ASMR

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

ASMR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-18 19:47

Hoi allemaal,

Het viel mij opeens op dat er nog geen topic is over asmr,terwijl ik het toch een heel interessant onderwerp vind.

Ik luister al een aantal jaar ASMR en heb de ervaring al van kinds af aan. Het helpt me echt te ontspannen. Toch merk ik ook dat ik het hier met mijn omgeving bewust niet over heb. Het is natuurlijk ook wel een beetje vreemd als je het zelf niet voelt. Hoe is dat bij jullie?

De wetenschap is er ook mee bezig en ik hoop dat er interessante dingen uit gaan komen die gebruikt kunnen worden bij bijv. depressies.

Ik ben heel beniewd of bokkers hier ervaring hebben met ASMR en wat je ervan vindt. Ook als je het zelf niet voelt. Of misschien hebben jullie nog tips voor goede asmr-artiest :)

Voor de mensen die niet weten wat het is:
ASMR is de term die gebruikt wordt om een gevoel te beschrijven dat gekenmerkt wordt door een tintelend/ontspanndn gevoel in de hersenen die door kunnen lopen in het hele lichaam. Dit gevoel wordt getriggerd door een geluiden, zoals fluisteren, knisperen, kraken of door een visuele stimulatie zoals, tekenen, bewegingen zonder geluiden.


verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: ASMR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 19:48

Ik heb het een keer geprobeerd ook nav een topic op bokt.

Ik vond het een verschrikking := werkte bij mij alles behalve ontspannend.

[o]

Amyyy

Berichten: 3497
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: ASMR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 19:53

Ik ben heel kieskeurig met asmr := fluisteren vind ik echt vréselijk irritant, maar er zijn wel een paar geluiden die echt triggeren bij mij. Het liefst luister ik alleen en niet kijken. Want er hoeft maar iets scheef/verkeerd te gaan en dan ga ik me daar echt intens aan ergeren _/-\o_ behalve gezichtsbehandelingen. Die zijn echt heerlijk

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 19:54

Het ligt er bij mij echt aan wat voor geluiden het zijn, ik vind bijvoorbeeld geluiden van een schrijvende pen of van een toetsenbord wel ontspannend, maar dat fluisteren of smakken of op dingen tikken word ik echt neurotisch van :')

Chabby

Berichten: 364
Geregistreerd: 29-01-18
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 19:54

Ik vind het verschrikkelijk...

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: ASMR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 20:58

Ik kijk het ook. Viel er eerst ook mee in slaap, maar nu ik samenwoon kan mijn vriend dat niet zo waarderen. Nu kijk ik het gewoon ter ontspanning overdag. Ik kijk bijna alles wel, op mouth sounds/eten na, dat kan ik echt niet hebben.

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 21:01


Lestrange01

Berichten: 2801
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 21:04

*\%/* *\%/* ASMR. ik vind het prachtig! Luister er echt vaak naar en kan dan helemaal relaxen! Eerste video die ik luisterde was van heatherfeather en sindsdien heb ik het altijd fijn gevonden

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: ASMR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 21:05

Ieuw nee ASMR.. ik voel er niks bij dus als ik het ‘kijk’, ‘kijk’ ik naar iets wat saai is want t gaat eigenlijk om de geluiden, maar die geluiden doen dus niks voor me. Niet ontspannend.. maar t tegenovergestelde. Ik vind t erg ongemakkelijk!

Een koude trui, is geen goede trui.

SayaJones

Berichten: 11925
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 21:08

Ik vind het stiekem ook heerlijk, een echte guiltypleasure :=
Voor het slapen gaan vooral 'tapping sounds' of scratching, ook fijn :D
Soms ook nog wel eens als ik mn oordopjes in heb overdag want met oordopjes is het nog fijner. Die heb ik in bed niet in :))

Ik kijk eigenlijk altijd ASMRDarling op YouTube, ik vind haar leuk om naar te kijken :+
Dat duurt echter vaak niet langer dan 5 minuten want dan zijn mn ogen al dicht _O-

Jax ♡
You can always tell about somebody by the way they put their hands on an animal

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 21:10


Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: ASMR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 21:21

Ik word er dus echt agressief van _O- Heb echt wel allerlei verschillende geluiden geprobeerd maar ik krijg er de rillingen van :=

[o]

Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 21:30

Ik weet dus sinds kort pas dat dit een naam heeft. Toen ik nog heel klein was dacht ik dat ik raar was. Ik had het met het lenen van boeken uit de bibliotheek. Dan ging de mevrouw achter de balie met een soort pen over de streepjescodes achterop de boeken. Dus 2 x heen en weer en dan klonk een piepje. Ik kon daar zo van genieten, ik wilde altijd veel boeken meenemen. :')

Inmiddels word ik veel minder positief getriggerd door geluiden helaas. Ik wou dat ik dit nog had. Sommige filmpjes op youtube vind ik nog wel oké maar zoals vroeger heb ik het niet meer.

Ik moet wel zeggen dat ik heel gevoelig ben voor geluid, ook negatief zoals met eetgeluiden. Hebben jullie dat ook?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 21:34

Wordt daar echt compleet kriegelig en naar van. Ver-schri-kkelijk :') !

Wat voelen mensen dan die het wel fijn vinden?

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 21:36

Eske_B schreef:
Wordt daar echt compleet kriegelig en naar van. Ver-schri-kkelijk :') !

Wat voelen mensen dan die het wel fijn vinden?


Tintelingen in je nek en achterhoofd en kippevel.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: ASMR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 21:41

Ik voel dat trouwens wel als er iemand aan mijn haar zit bijvoorbeeld, daar kan ik echt ban genieten! Of als ik zacht over mijn arm kriebel. Maar van geluiden? Nee

Een koude trui, is geen goede trui.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 21:42

Suzanne F. schreef:
Eske_B schreef:
Wordt daar echt compleet kriegelig en naar van. Ver-schri-kkelijk :') !

Wat voelen mensen dan die het wel fijn vinden?


Tintelingen in je nek en achterhoofd en kippevel.


Maar dat is toch geen fijn gevoel :?

Ik krijg er ook kippenvel van maar vind dat heel erg naar.

[o]

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Re: ASMR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 21:55

ASMR <3 Ik kan niet meer in slaap komen zonder volgens mij, zo fijn. Er hangt wel inderdaad een soort taboe over ofzo, alsof het raar is ofzo. Terwijl het gewoon een manier van ontspannen is, net zoals massages ofzo (zo voelt het voor mij een beetje, maar dan minder fysiek).
Ik ben wel redelijk kieskeurig met ASMR en kan de ene dag iets superfijn vinden en de volgende dag voel ik er totaal niks bij.

Het lijkt inderdaad gewoon op het gevoel van iemand anders die aan je nek, haar of bijvoorbeeld arm zit. Zo'n soort gevoel krijg ik ook van ASMR, maar dan minder fysiek dus :))

Sera Roth Photography • Events • (Dier)Portretten • Fine Art
Contact: serarothphotography@gmail.com
https://www.seraroth.com/

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: ASMR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 21:56

Ik voel helemaaaaal geen taboe. Het is juist heel hip nu en men vind het eerder raar als je er niks bij voelt

Een koude trui, is geen goede trui.

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-18 22:06

verootjoo schreef:
Suzanne F. schreef:

Tintelingen in je nek en achterhoofd en kippevel.


Maar dat is toch geen fijn gevoel :?

Ik krijg er ook kippenvel van maar vind dat heel erg naar.


Ik krijg inderdaad hetzelfde gevoel als wanneer iemand aan je haar zit of massage geeft of iets dergelijks. Een hele fijne tinteling is het, juist niet vervelend.

Wel grappig om te lezen dat veel juist het tegenovergestelde ervaren.

Hebben jullie ook dat geluiden enz. in het echt beter werken dan die filmpjes? Bij mij werken die filmpjes soms niet echt meer, maar als mijn moeder dan de foldertjes gaat doorspitten dan kan ik daar echt heel erg van ontspannen. Of in de trein in de stiltecoupe waar mensen op de laptop aan het werk zijn en anderen aan het fluisteren. Vind het altijd jammer als ik dan de trein uit moet :o

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 22:07

Trui schreef:
Ik voel dat trouwens wel als er iemand aan mijn haar zit bijvoorbeeld, daar kan ik echt ban genieten! Of als ik zacht over mijn arm kriebel. Maar van geluiden? Nee

Dit heb ik ook. Totale ontspanning als iemand over mijn rug kriebelt of aan mijn haar frobelt. Heerlijk..

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: ASMR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 22:09

Ohhh een ASMR topic, heerlijk!
Ik ben er echt gek op, vooral op tapping/scratching, massages en back tracing en ear cupping <3

:D

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 22:11

Trui schreef:
Ik voel helemaaaaal geen taboe. Het is juist heel hip nu en men vind het eerder raar als je er niks bij voelt

Bij mij in m'n omgeving vinden veel mensen het echt nog wel heel raar! Durf het ook niet erover te hebben, niet dat ik daar behoefte aan heb. Maar als ik op school zit wil ik tijdens het studeren nog wel eens ASMR op zetten, maar als er dan een docent langsloopt of een leerling meekijkt durf ik die pagina echt niet te openen . :+

Sera Roth Photography • Events • (Dier)Portretten • Fine Art
Contact: serarothphotography@gmail.com
https://www.seraroth.com/

Siggislief

Berichten: 13938
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: ASMR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 22:15

Ik heb een keertje gehad dat ze begonnen te praten en dat is zoo naar.. _O-

Maar krijg kippenvel als ze blazen in die nep oren.. :')

Bram ✝12/08/'15

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 22:25

Ik luister ook veel ASMR, kan er echt van genieten en luister altijd met slapen gaan.
Ben wel heel selectief, luister graag wanders through Skyrim van theasmrnerd, heel fijn, maar een boek voorlezen kan ik ook van genieten.

Ik had vroeger ook altijd tintelingen als ik bij de kapper zat, heb in het begin ook veel kappers roleplays opgezocht.

Klinkt gek, maar als ik de taal niet ken (zoals Russisch) kan ik er nog meer van ontspannen.

Ik ga straks ook denk ik een boekje lezen en wat opzetten :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dancer, F_inley, Ginny135, GoogleAdsense, Marlou91, saphire, Winged, YandexBot en 95 bezoekers