Auto importeren vanuit Duitsland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Auto importeren vanuit Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-18 00:03

Tja, je wilt een suzuki swift diesel, en je vindt er eentje net over de grens voor een prijs en km stand waar je ze in NL gewoonweg niet voor krijgt (met die km stand krijg je ze hier al niet).

Dus. Import overwegen.

Auto kopen snap ik. Op mijn beste Duits zou het me toch moeten lukken de prijs niet te laten stijgen in ieder geval :p

Ik ken iemand die hopelijk zo lief wil zijn de auto met de autoambulance te halen. Auto zal dan niet op de openbare weg, en op afgesloten terrein komen te staan tot de kentekens er zijn.

Eendagskenteken en RDW gebeuren snap ik.

Maar die BPM ben ik een beetje huiverig voor. Ik heb bpm berekening gedaan (via zo'n site). En dan ben ik de weg kwijt.

Hij is van januari 2010, maar ik importeer hem dan in 2018.

Moet ik voor de berekening 2010 dan een prijs die aannemelijk is voor 2010? Ze vragen bij de berekening 'prijs'- en gaan uit van catalogus prijs, dus moet ik toch de nieuwprijs aangeven? Kan ik die ergens met zekerheid opvragen? (geen kenteken beschikbaar, want Duitse auto)

Dan mag ik de meest gunstige berekening aanhouden, toch? Of toch niet? (scheelt een paar honderd euro)

Zijn die belastingspapieren érg lastig, of valt dat wel mee?

Allejandro
Berichten: 18538
Geregistreerd: 21-09-03

Re: Auto importeren vanuit Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 06:51

Ik denk dat je deze informatie vooral op moet zoeken bij het RDW. Daar zal het ongetwijfeld allemaal wel staan.

De duitse diesels zijn momenteel erg goedkoop door een inruilactie van de duitse overheid!

chanicha

Berichten: 12142
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 06:56


MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Auto importeren vanuit Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 08:08

Houd er wel rekening mee dat er boekjes bij moeten zitten. In Duitsland worden auto’s vaak teruggedraaid.
Mijn vriend heeft vaak met import te maken vanuit zijn werk. En er wordt gewoon gevraagd van “met welke kilometerstand wil je hem mee?”

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 08:16

MarlindeRooz schreef:
Houd er wel rekening mee dat er boekjes bij moeten zitten. In Duitsland worden auto’s vaak teruggedraaid.
Mijn vriend heeft vaak met import te maken vanuit zijn werk. En er wordt gewoon gevraagd van “met welke kilometerstand wil je hem mee?”

En zorg ook dat je die hebt als de auto wordt opgehaald.
Trap niet in...och oliebol die heeft de vorige eigenaar nog/ ligt in mijn auto en daar is mijn vrouw een dagje weg/ligt nog bij mij thuis...Ik stuur hem later na.

Neem zonder onderhoudsboekje géén auto mee.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Auto importeren vanuit Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 08:19

Oh en je kan trouwens als particulier al een leeg boekje via eBay kopen. Dus een boekje wat brandnieuw is niet vertrouwen. :P

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Re: Auto importeren vanuit Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 08:22

Idd de meeste gunstigste berekening mag je aanhouden. Ik heb die aangifte voor geloof ik 150 door een bureau laten doen die dat zeker waard was

simongek

Berichten: 5337
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 08:30

lieke2 schreef:
Idd de meeste gunstigste berekening mag je aanhouden. Ik heb die aangifte voor geloof ik 150 door een bureau laten doen die dat zeker waard was



Hebben wij ook gedaan. Wij waren nog iets minder kwijt zelfs.

Weet je zeker dat het goed gaat.

Was evengoed hoop geregel maar blij dat we het hebben gedaan.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Auto importeren vanuit Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 09:06

Www.mijnautocoach.nl kan je van begin tot eind helpen, inclusief keuring zodat je zeker weet geen kat in de zak te kopen.
Wij waren erg blij met hun snelle service

miicchhellee

Berichten: 1340
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Re: Auto importeren vanuit Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 09:24

Zo moeilijk is het allemaal niet.
Heb het inmiddels vaker gedaan.

Gewoon de gunstigste berekening aanhouden, rapportje online voor 15euro invullen, afspraak maken bij het rdw en klaar :)

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Auto importeren vanuit Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-18 12:50

Bedankt voor de tips!

Das had ik doorgespit, rdw staat net niet de info op die ik nog niet begrijp, ik ga de belastingdienst eens bellen :)

Als het goed is krijg ik maandag een berekening, ook met catalogus waarde.

Km stand heb ik ervarig mee... helaas. Zelf bij vorige auto hele grote bombarie over gehad (nl auto overigens). Auto heeft onderhoudsboekjes met adres van suzuki dealer - hij is dealer onderhouden. Als ik ga kijken, maak ik daarvan even een foto en bel ik die dealer om te checken.

Miicchhelle- ik heb er geen idee van, formuliertje vul je dus gewoon in en is weinig moeilijks aan? Wat moet je daarop invullen?

Het is een diesel- houden ze dan de uitstootwaarde aan die getest wordt of de waarde die gewoon allemaal bekend is?

miicchhellee

Berichten: 1340
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 16:50

khirshanta schreef:
Bedankt voor de tips!

Das had ik doorgespit, rdw staat net niet de info op die ik nog niet begrijp, ik ga de belastingdienst eens bellen :)

Als het goed is krijg ik maandag een berekening, ook met catalogus waarde.

Km stand heb ik ervarig mee... helaas. Zelf bij vorige auto hele grote bombarie over gehad (nl auto overigens). Auto heeft onderhoudsboekjes met adres van suzuki dealer - hij is dealer onderhouden. Als ik ga kijken, maak ik daarvan even een foto en bel ik die dealer om te checken.

Miicchhelle- ik heb er geen idee van, formuliertje vul je dus gewoon in en is weinig moeilijks aan? Wat moet je daarop invullen?

Het is een diesel- houden ze dan de uitstootwaarde aan die getest wordt of de waarde die gewoon allemaal bekend is?


Formuliertje bedoel ik mee de rdw papieren. Vind je allemaal op de rdw site over het invoeren van een EU auto.
Via autotelex kun je dat formulier laten invullen en die kun je dan zo na de keuring in de envelope doen bij het RDW.

Waardes worden niet gemeten maar staat op de formulieren die je bij de auto hoort te krijgen.

Roosje01

Berichten: 10721
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Auto importeren vanuit Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 17:12

Bij buitenlandse auto’s word idd vaak de km stand terug gedraaid plus je weet de geschiedenis ervan niet. Is hier makkelijk na te zoeken, alleen al daarom zou ik het niet zo snel overwegen plus al het gedoe van importeren.

Heb ook heel lang gezocht naar mijn swift bijna een jaar. Zijn erg gewild zo staat dr een op en paar dagen later is die al verkocht. Zelfs 1x zo erg had er een op het oog stond in branbant maar van een vakgroep dus ook fillaal hier. Wij eerst daar wezen kijken ja hoor kan daarheen gebracht worden moet je wel ff zelf daar regelen. Dus wij hier heen om te regelen dat die auto hierheen gebracht zou worden voor proefrit. Hun gelijk bellen zou eind van de week er staan. Op de dag van de proefrit word ik gebelt ja andere fillaal heeft hem gister verkocht 8)7 _-:(

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Auto importeren vanuit Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-18 19:44

Bedankt!

Autotelex lijkt het gebeuren inderdaad heel gemakkelijk te maken.

Maandag iemand even zoeken met een swift, vragen of ik er even in mag zitten :')

Woensdag misschien kijken naar de auto. Eerst even boekje goed nakijken, zien of ik al iets vervalst of onlogisch kan ontdekken. Daarna foto'tjes maken en dealer bellen waar hij onderhouden is. Als ik vermoeden heb dat het niet klopt, TüV contacteren. ja, je leert wat als je aleens te maken hebt gehad met een malafide verkoper

Roosje01

Berichten: 10721
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Auto importeren vanuit Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 20:11

Als je in de buurt woonde had je wel ff in mijn swift mogen zitten en stukje rijden.