooi voor jou neem ik aan?

Mijn shetruin zou evt. wel geschikt zijn. Mijn shetmerrie is nogal erg dominant; de ruin niet en is bovendien ook een echte knuffelaar met mensen.

Maar weet niet of je het te ver weg vind? omg. Deventer Overijssel. Heb zelf geen beschikking over vervoer.

Britta31

Berichten: 13128
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Leenpony voor nood in de omgeving van Groesbeek/Nijmegen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-18 18:56

Het lijkt op dit moment iets beter te gaan met haar.Dat zou een wonder zijn op haar leeftijd van 35.We wachten af en dan laat ik nog van mij horen.Duimen jullie mee voor Britt.

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Leenpony voor nood in de omgeving van Groesbeek/Nijmegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 18:59

Tuurlijk duimen we volop mee! Beste leeftijd al en dus realistisch gezien "paardje van de dag", maar je weet maar nooit; zijn vaak taaie hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 19:00

Och wat sneu. Sterkte!

Mocht je het een optie vinden, mag je ruin evt hier komen. Mijn paard is geent dus dat vind ik geen probleem. Is alleen uit de buurt, ik woon vlakbij Meppel...
Mijn paard is ook alleen na overlijden van mijn pony maar wil haar niet verplaatsen omdat ik veel met haar rijd...

Britta31

Berichten: 13128
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-18 19:01

Ze is wel een super sterke pony.Misschien kennen jullie haar nog wel als pony Britta van Manege de Horst uit Groesbeek.

Lolaxx18
Berichten: 57
Geregistreerd: 15-10-18

Re: Leenpony voor nood in de omgeving van Groesbeek/Nijmegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 20:19

Vandaag was er in Zuidlaren een paardenmarkt (geen haat ze worden allemaal goed verzorgt en krijgen eten en om het uur drinken tot hun beschikking.) Daar zijn hele leuke en lieve paarden van alle maten en kleuren te koop. Je kan nog even naar een handelaar/fokker gaan die daar stond die pony`s zijn heel goed koop en al gekeurd.

Anoniem

Re: Leenpony voor nood in de omgeving van Groesbeek/Nijmegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 22:48

Hoe is het met je merrie TS?

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Leenpony voor nood in de omgeving van Groesbeek/Nijmegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 23:40

Ik kom uit Groesbeek, maar zou ook niet weten wat het beste is. Mijn paard staat bij iemand aan huis op een klein pension in Groesbeek. Mocht je je ruin tijdelijk ergens anders willen stallen kan je eens contact met hem op kunnen nemen als het niet lukt om een leen pony te krijgen.

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 01:41

Lolaxx18 schreef:
Vandaag was er in Zuidlaren een paardenmarkt (geen haat ze worden allemaal goed verzorgt en krijgen eten en om het uur drinken tot hun beschikking.) Daar zijn hele leuke en lieve paarden van alle maten en kleuren te koop. Je kan nog even naar een handelaar/fokker gaan die daar stond die pony`s zijn heel goed koop en al gekeurd.


Vanaf TS is dat toch wel een heel end, en daarbij koop je dan ''ff snel iets om iets te hebben'' ipv dat je rustig de tijd neemt om rond te kijken naar iets wat je echt graag zou willen, omdat je een leenpony ter beschikking hebt.

Tenminste; kan ik me zo voorstellen.

Daarbij koopt niet iedereen graag van de markt ;)
"al gekeurd" stelt niet veel voor; ze worden bij aankomst ff vluchtig gecheckt op flinke wonden/erg ziek/ff voelen bij de kaken voor droes, en that's it.

Niet dat daar alleen maar troep en ellende staat hoor, maar wees je er wel op bedacht. Als ik TS was zou ik trouwens niet zo snel iets van de markt bij m'n eigen dieren zetten, al helemaal niet als het een oude merrie betreft en een niet geeent ander paard.
Meesten komen toch vaak wat snotterig/ontstoken oogjes etc. van de markt, om over wormen en luizen nog maar niet te spreken. Met een oud wat ziekig paard thuis wil je zo min mogelijk van dat alles binnen halen, want een relatief "klein/onschuldig" iets kan juist voor zo'n oudje met verminderde weerstand de druppel zijn met fatale afloop.

Britta31

Berichten: 13128
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Leenpony voor nood in de omgeving van Groesbeek/Nijmegen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-18 08:57

Het is niet te geloven maar ze leeft nog.35 jaar en koliek overleven.Ze staat in de wei alsof er niets is gebeurt.Ik had haar bijna laten inslapen.Maar ik ga al jullie tips goed bewaren ook omdat ze natuurlijk al 35 is en ze geen jaren meer bij ons zal zijn.Nog heel erg bedankt voor jullie tips.