Droompaard gezien maar geen plek..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lolaxx18
Berichten: 57
Geregistreerd: 15-10-18

Droompaard gezien maar geen plek..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-18 17:53

Hee Bokkers,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een paard en een leuk plekje er voor.
Ik heb laatst me droompaard gezien die ik ontzettend mooi vind <3
Maar nu heb ik nog geen plek. Ik weet ook niet zo goed welke afspraken ik dan moet maken met me ouders die zeiden " Zoek maar een plek dan kijken we verder." De pension stal bij ons is op dit moment vol en een wachtrij van 3 jaar. De manege zit niet echt in mijn buurt of is bijna 500 per maand.
Iemand tips?

Btw ben nu bijna 15 :)

Xx

060606
Berichten: 1264
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 17:56

Lolaxx18 schreef:
Hee Bokkers,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een paard en een leuk plekje er voor.
Ik heb laatst me droompaard gezien die ik ontzettend mooi vind <3
Maar nu heb ik nog geen plek. Ik weet ook niet zo goed welke afspraken ik dan moet maken met me ouders die zeiden " Zoek maar een plek dan kijken we verder." De pension stal bij ons is op dit moment vol en een wachtrij van 3 jaar. De manege zit niet echt in mijn buurt of is bijna 500 per maand.
Iemand tips?

Btw ben nu bijna 15 :)

Xx


Waar zit je? Op marktplaats kijken in je postcode gebied en anders advertentie plaatsen.

Lobke1998

Berichten: 300
Geregistreerd: 09-11-15

Re: Droompaard gezien maar geen plek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 17:58

Ik zou eens bij particulieren gaan kijken, die hebben soms nog wel eens een plekje vrij en het is meestal niet zo duur als bij een pensionstal of manege.

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 18:01

Wat zeggen je ouders? Ik denk dat het aan hen is om het paard te kopen/de plek te zoeken indien ze een paard voor je willen kopen en de middelen er voor hebben.

Indien je geen plek hebt dan moet je nog even wachten. Er zijn veel droompaarden op aarde. Of je ouders moeten afspraken maken met de huidige eigenaren (indien die er voor open staat). :-)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34619
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 18:09

Als je zegt in welke regio je zoekt zijn er misschien bokkers die je kunnen helpen. Maar idd ik zou eerst een plek regelen voor er een paard komt.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Droompaard gezien maar geen plek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 18:28

Het klinkt niet als goed doordacht. Hoe ga je het verder doen qua kosten? Als 15-jarige kun je hier zelf niet in voorzien. Aanschaf is één, maar daarna gaat de meter pas lopen! Ik zou eerst een geschikte stal zoeken en daarna pas een paard.

Koper

Berichten: 30259
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 18:30

Heb je al contact met de verkoper (huidige eigenaar) van het paard?

Toen ik mijn eerste paard vond had ik ze uitgelegd dat ik nog geen plek voor 'm had, en heb 'm daar nog een maand laten staan om in de tussentijd een stalling te zoeken. Dat was geen perfecte stal (vooral qua ruwvoer niet) maar daarvandaan kon ik wel verder zoeken.

Lolaxx18
Berichten: 57
Geregistreerd: 15-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-18 18:32

Koper schreef:
Heb je al contact met de verkoper (huidige eigenaar) van het paard?

Toen ik mijn eerste paard vond had ik ze uitgelegd dat ik nog geen plek voor 'm had, en heb 'm daar nog een maand laten staan om in de tussentijd een stalling te zoeken. Dat was geen perfecte stal (vooral qua ruwvoer niet) maar daarvandaan kon ik wel verder zoeken.



Dank je! Ik had al een beetje contact maar ik kan haar wel zeggen dat ik nog geen stal heb. Hier was ik zelf nog niet opgekomen dus het helpt me echt heel erg!! <3

Xx

Anoniem

Re: Droompaard gezien maar geen plek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 18:43

Welke omgeving zit je? Misschien heb ik wat :)

Lolaxx18
Berichten: 57
Geregistreerd: 15-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-18 19:09

Myrthe3 schreef:
Welke omgeving zit je? Misschien heb ik wat :)


Groningen/Drenthe

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Droompaard gezien maar geen plek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 19:17

Als je ouders zeggen zoek maar een plekje dan kijken we daarna verder is het dan al zeker dat je een pony mag? Het klinkt mij meer in de oren van zoek eerst wat en dan kijken we of het haalbaar is.

Ik zou dus eerst focussen op een betaalbare stalling voordat je allemaal mooie paardjes gaat bekijken

Anomien

Berichten: 7379
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 19:20

Lolaxx18 schreef:
Myrthe3 schreef:
Welke omgeving zit je? Misschien heb ik wat :)


Groningen/Drenthe


Lijken mij makkelijke provincies

Hoe zoek jij?

Kijk eens op marktplaats. Of plaats een Facebook bericht. Zoek eens op bedrijven en bel ze op.
Prijs indicatie staat vaak wel op de site.

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 19:21

Lolaxx18 schreef:
Koper schreef:
Heb je al contact met de verkoper (huidige eigenaar) van het paard?

Toen ik mijn eerste paard vond had ik ze uitgelegd dat ik nog geen plek voor 'm had, en heb 'm daar nog een maand laten staan om in de tussentijd een stalling te zoeken. Dat was geen perfecte stal (vooral qua ruwvoer niet) maar daarvandaan kon ik wel verder zoeken.



Dank je! Ik had al een beetje contact maar ik kan haar wel zeggen dat ik nog geen stal heb. Hier was ik zelf nog niet opgekomen dus het helpt me echt heel erg!! <3

Xx


Je hebt het paard dus nog niet eens gezien en gereden? Ga dat eerst maar eens doen voordat je zegt dat het jouw droompaard is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 19:26

Lolaxx18 schreef:
Myrthe3 schreef:
Welke omgeving zit je? Misschien heb ik wat :)


Groningen/Drenthe


Jammer, ik zit op de grens Drenthe Overijssel... Maar zijn wel de goedkopere provincies!

Muffin01

Berichten: 391
Geregistreerd: 05-01-13
Woonplaats: Gemert

Re: Droompaard gezien maar geen plek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 19:41

Ik neem aan dat je een paardje mag van je ouders (wat leuk ;) ) Het is altijd handig om al een plekje op het oog te hebben voordat echt een paard koopt of serieus contact hebt met de eigenaar. Weet je of er stallen of maneges in de buurt zitten? Dan zou ik eerst daar eens informeren. Hebben je ouders trouwens ook een budget wat ze aan stalling ed. uit kunnen/willen geven? Ook is een extra buffer achter de hand hebben ook niet verkeerd aangezien er altijd onverwachte kosten kunnen komen. Ken je geen mensen die een paard hebben waar je kan informeren? Of familie? Anders is inderdaad mp of fb een oplossing hier zal je vast wel groepen voor hebben. Maar ik denk wel dat het belangrijk is dat je samen met je ouders kijkt en ze je niet helemaal alleen laten zoeken. Succes +:)+

prugelpiet

Berichten: 12561
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 19:44

Lolaxx18 schreef:
Myrthe3 schreef:
Welke omgeving zit je? Misschien heb ik wat :)


Groningen/Drenthe


Dat is nogal ruim. Iets specifieker? Dan kunnen we misschien helpen :)
Er zijn hier echt zat plekken te vinden om je paard te stallen hoor...


En ja, mijn droompaard loopt ook rond op het werk. Helaas heb ik en geen plek en kan ik hem niet betalen. :+

Lolaxx18
Berichten: 57
Geregistreerd: 15-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-18 19:47

Muffin01 schreef:
Ik neem aan dat je een paardje mag van je ouders (wat leuk ;) ) Het is altijd handig om al een plekje op het oog te hebben voordat echt een paard koopt of serieus contact hebt met de eigenaar. Weet je of er stallen of maneges in de buurt zitten? Dan zou ik eerst daar eens informeren. Hebben je ouders trouwens ook een budget wat ze aan stalling ed. uit kunnen/willen geven? Ook is een extra buffer achter de hand hebben ook niet verkeerd aangezien er altijd onverwachte kosten kunnen komen. Ken je geen mensen die een paard hebben waar je kan informeren? Of familie? Anders is inderdaad mp of fb een oplossing hier zal je vast wel groepen voor hebben. Maar ik denk wel dat het belangrijk is dat je samen met je ouders kijkt en ze je niet helemaal alleen laten zoeken. Succes +:)+


Hee
Het mag van me ouders. We hebben zeker al wat plekjes op het oog :o We hebben veel stallen en maneges in de buurt maar die zijn allemaal vol over echt ver over mijn maandelijkse budget. Ik zoek idd samen met me ouders die kijken ook of zie iets kunnen vinden en heb zeker heel veel hulp van andere paarden mensen die ik goed ken.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70520
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Droompaard gezien maar geen plek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 19:49

Aangezien je hier al een topic over hebt lopen [ED] Stalling Groningen en dubbel topics niet zijn toegestaan plaats ik hier een slotje.