Verzekering paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Team_Sublime

Berichten: 1287
Geregistreerd: 27-08-09

Verzekering paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-18 21:24

Hallo iedereen!

Momenteel ben ik mij aan het orienteren voor het afsluiten van een verzekering voor mijn 2.5 jarige pony. Echter zie ik door de bomen het bos niet meer en vraag ik jullie advies en ervaringen.

En wat zijn dingen waar ik op moet letten ?

Wat ik zoek :

-Uitkering bij overlijden/ongeschikt blijven door ziekte EN kreupelheid.

-Uitgebreide ziekteverzekering (is alles vergoed ook daadwerkelijk alles vergoed?. Bv ook als mijn paard luizen heeft en behandeld moet worden ? Of alleen bij behandeling van pees aandoeningen grote wonden hechtingen etc)

- maximaal 25 % eigen bijdrage per gebeurtenis

-fysio therapie ingegrepen

-een die kruisingen aan neemt

- tot minimaal 20 jaar in de verzekering kan blijven.

-verzekerde waarden is /word 3000

- thuis blijven indien ongeschikt (dus nie slacht of euthanesie)


Welke kan ik het beste nemen ? Ik neig het meeste naar equippe. En dan de 4 en de 4+ maar dan zijn er zoveel meer verzekeringen dat ik het niet meer weet.


Gaat uitkering direct naar dierenarts of moet ik voorschieten en krijg ik het vergoed.


Wie oh wie kan mij helpen?

Team_Sublime

Berichten: 1287
Geregistreerd: 27-08-09

Re: Verzekering paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-18 17:23

niemand die mij helpen kan ?

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Verzekering paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 21:00

Ik denk dat bijna alle verzekeringsmaatschappijen hier wel aan voldoen, op de tot minimaal 20jaar in de verzekering blijven, volgens mij is dat maximaal 16-18 jaar.

Maar gezien de lage verzekerde waarde en het feit dat je je pony in leven wil houden na afkeuring vraag ik me af of een super uitgebreide verzekering nut heeft, ik vermoed dat je hoogstens €1500 uitgekeerd krijgt. Dat geld kan je dan beter zelf bij elkaar sparen.
Wil je echter maximaal ziektekosten verzekerd zijn, zoals je beschrijft is dat goedkoper dan een losse ziektekosten verzekering.

Rekeningen gaan niet direct naar de verzekering, die moet je indienen bij de verzekering.

Mariljo
Berichten: 405
Geregistreerd: 09-06-18

Re: Verzekering paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:38

Mijn paard is verzekerd bij de efo en mijn vorige paard ook. Daar blijven ze na 20 jaar gewoon verzekerd alleen krijg je nog maar 40% uitbetaald en vanaf 21 dacht ik maar 30%. Van ziektekosten verzekering weet ik verder niks. Ik dacht dat je bij hun je paard wel terug kan kopen van de verzekering bij afkeuring. Dus eigenlijk wordt je paard dan uitbetaald voor de afkeuring en het bedrag waar je hem voor terug koopt wordt er van afgetrokken. Je paard kan dan gewoon bij jou blijven maar mag nooit meer verzekerd worden. Wel een fijne verzekering met aardige mensen!