SGW Vasse 7 okt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Noompje86

Berichten: 295
Geregistreerd: 02-11-09

SGW Vasse 7 okt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-18 09:26

Haaaay ik zag nog helemaal niet over Vasse komend weekend ( of ik heb scheel gekeken ;) )

Wij zijn er ook weer bij in de B paarden met dressuur. Wie gaan er nog meer?

Als ik niet te veel stress neem ik de camera ook weer mee en zal proberen tussen door wat leuke foto's te maken :D

Kissinger (Casallco x Negro) Dressuur L2+3. Springen L+2. SGW M #eventinghorseinthemaking


Sue_

Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: SGW Vasse 7 okt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 09:40

Jep! Aanwezig bij deze leuke cross! L paarden. :)

Ontzettend gezellige cross altijd en de laatste jaren ook heel fijn gebouwd, ook voor jonge paarden! Mooie nieuwe waterbak sinds een paar jaar.

En nou wist ik toch zeker dat ik die borrel op het aanrecht had gezet. Maar waar ik ook keek, géén aanrecht! HF

odilekk

Berichten: 488
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Midden in Overijssel

Re: SGW Vasse 7 okt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 14:03

Wordt mijn M debuut dit keer! Ben benieuwd wat er staat. Vond het een aantal jaar geleden toen ik er was vriendelijk gebouwd. (was toen in de B)

Dressuur: M1 ~ Springen: M ~ Eventing: Z

Noompje86

Berichten: 295
Geregistreerd: 02-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-18 21:03

Ja klop, was mij eerste cross 2 jaar geleden, vond het een leuke en goed verzorgde dag. Vorig jaar konden we helaas niet maar dit jaar gaan we weer

Kissinger (Casallco x Negro) Dressuur L2+3. Springen L+2. SGW M #eventinghorseinthemaking

shirleyp

Berichten: 2780
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: SGW Vasse 7 okt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 21:46

Gezellig, ik ben er zondag ook! :) Dit wordt mijn eerste keer Vasse, dus ben erg benieuwd! Gaan er nog meer mensen morgen al lopen? Ik wel, dan slaap ik beter :')

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23

ItsMeGaby

Berichten: 636
Geregistreerd: 23-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: SGW Vasse 7 okt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 16:17

Ik ben morgen ook van de partij! Ons debuut in de L:D

Maakt iemand hindernis foto's bij het verkennen?:)

Chin Air (Chin Champ x Con Air) & Lacrima M (Gaillard de la Pomme x Parademarsch)

Eventing for All

shirleyp

Berichten: 2780
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 16:43

Komen de foto’s voor de B-paarden! Hij staat hier nog op pony’s dus soms komt er nog een oxerbalk bij.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze aanrijdlijn is even nadenken. Rechts om de boom kan, maar geeft risico op langslopertje en is best onlogisch. Links om de boom kost tijd en ritme.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zie nu dat ik de waterbak er niet op heb... Die was nog niet gevuld. Het is de een na laatste. De snelste route is met een boomstammetje ervoor, maar je kunt ook naar links uitwijken voor de inloop.

Afbeelding

Cross ligt er mooi bij en ziet er zeer vriendelijk uit!

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23


Noompje86

Berichten: 295
Geregistreerd: 02-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-18 20:35

Dank je wel voor de foto's ziet er idd goed uit :D Veel plezier allemaal!

Kissinger (Casallco x Negro) Dressuur L2+3. Springen L+2. SGW M #eventinghorseinthemaking

Sjaco
Berichten: 374
Geregistreerd: 31-10-15

Re: SGW Vasse 7 okt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 18:53

Vandaag de L-cross paarden/M-cross pony's gelopen. Dat was niet wat ik vanuit het verleden van Vasse kon herinneren. Dachten een geschikte cross voor een stapje hoger te hebben uitgekozen. Zaten echt een aantal moeilijkere dingen in en het verschil tussen de Bpa (Lpo) en de Lpa (Mpo) was, zoals veel vaker immens. Hadden best wat meer alternatieven mogen zijn zodat de overgang vanuit een lagere klasse iets geleidelijker kan. Vooral een aantal hindernissen (en dan niet de simpelste hindernissen qua hoogte of kijkerigheid) vanuit rare lijn/wending. Dat had echt wel iets vriendelijkere gemogen in mijn ogen.

shirleyp

Berichten: 2780
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: SGW Vasse 7 okt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 20:51

Dat is jammer Sjaco! Vervelend als je verwachting anders is. Ik vond de stukken die de L-paarden moesten doen nabij de B-route erg leuk! Vond het zelfs jammer dat ik de laatste L-sprongen in het bos niet mocht doen :D Maar ik heb de lus tussen 5-6 niet gelopen, daar kan ik niet over oordelen.

Ik heb vandaag heerlijk gereden :) Paardlief pakte fijn aan en met resultaat: 1e *\o/*

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Re: SGW Vasse 7 okt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 09:18

Hindernis 4A en 4B in de L leverden nogal wat problemen op bij diverse combinaties. En er waren maar weinig binnen de tijd.

Noompje86

Berichten: 295
Geregistreerd: 02-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-18 11:38

Was weer leuk! foutloos gesprongen *\o/* en jammer genoeg 2 stops in de cross... op 4 en 5. Daarna pakte ze het wel weer super goed op en voor 2 stops maar 9 sec buiten de tijd vind ik het best netjes. Vonden jullie ook niet dat er veel mensen in de weg liepen?

Kissinger (Casallco x Negro) Dressuur L2+3. Springen L+2. SGW M #eventinghorseinthemaking

odilekk

Berichten: 488
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Midden in Overijssel

Re: SGW Vasse 7 okt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 08:24

Ik was de eerste na een pauze van iets van een half uur, dus heb nog wel een aantal mensen moeten "vragen" om uit de weg te gaan.

Ik heb wel heel fijn kunnen rijden verder! We waren foutloos in de cross en hebben voor ons doen heel rustig gereden, maar waren slechts 3 seconde buiten de tijd. Heel blij mee voor de eerste keer M!

Dressuur: M1 ~ Springen: M ~ Eventing: Z

Sue_

Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 08:28

Sjaco schreef:
Vandaag de L-cross paarden/M-cross pony's gelopen. Dat was niet wat ik vanuit het verleden van Vasse kon herinneren. Dachten een geschikte cross voor een stapje hoger te hebben uitgekozen. Zaten echt een aantal moeilijkere dingen in en het verschil tussen de Bpa (Lpo) en de Lpa (Mpo) was, zoals veel vaker immens. Hadden best wat meer alternatieven mogen zijn zodat de overgang vanuit een lagere klasse iets geleidelijker kan. Vooral een aantal hindernissen (en dan niet de simpelste hindernissen qua hoogte of kijkerigheid) vanuit rare lijn/wending. Dat had echt wel iets vriendelijkere gemogen in mijn ogen.


Maar welke lijntjes vond je niet vriendelijk?

Ik vind Vasse tegenwoordig, met de nieuwe crossbouwer, juist een stuk fijner te rijden. Staan wel een paar goede L-dingen in, maar wel allemaal eerlijk en goed passende afstanden. Voor het lijntje met de puntjes een alternatief op de 2e. Er zijn in nederland veel meer en lastigere crossen die een stuk minder fijn rijden. Vasse blijft een boscross maar om nou te zeggen dat het niet vriendelijk stond...

En nou wist ik toch zeker dat ik die borrel op het aanrecht had gezet. Maar waar ik ook keek, géén aanrecht! HF

Sjaco
Berichten: 374
Geregistreerd: 31-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 12:12

Sue_ schreef:
Sjaco schreef:
Vandaag de L-cross paarden/M-cross pony's gelopen. Dat was niet wat ik vanuit het verleden van Vasse kon herinneren. Dachten een geschikte cross voor een stapje hoger te hebben uitgekozen. Zaten echt een aantal moeilijkere dingen in en het verschil tussen de Bpa (Lpo) en de Lpa (Mpo) was, zoals veel vaker immens. Hadden best wat meer alternatieven mogen zijn zodat de overgang vanuit een lagere klasse iets geleidelijker kan. Vooral een aantal hindernissen (en dan niet de simpelste hindernissen qua hoogte of kijkerigheid) vanuit rare lijn/wending. Dat had echt wel iets vriendelijkere gemogen in mijn ogen.


Maar welke lijntjes vond je niet vriendelijk?

Ik vind Vasse tegenwoordig, met de nieuwe crossbouwer, juist een stuk fijner te rijden. Staan wel een paar goede L-dingen in, maar wel allemaal eerlijk en goed passende afstanden. Voor het lijntje met de puntjes een alternatief op de 2e. Er zijn in nederland veel meer en lastigere crossen die een stuk minder fijn rijden. Vasse blijft een boscross maar om nou te zeggen dat het niet vriendelijk stond...




Ik heb het in mijn reactie niet over lijntjes gehad maar over hindernissen die vanuit een rare lijn/wending gesprongen moesten worden. Daar bedoel ik met name H9, H12, H17 en in mindere mate H5 mee (L-pa/M-po blauwe route). Sommige dingen kun je niet voorkomen, maar de mogelijkheid om in een fijn ritme door te rijden wordt zo wel een stuk kleiner.

H12 stond echt uit een rotwending. De hindernissen stonden 100% opgesteld voor de gele/groene route met een zeer simpel sprongetje, terwijl je voor de blauwe route vanuit het bos niet fatsoenlijk kon aanrijden en dan ook een niet echt simpele hindernis aan de maat kreeg voorgeschoteld.

Voor H9 moest je een rare slinger rijden waarmee je het ritme er helemaal uithaalde, vervolgens kon je wel weer in een rechte lijn naar de sprong.

H17 het dakje voor het water stond ook direct vanuit de wending waarbij de hele entourage van het water + hoofdterrein meespeelde. Genoeg combi's gezien die daar alle zeilen moesten bijzetten. Als de paarden meer tijd hebben om te kijken kun je dat voorkomen. Wil je daar een sprong neerzetten kies dan voor een uitnodigende sprong (om nog maar niet te spreken van het feit dat je onbedoeld meteen in het water landde).

H5 stond vanuit de wending vanaf het zandpad en vrij kort daarachter H6AB. Dan snap ik dat je niet heel veel kanten op kunt met H5, maar ook hier was niet echt sprake van een uitnodigende hindernis en de paarden konden hem pas op het laatste moment zien.


shirleyp schreef:
Dat is jammer Sjaco! Vervelend als je verwachting anders is. Ik vond de stukken die de L-paarden moesten doen nabij de B-route erg leuk! Vond het zelfs jammer dat ik de laatste L-sprongen in het bos niet mocht doen :D Maar ik heb de lus tussen 5-6 niet gelopen, daar kan ik niet over oordelen.

Ik heb vandaag heerlijk gereden :) Paardlief pakte fijn aan en met resultaat: 1e *\o/*


Kitty schreef:
Hindernis 4A en 4B in de L leverden nogal wat problemen op bij diverse combinaties. En er waren maar weinig binnen de tijd.



Er zaten ook absoluut leuke dingen in de cross en voor een blauwe route mag er ook gerust wat in zitten. 4AB vond ik prima; als er dan combi's tegen problemen aanlopen terwijl er een alternatief op zit is dat in mijn ogen en keus van de ruiter en heeft de parcoursbouwer de zaken gewoon voor elkaar.
Juist die lijntjes (4AB, 6AB, 7AB-8, 15AB) stonden prima en mag je ook vragen van de combi's (waarmee niet gezegd is dat ze allemaal simpel waren, maar wel eerlijk)

Blijf ik wel bij mijn punt dat er in de groene route echt helemaal niets zat waarmee je enigszins een opstapje naar een hogere klasse kon uittesten, geen enkele "moeilijkere" hindernis met alternatief. Hierdoor wordt het verschil tussen de B-pa en L-pa erg groot (en dit zie ik veel vaker bij allerlei crossen). Zet ook wat "echte" dingen in de groene route met een alternatief erop. Mensen die willen testen voor een hogere klasse blij en combi's met weinig ervaring of een groen paard ook blij.

(tot slot: hetgeen hierboven staat had ik ook al uitgesproken voor de start van de cross en het resultaat van de combi waarvoor ik heb gegroomd was een foutloze cross over de blauwe route :) en we hebben een leuke dag gehad hoor)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker