Zahire en ik komen er weer bovenop

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Zahire en ik komen er weer bovenop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-18 19:30

Hallo iedereen!

Lang geleden dat ik hier heb gepost. Zahire en ik hebben het nodige voor de kiezen gehad. Eerst viel ik uit door ziekte, daarna mocht Zahire onder het mes wegens een griffelbeenbreuk en daarna werd ik opnieuw ziek.
Nu zijn we beiden weer op de goede weg (ik helaas niet helemaal, maar het gaat niet beter worden dan het nu is).

We zijn weer aan het lessen (wat heel erg nodig is, mijn houding is bagger), nu op basis van Centered Riding en richting de klassieke dressuur.
Bij mij zijn de grootste aandachtspunten: recht zitten, handen dragen en geen pianohandjes, benen lang maken en hakken niet optrekken, minder bombastisch lichtrijden
Bij Zahire zijn we nu aan activiteit bezig en we proberen haar naar een horizontale balans te krijgen, niet altijd makkelijk want ze is redelijk overbouwd.
Zah pakt het heel goed op! Nu baasje nog...

Maar genoeg getypt nu, tijd voor foto's!

Stapje
Afbeelding

Drafje
Afbeelding

Afbeelding

Galopje
Afbeelding

Ik ben trouwens op een hoognodig dieet gegaan. Eerste foto deze zomer, tweede foto vorige week. 10 kg en 2 kledingmaten lichter :D
Afbeelding

Afbeelding

Een week later, gisteren, een tweede fotoreeks gehad. Je ziet wel iets verbetering bij mij maar moet nog veel beter. Zahire zelf stond enorm hevig die dag en wou enkel rennen.

Draf
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Galopje
Afbeelding

En daarna weer lekker de wei op met boyfriend Aike, van mijn vriend
Afbeelding

Hevonen

Berichten: 5615
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Zahire en ik komen er weer bovenop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 19:39

Ziet er heel fijn uit!

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Zahire en ik komen er weer bovenop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 19:47

Ja vind ik ook, ziet er heel goed en vriendelijk uit!
De aandachtspuntjes zeg je zelf al, recht zitten en geen holle rug maken en benen/hakken wat meer afhangen. :)

LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Zahire en ik komen er weer bovenop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 19:56

Leuke combinatie!
Ziet er toch best netjes en vriendelijk uit hoor! En petje af voor hoeveel je afgevallen bent!
Je kan het verschil goed zien!

Eén klein puntje, misschien is het wat om je zadel iets naar achter te leggen, of in elk geval de singel. Het lijkt erop dat je zadel wat op de schouder ligt en de singel de elleboog aantikt. Kan best zijn dat hij wat ruimer/makkelijker loopt als da tniet zo is :)

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Re: Zahire en ik komen er weer bovenop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 20:14

Het ziet er vriendelijk en ongedwongen uit!
Heel knap dat je zoveel bent afgevallen

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Re: Zahire en ik komen er weer bovenop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 20:19

Fijn dat jullie elkaar nog steeds hebben en weer lekker samen aan de slag kunnen. Komt vast goed met je zit. Geniet ervan om weer samen aan de slag te zijn!

Hanneke81

Berichten: 136
Geregistreerd: 25-08-13
Woonplaats: Friesland

Re: Zahire en ik komen er weer bovenop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 21:20

Ik kan me je vorige topic nog herinneren, wat goed dat je zoveel bent afgevallen. Ik ben misschien niet een expert, maar het rijden ziet er al een stuk beter uit. Meer ontspanning en samenwerking te zien.

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Zahire en ik komen er weer bovenop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-18 12:46

Bedankt voor alle lieve woorden :D

LoveBodin: klopt als een bus! Ik was een nieuwe pad onder mijn boomloosje aan het testen, maar Zahire is overbouwd met hoge schoft en het zadel is beginnen glijden. Dus ik moet er vooraan even een shim bijsteken, die zit in mijn normale pad ook, stom van me dat ik er niet aan gedacht heb...

Donkydonkje: deze gaat echt nooit meer weg :D Natuurlijk zijn er momenten dat ik haar achter het belang kan plakken, wie heeft die niet? Maar het is een merrie met een hart van goud, ze houd ook echt rekening met me als ik weer eens ziek ben, we zijn zo op elkaar ingespeeld, dat vind ik nooit meer. Zahire is echt een geweldig dier, in alle opzichten :)

Gisteren heeft de dame me weer een mooie les geleerd. Het was erg winderig en ze was wat schrikkerig in een hoek. Waardoor ik ging klooien bij die hoek. Werd zij terecht extra gespannen van. Dat had ik door, heb diep gezucht en bewust mijn spieren ontspannen en hoppa, geen probleem meer. Ze geeft het netjes aan maar zal nooit echt vies gaan doen, en daar leer ik weer van :)

LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Zahire en ik komen er weer bovenop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 13:26

Aan mooi dat je het zelf ook al doorhad!

En mooi die lessen hé? Dat spiegelen is echt zo'n ding! Ik stap er zelf ook niet op als ik weet dat ik niet drie keer kan zuchten en zen worden, anders gaan we als een kip zonder kop door de bak :+