Rijden in het donker?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mooblie

Berichten: 825
Geregistreerd: 24-12-13
Woonplaats: Amersfoort

Rijden in het donker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-18 23:06

Nu het weer langzaam steeds vroeger donker wordt merk ik dat ik alweer in de knel kom te zitten met mijn tijdsindeling.

Voorlopig kan ik de verlichte buitenbak niet gebruiken en rijden op het gras. Ik heb al wat uitgestap in de schemer met een volle maan en dit ging best wel goed eigenlijk, mijn pony loopt haar rondje wel.

Nou ben ik benieuwd naar ervaringen van anderen die rijden in het donker. Opzich vertrouw ik wel op het zicht van mijn paard, maar is dit wel verstandig?

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: Rijden in het donker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 00:18

Ik doe het met die van mij ook. Echter als ik de openbare weg op ga voer ik wel verlichting, voor een witte lamp en achter een rood lichtje. Ook vind ik de lamp die ik voor oo mijn helm draag wel erv fijn om toch iets bij te kunnen schijnen zodat je zelf ook meer zicht hebt.

Bagheera_206

Berichten: 25887
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Rijden in het donker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 09:39


Mooblie

Berichten: 825
Geregistreerd: 24-12-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Rijden in het donker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-18 09:41

Bedabkt voor je linkje, die ga ik eens doorlezen. Ik was niet van plan om in het donker tussen het verkeer te gaan rijden!

Helaas is de verlichte buitenbak op tijdelijk niet bruikbaar en rijden we op het gras. Maar dit is helaas niet verlicht.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 09:42

Ik zou alleen in het donker rijden in de bak met verlichting.. maar dat vind ik eigenlijk al k*t. Buitenrijden in het donker? Hellllll nooooo maar ik ben ook een mietje als het donker is buiten, zowel wandelend/fietsend/op de motor/op een paard :+

Bagheera_206

Berichten: 25887
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Rijden in het donker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 09:47

Mijn paard staat 24/7 buiten en is het denk wel beetje gewend in het donker. Als we dan straks weer gaan buitenrijden in het donker zijn het geen lange rondjes en bekende rondjes voor het paard. Straks eerst weer paar keer in het donker wandelen en dan kan ik gewoon weer in het donker op pad.