Wie heeft deze schuilstal, ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SilvanoN
Berichten: 203
Geregistreerd: 18-05-14

Wie heeft deze schuilstal, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-18 14:42

We willen graag een goedkope schuilstal voor onze paardjes. Wie heeft deze schuilstal? Wat zijn de ervaringen?

Afbeelding


NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Wie heeft deze schuilstal, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 14:52

De foto is niet heel duidelijk, maar wij hebben op stal wel zoiets. Wat wil je precies weten? Ik weet dat onze staleigenaresse ze ergens huurt, maar waar precies weet ik niet

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

Wispeltuur
Berichten: 1600
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Helmond

Re: Wie heeft deze schuilstal, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 15:01

Ik heb ze zelf niet gebruikt. Maar in mijn toektocht naar een nieuwe stalling voor mijn shet heb ik stallen op deze schuilstal afgekeurd.

In de zomer lijkt het me weinig schaduw geven en ik denk dat het weinig doet tegen vliegen.
Verder zijn ze erg ondiep waardoor het zo binnen kan regenen en last but not least er kunnen maar weinig paarden in om te schuilen.

octavodia
Berichten: 303
Geregistreerd: 12-04-05

Re: Wie heeft deze schuilstal, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 15:10

Wij hebben hem ruim 3 jaar in ons zomerweiland gehad..met een extra afdakje er aan, dat kun je appart bij vragen, eenmalig 30 euro geloof ik...Het is een prima stal, mits hij niet in de zomerzon staat....en dat was nou juist het probleem bij ons, hij stond op een open stuk...in de zomer veel en veel te heet. Mijn paarden gingen er toch instaan tegen de vliegen en voor de schaduw...ze hadden wel schaduw onder de bomen maar dat was aan de straatkant en daar wilden ze niet staan...Dus gingen ze met die bloedende hitte in dat ding staan...we hadden er allemaal katoenen schaduwdoeken overheen gemaakt, dat scheelde al enorm. Maar toch de paarden maar verplaatst naar hun kleinere winterstuk met volop schaduw..Hij functioneerd verder prima als schuilstal hoor..maar dus niet in de zon

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Wie heeft deze schuilstal, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 15:26

zou eerder kijken naar een staltent ipv dit ding idd,
heb hem 1 keer van dichtbij bekeken maar echt veel plaats in het ding , of veel schaduw er om heen is er niet
dan zijn er betere opties te krijgen als je naar staltenten gaat zoeken (je hebt een hele handige simpele boogtent bijvoorbeeld die redelijk betaalbaar is )

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

lindar1985

Berichten: 573
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 15:28

Ja! Ik heb die, voor tijdelijk ( maar nu al 2,5 jaar).
Prima ding. De paarden staan er eigenlijk alleen maar in de zomer in voor schaduw of als ik er hooi in hang.
Ik heb 6 meter lang met extra luifel.
Als t hard regent/hagelt maakt het wel lawaai

Oh ja bij ons staat ie eigenlijk onder de bomen, dus lekker koel ook in de zomer (kijk maar in de advertentie in m'n onderschrift, daar staat ie wel)

cinniz123

Berichten: 4392
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wie heeft deze schuilstal, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 15:46

Wat kost zo’n schuilstal om te huren?

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 16:19

Wij hebben er 2 voor de mini's.
Staan haaks op elkaar en dat geeft een mooie beschutte plek. Er liggen rubber matten in en is daardoor ook makkelijk schoon te houden.
Ze staan er veel in, sowieso met regen maar ook veel in de zomer voor schaduw.
Juist voor een grotere groep en met veulens vind ik deze ideaal. Ik heb ook een aantal kalver igloo's en dat is leuk met een klein groepje maar een grotere kudde gaat daar ruzie in krijgen.
Hier hebben ze ook alle ruimte om een keer weg te lopen als er ruzie is.

Afbeelding
Afbeelding

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 16:21

Voor wind en zon is hij uiteraard prima.
Maar wil je dat ze in de zomer minder insecten hebben, voornamelijk dazen moet de voorkant ook dicht zijn met alleen een deur opening. Dan durven die krengen niet binnen te komen. Anders wel.
Wij hadden het eerst ook zo, maar heel snel een voorwand in gemaakt.

SilvanoN
Berichten: 203
Geregistreerd: 18-05-14

Re: Wie heeft deze schuilstal, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-18 17:28

Je kunt ze kopen of huren bij schuilstal.com
Bij mij zou het voor de wintermaanden zijn. In de zomer staan de paarden op een andere wei met bomen.

Hoe is de kwaliteit? Begint het niet snel te roesten aan de onderkant ( met scherpe stukjes)?
Op wat voor een ondergrond staannze bij jullie? Wei, beton? Bakstenen?

Ik ben heel blij met jullie reacties!

lindar1985

Berichten: 573
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 17:52

Bij ons staat ie op beton, nu 2,5 jr geen roest te zien, nergens.

Er is een deuk in getrapt. Verder is ie nog zoals hij was neergezet op de 1e dag.


Deborah2

Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 18:04

SilvanoN schreef:
Je kunt ze kopen of huren bij schuilstal.com
Bij mij zou het voor de wintermaanden zijn. In de zomer staan de paarden op een andere wei met bomen.

Hoe is de kwaliteit? Begint het niet snel te roesten aan de onderkant ( met scherpe stukjes)?
Op wat voor een ondergrond staannze bij jullie? Wei, beton? Bakstenen?

Ik ben heel blij met jullie reacties!


De mijne staat al meer dan 5 jaar. In de zomer iets minder ideaal, vanwege de genoemde redenen (erg warm, niet veel schaduw) . Voor de winter prima. Harde regen en hagel maken inderdaad wel herrie, maar biedt voldoende bescherming en met regen staan ze er ook echt in.
Na 5 jaar ziet hij er nog precies zo uit als wanneer hij geplaatst werd, geen plekje roest te zien! Heeft al vele stormen overleefd zonder problemen.
Ik heb hem gewoon op het gras staan (inmiddels kale grond), maar ze staan bij mij wel 's nachts echt binnen en dus niet op het land, waar deze schuilstal staat.

YWC

Berichten: 1521
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Zuienkerke (Belgium)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 18:12

Ik heb sinds kort ook zo een.
Heel degelijk materiaal.

Je kan ze trouwens ook huren, mocht je ze eerst willen uittesten.

Zo'n staltent, waarvan sprake, was bij ons geen optie, want wij wonen aan de kust en bij het eerste strompje vliegt die weg.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Wie heeft deze schuilstal, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 18:22

Ik zie hier in de polder tenten staat die alle stormen tot nu toe prima hebben overleeft
Hoewel dat dan wel het vierkante/rechthoekige zijn , niet de tunnel
Voor aan de kust zou ik die tunneltjes ook wat tricky vinden idd

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

cinniz123

Berichten: 4392
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wie heeft deze schuilstal, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 20:36

Had het gevonden voor huren naar zou echt bang zijn dat ze hem zouden slopen oid.

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

simongek

Berichten: 5337
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 20:51

Vind hem voor in de winter met regen en hagel veel te ondiep. Waait nog zo allemaal naar binnen.

Deborah2

Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 21:00

simongek schreef:
Vind hem voor in de winter met regen en hagel veel te ondiep. Waait nog zo allemaal naar binnen.


Dat ligt er maar net aan hoe je hem plaatst. Die van ons staat met de dichte kant op het zuidwesten, waar statistisch gezien toch de meeste regen en wind vandaan komt. Ze staan er met regen echt prima droog in.

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 21:26

Wispeltuur schreef:
Ik heb ze zelf niet gebruikt. Maar in mijn toektocht naar een nieuwe stalling voor mijn shet heb ik stallen op deze schuilstal afgekeurd.

In de zomer lijkt het me weinig schaduw geven en ik denk dat het weinig doet tegen vliegen.
Verder zijn ze erg ondiep waardoor het zo binnen kan regenen en last but not least er kunnen maar weinig paarden in om te schuilen.



Dit hangt geheel af hoe de stal geplaatst is of het veel/weinig schaduw geeft en of het inregent.
Ook de hoeveelheid paarden die er in kunnen hangt ook af hoeveel er staan per kudde natuurlijk.


Een vriendin heeft deze stal naar tevredenheid gebruikt voor haar paarden. Ik heb zelf gewone stallen maar hier staan ze vooral bij zonnig weer, bij regen staan ze 9/10x gewoon buiten.

Falco ~ Puck ~ Nyomi <3

lindar1985

Berichten: 573
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: enschede

Re: Wie heeft deze schuilstal, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 08:04

Hier kunnen staan ze er vaak genoeg met z'n drieën in om te schuilen (en ik heb een heel groot lang paard. Heb m ook naar t zuid westen geplaatst, opening dus naar noord oost. Gaat echt perfect. Er kwam wel wat water onderdoor. Dus heb ik een dammetje van cement gemaakt zodat er ook stro in kan voor de winter (lees: zodat ze het ook als toilet kunnen gebruiken )

Voor slopen zou ik niet zo bang zijn. Deuken enzo wordt gezien als gebruikersschade.

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Re: Wie heeft deze schuilstal, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 08:19

Ik heb de 6m variant

Ik vind ze erg ondiep met 2 paarden met een stokmaat van 150+- is het enigszins te doen

Schaduw hebben ze er niet veel van en heb in de zomer dan ook een schaduw doek eraan
Regen regent gewoon naar binnen zn 20cm waarbij het achterste deel dus zo ondiep is dat ze nog nat worden ondanks dat ze dat misschien niet willen

Gelukkig gaan die van mij er enkel in staan om te eten en tegen de zon dus perfect op te lossen met een schaduw doek

Qwa materiaal is hij stevig en staat hij op beton heb hem nu sinds april/mei in gebruik

Maar als ik opnieuw zou moeten kiezen zou er zeker iets anders komen!

Een bekende van me heeft een tent en die bied zoveel meer in alle weersomstandigheden! Mits goed gezet super stevig en degelijk
Zij heeft de 4x6m variant als ik me niet vergis
Door de diversiteit aan opstelling kun je ook "even" snel wat veranderen wat bij mijn huidige schuilstal dus niet kan

Maar door de investering blijft hij de komende jaren nog wel staan

Freedom's Total Eclipse S dressuur (DE)
Freedom's Shadow2 S dressuur (DE) Z2+17
Freedom's Alona avalon B dressuur
Freedom's Gentlegiant's Lancelot

YWC

Berichten: 1521
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Zuienkerke (Belgium)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 13:42

Sonja_vR schreef:
Ik zie hier in de polder tenten staat die alle stormen tot nu toe prima hebben overleeft
Hoewel dat dan wel het vierkante/rechthoekige zijn , niet de tunnel
Voor aan de kust zou ik die tunneltjes ook wat tricky vinden idd


Ik had Zo'n rechthoekige tent (zo van die hekkens met een 'dak in zeildoek). Na 2 stevige zuidwesterstormen was het zeil al gescheurd. :(


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Glossy2009 en 138 bezoekers