Wie heeft het ook? "Onbruikbare" paarden in volpension?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Wie heeft het ook? "Onbruikbare" paarden in volpension?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:24

Beetje oneerbiedige titel, wilde het eerst "oudjes in volpension" noemen maar dat dekt de lading niet meteen. Ik vraag me af wie het ook heeft .. paarden waar je omwille van welke reden dan ook (ouderdom, artrose, andere ziekten, karakter, .... ) niks meer mee kan qua rijden of echt werken, maar die wel in volpension met alle faciliteiten staan.

Ik heb momenteel 2 oudjes al jaren in volpension staan, en heb steeds vaker momenten dat ik mij afvraag waarom. Ik doe er in verhouding niks mee, beetje rondwandelen, beetje poetsen, soms een poging tot wat grondwerkachtige toestanden, ... Daar heb je op zich geen volpension-stal voor nodig natuurlijk. Het kost goed wat geld per maand, terwijl je "niks" aan de paarden hebt ... Nu gaat de stal ook nog uitbreiden qua faciliteiten en gaat het pensiongeld als dit af is ook nog eens omhoog (begrijpelijk).

Maarja, de pony's staan er goed, er wordt rekening gehouden met hun beperkingen (en die zijn er nogal wat.. ) en ik moet niet persé gaan als het eens niet lukt. Naast dat de sfeer op stal gewoon fijn is en ik goed kan opschieten met de mensen daar. Dus we blijven maar staan :+

Zijn er nog mensen in soortgelijke situaties? Wat doe jij nog met je paard? Gebruik je alle faciliteiten of niet? En heb je soms ook datzelfde gevoel?


050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Wie heeft het ook? "Onbruikbare" paarden in volpension?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:29

Ik heb 2 paarden (NRPS merrie van 16 jaar en een Haflinger ruin van 20 jaar), deze staan ook in volpension.
Er mankeert niets aan de paarden, maar voor mij hoeft het rijden niet meer, dus zijn ze eigenlijk min of meer wel met pensioen. Veel meer dan een staart wassen of een borstel erover gebeurt niet meer en zij krijgen de allerbeste verzorging. Mocht er ooit iemand op mijn pad komen die serieus met de merrie aan de gang wil gaan, dan is diegene daar van harte vrij in.

Er zal absoluut een goedkopere plek te vinden zijn, maar (in mijn ogen) geen betere plek, dus blijven ze lekker staan waar ze staan. En zolang je het kunt betalen...

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:31

Ik had mijn (inmiddels overleden) pony ook volpension staan toen hij 'onbruikbaar' was. Toen heel duidelijk werd dat hij echt niet beter zou worden heb ik hem verhuisd naar een land om daar zn laatste dagen (uiteindelijk nog een jaar) te slijten. Het scheelde me maar 40€ per maand, trouwens. Ik deed het niet voor het geld maar omdat het mij fijner leek voor hem om dag en nacht buiten te kunnen met de blessure die hij had.

Als jij tevreden ben, je pony's zijn tevreden en je hebt het geld er voor over is het dikke prima toch?

When was the last time you did something for the first time?

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:32

Ik heb een paard gehad met spat in haar linker achterbeen, waarbij ik met rijden merkte dat ze de dag erna weer liep te kreupelen, dus het rijden eigenlijk zo goed als not done was op een stapritje na, ik kon nog wel andere "onbelaste" dingen met haar doen en daarvoor vond ik volpension toch erg fijn... ze kwam overdag buiten en s avond had ik de mogelijkheid nog op een andere manier met haar bezig te zijn. Ik hoefde me ook niet druk te maken dat ze haar medicatie niet op tijd kreeg, ze had altijd voldoende te eten, werd in de gaten gehouden en als er iets was werd ik meteen gebeld.

Dus ik vond het echt heel prettig om haar nog op volpension te hebben, ook al was "belast" werk niet echt een optie meer.

Helaas is ze niet meer...

"Elk afscheid betekent de geboorte van een herinnering"
s. Dali

ElCamino

Berichten: 8915
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:43

Ik heb er eentje van 30 in volpension.
Ik rij nog wel bijna dagelijks maar alleen buiten op straat....
Alleen als het straks om 17.00 uur donker is ga ik de bak gebruiken, maar vanwege zijn artrose kan ik niet dagelijks krappe bochten gaan maken met hem. Beetje dubbel want artrose=veel bewegen. dus gaan we naar om de dag rijden en andere dag op erf wandelen.

Faciliteiten zijn verder geweldig:
stapmolen : gebruik ik nooit
buitenbaan: gebruik ik nooit
binnenbaan: gebruik ik nooit
springtuin: gebruik ik nooit
longeercirkel : gebruik ik zelden, denk 5x per jaar....
paddocks: gebruik ik elke avond
weiland: van 09 tot 17 zolang de wei open is.
mesten: doe ik zelf
spuitplaats: gebruik ik in de zomer

Dus ms betaal ik wel veel geld voor het weinige wat ik gebruik, maar de verzorging is top, ze letten goed op hem, qua voerbeleid is alles bespreekbaar en we hebben het er ontzettend naar ons zin.

Misschien als ik ooit niet meer kan rijden dat ik hem verplaats naar een plekje waar hij 24/7 buiten kan scharrelen.... maar dat zien we dan wel weer....


Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Wie heeft het ook? "Onbruikbare" paarden in volpension?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:47

Wij hebben dat, onze pony van 24 is al twee jaar op pensioen maar die staat gewoon nog steeds bij mijn rijpaard op dezelfde stal. Ze gaan elke dag samen op de weide, ze heeft ook een lekker grote stal en als ik een dag niet kan worden ze evengoed verzorgd. Daarom laten we haar gewoon staan, op onze stal is ook enkel buitenbak en longeerbak, stapmolen en weilanden (maar ziet er wel prachtig uit allemaal dus daar betaal je ook voor) dus is niet echt een super grote stal, gewoon privaat. Maar voor ons is het niet te duur, dus dan blijft ze gewoon lekker staan :) Misschien als de toekomst ons verplicht om het anders te doen kan ze wel ergens 24/7 buiten lopen maar voor nu geniet ze nog van een luxe pensioentje en af en toe een buitenritje :)

Moonlight17
Berichten: 2340
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:50

Onze pony Cushing, IR en chronische luchtwegproblemen was ook niet meer bruikbaar.
Die hebben we wel verhuisd van stal puur omdat het voer en buitenzet management echt bagger aan het worden was. Voer, medicijnen en buiten staan is heel belangrijk in geval van haar problemen. Daarnaast mocht ze mooi mijn nieuwe rijpaard een beetje opvoeden. Hier ook niet 100% tevreden, maar het ging al een stuk beter. Enige faciliteit die ik niet gebruikte was de buitenbak, pony hoefde toch niks meer te doen. Door ons budget beperking en de toekomstige weersvoorspellingen die steeds warmer werden hebben we besloten haar te laten gaan. We hadden de pony weer verhuisd als dat maar weer iets van een verbetering voor haar lichamelijke beperkingen had opgeleverd. We hebben er ieder geval meer als 1 jaar ons hoofd over gebroken of we het wel allemaal goed deden voor de pony zo en wat we konden verbeteren.

Verhuizing zou in mijn ogen dus wat moeten opleveren in het kader van je dieren zijn welzijn. Enige wat voor oudjes/gepensioneerde nog van belang is.

Moonlight drs: L2+10 spr: L+9 cross: B+5 Met pensioen
Vita drs: B+10 spr: L+2 Naar Italië
Diva drs: B +14 spr B +1 cross B +2

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:58

finnens schreef:
Als jij tevreden ben, je pony's zijn tevreden en je hebt het geld er voor over is het dikke prima toch?


Nou, het geld zou ik ook best wel voor andere doeleinden kunnen gebruiken :+
Maar om nu daarom te zeggen van "ik verkas ergens naar een stuk weide en ze moeten het daar maar mee doen" is dan ook weer niet de bedoeling.

Toch fijn dat er nog anderen zijn die het op deze manier hebben, al zijn sommige situaties toch net nog wat anders (wel nog rijden, omdat een ander rijpaard er staat, etc.). Soms denk ik dat ik wel gek ben, zoveel geld betalen voor paarden waar je niks meer mee kan/doet ... Ben er zeker van dat andere mensen dit ook denken :')

Alvaron

Berichten: 1763
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 11:04

Ik had mijn oudje dan niet volpension maar halfpension staan. Toen hij niet meer "bruikbaar" was heb ik hem laten staan waar hij stond. Hij stond daar goed en, ondanks dat hij nooit moeilijk was met verhuizen, wilde ik het op zijn leeftijd (25+) niet meer riskeren om hem uit zijn vertrouwde omgeving te halen. Uiteindelijk heb ik hem op 29-jarige leeftijd laten inslapen.

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 11:11

Ik heb mijn 16-jarige Quarter met EMND ook in volpension met alle faciliteiten. Nu heeft hij toevallig dit jaar een goede zomer achter de rug waardoor we wel weer een beetje iets zijn gaan doen, maar dat is nu ook weer over, en ik ga er niet vanuit dat dat nog een keer gaat gebeuren.
Ik vraag me regelmatig af of we niet beter af zouden zijn op een andere plek. Goedkoper voor mij, en misschien zelfs beter voor hem. We hebben nog zo lang te gaan en blijven betalen voor voorzieningen die ik niet gebruik is alles bij elkaar veel weggegooid geld.

Maar ik heb al op veel stallen gestaan en weet dus dat het nergens perfect is. Op sommige plekken is het juist veel slechter dan je aanvanklijk dacht. Op mijn huidige stal weet ik wat ik heb, het is dichtbij, en ik vind het er gezellig. Ook niet onbelangrijk.

Daarnaast zou het verhuizen van mijn paard ook een risico zijn voor zijn gezondheid. Extreem afvallen ligt altijd op de loer en ik moet nu al alle zeilen bijzetten om dat niet te laten gebeuren. Een verhuizing zou een groot risico zijn. Door zijn ziekte is het ook extra moeilijk voor hem om een plekje te verwerven in een groep. Hij heeft nu een redelijke plek in zijn huidige groep, en ik wil het hem niet aandoen om zich weer een nieuwe plek te moeten veroveren.

Kan/wil ik mijn huidige stal niet meer betalen, dan zal het slacht worden.

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 11:21

[***] schreef:
finnens schreef:
Als jij tevreden ben, je pony's zijn tevreden en je hebt het geld er voor over is het dikke prima toch?


Nou, het geld zou ik ook best wel voor andere doeleinden kunnen gebruiken :+
Maar om nu daarom te zeggen van "ik verkas ergens naar een stuk weide en ze moeten het daar maar mee doen" is dan ook weer niet de bedoeling.

Misschien vermaken de pony's zich prima op een simpel stuk land. Al die facaliteiten zijn vaak ook vooral handig voor onszelf. Mijn paard leefde er zo op dat ik mijn bruikbare paard ook van all in Pensionstal naar land heb gedaan. Maar dat moet je echt per paard bekijken. Goedkoper en simpeler betekend niet per definitie slechter voor het paard.

When was the last time you did something for the first time?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 11:54

Neen, dat is waar, maar in het geval van mijn pony's zou dat geen oplossing zijn (eentje is blind en heeft nooit echt met andere paarden gestaan, de andere is allergisch voor gras/suikers en totaal niet sociaal). In mijn ideale wereld staan ze lekker samen (liefst met nog wat vriendjes) op een groot stuk met een mooie schuilstal maar dat gaat 'm niet worden ;) Met de mogelijkheden die er zijn voor hun staan ze waar ze nu staan meer dan prima, en heb het idee dat ze het zelf ook helemaal ok vinden op deze manier (heb ze al op diverse manieren gehouden door de jaren heen). Komt dan ook nog eens erbij dat je hier fantastische buitenrij/wandelmogelijkheden hebt en dat is voor mij toch wel een must.

Dus dan neem ik het feit dat ik betaal voor faciliteiten waar ik maar zeer beperkt gebruik van maak maar voor lief. De verzorging, het in de gaten houden, de mogelijkheden die je hebt (bv keuze van eigen voer), de gezelligheid op stal en de geweldige uitrijmogelijkheden maken het wel doenbaar, haha.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 12:00

[***] schreef:
Soms denk ik dat ik wel gek ben, zoveel geld betalen voor paarden waar je niks meer mee kan/doet ... Ben er zeker van dat andere mensen dit ook denken :')

O die hoor ik ook regelmatig, maar die smoor ik de kiem in met 'zodra jij het betaalt mag je er wat van zeggen'. Vind er vooral wat van, maar hou het ook vooral voor je.


Napie

Berichten: 9071
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Wie heeft het ook? "Onbruikbare" paarden in volpension?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 19:08

Mijn twee shetten zijn 20 & 25 jaar. Met de jongste reed ik tot deze zomer nog volop wedstrijden (mendurance) en de oudste alleen af en toe een ritje recreatief voor de wagen. Bij de jongste is spat geconstateerd en zover slaat de behandeling nog niet geweldig aan en heb ik besloten om hem sowieso tot na de winter rust te geven. Daar zijn we beide gelukkiger van geworden. Na twintig jaar mennen merk ik soms dat het een moetje wordt en heb ik nieuwe uitdagingen nodig. Ze blijven bij me voor altijd. Momenteel rij ik een ander paard bij op dezelfde stal. Het gemak van volpension tov een weiland met zelfzorg (heb ik ook gehad) is dat de zorg uit handen genomen kan worden. Ik ben veel weg van huis en hoef me geen zorgen te maken om voeren en drenken of oppas. Het kost wat maar geeft rust.

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 19:11

Jup, eentje! Maar ik zou haar daar voor geen goud weg halen, 't is een heerlijke plek en ze woont daar al 't merendeel van haar leven. Ik heb m'n nieuwe, jonge paard daar ook staan, waar ik wel volop mee train. Lijkt me ook niet fijn om steeds te moeten pendelen tussen twee plekken. En ja, ook ik krijg wel eens opmerkingen, maar mijn antwoord is gelijk aan Quellian.

Overigens ben ik niet de enige hier: op mijn stal staan nog drie stalgenootjes met een soortgelijke situatie: één oud of 'onbruikbaar' paard en één goeie.

ellepel

Berichten: 47257
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 19:17

Nou ok, we hebben geen binnenbak,maar verder staan mijn 2 oudjes op een stalling waar van alles aanwezig is.
Maar ik vind dat juist handig!
Mijn merrie van 25 doe ik niks mee,maar toch is de bak wel handig als ik me afvraag of ze nou echt weer zo slecht loopt en ik haar even wil laten stappen om te kijken hoe het gaat.
En dat kan ook op het harde op het erf bij de loods
En mocht ze eens toch echt ziek worden en naar binnen moeten dan is die stal er.
betaal ik nu niet voor omdat ze buiten leven,maar er is altijd een vrije stal over
Of dat ze even apart moet van de groep omdat ze weer eens kreupel staat

Mijn ruin van 26 stap ik af en toe nog wel op, dus is de bak handig.
En ook weer die vrije stal voor het moment dat hij toch even binnen moet.
En mijn kast met al mijn spullen, ...de kantine waar ik even een kopje koffie kan drinken.
En oh ja de wc voor als ik nodig moet!
En ik hoef ook niet elke dag heen,doe ik ook niet want ze staan prima

Ik moet er niet aan denken ergens op een wei met gewoon niks. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 09:38

ellepel schreef:
En mijn kast met al mijn spullen, ...de kantine waar ik even een kopje koffie kan drinken.
En oh ja de wc voor als ik nodig moet!
En ik hoef ook niet elke dag heen,doe ik ook niet want ze staan prima

Ik moet er niet aan denken ergens op een wei met gewoon niks. :(


Stel je voor ja! :oo :')
Is ook wel iets wat je zo snel gewend bent en verwend door bent dat je er helemaal niet bij nadenkt dat dat op andere plaatsen niet aanwezig is ... Denk dat er toch genoeg het verschil in kosten rechtvaardigd, hahaha.




Even een ander soort vraagstelling: wat doen jullie wel nog met jullie "pensioenpaarden" in volpension?
Beperkt dit zich echt tot zeg maar poetsen of aaien? Of doen jullie wel nog andere dingen?

Anoniem

Re: Wie heeft het ook? "Onbruikbare" paarden in volpension?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 09:43

Ik had mijn pony tot een half jaar geleden in volpension. Toen is ze aan huis gekomen.

Ze heeft jaren in volpension gestaan terwijl ik niet meer kon rijden, maar geen haar op mn hoofd die er aan dacht haar weg te doen.

Ze had heel veel zorg nodig en de laatste stalling waar ze stond deed dit niet altijd... Dus ging ondanks volpension wel elke dag heen, knuffelen poetsen.

Was dolgelukkig toen ze eindelijk aan huis kwam samen met mijn andere paard. Kon ik haar meerdere keren per dag de juiste zorg geven. Helaas heb ik haar 5 weken geleden moeten laten gaan, verongelukt in de wei...
Heeft nog geen half jaar geduurd dus...

Yontheke

Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Re: Wie heeft het ook? "Onbruikbare" paarden in volpension?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 10:07

Moeilijk topic vind ik dit.

Heb zelf ook een paard met HKO die al meer niet rijdbaar is geweest dan wel. Ik vind 24/7 paard zijn voor hem de betere optie dan in de winter veel op stal op de pensionstal. Dus ik heb hem terug naar onze eigen weide gehaald. De weide is eigenlijk grotendeels voor hem gekocht en de shetlander vriendjes ook. Als je dat mee gaat tellen, ben ik zo duurder uit dan wanneer hij op pension zou staan. Maar elke maand dat geld op tafel leggen voor een paard waar je verder niets meer aan faciliteiten voor nodig hebt, zou ik zelf niet prettig vinden.

Nu kosten ze me niet erg veel, maar wel veel tijd en moeite. Je moet op een eigen weide erg veel regelen, onderhouden, gaan voeren en mesten. En heel cru, dat voor paarden waar je letterlijk niets mee doet, ik vraag me soms ook af waarom eigenlijk nog...
Uiteraard omdat ik van mijn dieren hou en ze het beste gun, maar dat kan ook nog 15 jaar zo duren...

“To the people who look at the stars and wish."
"To the stars who listen and the dreams that are answered.”

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 10:08

[***] schreef:
Even een ander soort vraagstelling: wat doen jullie wel nog met jullie "pensioenpaarden" in volpension?
Beperkt dit zich echt tot zeg maar poetsen of aaien? Of doen jullie wel nog andere dingen?


Jup, poetsen en aaien. Longeren en in de bak rijden mag niet, maar heel af en toe neem ik haar wel mee op stap-buitenrit. Wandelen gaat niet, daar is ze veel te druk voor. :o Wilde haren is ze nog niet kwijt, haha. :')

Borisje

Berichten: 5469
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: Hilvercity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 10:13

Napie schreef:
Mijn twee shetten zijn 20 & 25 jaar. Met de jongste reed ik tot deze zomer nog volop wedstrijden (mendurance) en de oudste alleen af en toe een ritje recreatief voor de wagen. Bij de jongste is spat geconstateerd en zover slaat de behandeling nog niet geweldig aan en heb ik besloten om hem sowieso tot na de winter rust te geven. Daar zijn we beide gelukkiger van geworden. Na twintig jaar mennen merk ik soms dat het een moetje wordt en heb ik nieuwe uitdagingen nodig. Ze blijven bij me voor altijd. Momenteel rij ik een ander paard bij op dezelfde stal. Het gemak van volpension tov een weiland met zelfzorg (heb ik ook gehad) is dat de zorg uit handen genomen kan worden. Ik ben veel weg van huis en hoef me geen zorgen te maken om voeren en drenken of oppas. Het kost wat maar geeft rust.


Precies dit, alleen dan met een Shet van 27. Hij mankeert, op wat artrose na, verder niks maar staat niet meer te springen voor een menritje of voor intensief trainen. Daarom staat hij lekker paard te zijn in een groepsstalling met volpension. Geeft mij heel veel rust, ik kom 2/3 x in de week lekker knuffelen, poetsen, wandelen of gewoon even gedag zeggen en verder hoef ik helemaal niks. De kosten, tsja, die nemen we er dan maar bij. Zolang ik het kan betalen mag hij daar gelukkig zijn. :)

Anoniem

Re: Wie heeft het ook? "Onbruikbare" paarden in volpension?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 10:40

@ Yontheke : daar heb je ook zeker gelijk in :j Als je ze aan huis hebt is het daarom niet altijd makkelijker/goedkoper ... En ergens op een weitje wat je huurt vind ik zelf ook maar niks (zeker niet als het heel afgelegen is of dergelijke).


@ Bunn : misschien een rare vraag, maar heb je niet het idee dat je ze daarmee tekort doet? Ik bedoel qua interactie dan ... altijd maar hetzelfde om het zo te zeggen ...

Yontheke

Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Re: Wie heeft het ook? "Onbruikbare" paarden in volpension?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 10:49

Mijn wei wordt dan niet gehuurd, is aangekocht, maar ligt wel 15 km verder dan waar ik woon. Gelukkig niet zo ver van waar ik werk dus doordeweeks combineer ik dat gelukkig met voor en na het werk langs te gaan. Maar op vrije dagen en weekenden zit je ook al weer gauw een half uur per keer in de auto heen en weer.

Ik doe inderdaad niks meer buiten aaien en poetsen. Ik zou hem terug kunnen rijden maar hij is onder het zadel ook niet altijd een pretje en ik heb sinds kort een nieuw sportpaard in pension (dus dat ook nog) en heb besloten van hem maar te laten voor wat het is. Hij werd ook altijd behandeld aan zijn voeten a la 200 euro per keer dus dan valt die kost ook weg.

“To the people who look at the stars and wish."
"To the stars who listen and the dreams that are answered.”

Noisy

Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 11:03

Mijn 18 jarige quarter merrie staat ook gewoon op een pensionstal grasmaaier te zijn. Ze heeft een blijvende peesblesurre (bindweefsel op de tussenpees) waardoor ze niet meer belast kan worden. Ze staat daar goed en is helemaal verknocht aan haar buurvrouw (andersom ook). Dat is ook één van de redenen dat ik haar niet wil verhuizen. Ik weet dat ze daar ook prima verzorgd wordt als ik er een keer een dag niet ben of op vakantie ben. Ze voelt zich daar helemaal happy en dat weegt voor mij het zwaarst :)

En nu heb ik ook nog haar zoon daar op stal staan. Hij is nu 1,5 en voorlopig dus ook grasmaaier :+ Alleen wel om een andere reden en tot doel dat ik straks met hem wél wat kan doen natuurlijk O:)

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, ComscoreBot, greendragon, Taartje en 40 bezoekers