Waarheen vakantie met baby

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Waarheen vakantie met baby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-18 17:32

Ach, je kan niet vroeg genoeg beginnen met oriënteren toch :D

Ik ben een beetje aan het rond kijken naar vakantie bestemmingen voor volgend jaar juni. Normaal lukt dat wel zonder al teveel moeite, ware het niet dat mijn man en ik nu rekening moeten houden met een extra persoon :D ik ben over een paar weken namelijk uitgerekend van ons eerste kind. In juni zal hij of zij zo'n 7 maanden oud zijn.

Ik vind het lastig om te bedenken wat een geschikte bestemming voor ons zou zijn. De afgelopen jaren zijn we naar Canada, Amerika en de Azoren geweest en het liefst zou ik ook komende zomer naar Amerika en Canada gaan maar ja, dat lijkt me ook niet heel handig met zo'n kleintje erbij..

Wat we zoeken in een vakantie:
-allereerst dus een reis en land geschikt voor een baby
- met auto of vliegtuig, max 4/5 uur vliegen
- goede (medische) voorzieningen
- veel mogelijkheden tot mooie wandelingen in de natuur, liefst bergen
- mogelijkheden tot dieren in het wild zien
- camper geen probleem
- temperatuur rond de 25 graden is prima, veel warmer hoeft niet
- voor een periode van 2 a 3 weken. Voorkeur gaat uit naar rondreizen.

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties!


eempiej
Berichten: 3987
Geregistreerd: 16-07-05

Re: Waarheen vakantie met baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 17:35

Noorwegen? Zweden?

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 17:35

Heb je al eens aan zweden en noorwegen gedacht? het is prima aan te rijden met de auto. Kind vriendelijk land :j veel natuur en dieren in het wild, bergen heb je ook hier :D

Alleen de temp zal misschien niet helemaal 25 graden worden. Al hoewel we dit jaar 4 maanden boven de 25 graden gehad _O-

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Waarheen vakantie met baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 19:19

Zwitserland/Oostenrijk? Als je van Canada houdt, kom je in die landen ook uitstekend aan je trekken qua natuur/bergen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: Waarheen vakantie met baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 19:44

Wij zijn naar Kreta geweest toen onze kleine man een half jaar oud was. Dat is toen heel goed bevallen.

Wel een tip. Neem een draagzak / doek mee. Kinderwagen is vaak onhandig

Julius <3


Besje

Berichten: 814
Geregistreerd: 23-02-08
Woonplaats: Brecht

Re: Waarheen vakantie met baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 19:46

Wij zijn met onze dochter van 6 maanden naar de Azoren geweest :)

Lieve Charming van sportpaard naar knuffelpaard:
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=2023797

AaronYve

Berichten: 10503
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 19:52

Olikea schreef:
Wij zijn naar Kreta geweest toen onze kleine man een half jaar oud was. Dat is toen heel goed bevallen.

Wel een tip. Neem een draagzak / doek mee. Kinderwagen is vaak onhandig


Dit heb ik ook gedaan toen onze kleine 11 maanden was. Heerlijke tijd gehad en idd draagzak/doek meenemen!

Aaron
Elmar
Lucky

Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-18 19:54

Draagdoek gaat mee inderdaad! :)

Besje: mijn man en ik zijn twee jaar geleden al op de Azoren geweest, heel erg mooie bestemming inderdaad!

Fitzroy: daar zaten wij ook aan te denken, gecombineerd met misschien Italië. Mocht je daar specifieke plaatsen aanraden dan hoor ik het ook graag :)

Zweden lijkt me ook erg mooi, alleen ook weer een stuk kostbaarder dan bvb Zwitserland/Italië.

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:15

Er kan nog best een hoop met zo'n extra persoontje erbij hoor!
Wij gingen voor het eerst naar Frankrijk met z'n drietjes toen onze kleine man 9 weken was.
Toen hij 5 maanden oud was zijn we voor 5 maanden op reis vertrokken. Bijna precies de plekken aangedaan waar jij zo graag naar toe zou willen; na Noord en Zuid Spanje en Mallorca naar de Verenigde Staten gevlogen, New York, door naar Salt Lake om een camperreis te maken en daarna nog naar Canada geweest.
Echt, het reizen hoeft niet op te houden met een kleintje, er is zoveel mogelijk! Uiteraard vraagt het wat flexibeler zijn en wat aanpassen hier en daar, maar wij genieten er echt van. Het is ook juist heel gezellig en speciaal.
Zo heeft onze jongen leren kruipen in California, leren staan op Vancouver Island en deed hij zijn eerste losse stapjes op een vulkaan. Vergeet je nooit meer :D

Veel mensen die ik hoor zijn lyrisch over een camperreis met een baby, dat gaat juist vaak enorm goed (die van ons vond het dan weer niks, maar gut, je kunt niet alles hebben). Er zijn echt best wat mensen die dat doen.

Wil je wel binnen je nu gemaakte lijstje blijven kan ik de Canarische Eilanden echt aanraden. Wij zijn er nu vaker geweest, net ook weer terug van een maand Gran Canaria. Als je de toeristische stukken links laat liggen is het echt bijzonder mooi en avontuurlijk. Vulkaanlandschappen, canyons (best wel Arizona-achtig hier en daar), dolfijnen en bv. op Tenerife zelfs regenwoud en de hoogste berg van Spanje. Heel, heel veel wandelpaden en leuk om met de auto rond te toeren.

edit: kleine disclaimer; bij zulke avonturen zou ik wel even wachten met boeken tot jullie kleine er is. Je weet niet hoe het gaat en hoe je je voelt. Dat heb je niet in de hand. Ik heb best wel pech gehad met herstel bijvoorbeeld (al zie je dat niet terug in mijn reislijstje besef ik me) en was blij dat niks 'moest' en we vrij last minute keuzes hebben gemaakt waar we ons goed bij voelden.
Verder hoop ik natuurlijk dat je je goed voelt, je goed blijft voelen en jullie een enorm mooie babytijd tegemoet gaan. En alvast een mooie reis natuurlijk!

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Re: Waarheen vakantie met baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:26

Ik volg even.

We hebben een dochter van een jaar en baby nummer twee wordt ook over een paar weken geboren.

Je kunt terug gaan naar veiligheid, of vooruit naar groei

Klik hier om ons te volgen op Instagram

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Waarheen vakantie met baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:27

Zweden is niet extreem veel duurder hoor, supermarkt prijzen liggen redelijk gelijk. :) Noorwegen is wel veel duurder ja :+

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

Shenavallie
Berichten: 11555
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:30

Dichterbij huis: Duitsland en Oostenrijk
Verder van huis: Denemarken, Schotland, Engeland

Ik hoor hele goede ervaringen met Noorwegen, Zweden en Finland, maar daar ben ik zelf niet geweest.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

WendyLotte

Berichten: 1138
Geregistreerd: 01-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:30

Kleine globetrotter op Facebook staan allerlei reis ervaringen op van mensen met kinderen naar alle uithoeken van de wereld met tips en soms ook een kosten plaatje. Echt een aanrader.

Lon
Berichten: 886
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Waarheen vakantie met baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:01

Vorig jaar september hebben wij met ons zoontje van toen 10 maanden 3 weken met de camper door Canada en de VS gereisd. Dat was met wat aanpassingen (denk aan maximale afstand op een dag en voldoende eet- en speelstops) goed te doen én een hele gave reis (geisers, bisons in de sneeuw, beren, bergen, meren etc). De vluchten (9 uur heen en terug, ik zag er behoorlijk tegenop) vielen ontzettend mee, met veel aandacht, lekkere hapjes (knijpfruit) en wisselende speeltjes heeft hij maximaal 10 minuten gejammerd vanwege het taxi-en vanaf de Polderbaan.
Ik zou zo'n reis eerder met een baby dan met een peuter maken. Mijn zoontje was als baby met relatief weinig ruimte in een camper tevreden en deed meerdere slaapjes op een dag (handig tijdens het rijden), nu als peuter wil hij liever buiten rennen en verveelt zich sneller onderweg.

Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-18 21:15

Momenteel zijn we aan het oriënteren op Denemarken.
Qua natuur neig ik wat meer naar bijvoorbeeld Zweden, maar ik denk dat het handiger is om een reis naar Zweden te maken als ons kind wat ouder is.. nu zullen echt lange hikes er toch niet echt in zitten en als ik dan naar Zweden zou gaan wil ik ook bijvoorbeeld in van die beren observatie hutten verblijven en dat is natuurlijk totaal niet handig met baby :')

Zijn er bokkers met kinderen onder het jaar naar Denemarken geweest?
Ik lees veel dat het een schoon land is, over het algemeen wat duurder, en qua landschap op Nederland lijkt. Onze voorkeur zou dan uitgaan naar een stacaravan of huisje op een camping, mochten mensen daar aanraders voor hebben dan hoor ik het graag! We willen niet 2 weken op dezelfde plek blijven trouwens, maar echt een rondje langs de kustlijn doen zoals ik het nu bekijk.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Re: Waarheen vakantie met baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:47

Zweden kostbaar? Nee! Alleen alcohol is duur, maar verder echt niet hoor (prijzen zijn heel behoorlijk vergelijkbaar met die in Nederland). Denemarken is wel echt duurder, net als Noorwegen.

Don't dream your life, live your dreams!

Soprano

Berichten: 2668
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: Bornem (provincie Antwerpen)

Re: Waarheen vakantie met baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:54

Wij zijn in september op reis gegaan met onze baby van 6 maanden. Eerst Oostenrijk waar we prachtige bergwandelingen hebben gemaakt met onze dochter in de draagzak. Waren toch ook 5 a 6u onderweg. Eens wat vaker stoppen en verder vond ze het heerlijk rondkijken of slapen in de draagzak. Daarna zijn we verder gereden naar Italië, eerst tussenstop aan het Gardameer. Vervolgens door gereden naar Toscane. Was een heerlijke vakantie met een perfecte combinatie van natuur, steden en rust. In Toscane hadden we een huisje met zwembad. Het nadeel van rondreizen naar verschillende punten is dat het wel een hele verhuis is met een baby (en wij hadden ook onze 2 honden nog mee). Maar zeker een aanrader! 2 jaar geleden zijn we naar Noorwegen geweest, zonder baby toen nog maar Noorwegen/Zweden staat hier zeker nog op het lijstje om met baby te doen!

blondies
Berichten: 682
Geregistreerd: 21-03-09

Re: Waarheen vakantie met baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 22:07

Onze kleine is nu bijna 8 maanden en nu ben ik blij dat ik geen vlieg vakantie had geboekt. We hebben een baby die zeer snel overprikkeld is en nergens anders slaapt dan in zijn eigen bedje, korte stukjes in de auto of wandelend in een draagzak. Had ik vantevoren ook niet kunnen bedenken.
Naar Denemarken zou ik nu denk ik net aandurven omdat je met de auto kunt en toch kunt stoppen onderweg...

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Waarheen vakantie met baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 22:23

Ik zie veel goede opties: Scandinavië en Oostenrijk/Zwitserland en Gardameer/Toscane, maar ook de Griekse eilanden zijn prima te doen met een kleintje. Ik zou wel liever een appartement of stacaravan huren, dan een hotel. Zodat als de kleine slaapt, je niet op je hotelkamer hoeft te zitten. Een appartement of stacaravan is comfortabel en geeft wat meer bewegingsvrijheid, zeker als je een lekker balkon of tuin erbij hebt.
Ga je met de auto, kan je bijv. genoeg potjes voeding en luiers meenemen, als je dat wil, al is tegenwoordig in grote supermarkten alles wel te koop.

Shenavallie
Berichten: 11555
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 08:33

Aranel schreef:
Momenteel zijn we aan het oriënteren op Denemarken.
Qua natuur neig ik wat meer naar bijvoorbeeld Zweden, maar ik denk dat het handiger is om een reis naar Zweden te maken als ons kind wat ouder is.. nu zullen echt lange hikes er toch niet echt in zitten en als ik dan naar Zweden zou gaan wil ik ook bijvoorbeeld in van die beren observatie hutten verblijven en dat is natuurlijk totaal niet handig met baby :')

Zijn er bokkers met kinderen onder het jaar naar Denemarken geweest?
Ik lees veel dat het een schoon land is, over het algemeen wat duurder, en qua landschap op Nederland lijkt. Onze voorkeur zou dan uitgaan naar een stacaravan of huisje op een camping, mochten mensen daar aanraders voor hebben dan hoor ik het graag! We willen niet 2 weken op dezelfde plek blijven trouwens, maar echt een rondje langs de kustlijn doen zoals ik het nu bekijk.

Onder een jaar met onze zoon heb ik alleen ervaring met de Highlands in Schotland, maar vanaf een jaar of 4(????) gingen we met hem naar Denemarken. Mijn ouders huurden dan een huisje bij Novas(n)ol. We hebben meerdere jaren een huisje gehuurd overigens. Wel elke keer een andere, zodat het steeds weer een nieuwe ontdekking was. Denemarken is inderdaad wat duurder, vooral qua boodschappen doen. Maar als je een Aldi opzoekt, dan kom je een heel eind. Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. Het landschap is vlak, net als Nederland, alleen dan weidser en geen hoogbouw.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 08:37

Rondje frankrijk met de auto?

Vliegen, tjsa -O- ben nu een paar keer met vliegtuig geweest en de vlucht naar usa zat steeds stikvol kinderen. Ook babys. Het hardverscheurende huilen bij start en landen. Ik zou het mijn kind (heb ik niet en komt er niet)nooit aandoen. Gewoon wreed, zoveel oorpijn en niet kunnen uitleggen waarom -O-

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 08:46

Voordeel van buiten het seizoen weg gaan is dat je niet nu al hoeft te boeken. Ik zou eerst afwachten hoe alles gaat na de bevalling. Mijn dochter zat toen ze 7 maanden oud was in een gipsbroek, dat vraagt wel erg veel aanpassingsvermogen om te gaan reizen, plus dat niet elke maatschappij je mee schijnt te nemen.
Wij zijn zelf tentkampeerders, wij zijn wel dichterbij gebleven, eerste jaar was ze 10 maanden en zijn we in Elzas en Luxemburg geweest, dit jaar met 22 maanden in de Eifel.
Mijn ervaring is ondertussen als je een kind hebt wat makkelijk overal slaapt, dat er best veel kan, zo lang je zelf ook maar flexibel kan zijn en goed nadenkt over voeding enzo. Draagdoek is handig, maar wij hebben goede off road buggy, die heeft heel wat terrein gezien en vond ze vorig jaar fijner, stevig wandelen met draagdoek met 25 graden is voor beiden snel erg warm. Nu hebben we een rugzak waar ze in zit, dat vind ze wel prima.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34596
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 08:50

Doe iig niet wat wij gedaan hebben, en dat was in het na seizoen als de avonden en nachten al kouder zijn gaan kamperen op een kleine boerencamping. Met een toiletgebouw ZONDER verwarming ik vond het al :brr: laat staan onze dochter van toen 6 maanden. We hebben er wel van geleerd trouwens.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: Waarheen vakantie met baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 08:59

Ha easy, the UK :)

Bergen, rollende heuvels, seaside, steden, you name it en engeland heeft het.
Juist met zo'n kleine is een trip naar de andere kant van het kanaal ideaal lijkt me. :j

North Yorkshire heeft het bergachtige wat jij noemt, is erg mooi.

Afbeelding

Zuid engeland heeft mooie national parks met wilde paarden zoals exmoor en new forest

Afbeelding

Eigenlijk is er voor ieder wel wat wils, vriendelijke mensen en genoeg te doen/zien.
:D

Azrael † | v Nero x Cabochon | Z1
Golden Elvis | v Wolkentanz x Wanderbursch II | Z2


leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 09:02


Azrael † | v Nero x Cabochon | Z1
Golden Elvis | v Wolkentanz x Wanderbursch II | Z2



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dust, Muga, OmgiliBot en 131 bezoekers