Verzekering

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Deeskuh88
Berichten: 289
Geregistreerd: 17-11-13

Verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-18 18:29

Hoi!

Ik kan geen duidelijk antwoord vinden, ook al zijn er al heel veel, al dan niet lopende, topics over.
Mijn situatie: Ik vond het altijd onzin om mijn pony te verzekeren. Ik had tot een paar maanden geleden een D-pony van nu 9 jaar. Dus dat beetje kosten wat een paard kan maken, daar spaar ik dan zelf wel voor! Nu heb ik sinds een paar maanden een tweede D-pony erbij. En de kosten van een kunnen we goed opvangen, van de andere huisdieren ook. Van twee gaan we ook niet meteen failliet, maar toch twijfel ik. Je zal net zien dat beide paarden tegelijk iets duurs gaan mankeren door peesblessures die ze na een ruzie op de wei oplopen ofzo. Je weet het niet. En hoewel ons spaarpotje daarvoor groot genoeg is, is het ook niet prettig als die dan meteen leeg is zodat we verder, ook in ons huis, niets meer op kunnen vangen.
Qua aansprakelijkheidsverzekering is alles geregeld, evenals mijn spullen op stal, etc.
Wat is jullie ervaring met een verzekering? En waar zijn jullie verzekerd?


Deeskuh88
Berichten: 289
Geregistreerd: 17-11-13

Re: Verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-18 04:24

Niemand?

nine1987

Berichten: 8321
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 04:53

Midden in de nacht krijg je nou eenmaal niet heel veel reacties.. :+

Ik heb mijn beide paarden verzekerd bij efo, maar heb er nog geen gebruik van hoeven maken.. Het geeft mij echter heel veel rust dat ik een grote behandeling als bijv een koliekoperatie gerust kan laten uitvoeren.. Ik heb weliswaar wel een deel eigen risico, maar dat is te verwaarlozen op het totaalbedrag..

<3 Sneakers <3

Oehlala
Berichten: 4300
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 08:40

Ik heb er 4 en er is er niet 1 verzekerd. Geld is er voor 1,5 paard maar om eerlijk te zijn zou ik koliekoperaties al niet doen en zo zijn er nog een heel aantal dingen waar ik vrij snel zou ophouden te dokteren. Maar dat moet ieder persoon voor zich weten. Als jij graag een 2e paard ook wilt verzekeren moet je dat doen.

Supervixen

Berichten: 12817
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 08:50

Als je spaarpotje nu al groot genoeg is, zou ik geld dat je elke maand kwijt bent aan premie, elke maand op je spaarrekening storten. Als je het dan niet hoeft te gebruiken heb je een mooi spaarbedrag.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

nine1987

Berichten: 8321
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 09:53

Ja en als je t wel moet gebruiken sta je te kijken.. Voor 1 paard kun je een spaarpotje opbouwen.. Voor 2 paarden wordt dit al een behoorlijk groot bedrag.. Vamdaar mijn keuze om wel te verzekeren.. En eerlijk.. T geld is de wereld niet..

<3 Sneakers <3

Deeskuh88
Berichten: 289
Geregistreerd: 17-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-18 06:48

Midden in de nacht weet ik :P Daarom zat er 1,5 dag tussen. Zit nu even in Mexico, dus tijdsverschil is nogal lastig.
Spaarpotje is momenteel behoorlijk groot, dus ik kan alles nog makkelijk opvangen. Maar dat is ook meteen het spaarpotje voor alles wat reparatie/onderhoud/dierenarts nodig kan hebben (huis, auto, andere huisdieren, huishoudelijke apparaten, etc), en met wat pech ben je er dan nog zo doorheen. Vandaar dat ik de verzekering overweeg, zodat er wat meer ademruimte is. Bedankt alvast voor jullie reacties!

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 06:52

Wij hebben overwogen om onze 3 (sport, jumping) paarden te laten verzekeren. Maar als wij offertes binnenkregen van de dingen die wij wilden laten verzekeren (dood, peesblessure waardoor ze niet meer in de sport konden, koliek) dan kwamen wij op zulke bedragen uit dat het gewoon niet meer realistisch was. Ik weet niet of dat nog verschil maakt in BE of NL, maar wij hebben gewoon besloten om elke maand wat geld opzij te zetten.
We zitten onderhand toch al 10 jaar met eigen paarden en hebben 2 jaar geleden er eentje moeten afgeven na een koliekoperatie. Oke, veel geld, maar 10 jaar die premie betalen zou ons ook heel veel geld hebben gekost...

Deeskuh88
Berichten: 289
Geregistreerd: 17-11-13

Re: Verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-18 07:02

Ja, dat is waar. Ik wil qua voorwaarden en premie ook nog wel wat verzekeringen naast elkaar leggen om te vergelijken en dan pas een keuze maken. Maar ik heb dus werkelijk geen idee welke verzekeringen dan een beetje goed zijn. Scheelt dat mijn pony's niet veel 'waard' zijn. Althans, als ik ze al rijd is dat recreatief. Voor de fok kunnen ze leuk zijn, maar dat wil ik niet. Dus ik gok dat de premie dan ook al lager ligt dan bij bijvoorbeeld een sportpaard.

Dorine92
Berichten: 5328
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 08:04

Tja.. ik doe nooit verzekeren. Maar ik doe alles ook wel een beetje op boerenverstand. Dus loopt paard niet goed? Nou dan zal er wel wat zijn en dan moet ik er dus niet op. Daar heb ik geen dierenarts bij nodig want de conclusie zal toch zijn dat ik niet kan rijden. En dan loopt ie uiteindelijk wel weer een keer goed. Of niet.
Als je het zo doet kost een peesblessure je niets. Zo'n opbouwschema en allerlei therapieën en die foto's enzo is naar mijn idee met name om ervoor te zorgen dat het beest asap weer aan het werk kan.
Ik doe de goedkope versie. Pleur gewoon een tijd op het land en dan is het ook over.
Koliek is wel een ding natuurlijk. Hoewel ik denk dat je daar meer of minder risico op hebt naargelang de stallings situatie. Paarden met onbeperkt arm hooi hebben naar mijn idee daar minder kans op dan paarden die 3x per dag een hoopje rijk hooi krijgen, wat ze dan in een uurtje wegschransen om vervolgens aan de bodembedekking te beginnen.
En pech kun je altijd hebben, verzekering of niet.
Ik weet dat er mensen heel blij zijn geweest met hun verzekering (en terecht) en ook mensen die achteraf zeggen, zonde van het geld. Maar dat is met alle verzekeringen zo.
Maarja dit was mijn mening. Ik heb geen dure paarden. Als je paarden van elke duizenden euro's per stuk hebt zal het wel anders zijn

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

Spekkie01

Berichten: 663
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In de polder

Re: Verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 08:20

Ik verzeker wel en maar goed ook anders had ik nu geen paard meer met mijn pech. Ik verzeker voor 4500 euro en dan het meest uitgebreid inclusief uitgebreide ziektekosten. Kost me zo'n 70 euro per maand.

De 1e heb ik weg moeten brengen met niet te genezen peesblessure op spronggewricht en is uitgekeerd, dus startbedrag voor nieuw paard. Die heeft na 3 jaar een ongeluk gehad. Knie achter aan gort. Niet te genezen dus ingeslapen 1200 euro ziektekosten waarvan 80% uitgekeerd en uitkering voor dood, dus potje voor nieuw paard. Nummer 3 kwam met collateraalbandblessure het weiland uit. Weer 1000 euro voor behandeling en controles. 80% vergoed. Hem heb ik verkocht uiteindelijk.

Nu heb ik nummer 4, rondom gekeurd, maar bleek na een jaar een zeldzame botwoekering op het bovenbeen voor te hebben, drukte in carpaalschede en pezen. Het was rikante operatie of einde oefening. Na overleg dierenarts met verzekering is ze geopereerd, drie maanden kliniek, maar ze is weer goed. Kosten bijna 4000 euro. Ook daarvan 80% vergoed, alleen na een maand geen stallingskosten kliniek meer, maar dat was op het totaal ook niet de kosten.

Conclusie, ik heb mijn verzekering er voor haar hele leven al uit en ga hem ook zeker niet opzeggen.

My horse is like whipped cream on a pie, sweet and irresistible

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 09:36

Onthoud dat de verzekeringen er niet zijn voor de mensen, maar voor zich zelf. Als verzekeren altijd uit kon zouden de verzekerings maatschappijen niet meer kunnen bestaan omdat ze dan meer uit keren dan binnen krijgen.

Ik heb de mijne niet verzekerd.
Ik heb vorig jaar ongeveer 4000 euro weg gebracht naar de kliniek, en durf nog steeds te zeggen dat ik blij ben dat ik haar niet verzekerd had. Want de verzekering had halverwege zeker weten gezegd dat het te duur werd. Daarbij wil ik altijd zelf kunnen beslissen wat ik wel of niet behandel zonder toestemming te hoeven vragen van de verzekering..

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Re: Verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 17:49

Hier ook bewust niet verzekerd. 1 is zo ie zo te oud. Maar mijn zusje heeft wel verzekerd en uitgebreid ziektekosten. Haar pony kreeg op der 1ste verjaardag een been wond omdat ze door het draad waren gegaan in de opfok. Hun hadden de wond niet gezien wij paar uur later wel. En was die dag tropische temperaturen.
Da laten komen en laten behandelen. En da is meerdere keren moeten komen gelukkig goed gekomen. Hadden we niks gedaan was het heel vies gaan ontsteken met alle gevolgen van dien.

Kosten gedeclareerd bij de verzekering en werd niet vergoed wand was niet levend bedreigend.

Wil niet weten wat er was gebeurd als da niet was geweest en been niet behandeld was. Denk dat het been afgeschreven kon worden. En een paard op 3 benen kan niet. Dus ja nee was niet direct levend bedreigend maar niet behandeld had daar wel voor kunnen zorgen.

9-4-2011 verliefd - 5-5-2012 verloofd - 7-6-2013 getrouwd...
11-4-2014 trotse moeder geworden van Feline
9-7-2016 trotse moeder geworden van Fenna

Deeskuh88
Berichten: 289
Geregistreerd: 17-11-13

Re: Verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-18 00:28

Poeh, wat ik zo lees is heel hard duimen dat ze voorlopig niets krijgen en dan zelf een spaarpotje aanleggen een veel beter idee. Een deel spaarpotje heb ik wel al, maar nog niet volledig. Durf ook eigenlijk niet echt te zeggen wat verstandig is om achter de hand te houden. De pony die ik nu 2 jaar heb heeft nog nooit echt hele erge dingen gehad. Wat vaccinaties, wld, huidschimmel, en een keer koliek (oorzaak zat in het weidegras, dus daar is nu haar rantsoen op aangepast). Dat zijn rekeningen die ik zo met mijn salaris kan betalen.

Kencamo

Berichten: 99
Geregistreerd: 29-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 11:05

Mijn voorkeur gaat uit naar niet verzekeren maar bij een nieuw paard, heb ik hem het eerste jaar wel in de verzekering voor de zekerheid. (Equipe verzekeringen)

Verder heb ik gewoon een potje voor mijn paarden, waar ik alles mee kan opvangen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers