Lekkere, makkelijke, 'foolproof' vegetarische recepten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Lekkere, makkelijke, 'foolproof' vegetarische recepten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-18 22:26

Hey bokkers,

Er zijn vast wel meer vegetariers (of veganisten) onder ons.
Ik zou graag wat meer zelf gaan koken, maar vind het nog knap lastig.

Wie kan mij aan een paar lekkere, en vooral simpele vegetarische recepten helpen?

Tops:
Groente, veeeeeel groente!

Flops:
Asperge, champignon, andere soorten paddestoelen, geiten/schapenkaas.

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤


Lindsey_99
Berichten: 2475
Geregistreerd: 20-12-14

Re: Lekkere, makkelijke, 'foolproof' vegetarische recepten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 22:33

Pasta pesto; flinke ui bakken, teentje knoflook erdoor en evt. champignons, bos basilicum en schep pesto met wat olie. Mengen met de dunste spaghetti, wat geroosterde pijnboompitten erover, en wat parmezaanse kaas.

Over de IJssel

Anoniem

Re: Lekkere, makkelijke, 'foolproof' vegetarische recepten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 23:01

Gnocchi met groente uit de oven. Een pak kant en klare gnocchi en stevig groenten die je graag eet. Wortel, paprika, rode ui. Of pompoen, spruitjes, pastinaak, aubergine ect. Zolang het maar een fijne smaak krijgt in de oven.

Alles bij een op de bakplaat. Beetje olie er door, wat teentjes knoflook en alles in de oven schuiven. Ongeveer 30 min op 220 graden is een goede richtlijn. Eventueel wat rode pesto door roeren. Of een beetje balsamico azijn. Af toppen met feta. Of halloumi er bij serveren.

Super makkelijk, veel groente in te verwerken en naar je eigen smaak aan te passen.

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Lekkere, makkelijke, 'foolproof' vegetarische recepten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 05:47

Pompoen uit de oven gevuld met tomatensalsa :9
De pompoen op 200 graden een uur in de oven, in aluminiumfolie. Prik er met een sateprikker een paar gaatjes in.
Het recept voor de salsa weet ik zo snel niet uit mijn hoofd, maar bestaat ongeveer uit een paar vleestomaten, een avocado, kleine ui, knoflook, rode peper, citroensap, zout en een aantal kruiden.. in de blender, gewoon rauw.
De pompoen snijd je doormidden, schep de pitten eruit en vul de holte met salsa. Daar gooi je wat koude kidneybonen en maïs overheen.
That’s it. Enorm gezond en super lekker!

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


Emmaa

Berichten: 4384
Geregistreerd: 10-04-05

Re: Lekkere, makkelijke, 'foolproof' vegetarische recepten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 20:39

Basmati rijst koken (in de rijstkoker), een grote zak Chinese wokgroente van de AH, zakje fajita kruiden, gekruide tofublokjes, geraspte kaas, milde salsa saus, pak middelgrote wraps en avocado's.

- Kook je rijst (1 kopje voor twee personen)
- Wok de wokgroenten en tofublokjes (in wokolie)
- Voeg een teentje knoflook to
- Voeg de fajita kruiden toe
- Schep de rijst erdoor en wok nog even mee (veel meer groenten dan rijst is lekkerst)
- Verdeel de mix over 6/7/8 wraps en rol ze op
- Bestrijk de wraps met de salsa saus
- Kaas eroverheen
- 20 (? tot de kaas mooi is) in de oven op 200 graden

- 2 avocado's prakken met zout, peper, knoflookje voor heerlijke verse guacemole

MY FAVVVVV EN SUPER SNEL <3

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Lekkere, makkelijke, 'foolproof' vegetarische recepten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-18 20:46

Oehh dat klinkt super lekker Emmaa! Wij hebben inderdaad vaker de mexicaanse wraps gemaakt (van knorr ofzo?) met vegetarisch gehakt.

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤


Rijsa
Berichten: 745
Geregistreerd: 18-10-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 20:51

Ratatouille!

Ui en knoflook in stukjes en fruiten. Dan in blokjes gesneden (champignons), courgette, aubergine, paprika en gekookte aardappel erbij. Eventueel nog een wortel. Dit even laten aanbakken en dan afblussen met een beetje rode wijn en tomatenblokjes. Als laatste bonen naar keuze erdoor, deze warm laten worden. Als laatste Provençaalse kruiden, zout en peper naar smaak toevoegen. Wij eten het vaak met (stok)brood.

Bella (v.Fonne Mundig R)
Nickie (v.Amigo 188) Rijsa (v.Marnehoeve's Everest)
<3

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Lekkere, makkelijke, 'foolproof' vegetarische recepten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 18:47

Er zijn talloze recepten met groente als basis, en niet gebaseerd op vlees/ dierlijke producten.
Ik denk graag met je mee (vegan hier), maar heb je wat richting; van welke smaken houd je?

Op de hoogte blijven van paardgerelateerde activiteiten? Tips over houding en zit ontvangen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
paardplus.nl
Paardplus op Facebook

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 18:49

Heel gemakkelijk: Curry zoals je het normaal maakt, maar dan met kikkererwten in plaats van vlees :)

Boontje L2 + 10 | B + 3 | B + 4
Nex Z2 + 2 | B + 1 | B + 3

Caily

Berichten: 12516
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Lekkere, makkelijke, 'foolproof' vegetarische recepten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 18:53


Bloemetje75
Berichten: 1985
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Lekkere, makkelijke, 'foolproof' vegetarische recepten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 19:00

Bladerdeeg (gewoon diepvries of zo;n rol) bestrijken met groene pesto (eventueel uit potje), daarover plakken tomaat en daarop blokjes feta (of andere kaas). Dat voor ongeveer half uur in de oven op 200 graden.
In een pan pijnboompitjes roosteren en die na het bakken over je plaattaart strooien.
Eventueel nog peper en of zout uit de molen (feta is al redelijk zou).

Mijn man en kinderen en ik genieten iedere keer weer van dit recept.

xKim97

Berichten: 257
Geregistreerd: 16-03-13

Re: Lekkere, makkelijke, 'foolproof' vegetarische recepten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 19:15

Ik vind vegetarische wraps super lekker;
Vegetarisch gehakt, ui, paprika, knoflookteentje of 2 snijden en bakken, vervolgens bruine bonen en mais opwarmen, evt sausje erbij. Dan een wrap nemen, waar je eerst iets op smeert bv yoghurt/hummus, vervolgens al je groentes erop gooien, wat sla, tomaat en kaas ertussen proppen en klaar!

Daarnaast maak ik als ik weinig tijd heb ook vaak rijst; bruine rijst koken, met gewokte groentemix erover, tomaatjes snijden, kaas erbij en ook klaar. Evt zonder kaas als je veganistisch wilt.

Ik ga een paar van de recepten van comments hierboven ook proberen, klinkt lekker!

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 19:19


We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 19:19

Risotto. Lekker met feta, spinazie en een scheut witte wijn. Verse kruiden erbij en voila.

Curries zijn ook simpel, lekker en kunnen makkelijk zonder vlees. Haal de kruiden in huis (garam massala, kurkuma, kaneel, komijn, verse gember en koriander), kokosmelk, koop een bak groente (pompoen, spinazie, tomaat, paprika etc.) en rijst/linzen/aardappelen.
Linzen uit blik zijn erg makkelijk, die gooi je er gewoon door heen als de groente klaar zijn.
En naan <3

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Lekkere, makkelijke, 'foolproof' vegetarische recepten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 19:23

Ik wilde zeggen: kijk eens in het vegetariërs en veganisten topic, daar staan aardig wat recepten genoemd. Maar iemand was me al voor :)


Stampotten zijn ook heel makkelijk. Bijv stampotten andijvie: (zoete) aardappels koken, andijvie snijden. Door elkaar stampen met een beetje water en olijfolie en er cashewnoten doorheen roeren. Eventueel kun je ook vega spekjes er door doen, kaas erdoor, etc

Show a little faith, there's magic in the night

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Re: Lekkere, makkelijke, 'foolproof' vegetarische recepten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 19:32

Je kan ook een een Marley Spoon box bestellen, veel lekkere vegetarische recepten.

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Lekkere, makkelijke, 'foolproof' vegetarische recepten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 19:39

Vegan Challenge heeft ook veel makkelijke recepten online trouwens :j

Op de hoogte blijven van paardgerelateerde activiteiten? Tips over houding en zit ontvangen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
paardplus.nl
Paardplus op Facebook


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 46 bezoekers