startkaart loopt door, wedstrijden worden afgelast

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
inkepink

Berichten: 3164
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: randje van twente

startkaart loopt door, wedstrijden worden afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-18 16:01

Is dit nu een nieuw fenomeen of zo?

Ik heb onlangs mijn startkaart aangevraagd, opgegeven voor een 4 tal wedstrijden. Worden 2 van deze wedstrijden kort van te voren geannuleerd. Alternatieven zijn er op dat moment niet maar de looptijd van mijn startkaart loopt natuurlijk wel door en aangezien je deze per jaar betaald....leuk voor de KNHS mooi balen voor mij.

Ik vraag me nu echt af of dit vaker voorkomt in de voor mij relatief nieuwe menwedstrijdwereld?

wat vandaag niet lukt, lukt morgen wel :)


Grainey

Berichten: 2087
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Re: startkaart loopt door, wedstrijden worden afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 16:20

Het aantal dressuur en vaardigheidswedstrijden hier in het noorden loopt hard terug, wedstrijden die wel op de agenda staan gaan gewoon niet door of worden afgelast. Wij zijn nog aan het dubben of een startkaart voor een dag of weekend wellicht volgend jaar een betere optie is dan een startpas voor het gehele jaar.

F_inley

Berichten: 6396
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: startkaart loopt door, wedstrijden worden afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 16:49

Bij ons zitten de menwedstrijden tm maart al bomvol dus denk dat het aan je omgeving ligt wel erg balen natuurlijk wellicht is een dag startkaart wat voor je?

Reserve Kampioen M district West 2019
Reserve kampioen L district west 2018
Dressuur B+10 L+13 M+12
Z+3
vaardigheid L+10 M+11 Z+3
Saluut mijn ster in de hemel 17-5-1999 ~ 19-12-2013.

Peelie

Berichten: 13392
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: startkaart loopt door, wedstrijden worden afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 16:54

Je startkaart staat los van of je wel of niet start.

Je kan de inschrijvingen inzien op mijnknhs.nl onder details.

Kies grotere wedstrijden uit die niet afgelast worden door een te kort aan inschrijvingen.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

inkepink

Berichten: 3164
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: randje van twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-18 17:09

Peelie schreef:
Je startkaart staat los van of je wel of niet start.

Je kan de inschrijvingen inzien op mijnknhs.nl onder details.

Kies grotere wedstrijden uit die niet afgelast worden door een te kort aan inschrijvingen.


das makkelijker gezegd dan gedaan, dan zou het er op neerkomen dat ik maar anderhalf uur of meer moet gaan reizen voor een concours?

wat vandaag niet lukt, lukt morgen wel :)

Peelie

Berichten: 13392
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: startkaart loopt door, wedstrijden worden afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 19:46

Dat lijkt me sterk. Ik weet niet precies waar je woont.

Maar bij mij in de regio kan ik in een omtrek van 15 min op wedstrijd.

Vraag aan stalgenootjes waar zij op wedstrijd gaan ;)

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]


purny

Berichten: 27386
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: startkaart loopt door, wedstrijden worden afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 20:06

Duur grapje. Startkaart is al niet goedkoop en dan ook nog eens niet kunnen starten

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 22:55

Heb je wel gezien waar dit staat peelie?

Onder mennen en niet onder dressuur.

Peelie

Berichten: 13392
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 07:58

Yvank_ schreef:
Heb je wel gezien waar dit staat peelie?

Onder mennen en niet onder dressuur.

Ik geef toe. Dat had ik niet gezien.

Maar zelfs menwedstrijden zien hier in de regio goed vertegenwoordigd.

Maargoed, zoiets zoek je toch uit voordat je een startkaart aan vraagt?

En ja. Op wedstrijd gaan kost veel tijd en geld. Risico van het vak ;)

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Echwel

Berichten: 12439
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: startkaart loopt door, wedstrijden worden afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 08:54

Je zit in mendistrict oost waar de meeste wedstrijden worden georganiseerd.
Indoor sowieso al rond de 50 wedstrijden

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

Anoniem

Re: startkaart loopt door, wedstrijden worden afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 08:57

Een idee om een dag startkaart aan te vragen?

Die zijn in verhouding iets duurder maar als je maar enkel keren per jaar gaat goedkoper.

Deze kun je op korte termijn activeren via mijnKNHS.

Ipsilonka

Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: startkaart loopt door, wedstrijden worden afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 10:31

Hoe ver wil je rijden voor een wedstrijd? Als wij d/v rijden, dan is een afstand van 50/70 km ook wel te doen. Verder ga ik alleen voor een DK of NK in d/v. Maar binnen een half uur ofzo is er gewoon weinig. En ook vanuit een wedstrijdsecretariaat staan ze er niet om te juichen om een wedstrijd af te lasten. De verenigingen die de wedstrijden organiseren zijn niet de KNHS he.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

inkepink

Berichten: 3164
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: randje van twente

Re: startkaart loopt door, wedstrijden worden afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-18 21:22

voor ik mijn startkaart aangevraagd heb ik echt wel eerst gekeken of er in mijn regio veel wordt georganiseerd, en ja zo op het eerste oog wel, maar nu heb ik dus al 2x ingeschreven op een wedstrijd die vervolgens wordt geannuleerd dus dat schiet dan niet echt op..
ik snap heel goed dat een vereniging ook niet zit te wachten op het annuleren van een wedstrijd maar reden van dit topic was voor mij om te zien of dit iets is wat veel vaker in de mensport voorkomt daar ik in de menwereld nog niet zo bekend ben als in de dressuurwereld, waar ik 30 jaar in rondhobbelde.. Door lichamelijke problemen kan ik niet meer (of amper) rijden en heb mij daarom op het mennen gestort. Nu ben ik niet echt de persoon om alleen maar buiten te rijden, vandaar de startkaart om zo ook echt in het mennen en doel te hebben om naar toe te werken

wat vandaag niet lukt, lukt morgen wel :)

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: startkaart loopt door, wedstrijden worden afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 22:14

En weer wordt iemand geld uit de zak geklopt voor zero service bij de KNHS. Ik heb nog steeds de pest in over 2 bijna complete setjes startcoupons die zo de versnipperaar in konden.

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 02:23

Dit is vervelend maar niet 'de schuld' van de KNHS. De bond bied een platform, faciliteren een systeem. Maar verenigingen doen het meeste werk. Die organiseren concoursen. Dat een of twee verenigingen besluiten de wedstrijd af te lassen is waarschijnlijk een beslissing die nodig was. Wellicht heeft KNHS overkoepelend wel iets betekend in de annulering. Maar vast niet om onnodig mensen te duperen. Als dat nu allemaal net in je buurt is dan is dat balen...

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

Anoniem

Re: startkaart loopt door, wedstrijden worden afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 05:43

Ik merk in het noorden dat wedstrijden nog wel afgelast worden ivm te weinig deelname. Ontzettend jammer, maar de sport is niet zo populair.

Ik zou inderdaad stalgenoten vragen, als je die hebt, waar ze starten. Bij ons in de buurt zijn wel enkele locaties die 90% van de keren doorgaan.

Grainey

Berichten: 2087
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Re: startkaart loopt door, wedstrijden worden afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 10:40

Te weinig deelname kan een reden zijn om een wedstrijd af te lassen, maar er zijn meerdere redenen te bedenken. Het probleem is ook, dat als een wedstrijd eenmaal is afgelast ivm te weinig deelname, de desbetreffende organisatie het het volgende jaar al niet eens meer probeert te organiseren. De KNHS heeft daar weinig mee te maken.

MJR_Tjelle

Berichten: 153
Geregistreerd: 12-09-11
Woonplaats: vlakbij m'n pony

Re: startkaart loopt door, wedstrijden worden afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 10:50

Ik start ook voor mendistrict oost.
Als ik wil kan ik ongeveer elke week op wedstrijd.
Reistijden liggen dan tussen de 20 min en 50 min.

Ik moet toegeven; ik rij regelmatig bij een vereniging op +/- 45 min afstand.
Dat kwartiertje extra voor 'n wedstrijd, neem ik voor lief. Alles is dan toch al opgeladen en mee.

Jarvik <3

Sharani
Berichten: 4667
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:00

Hier in noord valt het inderdaad wat tegen met de indoorwedstrijden en vooral vaardigheid. Maak daarom zelf af en toe een uitstapje naar west.

Valt me ook op dat wedstrijden van noord laat op de kalender van de KNHS komen, het district vaardigheid staat er bv nog niet eens op.

inkepink

Berichten: 3164
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: randje van twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-18 14:38

Bubblewrap schreef:
Ik merk in het noorden dat wedstrijden nog wel afgelast worden ivm te weinig deelname. Ontzettend jammer, maar de sport is niet zo populair.

Ik zou inderdaad stalgenoten vragen, als je die hebt, waar ze starten. Bij ons in de buurt zijn wel enkele locaties die 90% van de keren doorgaan.


Stalgenoten heb ik niet, mijn paarden staan aan huis..

De menclub waar ik lid ben zit ook ruim een half uur van huis, dus een uur totale reistijd vind ik niet eens zo heel erg maar het valt me gewoon op dat er relatief veel word geannuleerd in mijn directe omgeving en dat verbaasde mij nogal

wat vandaag niet lukt, lukt morgen wel :)

Fenny

Berichten: 1981
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Waskemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 19:29

Sharani schreef:
Valt me ook op dat wedstrijden van noord laat op de kalender van de KNHS komen, het district vaardigheid staat er bv nog niet eens op.



De organisaties melden zelf de wedstrijden aan bij de KNHS. Als deze dus nog niet op de kalender van de KNHS staat, heeft de organisatie deze zelf dus nog niet aangemeld.

Zwanehoef's Dexter FK ~ mennen dressuur M + 11 / mennen vaardigheid L + 6 / SGMW e.po. kl1+2
2014 Reservekampioen outdoor district Noord L vaardigheid enkelspan pony
2015 Indoorkampioen district Noord L dressuur enkelspan pony ~ Fries kampioen B dressuur categorie A/B
2016 District kampioen Noord klasse 3 SGMW dubbelspan pony

Ipsilonka

Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: startkaart loopt door, wedstrijden worden afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 20:42

In west dienen we de wedstrijden in bij het district en die zorgt dan dat ze in mijn Knhs komen. Dit maken we niet zelf aan.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Fenny

Berichten: 1981
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Waskemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 21:24

Ipsilonka schreef:
In west dienen we de wedstrijden in bij het district en die zorgt dan dat ze in mijn Knhs komen. Dit maken we niet zelf aan.


In Noord worden de wedstrijden aangevraagd bij het district. Het district geeft de wedstrijden door aan de KNHS, die de betreffende lijst vervolgens gebruikt om te controleren of een aangevraagde wedstrijd wel/niet goedgekeurd is door het district.

Vreemd dat ze bij de KNHS dan op verschillende manieren werken..

Zwanehoef's Dexter FK ~ mennen dressuur M + 11 / mennen vaardigheid L + 6 / SGMW e.po. kl1+2
2014 Reservekampioen outdoor district Noord L vaardigheid enkelspan pony
2015 Indoorkampioen district Noord L dressuur enkelspan pony ~ Fries kampioen B dressuur categorie A/B
2016 District kampioen Noord klasse 3 SGMW dubbelspan pony

Ipsilonka

Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: startkaart loopt door, wedstrijden worden afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 21:31

Ja, ik hoef alleen maar in mijn KNHS de status van concept naar goedgekeurd te zetten.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

aadburg
Berichten: 624
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Broekland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 21:42

Grainey schreef:
Te weinig deelname kan een reden zijn om een wedstrijd af te lassen, maar er zijn meerdere redenen te bedenken. Het probleem is ook, dat als een wedstrijd eenmaal is afgelast ivm te weinig deelname, de desbetreffende organisatie het het volgende jaar al niet eens meer probeert te organiseren. De KNHS heeft daar weinig mee te maken.

Daar heeft de KNHS wel mee te maken, door het vrijgeven van de wedstrijdkalender zijn er gewoon teveel wedstrijden terwijl er niet meer ( eerder minder) starts komen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 5 bezoekers