Het probleem dat dat afvallen heet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Het probleem dat dat afvallen heet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-18 11:48

Heey hooi.

In februari 2017 ben ik geopereerd aan mijn knie toen ik werd geopereerd woog ik zo 62 kilo.

Helaas kon ik weingg bewegen en is er zo 18 kilo aan gekomen.

En vanmorgen toen ik op de weegschaal stapte was het klaar voor mij ik ga er wat aan doen.

Ik ga mijn eten aanpassen en daarbij ga ik ook sporten. Twijfel of ik thuis ga sporten met YouTube videos er bij of dat ik naar sportschool ga.

Ook dacht ik leuk om hier volg topic er over te maken.

En ook zoek ik tips :)

Even nu mijn eet patroon nu is

Ochtend smoothie
Middag bruin broodje met ham of kaas
Avond is goede avond maaltijd.

3x daags eet ik iets tussen door meestal iets van groente of fruit.


Mijn sporten is 1 tot 2x paardrijden in de week.

En ga nu nog elke dag met de lift naar boven op school maar stop ik ook mee.

Tips zijn welkom ook voor apps of YouTube kanalen waar je goede sport oefeningen af kan halen.

Verder hardlopen zit er nog niet echt in omdat ik amper kan rennen.


lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Het probleem dat dat afvallen heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 11:54

Wat goed van je dat je de stap genomen hebt. Er is een centraal topic dus wellicht kun je daar in meepraten en tips halen.

Ik begrijp dat hardlopen lastig is en helemaal met teveel gewicht is dat ook erg slecht voor je gewrichten. Heb je wel eens aan wandelen gedacht? Daarmee kun je ook calorieën verbranden :)

Tot slot denk ik dat een sportschool het meest handig is, als je fitness wilt gaan doen. Het kan best lastig zijn om oefeningen thuis goed uit te voeren van YouTube. Bij de sportschool kun je vaak onder begeleiding sporten en kunnen zij je ook met andere dingetjes rondom het afvallen helpen.

Veel succes!

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-18 11:58

liespower94 schreef:
Wat goed van je dat je de stap genomen hebt. Er is een centraal topic dus wellicht kun je daar in meepraten en tips halen.

Ik begrijp dat hardlopen lastig is en helemaal met teveel gewicht is dat ook erg slecht voor je gewrichten. Heb je wel eens aan wandelen gedacht? Daarmee kun je ook calorieën verbranden :)

Tot slot denk ik dat een sportschool het meest handig is, als je fitness wilt gaan doen. Het kan best lastig zijn om oefeningen thuis goed uit te voeren van YouTube. Bij de sportschool kun je vaak onder begeleiding sporten en kunnen zij je ook met andere dingetjes rondom het afvallen helpen.

Veel succes!


Ik moet eerst even kijken of het haalbaar is voor mij om de sportschool te gaan betalen

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 12:00

Ik weet niet waar je in de buurt woont? Maar mocht je een Sportcity in de buurt hebben, dan kan ik best een keer mee naar de sportschool (ik heb een pas en jij kunt een gratis dagpas aanvragen voor een keer) en dan kan ik wat oefeningen uitleggen die je thuis eventueel ook kunt doen :j :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34583
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 12:30

Ik ben zelf bijna 20 kg afgevallen met hulp van een app. Ik heb de Food app maar er zijn er verschillende. Eerlijk alles invoeren wat je eet op een dag. Dat heeft mij heel goed geholpen.

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-18 13:01

SusanH schreef:
Ik ben zelf bijna 20 kg afgevallen met hulp van een app. Ik heb de Food app maar er zijn er verschillende. Eerlijk alles invoeren wat je eet op een dag. Dat heeft mij heel goed geholpen.


Thanks voor de tip ik ga er naar kijken

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-18 13:02

Dreamy schreef:
Ik weet niet waar je in de buurt woont? Maar mocht je een Sportcity in de buurt hebben, dan kan ik best een keer mee naar de sportschool (ik heb een pas en jij kunt een gratis dagpas aanvragen voor een keer) en dan kan ik wat oefeningen uitleggen die je thuis eventueel ook kunt doen :j :)


Ik woon in een dorpje waar ze geen sportcity hebben

marleen_usar

Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 13:07

Welke smooty neem je, het beste is om bij je ontbijt meer te eten dan bij je andere 2 maaltijden.Leuk dat je gestart ben net een gezonde levensstijl.

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 13:10

herken het probleem, hier ook na een beenbreuk 6kg zwaarder geworden.
Maar nu na 8 maanden kan ik het bewegen/sporten weer volledig oppakken en is de 6kg weer nagenoeg weg.

Succes!

Leef: neem en geef!

Janneke2

Berichten: 22720
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 13:14

Pandameisje schreef:
Heey hooi.

In februari 2017 ben ik geopereerd aan mijn knie toen ik werd geopereerd woog ik zo 62 kilo.

Helaas kon ik weinig bewegen en is er zo 18 kilo aan gekomen.

Wat was jouw bewegingspatroon voor je blessure/ operatie...?
Citaat:
En vanmorgen toen ik op de weegschaal stapte was het klaar voor mij ik ga er wat aan doen.

Ik ga mijn eten aanpassen en daarbij ga ik ook sporten. Twijfel of ik thuis ga sporten met YouTube videos er bij of dat ik naar sportschool ga.

Mijn tip: geen van beide.
Een en ander hangt af van je huidige belastbaarheid - er is meer sport dan alleen hollen. Heb je hier met een fysiotherapeut over gesproken...?
Lopen op een verende loopbabd kan een goede tussenfase zijn, maar ik beschouw sportcity als leverancier van zadelhoesjes voor mijn fiets.


Citaat:
Even nu mijn eet patroon nu is

Ochtend smoothie
Middag bruin broodje met ham of kaas
Avond is goede avond maaltijd.

3x daags eet ik iets tussen door meestal iets van groente of fruit.


Mijn sporten is 1 tot 2x paardrijden in de week.

En ga nu nog elke dag met de lift naar boven op school maar stop ik ook mee.


Gewoon die trap nemen, fietsen en boodschappen sjouwen zijn uitstekende manieren om je lichaam te 'belasten'.
Bij paardrijden heb ik veel plezier van mijn karatetraining: controle over mijn 'hara', ofwel sterke buikspieren en een stabiel zwaartepunt.

Wat noem jij een goede avondmaaltijd...?

En ik ben van de school die ""tegen"" ;) tussendoortjes is. Uiteraard kun je beter een appel nemen dan flauwvallen van honger, maar het heeft zin als je lichaam er tegen bestand is om eens vier of zes uur zonder eten te kunnen...

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Narcissa
Berichten: 3045
Geregistreerd: 29-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 13:35

Heel veel succes!
Ik ben zelf ook bezig met afvallen. Was heel veel bijgekomen door gebruik van antidepressiva. Daarmee ben ik gestopt geraakt en meteen begonnen aan een dieet.

Ik volg geen programma maar doe wat voor mij goed voelt:
- maximaal 1 glas frisdrank per dag (om mijn pillen mee te slikken vooral), verder enkel water (lust dit zelf niet, maar zwarte koffie kan ook)
- ik eet geen ontbijt maar heb dat nooit echt gedaan, voel me veel beter als ik het ontbijt oversla
- middageten ofwel een klein restje avondeten, ofwel 4 sneetjes brood, ofwel een bakje kwark
- avondeten zoals normaal
- als snack rond 21u een paar schijfjes ham of snijworst, een light cocktailworstje, of iets anders met niet teveel kcal

Ik ben een ongelooflijke zoetsmoel en snoeperd, in het begin was het afzien, maar nu ben ik er helemaal aan gewend.
Zondag doe ik een zondigdag, dan gaan we meestal naar de McDo en slurp ik 's ochtends een liter chocomel weg. Avondsnack is dan een lekkere koek of zak chips. De boog kan niet altijd gespannen staan en door een keertje goed te zondigen, is het dieet goed uit te houden. Bijkomend voordeel: als je iets bewust nog maar 1x per week eet ipv regelmatig, smaakt het nog eens zo goed!

Ik ben er nu 14 weken mee bezig en ondertussen 10,5 kg kwijt. Er moet nog 3,1 kg af. Het gaat nu wat trager, de laatste loodjes wegen het zwaarst. Maar dat geeft niet, ik zit weer op een gezond gewicht en kan weer met trots in de spiegel kijken ipv met walging. Die laatste kilootjes zijn een beetje de finishing touch zeg maar.
Ik voel me echt zoveel beter nu ik dat gewicht niet meer moet meesleuren.

Qua beweging zit ik ook beperkt, door chronische ziekte. Hardlopen, cardio etc mag ik niet wegens zwakke spieren en een slecht hart. Fietsen, lang wandelen en dergelijke kan ik niet omwille van slechte conditie en pijn. Het enige wat ik aan sport doe is met de paarden, heb een eigen paard die quasi dagelijks beweging nodig heeft dus probeer minimaal 5x per week een halfuurtje te rijden of te longeren, maar op slechte dagen moet mijn man dat overnemen want dan gaat het lichamelijk gewoon niet. Lastig, bij jou zo te lezen ook, wel willen bewegen maar het niet mogen of kunnen...

Een tip die ik wel graag meegeef: probeer maximaal 1kg per week af te vallen. Beste is ongeveer een halve. Duurt wat langer, maar dan val je wel op een gezonde manier af, anders is dat gewicht er meteen weer terug aan als je stopt met het dieet en dat is zonde.

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Re: Het probleem dat dat afvallen heet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-18 13:45

@janneke

Mijn beweging patroon voor de operatie was elke dag als het lukte heel stuk wandelen met de hond helaas ben ik nu uit huis en heb in de hond niet meer. En reed ik 2x per week paard.

Wij hebben een sportschool in dorp die klein is en word gerund door de fysio praktijk ook krijg je daar dus als je daar komt de juiste begeleiding.

Mijn avond eten is echt warm eten we eten als kan ook voor 20.00 wat wij eten kan echt heel erg verschillen.

En tjah ik eet altijd een tussen doortje tijdens de les wisseling denk hier aan appel komkommer wortel of wat ander fruit.

En wat betreft smoothie het is echt meestal gezonde groene smoothie heel af entoe fruit smoothie

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 13:52

xLes schreef:
Heel veel succes!
Ik ben zelf ook bezig met afvallen. Was heel veel bijgekomen door gebruik van antidepressiva. Daarmee ben ik gestopt geraakt en meteen begonnen aan een dieet.

Ik volg geen programma maar doe wat voor mij goed voelt:
- maximaal 1 glas frisdrank per dag (om mijn pillen mee te slikken vooral), verder enkel water (lust dit zelf niet, maar zwarte koffie kan ook)
- ik eet geen ontbijt maar heb dat nooit echt gedaan, voel me veel beter als ik het ontbijt oversla
- middageten ofwel een klein restje avondeten, ofwel 4 sneetjes brood, ofwel een bakje kwark
- avondeten zoals normaal
- als snack rond 21u een paar schijfjes ham of snijworst, een light cocktailworstje, of iets anders met niet teveel kcal

Ik ben een ongelooflijke zoetsmoel en snoeperd, in het begin was het afzien, maar nu ben ik er helemaal aan gewend.
Zondag doe ik een zondigdag, dan gaan we meestal naar de McDo en slurp ik 's ochtends een liter chocomel weg. Avondsnack is dan een lekkere koek of zak chips. De boog kan niet altijd gespannen staan en door een keertje goed te zondigen, is het dieet goed uit te houden. Bijkomend voordeel: als je iets bewust nog maar 1x per week eet ipv regelmatig, smaakt het nog eens zo goed!

Ik ben er nu 14 weken mee bezig en ondertussen 10,5 kg kwijt. Er moet nog 3,1 kg af. Het gaat nu wat trager, de laatste loodjes wegen het zwaarst. Maar dat geeft niet, ik zit weer op een gezond gewicht en kan weer met trots in de spiegel kijken ipv met walging. Die laatste kilootjes zijn een beetje de finishing touch zeg maar.
Ik voel me echt zoveel beter nu ik dat gewicht niet meer moet meesleuren.

Qua beweging zit ik ook beperkt, door chronische ziekte. Hardlopen, cardio etc mag ik niet wegens zwakke spieren en een slecht hart. Fietsen, lang wandelen en dergelijke kan ik niet omwille van slechte conditie en pijn. Het enige wat ik aan sport doe is met de paarden, heb een eigen paard die quasi dagelijks beweging nodig heeft dus probeer minimaal 5x per week een halfuurtje te rijden of te longeren, maar op slechte dagen moet mijn man dat overnemen want dan gaat het lichamelijk gewoon niet. Lastig, bij jou zo te lezen ook, wel willen bewegen maar het niet mogen of kunnen...

Een tip die ik wel graag meegeef: probeer maximaal 1kg per week af te vallen. Beste is ongeveer een halve. Duurt wat langer, maar dan val je wel op een gezonde manier af, anders is dat gewicht er meteen weer terug aan als je stopt met het dieet en dat is zonde.



Mijn diëtist zou echt door het dak schieten bij dit patroon. Wat ontzettend ongezond voor je lichaam zeg!

Mijn diëtist raad mij aan 6x per dag wat te eten.

- Een voedzaam ontbijt (volkoren botherham met wat erop, yoghurt met ontbijtgraan, Smoothie met vezels en genoeg fruit/groente iets in die hoek)
- 10 uur een stukje fruit
- 12 uur een lunch (salade, crackers met iet erop, restje avond eten)
- 15 uur een stukje fruit/groente
- 18:00 uur avond eten ( royaal groente)
- 20:00 uur een lichte snack ( crackertje, appeltje, paprika, komkommer)

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Es_ther

Berichten: 18705
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 13:55

Zoals Lau omschrijft doe ik het ook een beetje, wat ik eet varieert wat er in huis is.
Daarnaast sport ik een paar keer per week, rij ik daarnaast nog paard en fiets ik ook veel in en rondom Arnhem.

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34583
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 14:03

Ik eet vergelijkbaar aan Lau. Ik ben wel van de tussendoortjes. En ook zeker van het ontbijt. Sowieso wel van alle eetmomenten :+ maar goed door er heel strak op te zitten weet ik dat ik keurig binnen de perken blijf. Nu al ruim 9 maanden op gewicht super dus. Ik heb er wel echt de tijd voor genomen en viel gemiddeld 1 kg per maand af.

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Het probleem dat dat afvallen heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 14:14

Ik was het net voor de zomer ook beu dat een aantal kledingsstukken niet meer pasten en dat cijfer op die weegschaal stond mij ook niet aan. Op zich at ik niet zo heel ongezond maar ik durf tussendoor wel regelmatig wat snacken en ben ook wel een zoetebek. Daar ben ik zo goed als volledig mee gestopt (behalve af en toe eens zondigen als ik er echt heel veel zin in heb). Daarnaast heb ik voor avondmaal normaal altijd via HelloFresh waardoor de hoeveelheden echt correct zijn. Ik let op met de hoeveelheid pasta, rijst en aardappelen die ik eet. Groenten mag gewoon echt veel zijn. Vlees ook beperkt. In het begin is dat wat wennen maar eigenlijk heb ik daar telkens meer dan genoeg mee gegeten. 's morgens eet ik een kommetje muesli (45g) + 1 potje yoghurt + water of thee. 's middags meestal een bruin broodje met wat kaas en vaak ook soep (zelf gemaakt). Tussendoor eet ik max 2 stukken fruit per dag, 1 zakje crackertjes en eventueel nog extra soep. Dat vult goed en is ook gewoon echt gezond (wel zelf maken, geen royco soepjes e.d.) Daarnaast heb ik ook een loopschema gekregen van mijn fysio en ga ik 5x per week lopen, 4x een half uurtje tot 3 kwartier en dan 1x een uur tot 1,5u. Ik loop wel met hartslagmeter en goeie loopschoenen zodat mijn lichaam dit prima kan volhouden.
Ondertussen doe ik bovenstaande net 3 maand nu en ben ik 8kg kwijt en loop ik met gemak +-10km op een uur tijd :)

I don't need it to be easy, I just want it to be worth it.
RIP Laïka 6/10/1994 - 9/11/2009
[RIJ-ITP] Dinka @ Beker van België 6-jarige dressuurpaarden
[RIJ-ITP] Virtuoos H @ training bij Simon Missiaen

Manadeluca

Berichten: 1122
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Het probleem dat dat afvallen heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 15:09

Ik ben begonnen met zoveel mogelijk tarwe producten te laten, wat een verademing is dat.
Had ervoor ook vaak een opgeblazen gevoel nadat ik tarwe producten genuttigd had. Het is wat wennen, maar eens je erdoor heen bent, gaat het me eigenlijk beter af dan ik had gedacht.
Groeten eet ik volop, fruit ook maar niet teveel. Heb geen hongergevoel en het afvallen is een fijn gevolg ervan.
Ik eet zelfs dagelijks mijn stukje chocolade 70+% en best veel volvette producten vaak aangevuld met zaden en noten.

Beweging erbij zou nog beter zijn, dus dat is een werkpuntje voor mij.

Succes ermee


Narcissa
Berichten: 3045
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Het probleem dat dat afvallen heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 15:42

Niks ongezond aan, Lau. Je moet er wel voor blijven zorgen genoeg vitamines en andere voedingsstoffen binnen te krijgen, veel groenten dus bij avondeten, een dikke groentensoep 's middags, etc.

Elk lichaam is anders ;). En je moet een dieet volgen dat bij je past. Ik word niet lekker als ik continu wat naar binnen moet stoppen. Als dat voor jou wel werkt, prima maar om nu meteen te zeggen dat minder vaak eten per direct ongezond is, komen mijn haren van overeind.

marleen_usar

Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 18:10

Als je 1 glas frisdrank per dag neemt dan krijg je 15 kilo suiker per jaar binnen, de 1zegt je moet 3 keer per dag eten de ander zegt je moet zo,n 6 keer eten. Je moet doen wat voor jou goed voelt.

secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 16:58

marleen_usar schreef:
Als je 1 glas frisdrank per dag neemt dan krijg je 15 kilo suiker per jaar binnen, de 1zegt je moet 3 keer per dag eten de ander zegt je moet zo,n 6 keer eten. Je moet doen wat voor jou goed voelt.


Amen. Het beste dieet is een dieet dat je vol kan houden. Niks meer, niks minder. Afhankelijk van onderliggende ziektebeelden kan het een beter voor je werken dan het ander, maar het belangrijkste is dat je je er goed bij voelt.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Celebi, ComscoreBot, Esplen, Fris, manonutjuh, Mars, Mediatoolkitbot, Schuur_ en 158 bezoekers