Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vjestagirl

Berichten: 26649
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 14:51


Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:13

Echt joh! Kinderen _-:(

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:22

Zo lekker fake huilen :') die moet actrice worden.

Ik ga ook niet meer in discussie met mensen over mijn kinderwens. Als ik zei "ik wil ze niet, punt." wilden mensen me alleen maar overhalen en moest ik me verdedigen. Tegenwoordig zeg ik "ik wil geen kinderen, maar iedereen zegt altijd dat je ze ineens op je 28e wel wil dus we gaan het wel zien over een jaartje." Daar hebben mensen toch minder moeite mee :Y) En zelf heb ik ook altijd zoiets van "zeg nooit nooit" maar voor 99% hoeft het voor mij gewoon niet. Die ene procent kan altijd gek lopen natuurlijk :')

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:37

Ik kan hem helaas niet openen.

Ik vind dat ieder voor zich moet weten of ze kinderen willen. Altijd makkelijk zeggen dat een ander ze moet nemen.

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:38

Een ander heeft al niks te zeggen over of ik een extra paar schoenen wil nemen of niet. En kinderen gaan nog net wat stapjes verder dan dat :D

Stybba

Berichten: 3016
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:39

Eilish schreef:
Ik had het gisteren nog, dat ik moest verantwoorden aan iemand die wel van kinderen houdt waarom ik liever niet naast kinderen wil wonen en waarom ik niet gek op ze ben . Heb ook gezegd dat ik geen kinderen wil en dat gevoel/die behoefte gewoon niet heb. Maar kennelijk is het onbegrijpelijk dat niet iedereen gek is van kinderen. Met als leidend argument dat ik zelf ook een kind ben geweest :Y)

En vroeg of laat ga je dood, moet je dan ook helemaal gek van lijken zijn? >;)

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:40

Stybba schreef:
Eilish schreef:
Ik had het gisteren nog, dat ik moest verantwoorden aan iemand die wel van kinderen houdt waarom ik liever niet naast kinderen wil wonen en waarom ik niet gek op ze ben . Heb ook gezegd dat ik geen kinderen wil en dat gevoel/die behoefte gewoon niet heb. Maar kennelijk is het onbegrijpelijk dat niet iedereen gek is van kinderen. Met als leidend argument dat ik zelf ook een kind ben geweest :Y)

En vroeg of laat ga je dood, moet je dan ook helemaal gek van lijken zijn? >;)

_O-
Dit ga ik volgende keer als antwoord proberen!

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 16:00

xSCWx schreef:
Zo lekker fake huilen :') die moet actrice worden.

Ik ga ook niet meer in discussie met mensen over mijn kinderwens. Als ik zei "ik wil ze niet, punt." wilden mensen me alleen maar overhalen en moest ik me verdedigen. Tegenwoordig zeg ik "ik wil geen kinderen, maar iedereen zegt altijd dat je ze ineens op je 28e wel wil dus we gaan het wel zien over een jaartje." Daar hebben mensen toch minder moeite mee :Y) En zelf heb ik ook altijd zoiets van "zeg nooit nooit" maar voor 99% hoeft het voor mij gewoon niet. Die ene procent kan altijd gek lopen natuurlijk :')

Ja, ergens houd ik er ook wel rekening mee dat de wens misschien nog komt. Maar ik hoop dat ik tegen die tijd rationeel genoeg ben om alsnog te besluiten dat ik het niet wil. Voor mijn eigen welzijn maar ook dat van mijn vriend en onze relatie is dat echt het beste denk ik :o We kunnen nu al kibbelen over wie de kattenbak moet schoonmaken of wie van ons de katten had moeten voeren als we een voerbeurt gemist hebben :=

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 16:08

En wat ik ook dan zo vaak hoor “ja maar die en die wilde ook nooit kinderen en nu zijn ze dol gelukkig” :=
Gelukkig heb ik de laatste tijd niet zo vaak meer de vraag gekregen en als ik de vraag wel kreeg was het óf van een ander bewust kinderloze, óf de “discussie” was sneller afgelopen (ik denk dat ik er nu zelf ook wat beter op reageer).

Schuur_

Berichten: 4881
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 16:51

Gisteren eentje gaan drinken met een oude kennis en tijdens het babbelen kwam ineens de vraag: ‘maar wil je dan echt geen kinderen?’ Nee kerel, helemaal niet. Hij wel maar toen ik de wedervraag stelde waarom wel kinderen kwam er niks uit buiten ‘dat is het doel van het menselijk bestaan en zo kan ik kennis overdragen’

Nou, dat doe ik wel op kinderen van een ander die ik geen eten moet geven :')

Bloodymary
Berichten: 4535
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 18:12

Ik zeg altijd gewoon dat ik een hekel aan kinderen heb. Dan wordt er eigenlijk nooit meer naar gevraagd of gepusht.

Christiene
Berichten: 7718
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 19:19

Ik kap het altijd af. Al vanaf mijn tienerjaren.
Ondertussen zijn ze er wel achter dat ik het echt niet wil o.a. ma oma tante vrienden
En dan laat ik de kapper tot de nieuwschierige dorpsgenoten nog achterwege

Ondertussen zeggen de ouders soms serieus dat het niet geheel een slechte keuze is.

Met afkappen zeg ik vaak mijn leven mij keuze. Moet ik dan kinderen nemen omdat jij dat vind. Werkt ook goed

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 19:23

Mijn schoonouders begonnen gisteren tijdens een etentje alweer over 'nageslacht' en kleinkinderen. Onze katten lagen op dat moment boven dus ik heb maar gezegd dat die al boven liggen te slapen. Het werd nog een paar keer genoemd, elke keer als ik denk dat het wel duidelijk is, begint vooral mijn schoonmoeder er weer over. Zo vermoeiend.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 20:15

Stybba schreef:
Eilish schreef:
Ik had het gisteren nog, dat ik moest verantwoorden aan iemand die wel van kinderen houdt waarom ik liever niet naast kinderen wil wonen en waarom ik niet gek op ze ben . Heb ook gezegd dat ik geen kinderen wil en dat gevoel/die behoefte gewoon niet heb. Maar kennelijk is het onbegrijpelijk dat niet iedereen gek is van kinderen. Met als leidend argument dat ik zelf ook een kind ben geweest :Y)

En vroeg of laat ga je dood, moet je dan ook helemaal gek van lijken zijn? >;)


:')

Met ouderen heb ik wel meer dan met kinderen trouwens

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 23:07

O nee, zondag verjaardag met kinderen. Ze willen heel graag dat ik langskom (de ouders dus) maar ik ben echt kei blut dus een kadootje meebrengen zit er gewoon niet in. Dat vinden ze helemaal ok, dus tot daaraan toe... Maar dit is dus vaker geweest en wat er dan gebeurt is dat die kinderen als ik binnenkom keihard beginnen te gillen "WAT VOOR KADOOTJE HEB JE VOOR ONS MEEEEE" zodat gelijk de hele ruimte mij hoort zeggen dat ik niets bij me heb. :o Leuk.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33791
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 23:44

Dan haal je toch een kindersuprise ei ofzo :P

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 23:46

Maak een tekening voor ze, of een macaroni ketting. “Omdat ik vorige keer zo’n mooi knutselwerkjes van je kreeg, heb ik er nu ook eentje voor jou gemaakt!” _O-

Sanet

Berichten: 7944
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 23:52

Action! Voor 5 euro heb je al best wat dingetjes, allemaal prul natuurlijk, maar met lege handen is ook zo sneu.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 00:27

Ok maar met blut bedoel ik dus dat ik studietijd aan het opofferen ben om extra uurtjes te kunnen werken zodat ik iets meer geld binnenkrijg omdat ik 3 betalingsregelingen heb lopen. Dan ga ik van die zuurverdiende centjes liever avondeten kopen dan dat ik die twee schreeuwlelijkerds tevreden stel :Y)

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 00:38

Dit is inderdaad zo'n dingetje. Anderen met kinderen kosten meer geld dan diegene(n) zonder kinderen.

Ik ken dit van vroeger in NL. Mijn ex had 3 broers/zussen. Die hadden allemaal kinderen. Sinterklaas vieren koste ons voor 14 personen kadootjes. Terwijl wij met twee waren. Na 1 jaar hield ik dat voor gezien en wierp ik mijn werk in de strijd
Zij een beetje lekker goedkoop sinterklaas vieren (gegarandeerd veel kadootjes voor hún kinderen) en ik me scheel betalen.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 02:10

‘ kuche kuche sorry ik ben heel erg ziek en wil niemand aansteken ik kom een andere keer wel ‘ (en dan niet komen of wanneer je weer wat financiële speling hebt :)) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 04:33

'Het grootste cadeau dat jullie krijgen is mijn aanwezigheid.' *\o/*

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 06:13

Jeutje, als ik vroeger de visite zo had besprongen dan hadden we mijn verjaardag nooit meer gevierd denk ik :=
Weinig fatsoen zeg!

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 06:35

Palmera schreef:
Dit is inderdaad zo'n dingetje. Anderen met kinderen kosten meer geld dan diegene(n) zonder kinderen.

Ik ken dit van vroeger in NL. Mijn ex had 3 broers/zussen. Die hadden allemaal kinderen. Sinterklaas vieren koste ons voor 14 personen kadootjes. Terwijl wij met twee waren. Na 1 jaar hield ik dat voor gezien en wierp ik mijn werk in de strijd
Zij een beetje lekker goedkoop sinterklaas vieren (gegarandeerd veel kadootjes voor hún kinderen) en ik me scheel betalen.

:oo
Blij dat wij het anders vieren.
Wij doen per stel 1 cadeau. Zowel voor kerst als Klaas. Omdat oma en tante nogal los gaan qua cadeaus heb ik een limiet opgesteld.
Anders kom ik om in de cadeaus :+
Voor de volwassene doen we voor kerst lootjes trekken met beide families 1 kerstdag. Dus met Klaas hebben we in totaal 3 cadeaus( kinderen)
En elke kerstdag 5 cadeaus ( kinderen en 2 keer lootjes), en dat vind ik al meer dan genoeg

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 07:26

Ik ga niet naar kinderverjaardagen. Die vind ik echt verschrikkelijk: mensen die over niks anders kunnen praten dan kinderen en/of gesprekken die over andere dingen gaan die continu worden onderbroken door kinderen. En dan heb ik het nog niet over de overdosis aanwezige kinderen.

Ik vond mijn eigen verjaardag vroeger altijd heel leuk omdat er dan zoveel vriendjes kwamen spelen, maar ik snap nu wel waarom bepaalde kinderloze kennissen van mijn ouders (als ze al kwamen) 's morgens even kwamen (nog geen kinderen aanwezig).