Beginnen met endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sherivey
Berichten: 8620
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 16:21

Dankjewel :D

Ah dat is wel fijn, kun je toch overal komen :)

Veertje2

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-04-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 21:23

Hoi, wie vind het leuk om kk1 samen te starten in Epe 20 okt. En daarvoor een keer samen te trainen.
Zelf in bezit van auto en trailer woon in Utrecht, heb een 8 jarige relaxte connemara pony. Dit word zelf mijn eerste x wel een paar x als groom meegegaan maa nu wil ik het zelf ervaren en vind het gezellig om samen op te rijden. De meiden die ik ken rijden k2 en hoger mee die dag. Dus een maatje zou leuk zijn voor mijn eerste ervaring.

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 22:37

Ik ga in epe niet starten. Maar je mag altijd een keer met mij in epe komen rijden.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 09:30

Super dat Titane zo relaxt op zijn nieuwe plek is! Heel veel plezier met hem.

Voor wie naar Delft zijn geweest, hoe was het?

Charlottemv
Berichten: 905
Geregistreerd: 05-05-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 17:29

@veertje leuk dat je gaat starten in epe, ik zit helaas even zonder zadel dus ga volgend jaar weer starten maar waar staat je paard ongeveer? Ik rijd namelijk wel eens samen met iemand die in doorn staat en die zou denk blij zijn met iemand om af en toe mee te trainen. Aangezien ik op een uur met de trailer sta ga ik niet vaak daarheen.

Veertje2

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-04-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 17:51

@pascalle90 Ik sta echt in de randstad maar vind het altijd leuk om mensen te leren kennen en rijd bijna het hele land door met mijn pony. Jammer van je zadel maar een goed zadel is een must, misschien komen we elkaar volgend jaar wel tegen.

@Otti1977 ik wil graag gebruik maken van je aanbod, kan je toevallig aankomend weekend?

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 18:15

Aankomend weekend wordt erg lastig. Zaterdag ga ik naar equiday en zondag heb ik springles..

Charlottemv
Berichten: 905
Geregistreerd: 05-05-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 11:40

Gisteren heb ik mijn dressuur zadel kunnen verkopen en de prijs viel helemaal niet tegen dus ik heb een afspraak gemaakt bij de countrymill voor een nieuw of misschien 2de hands zadel en ik wil dan voor een endurance zadel gaan.

Er zijn veel verschillende types en wilde hier vragen of jullie ervaring hebben en wat de voor en nadelen zijn van bijv massimo (lijkt me lekker zitten maar wel zwaar) of een lichtgewicht zadel.
Ik ben zelf ook niet de aller lichtste dus ik wil eigenlijk niet een al te zwaar zadel.
Mijn paard kan wel wat schoudervrijheid gebruiken.

Dus ik zou zeggen brand los zodat ik mij alvast wat kan verdiepen voor de afspraak!

black_kelpie

Berichten: 7817
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 11:51

Mijn advies is laat je adviseren en probeer verschillende zadels uit tot je echt lekker zit. Een zadel is zo persoonlijk. Ik rij nu 2 jaar met een Massimo op mijn bijrijdpaard, maar ik zou er zelf nooit een kopen, hij zit niet slecht maar is voor mij verre van ideaal.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 12:00

Fijn dat het verkocht is en je meer overhoud dan gedacht :)
Inderdaad, probeer er veel uit. Het is zo afhankelijk van wat goed op jouw paard ligt en past, hoe zijn gangen zijn, waar jij lekker in zit.
Ik had al de 3e zadelfitter op stal en alle zadels werden terwijl hij stil stond afgekeurd want ze zouden naar voren kiepen. Nr 3 had een nieuw dressuurzadel bij welke hij helemaal kon aanpassen en dat moest ik echt proberen. Zadel lag inderdaad prima maar ik zat zelf totaal niet lekker. Kon mijn benen niet goed aanleggen. Maar doordat hij de gangen had gezien, wilde hij toch een 2e hands zadel proberen en die ligt super.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 13:08

Ik heb voor de CEI's mijn Massimo Trail zelfs laten verzwaren :+ Inmiddels geen lood meer nodig, maar de extra vlakken leer (waardoor ik er lood in kon schuiven) zitten er nog op.
Heb er jaren lekker op gereden, maar ik zou nu wel een iets ander zadel willen voor mezelf. Maar daar is nog even geen geld voor.

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 13:24

Ik maak mijn kilometers met een IJslanderdressuurzadel (is dat een woord?) en ik zou vooral kijken naar wat goed zit en minder naar een bepaald type zadel.

Massimo vind ik zelf niet lekker zitten weet ik toevallig, terwijl veel mensen erbij zweren. Een zadel is zo persoonlijk voor paard en ruiter.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 13:26

Ook van Massimo heb je meerdere modellen.
Maar kijk vooral naar wat goed ligt en lekker zit, diep of vlak, weinig of veel steun blijft toch heel persoonlijk.
Fijne van de Massimo Trail vind ik de zachte zitting, nadeel is dat hij zo breed is. Op mijn ook erg brede Arabier (breder dan de gemiddelde Fjord of Hafliner := ) wordt dat effect dus nog erger.

Charlottemv
Berichten: 905
Geregistreerd: 05-05-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 14:24

Bedankt voor alle reacties! Ik ga sowieso meerdere zadels proberen!
@djilna waarom verzwaren?

AlexVB

Berichten: 915
Geregistreerd: 11-09-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 14:26

Pascalle90 schreef:
Bedankt voor alle reacties! Ik ga sowieso meerdere zadels proberen!
@djilna waarom verzwaren?


Bij CEI geldt een minimum gewicht. Was 75kg of 70kg. Is men lichter moet men lood of dergelijke meenemen.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 14:29

75kg voor de 160km (3*) idd Ik kwam steeds net 2 of 3kg tekort om incl kleding en zadel aan de 75kg te komen (woog jaren 59kg, nu 63-64kg).

scooby09

Berichten: 2208
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 16:29

Idd zadel is net als een paar schoenen..
Ga lekker passen Herman heeft uitgebreid keus dus het zal vast lukken iets te vinden wat bij je past.

Ik zelf heb een wat lichter zadel niet als te breed want dat trekt mijn lijf niet.
Gelukkig geen ambitie voor een 160 dus verzwaren hoef ik dan weer niet. :D

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 16:33

Ik zou nu idd ook een wat smaller zadel (voor mezelf, niet Bliksem) willen. Al zal dat ook weer eerder wat gevoelige zitbeenknobbels geven :))

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 17:15

Ik kan juist bvb ook niet op een Massimo trail, of in iedergeval, kon niet op mijn merrie. Veel te breed voor mij, geen grip en bij de eerste beste pas opzij/springactie lag ik er al naast, in de hal van Herman nog.... Dus dat werd m niet. Rijd zelf heel fijn op m'n dressuurzadel of m'n springzadel met een langere beugel.

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 17:22

Ik heb sinds 2 maanden een massimo trail (via country Mill). Ik vind hem juist heerlijk!
Lange klasse 1 ermee gereden en voor het eerst geen zere billen of enkels!

Maar inderdaad gewoon kijken wat er goed ligt voor je paard. Voor mij was dat toevallig de massimo trail, was eigenlijk op zoek naar een vzh zadel. Maar deze lag het beste.
Voor mijn pony die super rond is was dit het enige wat stabiel bleef liggen ☺️ En geluk dat ik hem ook fijn vind!

scooby09

Berichten: 2208
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 17:49

Djilna schreef:
Ik zou nu idd ook een wat smaller zadel (voor mezelf, niet Bliksem) willen. Al zal dat ook weer eerder wat gevoelige zitbeenknobbels geven :))

Alleen maar als je lang stapt in de Eifel.. :D

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 18:28

Die brede zit vond ik er inderdaad niet fijn aan op mijn rondgeribte IJslander... Maar zoveel mensen, zoveel wensen. :D

Charlottemv
Berichten: 905
Geregistreerd: 05-05-15
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 18:34

Wijslander schreef:
Die brede zit vond ik er inderdaad niet fijn aan op mijn rondgeribte IJslander... Maar zoveel mensen, zoveel wensen. :D


Dat is inderdaad wel duidelijk! Iedereen weer wat anders. Ik zou zelf wel graag een zadel willen waar ik genoeg grip in heb omdat m’n paard het leuk vind om in galop ineens 2 meter opzij te springen. }:)

Sherivey
Berichten: 8620
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 18:55

Ik wil in de toekomst ook een endurance zadel aanschaffen. Rij momenteel met een springzadel. En die zit ook prima voor de hoeveelheid die ik er nu mee rij.

Wil eerst rustig opbouwen met Titane, daarna vertrouwen op buitenrit terugkrijgen en pas daarna gaan denken aan langere afstanden :)

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 19:39

Ik heb ook weer een vraag. :D Deze winter zou ik graag eens een dag willen volgen over trainingsopbouw (zonder paard).

Worden zulke dagen nog wel eens ergens georganiseerd?