Pensionstal omgeving didam?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Eline_rt
Berichten: 19
Geregistreerd: 01-02-18

Pensionstal omgeving didam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-18 13:04

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een stal omgeving Didam,
Voor 2 sportpaarden en etv (dit hoeft niet) een a pony en/of minishet.
Aanwezigheid van een rijbak is een must.
Iemand ideeën?

Groetjes Eline


C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Pensionstal omgeving didam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 14:36

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

sjouk_L

Berichten: 368
Geregistreerd: 10-05-10
Woonplaats: Berlicum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 14:54

Je hebt verschillende om Didam heen zitten, ik weet niet wat je verder qua eisen hebt?

Carel Soethout van stal Dijkzicht heeft pensionstallen, die zit echt aan didam vast.
Verder heb je stal het Loilse broek in Loil, ietsje verder weg.
Stal Evers richting zevenaar.
Deze 3 hebben ook een binnenrijbaan.


Als je niet zo gehecht bent aan een binnenbaan maar wel een goede buitenbaan en ook in de winter naar buiten dan kan je eens vragen bij pensionstalzevenaar.nl. Hele fijne stal en fijne mensen, wel kleinschalig dus vaak vol. Hebben een eb en vloed buitenbaan en longeercircel. En dus altijd overdag naar buiten, in de winter in paddocks met hooi en zomer op het land.

Eline_rt
Berichten: 19
Geregistreerd: 01-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-18 15:09

sjouk_L schreef:
Je hebt verschillende om Didam heen zitten, ik weet niet wat je verder qua eisen hebt?

Carel Soethout van stal Dijkzicht heeft pensionstallen, die zit echt aan didam vast.
Verder heb je stal het Loilse broek in Loil, ietsje verder weg.
Stal Evers richting zevenaar.
Deze 3 hebben ook een binnenrijbaan.


Als je niet zo gehecht bent aan een binnenbaan maar wel een goede buitenbaan en ook in de winter naar buiten dan kan je eens vragen bij pensionstalzevenaar.nl. Hele fijne stal en fijne mensen, wel kleinschalig dus vaak vol. Hebben een eb en vloed buitenbaan en longeercircel. En dus altijd overdag naar buiten, in de winter in paddocks met hooi en zomer op het land.



Dankjewel, ik zal eens kijken.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: Pensionstal omgeving didam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 15:13

Hele fijne plek in de buurt van Didam is De liemers in Beek.
Binnenbaan (mega groot) en 2 buitenbanen met springweide.
Paarden worden ontzettend goed verzorgd daar, mijn paard is daar heel erg opgeknapt toentertijd.

Azrael † | v Nero x Cabochon | Z1
Golden Elvis | v Wolkentanz x Wanderbursch II | Z2


Eline_rt
Berichten: 19
Geregistreerd: 01-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-18 15:30

leeneliefje schreef:
Hele fijne plek in de buurt van Didam is De liemers in Beek.
Binnenbaan (mega groot) en 2 buitenbanen met springweide.
Paarden worden ontzettend goed verzorgd daar, mijn paard is daar heel erg opgeknapt toentertijd.


Is daar nog plaats? En wat kost het in de maand?

Anomien

Berichten: 7300
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Pensionstal omgeving didam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 15:34

In nieuw wehl zit er ook eentje. Ene ciska.
Heb er jaren gestaan, vond de bak van matige kwaliteit als het regende. Maar de verzorging was uitmuntend.

Alleen ging ze soms wat ver in het homeopatische... maar als je nee ook echt goed nee is... was dat snel overwonnen.

Mama van mijn lieve meisjes


leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 15:36

Eline_rt schreef:
leeneliefje schreef:
Hele fijne plek in de buurt van Didam is De liemers in Beek.
Binnenbaan (mega groot) en 2 buitenbanen met springweide.
Paarden worden ontzettend goed verzorgd daar, mijn paard is daar heel erg opgeknapt toentertijd.


Is daar nog plaats? En wat kost het in de maand?

Ja is nog plaats, ze hebben geen website. Ik kan je de gegevens wel even geven via PB.
Prijs is afhankelijk van wat je gedaan wil hebben. Je kan kiezen voor verschillende opties.
All in komt het op zo'n 350 volgens mij. Maar ik zou het gewoon even navragen :)

Azrael † | v Nero x Cabochon | Z1
Golden Elvis | v Wolkentanz x Wanderbursch II | Z2


Eline_rt
Berichten: 19
Geregistreerd: 01-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-18 15:38

leeneliefje schreef:
Hele fijne plek in de buurt van Didam is De liemers in Beek.
Binnenbaan (mega groot) en 2 buitenbanen met springweide.
Paarden worden ontzettend goed verzorgd daar, mijn paard is daar heel erg opgeknapt toentertijd.


Is daar nog plaats? En wat kost het in de maand?[/quote]
Ja is nog plaats, ze hebben geen website. Ik kan je de gegevens wel even geven via PB.
Prijs is afhankelijk van wat je gedaan wil hebben. Je kan kiezen voor verschillende opties.
All in komt het op zo'n 350 volgens mij. Maar ik zou het gewoon even navragen :)[/quote]


Graag

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 16:12

Ciska Menting is in nieuw dijk. Goede stal destijds alleen zware bak. Maar ben daar al lang niet meer geweest. Veel buiten voor de paarden, super goed voer en ruim voldoende hooi. Alleen kwa buitenrijden zit je daar minder fijn.

De stal in Beek tsja ik zou daar nog niet met geld toe willen staan. Heb er teveel gezien en gehoord, eens heen gestuurd ivm een mogelijke verwaarlozing. Eigenaar van paard kwam niet meer verzorger liep klem. De zorg vanuit de stal was ellendig. Daar toen ook nagenoeg geen buiten tijd. Maar ook dit is alweer een tijd geleden.

Belangrijkste eis is hoeveel weidegang of uitloop wil je hebben op een dag. En hoever van Didam zou je willen zitten. Richting kilder, loerbeek zitten nog eea aan stallen. Anders westervoort en duiven hier en daar.
Eventueel in gebied nieuw wehl/angerlo/loil. Weet niet hoe die stal heet einde van msg hendrixenstraat weides hebben witte hekken. Langs de doorgaande weg van angerlo naar loil. Zit er nog een met buitenbak en binnenbak.

Maar voor veel buitenloop zomer en winter is het lastig vinden

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 16:19

karuna schreef:
De stal in Beek tsja ik zou daar nog niet met geld toe willen staan. Heb er teveel gezien en gehoord, eens heen gestuurd ivm een mogelijke verwaarlozing. Eigenaar van paard kwam niet meer verzorger liep klem. De zorg vanuit de stal was ellendig. Daar toen ook nagenoeg geen buiten tijd. Maar ook dit is alweer een tijd geleden.


Denk dat er een heleboel is veranderd inderdaad! :j
herken het totaal niet, en ik ben écht een zeikerd wat betreft stalmanagement. :+

Azrael † | v Nero x Cabochon | Z1
Golden Elvis | v Wolkentanz x Wanderbursch II | Z2


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Pensionstal omgeving didam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 16:32

Paard waar ik naar moest kijken stond in een donkere hoek zonder daglicht in een vieze stinkende laag oude poep. Graat mager door te weinig ruwvoer en nog wel meer dingen. Niet in de hoofstal maar in een zijstal wat achteraf. Was gewoon schokkend om te zien.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

sjouk_L

Berichten: 368
Geregistreerd: 10-05-10
Woonplaats: Berlicum

Re: Pensionstal omgeving didam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 16:51

Karuna, die met de witte hekken aan de msg hendrixenstraat is het Loilse broek. En de stal in beek heeft nu een andere uitbater meende ik. Vriendinnetje heeft daar haar pony met volle tevredenheid staan.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Pensionstal omgeving didam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 17:02

Ah ok loilse broek geen idee van de namen. Andere uitbater zal stal beter hebben gemaakt. Maar daar was niet zoveel voor nodig.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Tova

Berichten: 1031
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Drempt

Re: Pensionstal omgeving didam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:21

De bovengenoemde stallen idd.
In Didam zit stalhouderij Landhorst ook, heeft een binnenbak maar geen idee wat de prijzen zijn.

Karma is a Bitch ~~}>

Anomien

Berichten: 7300
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 20:11

karuna schreef:
Ciska Menting is in nieuw dijk. Goede stal destijds alleen zware bak. Maar ben daar al lang niet meer geweest. Veel buiten voor de paarden, super goed voer en ruim voldoende hooi. Alleen kwa buitenrijden zit je daar minder fijn.


Bijzonder... kennen wij elkaar? Heb er ook jaren geleden gestaan en vond de bak soms niet eens toegankelijk. Er werd destijds een bijdrage gevraagd om hem goed te krijgen. Maar als ik pension kosten betaal, verwacht ik voor 85-90 % van de tijd wel een redelijke bak. Dus toch vertrokken.

En dat homeopatische stond me soms wat tegen.

Maar de paarden komen echt niets te kort!!! Ciska is heel betrokken bij een dier en zal zelfs snachts temperaturen als zich haar twijfels heeft.

Mama van mijn lieve meisjes

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Pensionstal omgeving didam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 20:25

Je hebt pb

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Yanaa

Berichten: 485
Geregistreerd: 15-12-09
Woonplaats: Groenlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 20:31

Tova schreef:
De bovengenoemde stallen idd.
In Didam zit stalhouderij Landhorst ook, heeft een binnenbak maar geen idee wat de prijzen zijn.

Stal Landhorst weet ik niet of je daar moet willen staan. Paarden worden er redelijk goed verzorgd, zijn alleen al jaren lang diverse voorvallen geweest bij meiden weet ik helaas uit ervaring en van anderen.

* Jorine G
* Rotan's Parvani
* Blacky

AvanKol

Berichten: 958
Geregistreerd: 05-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 20:51

Eline_rt schreef:
leeneliefje schreef:
Hele fijne plek in de buurt van Didam is De liemers in Beek.
Binnenbaan (mega groot) en 2 buitenbanen met springweide.
Paarden worden ontzettend goed verzorgd daar, mijn paard is daar heel erg opgeknapt toentertijd.


Is daar nog plaats? En wat kost het in de maand?

Ja is nog plaats, ze hebben geen website. Ik kan je de gegevens wel even geven via PB.
Prijs is afhankelijk van wat je gedaan wil hebben. Je kan kiezen voor verschillende opties.
All in komt het op zo'n 350 volgens mij. Maar ik zou het gewoon even navragen :)[/quote]


Graag[/quote]

Sinds eergisteren is de website online :) www.manegedeliemers.nl
De actuele prijzen staan er op en de foto's geven een goede indruk van de locatie. Ik sta er nu ruim een jaar en de zorg voor Ramira is heel erg fijn!!! Als ze niet zuiver uit de wei komt dan koelen ze en stappen ze over het harde. En als ze een wond heeft opgelopen doen ze er zilverspray op tegen de vliegen. Ze kijken echt naar de paarden en de sfeer vind ik rustig en prettig.

Houding & zit lessen met de Joker Rijsimulator op jouw locatie!
Ramira (20 jaar) - Suppie (24 jaar) - Galoppy (18 jaar)

Shalimar

Berichten: 1505
Geregistreerd: 24-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 06:33

Ik kan stal Midden Heuven in Rheden aanbevelen. Vraagt wel wat budget, maar het biedt goede faciliteiten, top zorg voor de paarden, elke dag weidegang en prachtige uitrijmogelijkheden (Posbank, Veluwe). Er is momenteel volgens mij wel een wachtlijst. http://www.stalmiddenheuven.nl/

Nikass

Berichten: 16551
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 07:04

Yanaa schreef:
Tova schreef:
De bovengenoemde stallen idd.
In Didam zit stalhouderij Landhorst ook, heeft een binnenbak maar geen idee wat de prijzen zijn.

Stal Landhorst weet ik niet of je daar moet willen staan. Paarden worden er redelijk goed verzorgd, zijn alleen al jaren lang diverse voorvallen geweest bij meiden weet ik helaas uit ervaring en van anderen.


Wat ik van Landhorst heb gezien is veel onrust bij de paarden op stal. Komen die in de winter soms niet buiten? Ook de stallen zo aan de binnenbak vind ik veel onrust geven. Geen buitenluiken en weinig frisse lucht?

Dijkzicht heb ik ook geen beste indruk van. Donkere stallen, weinig buiten.

Je hebt ook nog stal Meerenbroek in Wehl. Maar het is mij onduidelijk wat ts precies zoekt.

Yanaa

Berichten: 485
Geregistreerd: 15-12-09
Woonplaats: Groenlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 20:38

Stal Landhorst ligt er net aan in welk deel je paard staat. In de winter komen ze wel naar buiten. Stallen aan de binnenbak is idd wel een minpunt daar. Met rijden was het toen vaak wel lastig ook omdat zijn eigen hengsten in de stallen aan de binnenbak stonden. Mijn eigen paarden hebben daar nooit gestaan. Wel van vriendinnen en heb daar tijdje wat paarden gereden.
Ook al zou het een tip top stal zijn, zou ik daar alleen al ivm de eigenaar niet met mijn paard gaan staan.

Dijkzicht viel voor mij toen ook af idd ivm de donker stallen en veel op stal. Paarden moeten daar wel goed verzorgd worden van wat ik heb horen zeggen.

Hooge End in Didam heeft ook een tijd een paar enkele pensionstallen gehad naast de manegepaarden, weet niet of dat nu nog zo is. Maar ook idd weinig buiten, stallen in loods dus geen buitenluiken en hoop gedoe met gebruik vd bak ivm manege & clublessen en concoursen ed.
Edit; bedenk met net dat het Hooge end ook te koop staat

* Jorine G
* Rotan's Parvani
* Blacky

Eline_rt
Berichten: 19
Geregistreerd: 01-02-18

Re: Pensionstal omgeving didam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-18 10:55

Bedankt voor het meedenken iedereen!

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 11:04

Eline_rt schreef:
Bedankt voor het meedenken iedereen!

Nog contact opgenomen met de liemers?

Azrael † | v Nero x Cabochon | Z1
Golden Elvis | v Wolkentanz x Wanderbursch II | Z2


MarjanB

Berichten: 16306
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 11:04

Ik heb een tijdje in beek bij de Liemers gestaan. Niks mis mee, soms wel wat bedompt in de winter als de deuren dicht zitten. Verder ideale bakken waarbij je wel rekening moet houden met de clublessen. Leuke sfeer, paarden halve dag in de weide.

Life is a balance of holding on, and letting things go…


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dandy123 en 19 bezoekers