Goede plek om bosrit te maken omgeving Utrecht gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Favoriet01
Berichten: 12
Geregistreerd: 15-01-14

Goede plek om bosrit te maken omgeving Utrecht gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-18 14:31

Hoi!

Ik heb mijn paard aan de Oost kant van Utrecht staan en ben op zoek naar een goede plek
om (morgen) te gaan buitenrijden. Ik ben al bekend met het Theehuis in Lage Vuursche maar denk
dat de omgeving Zeist-Doorn-Leersum-Amerongen misschien nog wel beter is? Alle tips zijn welkom, en iemand die daar bijvoorbeeld op stal staat en het leuk vind samen te rijden en me rond te leiden is ook welkom! Bvd :-)


AnoukvB

Berichten: 252
Geregistreerd: 12-10-14

Re: Goede plek om bosrit te maken omgeving Utrecht gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 14:38

Ik ging vaak rijden vanaf het Leersumse veld, daar heb je fijne paden. Je mag daar bij de accommodatie parkeren als je wat koopt in hun café/ restaurant. Nu sta ik zelf met paard langs de bosrand in Wageningen en rijd ik alleen nog maar hier in de bossen, maar dat is misschien te ver uit je richting.

Afra <3

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 14:44

Leersumse Veld idd en de andere kant van de berg bij Amerongen is ook mooi. Parkeren bij het Berghuys vlak bij. Of parkeren bij RV de Plantage in Elst. Kwintelooyen is ook een goed vertrekpunt. Maar dan moet je wel een bepaald stuk van je route 2 maal rijden.

Leonyvk

Berichten: 432
Geregistreerd: 23-12-13

Re: Goede plek om bosrit te maken omgeving Utrecht gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 14:59

Het Leersumse veld is inderdaad erg mooi. Maar ook de Soesterduinen. En tegenover pannenkoekenrestaurant bergzicht in Woudenberg. Daar heb je wel een vergunning nodig. Maar zoals SusanH aangeeft is bij het berghuis ook erg mooi. Alleen daar liggen wel wat steentjes op de paden.

Volg ons ook op instagram: Savanne_horse

Favoriet01
Berichten: 12
Geregistreerd: 15-01-14

Re: Goede plek om bosrit te maken omgeving Utrecht gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-18 15:11

Bedankt voor de reacties! Zijn dit ook allemaal plekken met veel KM's? om wel minimaal 1,5 a 2 uur te kunnen rijden? Dat vergat ik nog dat ik een groot bos zoek en met liefst ook brede paden voor galoptraining.

Favoriet01
Berichten: 12
Geregistreerd: 15-01-14

Re: Goede plek om bosrit te maken omgeving Utrecht gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-18 15:38

Volgens mij ben ik vroeger bij het Leersumse veld op ponykamp geweest en dat is mooi in de buurt dus dat gaat 'm worden morgen!

Blackberry28

Berichten: 2967
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 15:46

Favoriet01 schreef:
Hoi!

Ik heb mijn paard aan de Oost kant van Utrecht staan en ben op zoek naar een goede plek
om (morgen) te gaan buitenrijden. Ik ben al bekend met het Theehuis in Lage Vuursche maar denk
dat de omgeving Zeist-Doorn-Leersum-Amerongen misschien nog wel beter is? Alle tips zijn welkom, en iemand die daar bijvoorbeeld op stal staat en het leuk vind samen te rijden en me rond te leiden is ook welkom! Bvd :-)


Ken je het Grote Bos in Driebergen? Daar kun je ongeveer 12 km rijden en een mooi rondje om het veld galopperen. Parkeren aan de Hydeparklaan bij RCN Het Grote Bos. Hier heb je wel een vergunning nodig, omdat het bij landgoed den Treek Henschoten hoort.https://www.ruiterkaarten-dentreekhensc ... art-kopen/

Of parkeren op de parkeerplaats aan de Prinses Margrietlaan in Zeist, dan kun je richting Austerlitz rijden en heb je ook prima paden om te galopperen.

Weet niet of je website https://www.ruiterenenmennen.nl/stap4.p ... =502#stap4 kent? Kun je makkelijk een route plannen en parkeerplaatsen zoeken.

Veel plezier alvast!

❤Spike 30-04-2007-22-05-2020❤
❤Dunja 08-06-2015❤

wyoming

Berichten: 2478
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Re: Goede plek om bosrit te maken omgeving Utrecht gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 15:50

Ben je vanaf het theehuis ook wel eens richting het GNR gereden? Daar Kan je over de heide, met mooie brede paden.

<3 30-07-2014 <3 12-06-2018 <3

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 15:55

Op de Heuvelrug kun je prima galoptraining doen. Tim Lips doet dat ook geregeld daar :j

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:04

Oeh bij ons kan je heel mooi galoptrainingen doen! Den treek in Leusden. Meer dan genoeg paden, kan je echt wel 4 uur rijden zonder hetzelfde te zien. En voornamelijk brede zandpaden, niet te mul. Het wordt onderhouden en officieel moet je een penning hebben. Ik rij alleen al 2-3 jaar zonder en ben nog nooit iemand tegengekomen. :=
Ik zou je overigens best willen rondleiden, morgen zou in theorie kunnen maar niet heel ideaal. Laat maar weten.


Yvette01
Berichten: 406
Geregistreerd: 05-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:10

Favoriet01 schreef:
Hoi!

Ik heb mijn paard aan de Oost kant van Utrecht staan en ben op zoek naar een goede plek
om (morgen) te gaan buitenrijden. Ik ben al bekend met het Theehuis in Lage Vuursche maar denk
dat de omgeving Zeist-Doorn-Leersum-Amerongen misschien nog wel beter is? Alle tips zijn welkom, en iemand die daar bijvoorbeeld op stal staat en het leuk vind samen te rijden en me rond te leiden is ook welkom! Bvd :-)


Op de routeplanner staan de ruiter-en menpaden in de genoemde gebieden ingetekend. Ook parkeerplaatsen etc.
https://www.ruiterenenmennen.nl/stap3.p ... en&regio=6

Wil je zelf geen route samenstellen om te rijden, kijk dan ook eens bij de Themaroutes in Utrecht:
https://www.ruiterenenmennen.nl/C275-De ... teerd.html

Stichting ruiteren & mennen in Nederland http://www.ruiterenenmennen.nl/ De site voor het recreatief ruiteren en mennen


=====================================================================


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 5 bezoekers