3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 19:26

Klinkt echt enorm goed! :D Ga ik proberen. :j

Castilja

Berichten: 2503
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 19:47

Hey cuties!
Ben hier al een tijdje niet meer geweest; veel meegelezen maar niet kunnen reageren ivm drukte. Open het topic iedere ochtend als ik aan m'n ontbijt zit maar heb altijd haast om de trein dan te halen. :')
Afvallen gaat mwoah, school is dusdanig tijdrovend dat ik geen tijd heb om goed voor mezelf te koken. Moet het dus vaak met ongezonder eten doen dan dat ik wil, maar merk in de spiegel nog geen bijster groot verschil.
Heb nu zo'n 1,5 week herfstvakantie en ben de vakantie goed begonnen met een salade ((:
Jullie ook herfstvakantie of zijn er meer werkende mensen hier die vrolijk door mogen?

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 23:26

Hoi!

Ik wil me na MAANDEN weer eens gaan melden want het loopt de spuigaten uit :evaw:
Ik ben een week of 3 geleden aan mn knie geopereerd, nieuwe kruisband dus ik loop in totaal zo’n 6 weken op krukken en daarna is het revalideren revalideren revalideren, zo’n 9-12 maanden.
Dus ik ben van nagenoeg elke dag >7/8 u lopen naar beneden gedenderd tot een beetje rond hobbelen op krukken en wel tussendoor snaaien want verveling en ziekenbezoek-lekkers.(En een lieve vriend die lekkers voor me meeneeemt)
Ik weet niet of het zichtbaar aantikt, maar ik voel het bijwijze van spreken gewoon.
Toch wil ik het zoveel mogelijk gaan beperken en daar ga ik vanaf morgen weer mee beginnen, ik heb echt even steun nodig denk ik :)F

Zodra ik zonder krukken loopt wordt fysiotherapie ook weer opbouwend pittiger en op een gegeven moment zal het wel echt zwaar gaan worden, zodanig dat het als fanatiek trainen gezien wordt, dus ik hoop dat ik dat mee kan pikken als zijnde sporten. En dan icm goed eten... moet het dan wel goed komen.

Maar ik wil gewoon eerder al wat kwijt/in ieder geval stoppen met dat gesnaai en gedoe.
Ik ga weer lijstjes bijhouden en delen, hopelijk helpt me dat om weer te starten!

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 08:14

Urosa, wat fijn dat je redelijk actief weekend hebt gehad en het naar je idee beter gaat door je voeding :D

Sanne, al die soep van jou klinkt altijd erg lekker. Het is dat ik in mijn lunch liever rondje ga wandelen, want bij ons in de kantine op werk hebben ze ook dagelijks twee wisselende soepen.

Benthe :D

Vanochtend wou ik uitslapen, maar lig al vanaf 6 uur wakker. Zo nog maar kleine poging doen. Vanmiddag ga ik nog met m’n zusje terras op en vanavond met haar uit eten voor ze morgenvroeg weer naar Spanje vertrekt.

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 08:34

Oeh dat recept klinkt heel lekker Urosa! Wat fijn dat je steeds actiever kan zijn, en wat goed dat je het idee hebt dat dit door je voeding komt :j
Lekker lijstje Sanne!
Welkom terug Benthe!

Gisteren heb ik een prima dag gehad, zodat ik ´s avonds in de bioscoop nog los kon gaan. We hadden ten eerste een VIP pakket met welkomstdrankje etc. En we gingen naar Grease, echt een geweldige film.
O: havermout met halfvolle melk. (223)
T: een appel. (58)
L: drie boterhammen, 2 met filet americain en 1 met rosbief. (376)
T: een banaan. (124)
A: wortels, peultjes, een aardappel en een braadworst. (308)
T: een glaasje jus d'orange, een kaasstengel met humus, een paar kaasblokjes. (368)
T: een flesje cola zero en een bak zoete popcorn. (531)
B: 10.000 stappen en 30 minuten fietsen.
Totaal kcal: 1988.

Anoniem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 12:25

oliebol, ik heb chocola gevonden in mijn huis :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 13:17

Ik heb heel veel snoep, koek en chips in huis maar ik pak toch sneller een appel of zo omdat ik dat lekkerder vind. :D

Ik heb trouwens een baan. *\o/*

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 15:55

Ohhh ik zou willen dat ik daar ook last van had :+ Vind een appel best lekker hoor, maar als ik mag kiezen voor snoep of chips dan weet ik t wel :Y)

Ik ben gisteren bij de huisarts geweest. Heb nu een verwijzing voor de internist gekregen, dus nu afwachten wanneer ik daar heen mag, en wat die gaat doen. Huisarts verwacht iig dat mn stofwisseling uitgebreid onder de loep genomen gaat worden.
Tot daar wat meer duidelijk over is gaat het afvallen ook even op een laag pitje. Ik heb zo weinig energie, dat het me gewoon niet lukt om door te pakken. Wil wel voorkomen dat ik aan ga komen, dus blijf wel gewoon gezond eten, maar gewoon ff minder streng voor mezelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 16:48

njcgregoor schreef:
Ik heb heel veel snoep, koek en chips in huis maar ik pak toch sneller een appel of zo omdat ik dat lekkerder vind. :D

Ik heb trouwens een baan. *\o/*



Geef mij dat talent alsjeblieft? :+

En gefeliciteerd! :D Wat voor? :)

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 18:16

Die pudding klinkt echt lekker :9 Ook maar eens maken, ik heb nog ergens een pot chiazaad staan die niet bijster veel gebruikt wordt :')

Welkom terug Castilja en Benthhh! :wave:

Aankomen door niet kunnen bewegen na een operatie weet ik helaas alles van, super dat je het nu al aanpakt, ik wou dat ik dat gedaan had :+

Gefeliciteerd met je nieuwe baan njcgregoor!

Laura82 schreef:
Ik ben gisteren bij de huisarts geweest. Heb nu een verwijzing voor de internist gekregen, dus nu afwachten wanneer ik daar heen mag, en wat die gaat doen. Huisarts verwacht iig dat mn stofwisseling uitgebreid onder de loep genomen gaat worden.
Tot daar wat meer duidelijk over is gaat het afvallen ook even op een laag pitje. Ik heb zo weinig energie, dat het me gewoon niet lukt om door te pakken. Wil wel voorkomen dat ik aan ga komen, dus blijf wel gewoon gezond eten, maar gewoon ff minder streng voor mezelf.

:(:)


Ik was vanmorgen woest op de weegschaal, dus het roer gaat hier weer even radicaal om. Ik vermoed dat er ook wel een aardig deel vocht bij zit van het zoute eten van afgelopen weekend, maar toch niet grappig ^)

Dus vandaag;

O; yoghurt met lijnzaad, gepofte spelt, speltmuesli en een paar pecannoten
T; 2 mandarijnen
L; crackers met filet americain/komkommer en kipfilet/komkommer
B; wandeling met de hond, een kilometer of 8 door mul zand dus best nog een workout :')
T; cherrytomaten
A; nasi met cassave en banaan :Y)

Castilja

Berichten: 2503
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 19:12

Wacht, nasi met cassave en banaan? Als in; de banaan door de nasi, of gewoon los? :P

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 19:52

Linoleum: argh dat is zo vervelend! Slapen nog wat gelukt? Leuke dagplanning!

Black_kelpie:joh die weegschaal komt wel weer goed, is vast vocht idd!

Laura82:fijn dat je doorverwezen bent, hopelijk brengt het wat. Sterkte!

Lijstje vandaag:
O: afbak triangel met kipfilet
L: roerbak champignons, paprika en hamburger in stukjes met wat geraspte kaas
A: courgetti met gehakt, tomatensaus en geraspte kaas
T: banaan en appel
B: heerlijk paard gereden :D

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 19:52

Castilja schreef:
Wacht, nasi met cassave en banaan? Als in; de banaan door de nasi, of gewoon los? :P

Los erbij :')

Anoniem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 20:13

Lijstje:

O: twee eitjes en wat cherrytomaatjes
L: Salade van rucola, tomaat, avocado en mozzarella
T: Paar chocolaatjes
A: Loempiataart van chickslovefood

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 20:31

Bedankt!

Vandaag ging. Kwam ziekenbezoek met natuurlijk chocola. Die chocola is dus opgegaan :=
O: thee
2 pakjes van die luchtige crackers van de Ah
L: merci chocola, stuk of 6 stukjes :evaw:
Bakje yoghurt met walnoten en honing
Laatste beetje spruitjes met roomkaas en spekjes
A: rijst met pindasaus, sperzieboontjes en kip

B: wat rondhobbelen op krukken.

De rest vd avond zal ik nog even editen als dat nodig is.

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 23:26

Weer terug van weggeweest! Jullie gaan hard zeg!!

Welkom terug Benthh, goed om jezelf weer te herpakken! Stap één weer gezet. Fijn dat het beter gaat met de fysio, wel pittig idd.

Lekker lijstje Kimmie, Grease blijft idd gewoon fantastisch <3

Njcgreggoor, idd geef mij die eigenschap. Chips kan ik echt onbeperkt en op ieder moment eten :')

Sterkte Laura, gezondheid eerst!

Jouw ontbijtje klinkt echt lekker black_kelpie :)

die loempiataart zie ik steeds vaker voorbij komen, wordt dat alleen niet sompig?


Oke ik zie door de bomen het bos niet meer, hier zitten toch wat bokkers met wat meer verstand van BMR enzo?

Ik weet niet hoeveel kcal ik ''mag'' eten. Veel sites geven aan dat mijn BMR rond de 1200-1300 kcal ligt, maar in het andere afvaltopic lees ik weer dat dat erg laag is. Ik beweeg vrij weinig, dus dan zou ik totaal 1400-1500 kcal mogen eten ongeveer?

Ik zit al een aantal weken op een plateau van 69/70 kilo (groot deel zelfsabotage hoor, dat weet ik ook wel). Maar ik compenseer dat weer door ongezond weinig te eten waardoor je netto hetzelfde blijft. Ik struggle dus een beetje met een goede balans.
Daarnaast volg het ik WW-programma ook nog, maar wil graag mijn macro's extra monitoren, omdat ik anders ook te weinig kan eten.

Lijstje van vandaag:
O: uitslapen dus het was al lunchtijd toen ik wakker was :')
L: 2 boterhammen met zalm en sambal smeerkaas (263 kcal)
A: parelcouscous met kabeljauw en tomaatjes/wortel (755 kcal)
T: optimel griekse yoghurt koffie (78 kcal) en blikje gingerale (93 kcal)
Dit was eigenlijk mn lijstje, maar ik vind het wel erg weinig. Dus:
T: walnoten uit de tuin (280 kcal)
Totaal uiteindelijk 1469 kcal

Lijstje morgen:
O: griekse stijl yoghurt en appel/kaneel uit de magnatron (146 kcal)
L: buiten de deur met mams, dus gokje (500 kcal)
A: risotto met paddestoelen, courgette, parmazaan en zalm (810 kcal)
Totaal 1456 kcal

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 23:59

Aight, wat klinkt sambal smeerkaas met zalm lekker! Goed idee! En doe je dan echt yoghurt in de magnetron!? Is dat lekker?

En Dankje, trouwens!

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 08:59

Njcgregoor, gefeliciteerd met je baan!

Laura, ben heel benieuwd wat de internist gaat zeggen. Je bent er nu al zoooolang mee bezig.

Kelpie, heel goed, lekker de weegschaal de schuld geven :P en even paar dagen goed water drinken, dan is het vastgehouden vocht als goed is wel weg en kan je echt zien hoe het nu staat.

Benthe, foei met je merci ~~}>

Aight, heb jij je BMR berekend met de site die hier in de OP staat? Die vind ik zelf wel fijn. Met die site zit ik nu zelf op BMR van rond 1500. En als ik me goed herinner ben jij niet heel veel kleiner dan ik.

Ik lig met barstende koppijn op bed. Maandagavond condoleren en gisteren crematie van m’n oma. Ondanks dat ik nooit wat met haar heb gehad en geen verdriet heb van haar overlijden, heeft het me de afgelopen dagen wel veel bezig gehouden. Dus paar nachten slecht geslapen en gisteravond uitte zich alles in een flinke migraine aanval. Lang niet zo erg gehad. Dus vandaag blijf ik lekker in bed en op de bank.

Gisteren nog wel lekker op terras gezeten met glas rosé en daarna uit eten geweest met m’n zusje. Enige voordeel aan migraine die geen misselijkheid geeft, maar vooral gevoeligheid voor licht en vlekken in m’n zicht, eten kan gewoon :x

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 09:01

Voordeel of nadeel?? :=
Wel balen van je migraine, denk best logisch dat het je wat doet ondanks dat je niet verdrietig bent :(:) Lekker rustig aan doen!!

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 09:06

Zie het maar als voordeel. Heb wel regelmatig lichte last van migraine. Ook onder werktijd. Maar kan m’n werk er wel door doen. Vandaag is dan wel heel heftig. Maar enige wat ik normaal niet (wil) doen met migraine is autorijden omdat m’n zicht dan echt slecht is. Vind dat niet verantwoord om dan auto te rijden. Maar dan is het met wat eten, drinken en beetje frisse lucht vaak over ook.

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 09:27

Benthhh schreef:
Aight, wat klinkt sambal smeerkaas met zalm lekker! Goed idee! En doe je dan echt yoghurt in de magnetron!? Is dat lekker?

En Dankje, trouwens!


haha nee, eerst appelblokjes met wat kaneel in de magnetron en dan de yoghurt er los naast eten. Ook lekker om in de oven te doen met wat havermout erbij (appelcrumble <3 ) maar daar ben ik sochtends te lui voor :')

@linoleum de site in de OP geeft aan BMR van 1497 kcal, ik heb deze site voorheen gebruikt: https://www.caloriecalculator.nl/afvall ... ebehoefte/ die geeft aan dat ik om af te vallen met 400 kcal minder eten er 1329 mag. Groot verschil haha.
Oh wat naar trouwens, migraine is echt verschrikkelijk. :(:)

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 09:45

Ik heb er helaas ook nooit last van dat ik een appel lekkerder vindt dan ongezonde dingen :')
njcgregoor, gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Oh ja, ook nog welkom terug Castilja!
Benthhh, wat goed dat je er nu al mee bezig bent! Merci :9
Veel beterschap Laura! Fijn dat je doorverwezen bent, hopelijk komt er nu eindelijk een diagnose uit. Ik ben ook heel benieuwd wat hij gaat zeggen :j
Interessante combinatie bij je avondeten Kelpie :') Je weegschaal komt zeker snel weer goed, met een paar daagjes gezond eten is dat vocht zeker weg :j
Wat vervelend Linoleum! Bij ieder uit zich "verdriet" weer anders. Zelfs al voel je je niet echt verdrietig, kan je lijf toch nog wel wat stress aangeven.
Welkom terug Aight! Je BMR is wat je MOET eten op een dag, maar dat betekent eigenlijk vooral dat je meer moet eten dan dat. Ik zelf heb een BMR van 1449, maar ik probeer elke dag wel rond de 1800 kcal te eten, aangezien ik op een andere site had uitgerekend dat ik met 2300 kcal op gewicht blijf. Lekker lijstje!
Ik heb die loempiataart ook al een paar keer gemaakt, is echt heerlijk! Wordt ook totaal niet zompig :9

Gisteren ging een beetje mis. Ik ging 's middags langs bij familie van mijn opa, die ons helemaal volstopte met allerlei eten. Toen was mijn rem een beetje weg :')
O: twee boterhammen met Maestrichter fruitstroop en 100% pindakaas naturel. (267)
L: vier boterhammen met drie boter, filet americain, rosbief, tongenworst en biologische hazelnootpasta, een beker halfvolle melk. (672)
T: twee glazen Orange Fanta, een bokkenpootje, een amicelli, een digestive karamel met melkchocolade, een mengsel van chips naturel, paprikachips, bolognese chips en patatje joppie chips. (683)
A: zelfgemaakte Kip Pizzaiola en één smeuïge slawrap. (718)
T: een gepofte kastanje. (24)
T: een snoepmuis en een stukje Belgische melkchocolade. (89)
B: 8000 stappen, 10 minuten fietsen en een uur bezig zijn met paard (tandarts en longeren).
Totaal kcal: 2451 :o

Anouk1605

Berichten: 919
Geregistreerd: 14-04-09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 10:49

Hallo allemaal.

Ik wil mij hier ook melden :). Ik ben 166lang en woog vanochtend 64,4kg. Nu vind ik dat eigenlijk te veel. Volgens de BMI berekening zit ik op een BMI van 23,2. Maar het blijft voor mij niet prettig. Vorig jaar maart woog ik 62,7kg ongeveer. Dat vond ik fijn dus daar wil ik weer heen.
Echter weet ik van mijzelf dat ik nooit tevreden zal zijn omdat ik behoorlijk veel overtollig vel heb. :( Ben ik 2015 de eerste keer gestart met lijnen en ben van 96,9kg naar 63kg gegaan toen op 1,5 jaar tijd. Sindsdien gaat het beetje op en neer tussen de 62 en de 66kg zegmaar. Omdat ik geen enthousiaste sporter ben, in de zin van: ik haat oefeningen die mijn buikspieren pijn doen :'), zal ik nooit een mooie buik krijgen ben ik bang.

Ik sport trouwens wel:
3-4x per week intensief rijden met het paard,
En voorheen 2x per week hardlopen. Sinds de verhuizing in maart is dat beetje verloren gegaan. Sinds 2 weken ben ik het weer aan het oppakken. Verder wandel ik regelmatig, fiets ik soms tussendoor (heb ik ook een gruwelijke hekel aan :') ) en ben ik verder wel bewegingsbewust: mij zul je nooit een liftzien nemen of dergelijke. Probeer overal een beetje beweging uit te halen zegmaar :).

Nou gisteren was meteen geen goede dag :)
O: 3 kleine sneetjes speltbrood; 2 met jonge 48+ kaas, 1 met hagelslag (lees: ik gebruik weinig hagelslag en boter!),
T: halve appel, rest voor het paard
M: 2 sneetjes speltbrood. 1 met magere ham en 1 met 48+ jonge kaas.
T: stukje appelkoek (zelfgemaakt :) ).
A: gebakken gekruide aardappeltjes, worteltjes en doperwtjes en een stukje kipfilet.
T: als toetje 1 bolletje vanille ijs :)

D: water water water geen idee hoeveel glazen en 1 glas 'minder suiker sap'.

B: paard gereden, bijna 1 uur intensief. Verder vrij weinig, was veel in huis bezig met de was e.d.


Mja, ben er niet trots op :( maar vandaag beter! Moet echt opletten want zaterdag ga ik sushi eten met een vriendin in Limburg en dag erna is familie feest. Sowieso altijd als ik in Limburg ben wordt er nogal een feestje van gemaakt met natuurlijk lekker eten omdat men dan blij is dat ik er ben. en aangezien ik dan ook blij ben om er te zijn, tja eet ik te veel Hahaha! :+

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 12:00

Welkom nieuwe mensen! :D

Het is druk hier! Ik heb helaas geen energie om op iedereen te reageren, sorry daarvoor! Ik heb wel alles gelezen.

Mijn lijstje:
L: twee schnitt broodjes met burrata, serranoham, cherrytomaatjes, pesto en basilicum
T: appel, kommetje broccolisoep, twee maiswafels met Slankie, half flesje appelcider, Holy top karamel zeezout ijs
A: burrito bowl, glas rode wijn

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 13:04

Resistance schreef:
Lijstje:

O: twee eitjes en wat cherrytomaatjes
L: Salade van rucola, tomaat, avocado en mozzarella
T: Paar chocolaatjes
A: Loempiataart van chickslovefood


Nogmaals, ik vind je lijstjes erg karig ogen. Als ik dit uitreken zonder de chocolade kom ik op iets meer dan 1000 kcal en dat is ruimschoots te weinig. Het is je goed recht om (te) weinig te eten, maar plaats dan liever geen lijstjes in het topic; er lezen (jonge) mensen mee en we willen in dit topic niet uitdragen dat het een goed idee is om heel weinig te eten om af te vallen. Ik kan er natuurlijk naast zitten met de uitgerekende kcal, dan is het een goed idee om in het lijstje te specificeren wat het aantal kcal per maaltijd is geweest.

Beterschap linoleum, beter inderdaad even rustig aan doen. Gecondoleerd Y;(

Ik heb die loempiataart ook wel eens gemaakt, hij werd inderdaad niet klef maar ik vond hem ook echt niet interessant qua smaak, dus dat was ook gelijk de laatste keer :D

Welkom Anouk! Van 96,9 naar 63 is niet niks, ontzettend knap gedaan! Troost je, als je overtollig vel hebt kun je buikspieroefeningen doen tot je een ons weegt, maar daar krijg je dan geen strakke buik van. Je traint je spieren, niet je vel. Helaas, anders had ik nog hoop voor die hangbuik van mij :') Succes!