Tanden knarsen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

AmyKabal
Berichten: 747
Geregistreerd: 09-03-14

Tanden knarsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-18 11:16

Hoi bokkers!
Even een vraagje.
Ik heb een nieuw paard gekocht. En zoals ik dat altijd doe, koop ik een jonkie. Zodat ik vanaf het begin kan beginnen en naar eigen hand kan zetten. Alleen, heb ik nog nooit gehad dat een paard gaat knarsen zodra het bit in zit. Hij heeft het hoofdstel nu al een aantal keer om gehad en reageerde er op het eerste zicht super op! Maar aan de longe begint hij nu te knarsen.. heb verder geen sperriem om of iets anders strak zitten want dat vind ik helemaal niet nodig. Wel schuimd hij veel en ontspant zijn rug..
Wat kan ik hier aan doen/veranderen??

Alle tips en trucs zijn welkom :)
Bedankt!

Groetjes Amy

Mijn Bloem die open bloeit na alle stormen.


Iris82

Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Tanden knarsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 11:40

Heb je er al een tandarts bij gehad?

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

chazzie
Berichten: 427
Geregistreerd: 14-04-13

Re: Tanden knarsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 12:02


Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Tanden knarsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 12:58

Dat is helemaal geen probleem hoor. :) Mijn paardje deed het ook weleens en paardje van een vriendin doet het altijd al. Is niks ernstigs, vinden ze gewoon prettig denk ik?

JM :#

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Tanden knarsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 13:21

Ik (mens) knars en klem met mijn tanden als ik stress ervaar.Hierdoor ontstaan wel pijnklachte n aan mijn gebit.Enige remedie is proberen te ontspannen. Ik weet niet of het bij paarden hetzelfde is,maar misschien wel.

RedKiwi

Berichten: 176
Geregistreerd: 23-08-16

Re: Tanden knarsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 13:41

Ik heb wel eens gehoord dat een neusriem zoals bij een mexicaans hoofdstel het tandenknarsen tegengaat. Aangezien hij zijn rug ontspant en gaat schuimen lijkt het me niet dat het aan te weinig ontspanning ligt... maar laat zijn mond idd eens door een tandarts checken, je weet maar nooit dat er iets niet goed zit en hij er last van heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 14:12

Tanden knarsen is altijd een teken van ongemak. Als je paard dit doet, neem dit dan niet voor lief, maar ga op onderzoek uit waarom. Het kan gewoon zijn dat hij het moeilijk vind, het kan liggen aan het bit. Een ander bitje in of eens zonder bit longeren zou je kunnen proberen.
Edit: het hoeft niet altijd uit de mond te komen ,het kan ook ongemak elders zijn, zoals rug of benen.

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Tanden knarsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 18:33

Het kan ook zijn dat die net aan het wisselen is en dat het bit dus ongemak veroorzaakt. Oplossing zou zijn om tijdelijk zonder bit te rijden.

AmyKabal
Berichten: 747
Geregistreerd: 09-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-18 16:03

Ik rij nog niet. Hij is nog niet beleerd onder het zadel. Dus pak heb eerst aan de longe. Ik heb gewoon een 'normale' enkel gebroken D trens. Ik ben nu begonnen met rekken en strekken. Hij is nog niet zo lenig, en dacht dat misschien rondjes lopen en buigen nog te moeilijk is. Ook laat ik er uiteraard een tandarts bij kijken. Wel zo handig ja :j
Bedankt voor jullie tips. We gaan er mee aan de slag.

Mijn Bloem die open bloeit na alle stormen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 7 bezoekers