[VRAAG] Lightroom reageert niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

[VRAAG] Lightroom reageert niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-18 15:18

Help! Wie kan me helpen?!

Terwijl ik bezig ben met mijn foto's in Lightroom, loopt het programma vast.
Wachten, wachten... Het programma maar afgesloten en opnieuw opgestart en... Hij start gewoon niet door.
Hij blijft hangen, geeft aan dat het programma niet reageert..
Zo nu en dan bij het nogmaals proberen krijg ik de melding: er is een fout in de catalogus.
Ik kan dan een nieuwe catalogus aanmaken en dit heb ik ook geprobeerd. Hij laad dan iets verder door maar zodra ik ergens op klik krijg ik weer: Reageert niet.

Afbeelding

Ik heb de laptop al meerdere malen opnieuw opgestart. Van opnieuw opstarten tot uitschakelen, even een half uur uit laten en weer opnieuw aanzetten.. Niets werkt...
Ik word er erg boos en gefrustreerd van dat ik lekker aan het werk ben en hij er gewoon ineens mee ophoud...

Alles wat mogelijk was op mijn laptop en wat er op deze pagina staat heb ik geprobeerd..
https://forums.adobe.com/thread/2042964

Nu is mijn technische engels niet zo heel goed, en veel pagina's zijn volledig in het engels...
Misschien, heel misschien, kan iemand mij hier helpen. Ik ben je ontzettend dankbaar als je me kan helpen mijn Lightroom weer aan de praat te krijgen!

*ik ga tussendoor op zoek naar de cd met het programma erop en mijn activatie code, zodat ik uiteindelijk het programma nog kan verwijderen en er opnieuw kan opzetten, als laatste poging*
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-10-18 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

AlwaysH

Berichten: 11268
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Lightroom reageert niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 15:24

Heb je de app al opnieuw geïnstalleerd?

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 15:24

Als ik het goed zie heb je dus een oude versie van Lightroom? Ik denk trouwens wel dat als je het voor elkaar krijgt om hem te verwijderen en er op nieuw op zet dat het probleem wel over is.

Werk je trouwens altijd in 1 catalogus of maak je elke keer een nieuwe catalogus aan als je foto's gaat bewerken? Want als je 1 catalogus gebruikt dan is het misschien wel te zwaar voor hem.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Lightroom reageert niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-18 15:29

Ik heb altijd maar 1 catalogus gebruikt.. Eigenlijk heb ik wel eens perongelijk een nieuwe aangemaakt en dan kon ik de rest niet meer vinden.. :+

Ik ga iig op zoek naar het programma zodat ik hem eventueel opnieuw kan installeren maar wat ik zo gek vind is dat het echt van het ene op het andere moment niet meer laad..

AlwaysH

Berichten: 11268
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Lightroom reageert niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 15:30

Ik heb betaalde Adobe, en plots zei het acc dat ik mijn lidmaatschap moest verlengen (even voor de duidelijkheid; hij is tot aug. 2019 geldig)... Na anderhalve week deed 'ie t plots! 8)7

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-18 15:52

AlwaysH schreef:
Ik heb betaalde Adobe, en plots zei het acc dat ik mijn lidmaatschap moest verlengen (even voor de duidelijkheid; hij is tot aug. 2019 geldig)... Na anderhalve week deed 'ie t plots! 8)7


Ja ik heb hem gewoon aangekocht via een cd'tje dus je zou er vanuit gaan dat dit het gewoon doet...

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 16:39

LoveUggs schreef:
Ik heb altijd maar 1 catalogus gebruikt.. Eigenlijk heb ik wel eens perongelijk een nieuwe aangemaakt en dan kon ik de rest niet meer vinden.. :+

Ik ga iig op zoek naar het programma zodat ik hem eventueel opnieuw kan installeren maar wat ik zo gek vind is dat het echt van het ene op het andere moment niet meer laad..



Ik gebruik ook al jaren 1 catalogus voor al mijn foto's maar sinds ik stage loop leerde ik dat dat anders kan. Telkens als ik nu een shoot wil gaan bewerken klik ik eerst op bestand linksbovenin en dan kies ik er voor om een nieuwe catalogus aan te maken. Als je even goed kijkt waar je die catalogus aanmaakt dan kun je hem altijd terug vinden en zo komt je Lightroom ook niet overvol te staat. Probeer wel eerst uit te zoeken waar je catalogus die je nu gebruikt nu staat. Dat zou je kunnen doen door in je zoekbalk even Lightroom catalogus in te typen.

Doe je ook een opleiding waarbij je adobe nodig hebt? want dan zou je het aan kunnen schaffen voor een wat voordeligere prijs en je apps zijn ook up to date.

AlwaysH

Berichten: 11268
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 18:14

LoveUggs schreef:
AlwaysH schreef:
Ik heb betaalde Adobe, en plots zei het acc dat ik mijn lidmaatschap moest verlengen (even voor de duidelijkheid; hij is tot aug. 2019 geldig)... Na anderhalve week deed 'ie t plots! 8)7


Ja ik heb hem gewoon aangekocht via een cd'tje dus je zou er vanuit gaan dat dit het gewoon doet...


Snap ik! Bedoel meer dat je niet de eerste bent met problemen. :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101716
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VRAAG] Lightroom reageert niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:02

Wat is precies de foutmelding? Kan je een printscreen maken?

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-18 21:16

Bellatrix schreef:
Wat is precies de foutmelding? Kan je een printscreen maken?


Ik krijg geen foutmelding..
Zie printscreen in de OP, hij blijft op dat scherm hangen. Ik kan wachten wat ik wil maar laad niet door.. Klik in in de tussentijd mij PS aan, of internet en kijk ik later weer hoe LR ervoor staat, staat er dus enkel; reageert niet

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101716
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VRAAG] Lightroom reageert niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:26

Ik heb wel eens een foutmelding gehad over de previews...die heb ik verwijderd en toen opende LR gewoon weer. Je kan dat proberen en ander de catalogus verwijderen.

Zie mijn printscreen.
Afbeelding

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-18 22:48

Bellatrix schreef:
Ik heb wel eens een foutmelding gehad over de previews...die heb ik verwijderd en toen opende LR gewoon weer. Je kan dat proberen en ander de catalogus verwijderen.

Zie mijn printscreen.
[ [url=m/Rkvh8C.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dank je! Ga ik morgen proberen!
En anders die 2 (in jou geval) LR dingen naast je mapjes?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101716
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VRAAG] Lightroom reageert niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 23:16

Yep. Previews verwijderen hielp bij mij maar ik kreeg daar een foutmelding van. Niet de catalogus. Het is het proberen waard.

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Re: [VRAAG] Lightroom reageert niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 08:10

Catalogus verwijderen zou wel het allerlaatste zijn wat je moet proberen. Want dan Kun je al je bewerkte fotos niet meer aanpassen of je zou ze helemaal opnieuw moeten bewerken wil je ze aanpassen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101716
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VRAAG] Lightroom reageert niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 08:19

Hmm dan ben ik in de war met de previews....want als je die verwijderd is er niets aan de hand...

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: [VRAAG] Lightroom reageert niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-18 11:54

Nou, ik heb het hele spul opnieuw geïnstalleerd en voor nu doet hij het. Gelukkig :+

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:57

LoveUggs schreef:
Nou, ik heb het hele spul opnieuw geïnstalleerd en voor nu doet hij het. Gelukkig :+



Dat is fijn!
Heb je ook je catalogus terug kunnen vinden?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101716
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VRAAG] Lightroom reageert niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 12:11

Ok mooi!

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: [VRAAG] Lightroom reageert niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-18 12:21

Nee helaas niet, maar gelukkig had ik wat ik gedaan had gister vlak daarvoor opgeslagen om in PS na te lopen dus mijn bewerkte bestanden van de laatste shoot had ik nog haha. Dus ik kan gelukkig verder waar ik gebleven was.

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 12:49

LoveUggs schreef:
Nee helaas niet, maar gelukkig had ik wat ik gedaan had gister vlak daarvoor opgeslagen om in PS na te lopen dus mijn bewerkte bestanden van de laatste shoot had ik nog haha. Dus ik kan gelukkig verder waar ik gebleven was.



Als het goed is kun je die catalogus gewoon terugvinden hoor! even goed zoeken en dan vind je hem misschien wel.

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16134
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: [VRAAG] Lightroom reageert niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 14:42


LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-18 15:32

Essie73 schreef:
Voor alle vragen die te maken hebben met een bewerkingsprogramma is er een informatief topic
[FK] [INFO] Vragen over fotobewerkingsprogramma's deel #2.
Misschien komt jouw vraag en de oplossing daar al voor.


Ik zou daar nog even kijken, dank je wel. Voor nu is het even opgelost.

Catalogus ga ik nog even naar zoeken!