Last van nek na val van paard

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nottinghill

Berichten: 856
Geregistreerd: 03-08-12

Last van nek na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-18 16:19

Hoi allemaal!

Ik ben dit weekend van mijn paard gevallen tijdens een buitenrit. Hij schrok van iemand die plotseling uit de bosjes kwam op het ruiterpad. _-:(
Ik heb hierbij sowieso mijn schouder gesubluxeert, ik ben hypermobiel dus dat gaat nogal makkelijk. Alleen ik heb ook enorme last van mijn nek. Paracetamol helpt er niet bij en ik krijg er ook hoofdpijn van. Ik moet studeren dus het is nogal vervelend omdat ik nu ook veel met mijn hoofd naar beneden zit en dit gaat eigenlijk niet. Wat zouden jullie hiermee doen?

Siggislief

Berichten: 13938
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Last van nek na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 16:20

Ga er eens mee naar de Huisarts, lijkt mij niet goed.

Xanthippe

Berichten: 1721
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: Last van nek na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 16:21

Als je weet dat de pijn van een val komt, altijd HA.

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 16:21

Langs de huisarts
En verder ook even rust, hoe moeilijk dat ook is.

Nottinghill

Berichten: 856
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-18 16:44

Ik heb de met de assistente gebeld en die zegt dat ze uitgaat van spierpijn. En dat ik dan morgen naar het inloopspreekuur moet gaan als het zo erg blijft.

Thats_Me

Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 18:13

Jeetje... heb je ook verteld dat je de schouder gesubluxeerd hebt en dat je hypermobiel bent? Mijn vorige huisarts, die zelf ook reed, gaf aan altijd even contact op te nemen bij een val, omdat bij hypermobile mensen, zoals ik, snel iets mis kan zijn. Dan kun je er beter vroeg bij zijn.

Zeker met een gesubluxeerde schouder kan het goed zijn dat je wervels een klap hebben gehad. Heb je een fysiotherapeut? Anders die even bellen voor advies.

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 18:22

Nottinghill schreef:
Ik heb de met de assistente gebeld en die zegt dat ze uitgaat van spierpijn. En dat ik dan morgen naar het inloopspreekuur moet gaan als het zo erg blijft.

Knap dat de assistent door de telefoon heen kan zien.

Morgen gewoon naar de huisarts hoor. Je zou niet de eerste zijn met beschadigde/gebroken wervel(s).

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Last van nek na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 18:25

Neem contact op met de fysio hiervoor alsjeblieft. De huisarts gaat waarschijnlijk uit van spierpijn en geeft alleen advies paracetamol.

Ik heb vorig jaar een whiplash opgelopen na een val van mijn paard, waardoor ook nog spieren in mijn hals vastzaten en ik continu enorm hoofdpijn kreeg door de overprikkeling. Huisarts wuifde het ook weg. 2 behandelingen van mijn fysio en ik was weer de oude.

tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 18:25

met zoiets ga ik altijd naar de osteopaat.
veel kans dat er ergens die een klap gekregen heeft door de val.

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 07:22

Morris schreef:
Knap dat de assistent door de telefoon heen kan zien.

Het is echt wonderlijk wat ze tegenwoordig door de telefoon allemaal kunnen zien hoor. Als je je mond verder niet opendoet en je laat afbluffen kom je nergens meer...
Ik zeg niet dat je boos moet worden, maar wel als je echt hulp wil moet aanhouden en niet zomaar genoegen moet nemen met een standaard antwoord.

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 07:59

Gewoon langs gaan hoor! Ik ben vorig weekend op concours gevallen, had geen traan gelaten, maar m’n rug deed wel een beetje zeer. Iemand had de ambulance gebeld, maar de ambulanciers deden ‘t af als een verrekte rugspier. Ik kwam blijkbaar zo vrolijk over. Dag later toch maar even langs de huisarts gegaan...

... en nu zit ik hier met een brace en morfine en m’n gebroken lendenwervels. :')

Laat het gewoon controleren. Als het niets is dan is het niets en als het wel wat is, dan heeft die assistente ‘t nakijken.

Nottinghill

Berichten: 856
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-18 08:44

Ik heb inderdaad een afspraak gemaakt voor vanmiddag. Er is ook 1 plekje in mijn nek die specifiek zeer doet en dat voel ik ook helemaal knakken. Ik weet niet of ik te veel horrorverhalen heb gelezen, maar ik vertrouw m’n nek nu niet meer. :+

Met m’n schouder ga ik naar de fysio, ik ben aan die schouder 2 jaar terug geopereerd omdat hem strakker te zetten zodat hij minder snel uit de kom zou gaan en m’n fysio is dat traject met mij doorgegaan. Dus die weet ook hoe het helemaal moet voelen. Wel heel poedersuiker dat hij er dus weer half heeft uitgelegen door zo’n dom ongelukje, ik hoop niet dat de operatie nu voor niks is geweest.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 08:53

tengeltje11 schreef:
met zoiets ga ik altijd naar de osteopaat.
veel kans dat er ergens die een klap gekregen heeft door de val.


Dat is nog stommer!
Als er een breuk zit kan het wel eens fout uit pakken.

Mijn moeder dacht destijds dat het ook wel mee zou vallen, beetje stijve nek enzo. Zie haar nog zitten thuis op de bank en ik was pas 10 jaar. Nachtje door en de toen via de huisarts met enige spoed naar het ziekenhuis. Nek gebroken, 6 weken plat en een operatie.

Altijd eerst laten beoordelen door een arts.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:01

Hoog energetisch letsel moet altijd gezien worden.

tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Last van nek na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:37

@Cowgirl,vind ik typisch een reactie van iemand die geen ervaring heeft met een goeie osteo.

als onze osteo ook maar iets vermoed van breuk of iets anders ernstigs,wil hij er niet eens naar kijken alvoor er foto's genomen zijn.in belgie moet je daar bv ook niet voor naar de huisarts,ook met brief van osteo kan je in het zh foto's laten nemen.
een huisarts kan toch gewoon niets met zoiets.
die kan niets voelen,niet zien,....
een osteo is veel bekwamer in dat soort zaken.

Nottinghill

Berichten: 856
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-18 09:38

Ik moest gister ook eigenlijk naar de chiropractor, maar die heb ik toch maar overgeslagen. Geen zin dat hij nu mijn nek gaat kraken :+

Mijn fysio wil inderdaad ook altijd eerst breuken e.d. uitsluiten voor hij gaat behandelen. Maar daar ben ik nog niet geweest.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Last van nek na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:47

Ik zou ook naar de HA gaan, en laten doorverwijzen voor foto's :j

Ik viel afgelopen november ook van mijn paard, heel stom ongelukje... Had veel pijn, maar dacht zelf ook gelijk aan spierpijn, toch maar naar de HA gegaan voor de zekerheid. Die dacht hetzelfde, dus naar huis gestuurd met als advies: 'Neem een ibuprofen en een paracetamol en leg iets warm tegen je rug aan, je kan voor de zekerheid morgen foto's laten maken. Maar gebroken gaat het volgens mij zeker niet zijn.'
Zit je daar bij de fotopraktijk, mag je even naar de dokter komen en wordt je naar de eerste hulp doorverwezen 'Uw rug is gebroken mevrouw, we gaan u naar het spoed moeten doorverwijzen' ehm, oke :=
3 maanden thuis gezeten in een brace, allemaal oke ondertussen, maar, better safe than sorry!

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:51

tengeltje11 schreef:
@Cowgirl,vind ik typisch een reactie van iemand die geen ervaring heeft met een goeie osteo.

als onze osteo ook maar iets vermoed van breuk of iets anders ernstigs,wil hij er niet eens naar kijken alvoor er foto's genomen zijn.in belgie moet je daar bv ook niet voor naar de huisarts,ook met brief van osteo kan je in het zh foto's laten nemen.
een huisarts kan toch gewoon niets met zoiets.
die kan niets voelen,niet zien,....
een osteo is veel bekwamer in dat soort zaken.


Maar dat werkt in Nederland wel anders als in België.
De huisarts is hier het eerste aanspreekpunt, een ieder therapeut die het niet vertrouwd zal je doorverwijzen naar de huisarts die dan weer doorverwijst naar het ziekenhuis.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:01

Nottinghill schreef:
Ik heb de met de assistente gebeld en die zegt dat ze uitgaat van spierpijn. En dat ik dan morgen naar het inloopspreekuur moet gaan als het zo erg blijft.



Sjonge wat een sufmuts.....
Nog eens bellen, en erheen!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 11:31

tengeltje11 schreef:
@Cowgirl,vind ik typisch een reactie van iemand die geen ervaring heeft met een goeie osteo.

als onze osteo ook maar iets vermoed van breuk of iets anders ernstigs,wil hij er niet eens naar kijken alvoor er foto's genomen zijn.in belgie moet je daar bv ook niet voor naar de huisarts,ook met brief van osteo kan je in het zh foto's laten nemen.
een huisarts kan toch gewoon niets met zoiets.
die kan niets voelen,niet zien,....
een osteo is veel bekwamer in dat soort zaken.


Ben daar vaak genoeg geweest. Net weer klaar met een aantal behandelingen ;) .
Maar ik snap nooit goed waarom mensen eerst naar therapeuten gaan zonder overleg met een arts.
Zeker in het geval met een flinke val van het paard met aanhoudende klachten van de nek.

Waarom kan een huisarts niets? Is dat iemand die voor vakkenvuller heeft geleerd?
Huisarts kan genoeg, ook voelen en je zeker doorverwijzen als hij het niet vertrouwt.

Maar wellicht dat het in Belgie anders gaat dan in Nederland met doorverwijzen etc .

Nottinghill

Berichten: 856
Geregistreerd: 03-08-12

Re: Last van nek na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-18 14:42

Ik hoop natuurlijk dat het niks is, en dat ik er met wat extra pijnstilling vanaf kom. Volgende week examens, dus studeren gaat niet zo lekker.
Heb zowel in m’n rug als in m’n nek op twee specifieke punten pijn die ook scherp uitstraalt als ik er aan zit. En het brand echt ontzettend. Herkent iemand dat?

hagelslag
Berichten: 8998
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Last van nek na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 15:18

Ik ben ca 6 weken geleden ook gevallen.
De meeste pijn was natuurlijk aan mn bovenarm.
Tevens ook op de 1 of andere manier last gehad van mn achterwerk/rug.
Aangezien ik sowieso al morfine kreeg kan ik alleen zeggen dat de "rugpijn" een vervelende zeurpijn was. En vooral omdat ik er veel op zat meer pijn doet.
Blauwe plek ofzo kan ook zeurderig brandend pijn doen.

Ik hoop dat de afspraak bij de huisarts duidelijkheid geeft

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Last van nek na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 15:40

Dikke kana dat je iets van een hersenschudding hebt . Nek problemen altijd laten zien in het ziekenhuis is mij geleerd door mijn vorige huisarts. Helemaal als je hypermobiel bent.

jasmijn16

Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Re: Last van nek na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 15:47

Ts, ik zou toch echt even terug bellen naar je huisarts en aangeven dat je graag een verwijzing voor foto's wil, is het niks dan kun je verder kijken, maar stel dat er wel wat is (breukje, scheurtje, verschuiving) dan ben je er in iedergeval bij.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Last van nek na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 15:50

Je had toch een afspraak vanmiddag? Zo nee door om fotos te maken.