Vakantiebaan in de paarden wordt nachtmerrie

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Vakantiebaan in de paarden wordt nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 16:38

Jeetje, wat een ellende. Ik hoop toch ook dat er iemand zn school inlicht als dit echt erkende stageplekken zijn. Hier ga je als scholier niks leren.

[o]


Mars

Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 16:46

Wat een rotervaring TS! Heel goed dat je weg bent gegaan.
Ben het wel met Shadow eens dat t goed lijkt om hier toch wat over naar buiten te brengen. Blijkbaar hebben meerderen eenzelfde nare ervaring maar is dat nergens terug te vinden met het gevolg dat straks nog meer jonge mensen dezelfde vervelende ervaring op doen.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Vakantiebaan in de paarden wordt nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 16:48

Ik zou ook gewoon de naam vermelden. Het is toch jouw ervaring? Misschien niet heel netjes, maar hoe zij jou behandeld hebben ook niet. En zo kun je nooit anderen waarschuwen.

[o]

Nicje87

Berichten: 9844
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Vakantiebaan in de paarden wordt nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 16:50

Wat een vervelende gebeurtenis ts.
Ik probeer altijd iets van de positieve kant te bekijken. Deze ervaring heeft je toch wat geleerd, eerst duidelijke afspraken maken..
Neem het mee naar de volgende keer. Helaas had je het nu niet getroffen, maar wellicht zal het een andere keer beter gaan!

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 17:39

Oke, ik heb besloten te openbaren dat deze ervaring zich heeft plaatsgevonden bij Puur Terschelling. Toen ik ging solliciteren had ik ook bokt afgezocht naar ervaringen. Als ik dit topic was tegengekomen had ik daar nooit gesolliciteerd. Laat het topic dienen als waarschuwing.

Puur Terschelling, heb gehoord dat jullie nog wel is telefoontjes willen plegen bij kritische ervaringen. Mijn lijn staat open.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-10-18 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Re: Vakantiebaan in de paarden wordt nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 17:47

Jeetje TS, wat vervelend ik kan me voorstellen dat je er flink mee hebt gezeten
Ik heb nog contact gehad met dat bedrijf 2 jaar geleden, omdat ik daar ook wilde gaan helpen etc. maar ik vond het contact zo vreemd dat ik besloot het contact te verbreken.

Zelf ook geen leuke werkervaring gehad in Tsjechie dus voortaan kijk ik ook bij de officiele sites.

Life is a mirror

Maartje1990

Berichten: 22271
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 17:49

cataplana schreef:
Oke, ik heb besloten te openbaren dat deze ervaring zich heeft plaatsgevonden bij Puur Terschelling. Toen ik ging solliciteren had ik ook bokt afgezogd naar ervaringen. Als ik dit topic was tegengekomen had ik daar nooit gesolliciteerd. Laat het topic dienen als waarschuwing.

Puur Terschelling, heb gehoord dat jullie nog wel is telefoontjes willen plegen bij kritische ervaringen. Mijn lijn staat open.


Hopelijk helpt dit meiden die op zoek zijn naar een vakantiebaantje. Want werken op de wadden eiland is natuurlijk super tof! Alleen niet hier

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 17:50

Bizar dat er nog meer van zulke ervaringen zijn. Je bent iig niet alleen TS.

Even op de site gekeken, maar die ziet er zeer professioneel en betrouwbaar uit. Je zou echt niet denken dat het er dan zo aan toe gaat :n

[o]


Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 17:51

verootjoo schreef:
Bizar dat er nog meer van zulke ervaringen zijn. Je bent iig niet alleen TS.

Even op de site gekeken, maar die ziet er zeer professioneel en betrouwbaar uit. Je zou echt niet denken dat het er dan zo aan toe gaat :n


Ik wilde net hetzelfde posten idd! Ook goede recensies.

Wave after wave

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Re: Vakantiebaan in de paarden wordt nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 17:55

idd, maar ik lees wel dat onervaren ruiters daar ook gewoon op strandrit worden gestuurd? 8)7

Life is a mirror

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 17:59

Nathalie18x schreef:
idd, maar ik lees wel dat onervaren ruiters daar ook gewoon op strandrit worden gestuurd? 8)7


Dat gebeurt wel meer toch.

En blijkbaar gaat het hier altijd goed want iedereen schrijft een goede recensie op die site :+
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 16-10-18 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

[o]

Anoniem

Re: Vakantiebaan in de paarden wordt nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 18:03

Daarom, site ziet er goed uit, recensies oké, dan verwacht je zoiets niet...

Maartje1990

Berichten: 22271
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 18:10

Ik heb eens gegoogled op de naam..... kom op Eem topic uit.... en wat me opvalt is dat er hele positieve eat iets zijn van mensen die daar ritten/stages hebben gedaan...... maar.... dat is de enige post van die mensen op bokt...... := Vind ik wel opvallend

Edit: 3 accounts allemaal aangemaakt op dezelfde dag, rond hetzelfde tijdstip en alledrie alleen maar positief. Dat is geen toeval lijkt me :+ en alle drie de accounts hebben alleen een bericht in dat topic

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

simongek

Berichten: 5331
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 18:15

Wij gaan zomers altijd naar terschelling. Nichtje heeft meerdere keren mee gereden met een buitenrit.

Was altijd netjes gegaan. Knap tuig. Geen losse ijzers en paarden zagen er netjes uit.

Het klopt dat een beginner ook gewoon mee mocht. Vriend van mijn nicht kon niet rijden en mocht op gympen en joggingbroek mee op buitenrit van 1.5 uur. Vond ik erg apart.

Hoe ze met het personeel omgaan weet ik natuurlijk niet.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 18:15

Zou me niks verbazen als die mensen stagiaires/werknemers omkopen om goede recensies te plaatsen. :n Helaas heb ik ook dat al vaak gezien en dat is echt een slechte zaak want bedrijven zoals deze moeten gewoon voor de dag komen zoals ze zijn.

En hoe die mensen omgaan met leerlingen/stagiaires dat kan gewoon echt niet! Of het nou paardenwereld is of niet en of je nou een zacht of een hard gekookt eitje van jezelf bent, zo ga je niet om met mensen. Klaar.

JM :#

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Re: Vakantiebaan in de paarden wordt nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 18:19

Het is naar wat de TS heeft meegemaakt. Maar laten we niet op basis van deze een of twee ervaringen een heel bedrijf afschrijven. Ieder heeft z’n eigen referentiekader. Kan nog steeds een prima bedrijf zijn om buitenritten te rijden of zelfs vakantiewerk te doen, als het bij je past.

"God gave men both a penis and a brain, but unfortunately not enough blood supply to work both at the same time."

SayaJones

Berichten: 11920
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 18:20

Maartje1990 schreef:
Ik heb eens gegoogled op de naam..... kom op Eem topic uit.... en wat me opvalt is dat er hele positieve eat iets zijn van mensen die daar ritten/stages hebben gedaan...... maar.... dat is de enige post van die mensen op bokt...... := Vind ik wel opvallend

Edit: 3 accounts allemaal aangemaakt op dezelfde dag, rond hetzelfde tijdstip en alledrie alleen maar positief. Dat is geen toeval lijkt me :+ en alle drie de accounts hebben alleen een bericht in dat topic


Dat is precies het topic waar ik mijn bericht uit heb moeten verwijderen. En toen magisch verschenen er nieuwe gebruikers met positieve reacties :j

Toen was ik bang voor hun dreigementen en heb mn bericht laten verwijderen. Nu mogen ze me stalken wat ze willen, het laat me koud :P

Het is in en in triest dat jonge meiden zo behandelt worden. Er komen alleen maar enthousiaste mensen om daar te werken of stage gelopen en dat wordt zo uit je gestampt.
Ik zal het lange verhaal niet helemaal uittypen hier maar uiteindelijk gaf ik aan dat ik eerder weg zou gaan en toen werd ik uitgescholden en riepen ze dat ik liever gister dan vandaag van het eiland was vertrokken.
Helaas was de laatste boot van de dag al weg, ik heb de dag er na om 4 uur smorgens mn spullen gepakt om de boot van half 6 ofzo te halen. Wordt ik op de boot gebeld door mn school dat het stagebedrijf boos was dat ik echt was weggegaan :+

Overigens hadden leerlingen van mijn school ook al nare ervaringen gehad bij het bedrijf waar ik niets van wist. Na mijn ervaring heeft mn school toch het bedrijf maar geschrapt.

Jax ♡
You can always tell about somebody by the way they put their hands on an animal

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 18:22

Askja schreef:
Citaat:
Helemaal mee eens. Echt paardenwijven hier weer. Logisch dat er in de paardensector nooit wat verandert.

:D :D :D
Dus als er hier en daar een nuance bij het verhaal van de TS wordt geplaatst, is er direct sprake van 'paardenwijven' en een paardensector die nooit verandert? Ja hoor joh ...


Oke paardenwijven klinkt wat onaardig ja >;)

http://www.flowerishtattoo.nl
Fineline tattoos & meer <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 18:24

Wat ik in iedergeval weet is dat veel mensen genieten van de ritten bij Puur. Ze zullen vast ook iets moois aanbieden aan de klant, maar aan de werknemer niet. Dat is het enige wat ik probeer te zeggen met dit topic.

SayaJones

Berichten: 11920
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Vakantiebaan in de paarden wordt nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 18:30

Ritten zijn inderdaad erg leuk voor de ruiters die daar komen en ze zijn ook uiterst vriendelijk voor de gasten :j
Moet ook wel wat daar moeten ze van leven.

Ik wil de mensen wel op het hart drukken dat ze de paarden waar ze op rijden goed nachecken.
Het personeel moet ze van te voren opzadelen en er lopen menig paarden met singelwonden (vooral in de hete zomer) mee wat erg jammer is want dat hoeft absoluut niet zo te zijn.

Jax ♡
You can always tell about somebody by the way they put their hands on an animal

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 18:32

Shaggy09 schreef:
En hoe die mensen omgaan met leerlingen/stagiaires dat kan gewoon echt niet! Of het nou paardenwereld is of niet en of je nou een zacht of een hard gekookt eitje van jezelf bent, zo ga je niet om met mensen. Klaar.


Dit dus! Maakt toch niet uit hoe dik of dun je huid is, respectvol en beleefd met elkaar omgaan is toch basisvoorwaarde in deze samenleving hoop ik.

theadora99

Berichten: 3624
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Vakantiebaan in de paarden wordt nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 18:34

TS, als je graag op de waddeneilanden nog een keer zou willen werken weet ik nog wel een leuke plek voor je misschien.
Wat een rotervaring in elk geval zeg!

Shadow0

Berichten: 43452
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 18:37

Anoeska schreef:
Het is naar wat de TS heeft meegemaakt. Maar laten we niet op basis van deze een of twee ervaringen een heel bedrijf afschrijven. Ieder heeft z’n eigen referentiekader. Kan nog steeds een prima bedrijf zijn om buitenritten te rijden of zelfs vakantiewerk te doen, als het bij je past.


Ik vind het best een verschil of het 1 ervaring is, of al 2 onafhankelijke.

Ik vind het juist belangrijk dat deze dingen nu meer naar buiten komen, zodat anderen een goede keuze kunnen maken over waar ze heen gaan voor stage of baan, en ik ook kan kiezen welke dingen ik steun met mijn klandizie.

Maartje1990

Berichten: 22271
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 18:45

SayaJones schreef:
Maartje1990 schreef:
Ik heb eens gegoogled op de naam..... kom op Eem topic uit.... en wat me opvalt is dat er hele positieve eat iets zijn van mensen die daar ritten/stages hebben gedaan...... maar.... dat is de enige post van die mensen op bokt...... := Vind ik wel opvallend

Edit: 3 accounts allemaal aangemaakt op dezelfde dag, rond hetzelfde tijdstip en alledrie alleen maar positief. Dat is geen toeval lijkt me :+ en alle drie de accounts hebben alleen een bericht in dat topic


Dat is precies het topic waar ik mijn bericht uit heb moeten verwijderen. En toen magisch verschenen er nieuwe gebruikers met positieve reacties :j

Toen was ik bang voor hun dreigementen en heb mn bericht laten verwijderen. Nu mogen ze me stalken wat ze willen, het laat me koud :P

Het is in en in triest dat jonge meiden zo behandelt worden. Er komen alleen maar enthousiaste mensen om daar te werken of stage gelopen en dat wordt zo uit je gestampt.
Ik zal het lange verhaal niet helemaal uittypen hier maar uiteindelijk gaf ik aan dat ik eerder weg zou gaan en toen werd ik uitgescholden en riepen ze dat ik liever gister dan vandaag van het eiland was vertrokken.
Helaas was de laatste boot van de dag al weg, ik heb de dag er na om 4 uur smorgens mn spullen gepakt om de boot van half 6 ofzo te halen. Wordt ik op de boot gebeld door mn school dat het stagebedrijf boos was dat ik echt was weggegaan :+

Overigens hadden leerlingen van mijn school ook al nare ervaringen gehad bij het bedrijf waar ik niets van wist. Na mijn ervaring heeft mn school toch het bedrijf maar geschrapt.


Ja dat dacht ik al. In zag dat er indd eea verwijderd was.

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 18:51

Wat een nare situatie TS! Heel goed dat je bent vertrokken! Je hoeft je echt niet te rechtvaardigen hoor! Het is gewoon ronduit onbeschoft hoe je bent behandeld!

SayaJones schreef:
Overigens hadden leerlingen van mijn school ook al nare ervaringen gehad bij het bedrijf waar ik niets van wist. Na mijn ervaring heeft mn school toch het bedrijf maar geschrapt.


Er zijn dus meerdere nare ervaringen die mensen bij dat bedrijf hebben gehad!!

Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers