Alpengrun Müsli slokdarmverstopping ..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nandos

Berichten: 661
Geregistreerd: 04-05-14

Alpengrun Müsli slokdarmverstopping ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-18 21:15

Hallo allemaal,

Ik heb vanavond de dierenarts laten komen omdat ik mijn pony na het eten van Alpengrun Müsli liggend en schoppend naar zijn buik aantrof. Dit trad direct op na het eten van de müsli, deze was al nat gemaakt.

Ben direct met hem gaan lopen en toen wilde hij alleen maar rollen, na 15 min ging dit beter en na een tijdje ging hij weer wat snuffelen op zoek naar eten.

De dierenarts denkt aan een slokdarmverstopping omdat het zo direct optrad, ik heb geen vocht uit zijn neus etc zien komen. Ze kunnen blijkbaar ook koliekverschijnselen vertonen als gevolg van de verstopping, dit wist ik niet (= valse koliek). Ze heeft hem niet behandeld voor koliek omdat hij alweer lekker hooi wilde eten toen zij er was, ook geluisterd naar hart en darmen maar was inorde.

Iemand ervaring hiermee? Het zijn diverse gehakselde grassoorten dus ik kan hier wel inkomen!! Durf het nu niet meer te geven...


MyChoice

Berichten: 2179
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Alpengrun Müsli slokdarmverstopping ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 21:19

Vervelend! Maar kan met elk voer gebeuren. Ik voer het al dik een jaar aan mijn twee paarden en niks aan de hand :-)

Melya 06-07-06
Baldur 18-06-08 - † 15-06-2023
Madelief 13-03-2018

Anoniem

Re: Alpengrun Müsli slokdarmverstopping ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 21:33

Dat is schrikken! Ik heb er geen ervaring mee. Mijn pony eet deze muesli dagelijks zonder problemen. Ik voer het alleen wel droog.

maitestar23

Berichten: 655
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Re: Alpengrun Müsli slokdarmverstopping ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 07:47

Ook ik geef deze muesli al een dik jaar zonder problemen.
Alleen wel droog, volgens mij is het niet de bedoeling dat je deze nat maakt.
Daar is eventueel de mash voor.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Alpengrun Müsli slokdarmverstopping ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 07:53

Dit staat erbij
Indien gewenst het voer met water bevochtigen. Deed ik zelf ook altijd. Supplementen erdoor en dan wat olie en water eroverheen zodat ik goed kon mengen.

Heel vervelend TS! Maar denk ik toeval met dit voer, kan in principe natuurlijk ook met elk voer gebeuren.

Anoniem

Re: Alpengrun Müsli slokdarmverstopping ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 08:55

Dat is schrikken !
Ik geef deze muesli ook, wel wat nattig vanwege de supplementen

Manadeluca

Berichten: 1121
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:20

Ik voer deze ook droog samen met leightgenuss (stro-achtig en grover), tot nu toe nooit problemen gehad.

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:39

Ik heb in 2 weken tijd 4x koliek gehad bij 3 verschillende paarden. Dierenarts en ik denken aan het voer. (sinds kort agrobs) ik dacht alleen dat het hier de fetura zou zijn. Ik ga het eens mee in het oog houden.

Wijslander

Berichten: 5776
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:43

Dat is heftig! Mijn paardjes eten ook de muesli het liefst als slobber, dus ik maak er altijd een pap van met de vitaminebrokjes erdoorheen. Misschien dus maar goed ook...


Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Alpengrun Müsli slokdarmverstopping ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 12:31

Wij voeren het inmiddels ook al weer een tijdje hier op stal
Nergens last van tot nog toe

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

R_oo_s
Berichten: 224
Geregistreerd: 26-08-18
Woonplaats: Overijssel

Re: Alpengrun Müsli slokdarmverstopping ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 07:33

Ik ken de muesli niet maar het zou natuurlijk kunnen dat er wat blijft vastzitten, misschien te gulzig geweest ?

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Alpengrun Müsli slokdarmverstopping ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 08:10

Dat is schrikken. Hoe is het nu?

Hier ook alleen maar goede ervaringen. Ik voer het al een jaar of 5. Sinds een half jaar nat, ivm mengen. Maar daarvoor droog en nooit problemen gehad gelukkig.
Dierenarts denkt aan slokdarmverstopping. Maar dat is dus niet zeker? Schoppend naar de buik, klinkt bij mij niet als slokdarmverstopping. Slokdarm zit niet in de buik.
Maar wel balen zeg. Hopelijk eenmalig :(:)

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

xDaim

Berichten: 261
Geregistreerd: 01-11-15
Woonplaats: in de stal.

Re: Alpengrun Müsli slokdarmverstopping ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 08:37

Ik voerde het mijn pony ook. Ze kreeg het al een aardige tijd (denk een klein jaartje) totdat ze opeens koliekachtige verschijnselen kreeg tijdens het eten van dit voer. Tijdje niet gevoerd en overgestapt op muesli van Pavo, niks te zien. Na enige tijd weer een beetje Alpengrun gegeven en direct de eerste keer weer last. Heb het toen maar weggegooid.

When you love what you have, you have everything you need.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, AhrefsBot, amyz, IASCrawler, Trendiction en 7 bezoekers