Gezocht: Leveranciers of groothandel ruitersport

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Deeks93
Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Gezocht: Leveranciers of groothandel ruitersport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-18 15:20

Hallo allemaal,

Allereerst, ik hoop dat het hier goed staat. Had geen idee waar ik het anders neer moest zetten.

Goed, zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar leveranciers of een groothandel in ruitersportartikelen.
Ik ben onlangs voor mezelf begonnen, kleinschalig. Ik heb voor nu een relatief klein winkelpandje en een webshop (is nog in de maak). Ik blijf minimaal 1 jaar in dit pand zitten en zoals het er nu uitziet zal ik daarna verhuizen en zal de winkel bij mij achter het huis komen in de garage. Maar deze wordt momenteel nog gebruikt voor het knutselen aan auto's, motoren etc.

Nou ben ik voor mijn webshop opzoek naar leveranciers en/of een groothandel. Natuurlijk ben ik bekend met Horka, Harry's Horse, HKM e.d. maar ik ben eigenlijk opzoek naar de wat kleine merken, de kleinere leveranciers waar je ook niet in 1 keer zo mega veel hoeft af te nemen. Ik verkoop van alles van rijbroeken tot sporen, kinkettingen tot hoofdstellen en van beugelriemen tot dekjes. Eigenlijk alles behalve zadels en het paard zelf.

Het zouden ook meerdere leveranciers mogen zijn bijvoorbeeld 1 voor verzorgingsproducten, 1 voor dekjes, 1 voor kleding en ga zo maar door.
Nou loop ik zelf een beetje vast met het vinden van leveranciers en 2 weten er meer dan 1, ofwel Bokt weer meer dan ik.

Waar ik dan ook tegen aanloop is het benaderen van de leveranciers. Hoe zouden jullie dit doen? Per mail, telefonisch, netwerken op beurzen? Als het per mail is wat zouden jullie er dan inzetten?

Alvast bedankt voor het meedenken!

(Er zullen vast typfouten inzitten, niet mijn sterkste kant, natuurlijk laat ik al mijn brieven, mails e.d. na kijken voordat ik ze daadwerkelijk verstuur)


Andewi
Berichten: 330
Geregistreerd: 03-08-12

Re: Gezocht: Leveranciers of groothandel ruitersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 15:46

je zou een agent schap aan kunnen gaan met de merken die je hebt genoemd of ander product merken en dan verkoop jij die voor hun je maakt dan een klein beetje marge/winst
per product..

Schuur_

Berichten: 4865
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Gezocht: Leveranciers of groothandel ruitersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 15:48

Telefonisch en op beurzen. Zeker beurzen zijn altijd interessant.

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

Rex_Rolfo

Berichten: 5374
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 16:23

het is 2018 duzzzz INTERNET :D



zonder dollen, vaak hebben fabrikanten een website waar de importeur per land op staat. Die kun je dan benaderen voor een samenwerking. Waarbij je het voordeel hebt dat je een eigen pand hebt, alleen webshop staan groothandels / fabrikanten soms wat huiverig tegenover.

En als een fabrikant geen importeur heeft wordt het helemaal interessant, dan kun je dat zélf gaan doen :)

Voor de rest ga ik het niet voorkauwen, dat is juist ondernemerschap ;)

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Gezocht: Leveranciers of groothandel ruitersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 16:26

Als je nu bent begonnen, ben je dan niet op de Spoga geweest?

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Deeks93
Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-18 17:10

Ipsilonka schreef:
Als je nu bent begonnen, ben je dan niet op de Spoga geweest?



Nee daar kwam ik helaas te laat achter. Beetje dom van mezelf. Het is natuurlijk ook allemaal relatief nieuw voor me en heb zoveel om aan te denken dat dit er bij inschoot.

@rex_Rolfo Daar heb ik inderdaad naar gekeken, nou wil alleen dat ik me vooral richt op de amateurruiter en manegeruiter. Low-budget is de instelling. Nou ken ik natuurlijk de merken die ik genoemd heb, maar er zijn er waarschijnlijk nog heeel veel meer waar ik helemaal geen weet van heb. Hoe in vredesnaam ga ik die vinden als ik niet weet wie of wat het is?

@Schuur_ Nog leuke beurzen die interessant voor mij zijn? Ik zit te denken aan Niederrhein die binnenkort weer is, netwerken op equitana.

@Andewi daar kan ik inderdaad nog wel eens naar informeren! Klinkt wel interessant, aangezien het voor mij niet het hoofdinkomen is en dus de winstmarge niet extreem hoog hoeft te zijn. Natuurlijk wil ik er aan verdienen!

Andewi
Berichten: 330
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 17:27

het leest een beetje alsof je iets begonnen bent zonder je er echt in verdiept te hebben
(sorry als dat een beetje scherp overkomt)

Deeks93
Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-18 21:30

Andewi schreef:
het leest een beetje alsof je iets begonnen bent zonder je er echt in verdiept te hebben
(sorry als dat een beetje scherp overkomt)


Snap wat je bedoelt! Maar is niet zo hoor! Heb me er goed in verdiept, heb dit al eerder gedaan (in een andere vorm) dus weet ook waar ik aan begin. Ik denk dat het niet helemaal goed overkomt of niet goed omschreven is maar weet ook even niet hoe ik het beter uit kan leggen. Het is, om even in deze trant verder te gaan, een stuk nog verder verdiepen dan ik al had gedaan en verdiepen in nog meer mogelijkheden dan ik al heb! Snap je dan wat ik bedoel?

Lepeltje23

Berichten: 156
Geregistreerd: 15-10-14
Woonplaats: Bij paal 29 aan zee

Re: Gezocht: Leveranciers of groothandel ruitersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 15:15

Laatst heb ik een hele leuke rijbroek gekocht van het merk Kerrits (kerrits.com). Een bootcut model en legging (zonder rits). Zocht ik al een tijdje naar, maar kon ze bij winkels als Divoza en Epplejeck etc. niet vinden. Misschien wat merken gaan voeren die grote ketens niet hebben/verkopen; zodat je je onderscheidt.

riskatc
Berichten: 77
Geregistreerd: 15-02-14
Woonplaats: Deventer

Re: Gezocht: Leveranciers of groothandel ruitersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 19:39

Sluit me toch aan bij enkele andere voorgangers: duik het internet in. Ondernemerschap is heel veel zelf ontdekken en je eigen pad bepalen, de meesten die zelf deze weg uitgeplozen hebben gaan niet alles even uitleggen .
Het benaderen van leveranciers : de wijze waarop moet passen voor jou, in de praktijk zul je (uiteindelijk ) vaak wel een x een fysieke afspraak moeten hebben, alleen maar goed voor de samenwerking.
Over je plannen voor tzt verhuizing: weet niet waar en hoe je woont maar houd rekening met de voorwaarden van je gemeente (woonbestemming of meer mogelijk) en je verhuurder of hypotheek verstrekker.

Leuke en voordelige ruitersportartikelen én heerlijk puur natuur paardensnoep http://www.phruitersport.nl

Deeks93
Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-18 20:03

Lepeltje23 schreef:
Laatst heb ik een hele leuke rijbroek gekocht van het merk Kerrits (kerrits.com). Een bootcut model en legging (zonder rits). Zocht ik al een tijdje naar, maar kon ze bij winkels als Divoza en Epplejeck etc. niet vinden. Misschien wat merken gaan voeren die grote ketens niet hebben/verkopen; zodat je je onderscheidt.


Kijk! Zulke dingen bedoel ik! Nog nooit gehoord van dit merk, ook nergens tegen gekomen in mijn online zoektocht. Hier ga ik zeker naar kijken!

@riskatc Woonbestemming e.d. houd ik rekening mee, het is bij mijn ouders achter het huis en mijn moeder werkt voor verschillende gemeentes en weet precies hoe dit in elkaar steekt gelukkig. Ik heb ook al aardig wat leveranciers opgezocht via internet hoor, maar zoals bijvoorbeeld het merk Kerrits was ik nergens tegen gekomen en nog nooit van gehoord, dat soort dingen zoek ik eigenlijk, ik denk namelijk dat er zo heel veel meer merken zijn die je niet makkelijk vind op internet, wat nog relatief onbekend is. Daar wil ik me dan verder in gaan verdiepen.

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Re: Gezocht: Leveranciers of groothandel ruitersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 20:23

Veel leveranciers hebben een hoge eerste bestelling en een voorwaarde voor het gebben van een winkel.
Ik krijg veel aanvragen vanuit India, Pakistan. Durf her eigenlijk niet aan om daar wat te bestellen.


mvdende

Berichten: 5684
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Gezocht: Leveranciers of groothandel ruitersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 20:43


Deeks93
Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-18 20:48


Deeks93
Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-18 20:50

hotchocolat schreef:
Veel leveranciers hebben een hoge eerste bestelling en een voorwaarde voor het gebben van een winkel.
Ik krijg veel aanvragen vanuit India, Pakistan. Durf her eigenlijk niet aan om daar wat te bestellen.


Dat kan ik me voorstellen!

Die voorwaarden zullen vast naar voren komen zodra er contact gelegd is. Dan zal daaruit blijken of ik aan de voorwaarden voldoe.

mvdende

Berichten: 5684
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Gezocht: Leveranciers of groothandel ruitersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 20:55

Meestal is het rond de €1500 per bestelling en dan is het franco vrij.

Ik ben vorig jaar een webshop begonnen. Niet in de paarden overigens

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 21:06

ea.ST
Gruenbacherstrasse 8
84570
Polling
Duitsland
Nadine Hecht
0049 8633 7711

IW Vertriebs Gmbh
Industriestrasse 100
66802
Ueberherrn
Duitsland
Laura Schmidt
0049 6831 96679
info@iw-shop.de

Kavalkade GMBH
Neuwarendorf 109
48231
Warendorf
Duitsland
Thomas Schröder
0049 2581 9499490
info@kavalkade.de



HV Equestrian
The iBuilding
Oude Middenweg 75
2491 AC ’s-Gravenhage
The Netherlands
T +31 70 3206062

Grand Prix Haflinger Aragon GP+8 & SGW B +6 / Mara ZZZ +1 & Endurance Klasse II +4 / Almond (GGK Hengst) Z1 +7

mvdbijl

Berichten: 3673
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Gezocht: Leveranciers of groothandel ruitersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 21:12

Zou eerst bedenken wat je doelgroep is?

Heb je veel manege publiek, mensen die goedkoop willen shoppen of mensen die opzoek zijn naar iets aparts die een centje meer uitgeven.

Je moet je nu echt wel onderscheiden want er is al zoveel aanbod.

De merken die je nu noemt hangen sommige ook van aan andere merken of een grote fabrikant.

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 21:17

mvdende schreef:
Meestal is het rond de €1500 per bestelling en dan is het franco vrij.

Ik ben vorig jaar een webshop begonnen. Niet in de paarden overigens


Ik heb er 1 tussen van 12000€
1500€ is nog goed te doen

kiki1976

Berichten: 16846
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Gezocht: Leveranciers of groothandel ruitersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 21:39

Startorders verschillen echt enorm, van € 0 tot € 10.000/15.000.

Maar wat mvdbijl al zegt, welke doelgroep wil jij je op richten?

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

Andewi
Berichten: 330
Geregistreerd: 03-08-12

Re: Gezocht: Leveranciers of groothandel ruitersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:08

Ik heb een agantschap in the uk voor KMelite en equine America ik bestel bij de leverancier elk product voor groothandel prijs en verkoop voor retail prijs zit geen startorder op..
Heb even een kijkje op de website als iets wil bestellen stuur me dan even een PBTJE..
Ik verstuur vaker orders naar Nederland voor klanten

https://www.kmeliteproducts.co.uk/

nicogbuijs
Berichten: 2
Geregistreerd: 08-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 19:21


carone
Berichten: 446
Geregistreerd: 09-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 19:24



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, lovelance, Steppe en 82 bezoekers