Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Koekie73

Berichten: 2632
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 12:03

Zo jouw stalling is wel flink aan de prijs Ruby.
Wij staan in de buurt van Ommen (bij Zwolle) en ik betaal 270 per maand incl trailerplek, pony hele dagen op de wei (ook in de winter) grote binnenbak, grote buitenbak, logeercirkel, onbeperkt ruwvoer en 2kg brok. 2 Poetsplaatsen met warm water. All-in dus we hoeven alleen te rijden :-)
10 min. in het bos naar bos.


XRuby_SymmyX

Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 12:24

De stal waar mijn pony vandaan kwam was met binnenbak en een stal koste daar €48,- uitmesten €27,- p.m en brok €0,40 p.k. Diegene van mijn pony had dan ook 4 boxen en 1 extra box alleen maar voor de spullen.

Waarschijnlijk blijf ik niet in Almere maar wil ik verhuizen naar een buurt waar het allemaal wat goedkoper kan. Ik wacht tot mijn kinderen op de middelbare zitten. Wat ik wel fijn vind is dat ik maar 1.4km van stal zit.

Bij mijn huidige stal kan mijn pony ook lekker elke dag de hele dag swinters en zomers op de wei tot het niet meer te doen is.

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 16:36

XRuby_SymmyX schreef:
Het heeft wel wat om onze pony te delen alleen worden mijn kinderen een stuk langer dan ik. Voor alleen mijn pony ben ik €600 per maand kwijt. €1200 per maand kan ik mij helaas niet permiteren. Lijkt me wel super gaaf als je samen kan buiten rijden enzo.

Ik zie mij zomaar kunnen verhuizen om in een wat financieel paardvriendelijke omgeving te wonen.


oh ik schrik van 't bedrag,zo veel! :x
oef dan mogen we hier niet klagen

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

XRuby_SymmyX

Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 16:55

Ja als mijn kinderen op de middelbare zit wil ik ook wel verhuizen maar ik weet niet precies waarheen. In de buurt van een goedkope stal met binnenbak. Welke provincie of wat dan ook maakt niet zo veel uit. Mijn kinderen zijn geschat op 1.85 dus dan hebben zij een paard nodig.

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

mentjuh

Berichten: 3230
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Arendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 18:48

WoW dat is inderdaad wel heel duur zeg!
Volgens mij ben je bijna overal goedkoper uit.
Hier gaat het tot nu toe super met de nieuwe pony Kenny! Het is echt een lieverd.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:22

Wat een knapperd is het.

XRuby_SymmyX

Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 20:36

Wat lief en ik hou van jullie accent waar komen jullie vandaan?

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

mentjuh

Berichten: 3230
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Arendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 21:48

Haha uit Boekel! Sinds ruim 3 jaar nu, geboren en getogen in Eindhoven dus wel n echte Brabander :=

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 22:29

Gister soort van gesprongen met Whitney. Ze keek geeneens dus raakte ze veel de balkjes aan. En ze is ook niet een van de snelste uche uche.

Afbeelding

Whitney en Birthday

XRuby_SymmyX

Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 10:53

Oohw vandaar mentjuh. Mijn pony heb ik uit Mierlo en hij is gekeurd in neunen door de man van karin retera. Ken je misschien wel.

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

BiancUgo

Berichten: 3893
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: De Veluwe de mooiste plek op aarde!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:43

curly2day schreef:
Wat een leuke foto's komen er weer voorbij, wat pony wisselingen geweest.

Hier gaat het rijden met de 4 jarige steeds beter. Sophie rijd nu gewoon los en hij heeft nu redelijk goed door dat hij bij haar ook op het been moet reageren.

24 november gaan we mee doen aan de sinterbixie, ben heel benieuwd hoe dat gaat. We moeten nog even oefenen met ernaast lopen. In draf vind hij dat nog wel wat spannend.

[ [url=m/kQx88e.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/anFGbD.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuk bij ons op de vereniging *\o/*

Trots op toen me 8 jarige dochtertje met de 8 jarige Calvitio’s Lizzy L2 + 5 (verkocht) & nu inmiddels met de 8 jarige Calvitio’s Diamond ( Nia Domo’s Bolero x Dempsy Yellow Star) B+18 L1+15 L2+12 M1+12 M2+10 Z1+6
Zelf opgeleid en in 2.5 jaar met corona naar het Z gereden.

BiancUgo

Berichten: 3893
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: De Veluwe de mooiste plek op aarde!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:05

Alle nieuwe dames welkom met jullie leuke pony's <3
De sinterbixie is bij ons op de vereniging in Barneveld we doen hier ook aan de kabouterbixie hier mogen kinderen van 3 tot 5 jaar aan mee doen en we hebben inmiddels al meer dan 125 starts dus mama's willen jullie nog mee doen gauw opgeven dan...


Afbeelding


Isabella en diamond gaan super inmiddels staat de teller in 5 wedstrijden op 7 winstpunten en krijgen op concour leuke opmerkingen van 'wat een gave pony' en 'wat zijn jullie een mooie combinatie' dus ben er wel heel blij mee ze worden nu ook al meer een combinatie vorige week heeft ze een tweede plaats bemachtigd van 14 D pony's met haar 8 jaar dus ik als moeder zijnde ben erg trots op haar <3

Maar wat een hoop geld zeg voor een pony stalling wij zitten ook direct aan het bos en ruiterpaden en bij ons betaal je 270 euro volpension voor een paard.

Whitney is leuk <3 <3


Afbeelding

Afbeelding

Trots op toen me 8 jarige dochtertje met de 8 jarige Calvitio’s Lizzy L2 + 5 (verkocht) & nu inmiddels met de 8 jarige Calvitio’s Diamond ( Nia Domo’s Bolero x Dempsy Yellow Star) B+18 L1+15 L2+12 M1+12 M2+10 Z1+6
Zelf opgeleid en in 2.5 jaar met corona naar het Z gereden.

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 07:48

Dat is echt zo zonde dat barneveld te ver is, alleen al om te gaan kijken

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 06:08

Super stoer, dat het gelijk zo goed gaat. *\%/*
Barneveld is voor ons te ver.

Mentjuh: mooie pony hoor!

Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-18 09:37

Oh wat is Kenny een leuke pony!
Whitney is trouwens ook een knappe pony!

Mooie combinatie ook BiancUgo!
Fijn dat jullie allemaal zo een plezier hebben!

En wat zag ik enorm hoge stalkosten voorbij komen zeg! Wel op een luxe stal..
Hier betalen wij voor onze Shetlander en Tinker samen 200€ per maand.
Daarvoor staan we 4 dagen volpension en 3 dagen zelf uitmesten (woensdag en het weekend).

Niet veel luxe hoor, wel een goed gedraineerde buitenbak met verlichting.
Een paddock van 10x20 met ruime schuilstal en slowfeeder.
Ik heb eventueel een stal beschikbaar van 3x4 voor de winter nachten.
Uitrijmogelijkheden wel meteen vanaf de boerderij, echter wel alleen polderlandschap.
Warm water en schoon toilet en een gezellige keukenruimte om binnen te kunnen zitten ed hebben we wel tot beschikking.

Maar dus geen binnenbak of longeerkraal, stapmolen, solarium ofzo.

Dodge, Shetlander ruin, 29/06/2001
Cloë, Tinker merrie, 15/06/2015

Onze pony Dodge in online reclame van warenhuis Hudson's Bay!:
https://youtu.be/Kw7Q7vm6sj0

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 06:17

Zo daar was ik na lange tijd weer eens
Veel te druk hier af en toe :+

Wat een leuke foto's en filmpjes zijn er afgelopen tijd geweest! Vooral die Kenny,,wat een knappe is dat. En zo lief als hij met die kleine ik meeloopt <3 <3 <3

Mijn dochter Maeley is eind van de zomer vakantie van haar pony Raya gevallen tijdens de ponykamp van de manege (ze was overdag daar en 's avonds thuis), ze brak haar pols ;( lang gips gehad en nu fysiotherapie. Ze heeft gistermiddag gehoord dat zij mag weer voorzichtig beginnen met rijden, ze is helemaal gelukkig :))

Wat hoge kosten voor de stal hebben sommige!
Ik woon in noord Holland en betaal €170 per pony. Is een doe het zelf stal. Paarden kunnen hele jaar op gras land met schuil stal maar gaan in de winter 's avonds in de stal met vrije uitloop naar paddock (maar sommige mensen doen deurtje van stal gesloten 's nachts). Onbeperkt kuil voeren en we hebben een buitenbak en binnenbak, en tien minuten stappen vanaf de bos, dertig minuten van duinen, ongeveer 50 van strand. Er is ook longeerkraal en een soort kleine kantine (zonder service maar met keukentje, koelkast en wc etc). het is hele gezellige stal, ik ben hier nog niet zo lang, nog geen jaar. De vorige vond ik niet zo leuk...
Laatst bijgewerkt door IJsco_Love op 11-10-18 06:41, in het totaal 2 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 06:22

Ja ze durft er wel weer op? Stoer hoor! Wat was er gebeurd schrok de pony?

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 06:36

SusanH schreef:
Ja ze durft er wel weer op? Stoer hoor! Wat was er gebeurd schrok de pony?


Ja ze durft er absoluut weer op! Nee Ray schrok niet :Y) ze deden een soort race waarbij je via parcours spullen naar de overkant moest brengen en in emmer gooien. Maar na vier keer dacht Raya 'o ik snap het zelf al!'. Dus terwijl Mae nog aan de zijkant hing om de borstel nog in de emmer te gooien draaide Raya al keurig om de emmer heen en rende terug naar de start, keurig via de route :+ maar Mae lag nog bij de emmer en was met haar hand heel raar in of op de emmer gevallen toen ze probeerde haar zelf op te vangen. Raya kwam heel verbaasd terug om te kijken wat ze deed :Y) Mae had eerder die pols gebroken dus zwakke plek.
Gelukkig is Mae totaal niet bang nu.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 06:39

Ach gos :(:) wel lief van de pony dat hij meedacht alleen niet zo handig. Als hij idd niet geschrokken is snap ik het wel. Dan is de stap terug erop niet groot. Fijn dat ze weer lekker aan de slag kan.

Hier kan nog lang niks gedaan worden met de pony, behalve wandelen. Onze dochter gaat zaterdag weer naar haar juf om op de D pony van de instructrice te rijden.

mentjuh

Berichten: 3230
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Arendonk

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 06:55

Balen zeg zo een ongelukkige val!
Slimme pony! Maar dat was even onhandig, ze waren samen iets te fanatiek zo te horen.
Fijn dat ze niet erg geschrokken is.
Ik vroeg vroeger ook in het ziekenhuis al of ik weer mocht rijden als ik weer eens brokken had gemaakt haha!
Marley heeft al heel de week last van een buikgriepje dus heeft nog niet veel met Kenny kunnen doen, alleen veel Naar n gezwaaid en m verteld hoe lief hij is haha!
Ze wad vorige week voor t eerst naar school (peuterplezier) dus ze zal daar wel iets te pakken hebben gehad, normaal is ze nooit ziek.
Van het weekend is ze vast opgeknapt en wat ren weer word het zeg, zag 27!! graden staan.

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 07:49

ja hier ook een gezond jongetje en 2x peuterspeelzaal en hij was echt ziek...dat is best jammer met mijn dochtertje het hele jaar toen zo gekwakkeld ik hoop echt dat het bij hem beter zal gaan!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 08:06

Hier ook hoor in die leeftijd heeft wel tot in groep 2 geduurd. Nu ze groter is gaat dit veel beter :j vroeger kon ze echt al hoge koorts krijgen als ze moe was of zenuwachtig voor een feest op school. Eerste keer Sinterklaas of carnaval op school heeft ze niet van kunnen genieten heb haar beide keren eerder op moeten halen.

XRuby_SymmyX

Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:21

Dat ken ik nog wel in de kleuterklas. Kwam sinterklaas op school. Ik voelde mij niet zo lekker en ja hoor daar ging ik midden in de klas in de wasbak overgeven.

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 20:52

Ik kwam zelf niet eens op school dan vroeger ik moest ziek thuis blijven vanwege de koorts.


Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-18 10:13

Ijsco_love wat goed van je dochter dat ze niet bang is geworden na haar val!

Balen voor de zieke kindjes!
Beterschap toegewenst Y;(

Hier nog een paar foto's van mijn draakjes samen.
Afbeelding
Afbeelding

Cloë laatst geschoren, ze was super braaf, heeft op een gegeven moment zelfs los gestaan!
Afbeelding
Ze vind alles prima en is nergens bang voor!
Geweldige kinderpony in spe!

Dodge, Shetlander ruin, 29/06/2001
Cloë, Tinker merrie, 15/06/2015

Onze pony Dodge in online reclame van warenhuis Hudson's Bay!:
https://youtu.be/Kw7Q7vm6sj0


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers