[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 22:11

Aan het bijlezen.

Grappig enkele pagina's nog zo een mosser fail, de mijne ook maar eerst laten slijpen al scheer ik in de winter normaal niet. Hier Rio er volledig mee geschoren destijds, echt ondanks wassen nog altijd een vacht met zoveel zand in maar is toen prima gelukt.

Enkele pagina's terug de berichten van Fenna en die bok van Jorie, hier heb ik een 3 jarige shet staan en merk echt bij hem nu al tussen nu en enkele maanden terug dat die mentaal veel volwassener wordt en die jollige bokken steeds minder vaak voorkomen. Die pony staat mede daarom nog niet voor de wagen, hij is er mentaal gewoon nog niet klaar voor. Ook hij heeft al van alles gedaan als handpony mee, met de fiets, veel gewandeld, met de trailer weg maar is gewoon nog in z'n hoofd te jong. Gooit er dan een speelse bok uit en is zich van geen kwaad bewust. Die is dan ook nog maar 3 jaar, rustig aan en zowel mentaal als fysiek volwassener worden. :)
Mijn tweespan ook uitgesteld, andere pony ook pas 3 jaar en vind hem er ook nog niet klaarvoor mentaal. :)

Vandaag nog met Lucky gewandeld, even wat foto's gemaakt van hem. Hoop wel hem wat te doen bijkomen komende weken nog, wat last van z'n darmen en helaas wat afgevallen. Hebben onbeperkt hooi maar op vlak van dingen zoals pulp, korrels en dergelijke krijgt die maar net een handje vitaminenkorrel met wat lijnzaad op. Is geen grote eter en dat helpt nu wel niet op dat vlak :+ . Dat met Rio ook gehad, die zette ik op een gegeven moment enkele uren apart gewoon met een bak en hooi en liet hem op zijn gemakje het opeten, met hem ook maar beginnen doen denk ik. :)

Afbeelding

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 22:15

Och wat een lekker bolletje wol Lori <3
Hij lijkt wel wat gespannen te staan, of lijkt dat maar zo? Trekt ie zijn buik in en zijn rug bol?

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 22:30

Ja klopt Sunshine goed gezien, er zit hem iets niet lekker maar nog niet helemaal gevonden wat. Is net ontwormd geweest, zand al gecontroleerd. Ook zijn vacht zit niet helemaal mooi. Ga hem apart beginnen zetten om bij te voeren in de ochtend (gewoon hooinet en bak erbij en hem laten doen), deed nu eerst in de groep maar die eet zodanig weinig dat dat hem niet vooruit helpt. Komt nu af en toe nog een natte scheet uit, heel opeens opgekomen toen ik hem een maandje terug van het gras afhaalde omdat de weide op was. :(:)

Je ziet het ook in zijn bovenlijn, zeker aan de billen op die foto dat die ingevallen is.

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 07:49

Heyyyy Lori! Long time no see! Ik vind Lickt er idd niet zo goed uit zien.. wel snoezig koppie :)

Pffff nou hier wat hoor.. Mijn nicht heeft 3 maanden geleden een A welsh aangeschaft, Amika. Super leuk beestje! Beleerd onder zadel en voor de wagen. 3 jaar en..... drachtig.. heel onverwacht. Arm dier, ver heen ook. Veulentje word hoogstwaarschijnlijk deze maand nog geboren, ergste geval: later. 8)7

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 08:01

Kiekeboefje schreef:
Heyyyy Lori! Long time no see! Ik vind Lickt er idd niet zo goed uit zien.. wel snoezig koppie :)

Pffff nou hier wat hoor.. Mijn nicht heeft 3 maanden geleden een A welsh aangeschaft, Amika. Super leuk beestje! Beleerd onder zadel en voor de wagen. 3 jaar en..... drachtig.. heel onverwacht. Arm dier, ver heen ook. Veulentje word hoogstwaarschijnlijk deze maand nog geboren, ergste geval: later. 8)7
ah arme pony . Zelf nog zo jong en dan al een veulen.

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 08:16

Wow dat is schrikken zeg! Hopen dat alles goed gaat met moeder en straks kind...

Lori, hij zal vast wel wel bijtrekken als ie alleen kan eten :) heeft tijd nodig.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 08:46

Phoe Kiekeboefje dat is inderdaad niet goed, zal wel goede zorgen krijgen nu vermoed ik!

En ja awel zal zeker wel bijtrekken, was een maand geleden zo niet zat lekker in zijn vel en mooi in zijn vacht maarja de overgang van gras naar terug hooi heeft 'm precies wat parten gespeeld. Nu ik zorg wel voor m'n mannetje, gaat straks ook apart zodat die in alle rust kan eten. Is niet altijd even handig samen in kudde op dat vlak. Eerst maar de zak pulp opmaken en vitamine korrel en zie dan waar wij staan.

Vind het wel fijn dat jullie oplettend zijn trouwens, gek genoeg op fb nog geen enkele die het had gezien.

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:01

Die zien waarschijnlijk alleen maar een überschattig bolletje pony :+

Je verhaal is wel heekenbaar. Cook van mij heeft ook wat meer zorgen nodig.
Hij is degene die (vitamine)brokjes het hardst nodig heeft, maar eet zo langzaaaaam! Als ik het bij de rest zet dan eet hij 1 hap en vreet de rest zijn bak leeg :\
Cook heeft af en toe ook last van natte scheetjes, maar geen diarree. En ook geen buikpijn gelukkig.

Ik had Sem gevlochten :)

Hij vond het eerst heel stom

Afbeelding

Maar later vond ie zichzelf tóch wel erg knap :+

Afbeelding

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:44

Sunshinedaan woonde jij nu eerst in rdam of was dat iemand anders?

Lori: wel een schattig koppie.

Ik voel me gelukkig ietsje beter dan afgelopen dagen dus vanmiddag lekker uitgebreid Alfje knuffelen en stukje wandelen ofzo. Daar doe ik hem niet zo'n plezier mee maar mezelf wel :D

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 11:18

Ja awel dat is eet enorm langzaam, heeft nu vanmorgen een bak gehad met bietenpulp, vitaminekorrel en lijnzaad. Ga hem vanavond nog wat geven het een beetje splitsen. Zet hem nu apart in de pony stal om te eten enkel nog even niks om de bak aan vast te maken en als ik 'm neerzet gooit die er af en toe een voorbeen in en kiept 'm dan omver :+ . Even moeten kijken hoe ik dat kan oplossen.

Sem mag zich zelf knap vinden, is die ook :D .

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 11:25

Ingrid, dat was iemand anders. Ik heb nooit in Rotterdam gewoond.

Knuffelze met Alf vanmiddag!

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 11:55

Leuk diertje Lori, maar hij staat wel een beetje met een opgetrokken buikje inderdaad. Lastig dat hij met zijn bak eten gaat knoeien.

Dat hoofd van Sem op die eerste foto :') , maar staat hem wel mooi.

Fijn dat je je wat beter voelt Ingrid, veel plezier bij Alf vanmiddag, het is er heerlijk weer voor!

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 12:46

Lori, wat goed dat jij rekening houdt met je 3 jarige als je merkt dat hij er nog niet aan toe is om te werken. Heb je er later alleen maar meer plezier van +:)+ Grappig diertje op je foto, ziet er lief uit. Wel jammer inderdaad van zijn opgetrokken buikje/bolle rug. Hopelijk kom je er snel achter wat er aan scheelt.

Wat is Sem een knappie zeg! Lekker eigenwijze kop :D Hoe groot is hij?


Poownie weer kaal :D

Afbeelding

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 13:20

Willem is echt in top conditie.

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 13:53

Allemaal knappe kale ponys <3
Heb misty nog niet geschoren. Denk ook dat ze deze winter teddy blijft. tenzij het trainen ineens super goed gaat. Want! Zaterdag heb ik deze gloedje nieuwe sulky opgehaald. Ik kon niet langer meer wachten en zo kan ik toch weer mennen en ondertussen verder sparen voor mijn hca *\o/* Afbeelding
Ik zal vanaf hier ook proberen wat actiever mee te kletsen :oo

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:51

Willem ziet er echt heel goed uit!

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 16:15

Zo, ik ben terug van vakantie :wave: Ik heb alles meegelezen, maar als ik nu 3 weken bijleespost maak, dan wordt het wel heel lang, haha.

Dus ik haak vanaf hier weer gezellig in als jullie dat goed vinden. :)

Willem ziet er super uit! En Claudia een leuke nieuwe sulky. Veel plezier ermee.

Met Pep gaat alles goed. Hij heeft alweer een enorme wintervacht, maar ik wacht nog even met scheren. Tijdens mijn vakantie heeft een lief stalgenootje hem af en toe beweging gegeven, gelukkig. Dus we kunnen nu verder met conditie en kracht opbouwen. Als het allemaal goed loopt, dan wil ik hem eind volgende maand laten beginnen met slepen in een tuig. Tegen die tijd mag hij wel geschoren zijn, haha.

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 16:28

Ik heb ook veel medelijden met Amika..... zal eens een foto maken van haar. :)

Gefeliciteerd Kymberly! Heb je het leuk gehad? Het zag er leuk en mooi uit <3 Fijn dat het goed gaat met Pepper.

Ik laat Jill denk ik maar kaal, al jeukt het wel van alle kanten om haar te scheren... :P Ik ga denk ik maar hier wat paardjes in de buurt scheren, 2 jaar terug ook gedaan en beviel me wel als ik zelf niet kon. Grote apparaat is ook weer klaar :)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 18:07

Welkom terug Frummels!

Mooie Willem!

Kiekeboefje wie is Amika?

Vanmiddag heerlijk getut met Alf en wandelingetje gedaan door het dorp.

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 18:31

IngridM schreef:
Welkom terug Frummels!

Mooie Willem!

Kiekeboefje wie is Amika?

Vanmiddag heerlijk getut met Alf en wandelingetje gedaan door het dorp.


Pony van mijn nicht, A welsh, 3 jaar en drachtig..... }:0

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 18:32

Waar sta je nu met Alf?
Welkom terug Frummels.
Leuk Een tweewieler claudia.
Willem weer lekker kaal :-)
En Sem stoer met zijn vlechten.

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 20:02

Eerste ritje ook alweer gemaakt <3 wat heb ik dat gemist zeg!Afbeelding

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 20:15

Lekker Claudia, dat je weer aan de slag kunt.

Kim! :D Snel weer Pepper foto's plaatsen hoor.

Ik ben ook wel benieuwd naar de welsh, Jenny.

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 20:28

Jaa kom maar op met een Pepper spam!

Willem is écht een hele mooie pony, sodeju :wow: <3

Super dat je weer kan rijden Claudia!

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 20:31

Ik zal morgen even lieve spam rond strooien :D nu alleen even deze. Meneer weer even aan het werk gezet aan de lange lijnen. Bij was heel even een beetje stout maar na 2 minuten gedroeg hij zich weer voorbeeldig. <3 ben zo verliefd op dit diertje..
Nu zn dikke vakantie buikje er nog af :))

Afbeelding