Psyllium vezels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Psyllium vezels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:23

Hoi Bokkers,
Sorry, weer een topic over psyllium vezels (zandweg). Ik heb een kilozak van Agradi en er staat op de zak 50 tot 100 gram voeren, nu lees ik ook overal andere adviezen dus vraag ik me af hoeveel ik nou moet geven?
Ook heb ik geen keukenweegschaal dus ik zou het graag willen weten in eetlepels.
Alvast erg bedankt!

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: Psyllium vezels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 08:14

Ik zou zeggen koop een analoge Weegschaal. Kost je eens een tientje en ideaal om eens precies te weten wat je voert ook voor ander voer. En een voer advies op de zak gaat over het product zelf, dus die gewoon aanhouden dus bij groot paard d'r 100 en kleiner de 50 bijv.

https://www.kwantum.nl/keukenweegschaal ... ufEALw_wcB

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 10:14

Als ik goed onthouden heb is het voor grote paarden 2 eetlepels. Heb zelf een groot schepje van de pardendrogist die bij de hoestmix in zat en die is precies goed. Heb zelf eerste x gewogen

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 10:22

Ik heb een plastik bekertje van de koffie automaat, week lang een volle beker pd, daarna weer testen of er zand in zit. Voor grote pony.

Als je te weinig geeft of te lang achter elkaar, werkt het niet meer zo goed, dus beter wat teveel dan te weinig.

ik maak er slobber van met musli en een worteltje of appeltje.