[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 14:31

Wijslander schreef:
MTinker schreef:
Mijne ook gewoon lekker zonder deken, ik vind het nog veels te mooi weer voor een deken. En paardlief heeft nog genoeg vetjes om zichzelf warm te houden + is geen koukleum.


Wel of niet geschoren? 's Nachts ook buiten?


ongeschoren en 's nachts binnen. Maar ook al had ze 's nachts buiten gestaan dan was er geen deken opgegaan met dit droge weer.


san4nie
Berichten: 3539
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 14:56

Koper schreef:
Hier staan ze lekker te bakken in de zon, lijkt wel weer zomer {:} Morgenavond doe ik mijn merrie de regendeken weer op, mijn ruin ben ik nog niet over uit. Ze hebben twee inloopstalletjes maar ze hebben er vanochtend ook een flink stuk wei bij gekregen dus ik verwacht eigenlijk niet dat ze binnen gaan staan als het morgenavond en zondag weer gaat regenen.


Hier ook. Heerlijk!
De mijne blijft nog even bloot. Heb het idee dat op-af-op ook niet echt goed is. Maar hij slaapt binnen.

Paarden zijn echt rare wezens soms. De ene keer smelten ze als het regent, de andere keer boeit het ze niet.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

upendo

Berichten: 22256
Geregistreerd: 19-02-08

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 14:59

Ik heb de mijne na de les af moeten spuiten, ze was over haar hele lijf nat.. :(:) Raar seizoen zo.

Heb de dames beiden lekker in hun blote billen de wei in gemikt, morgen 25 graden voorspeld..

mentjuh

Berichten: 3230
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Arendonk

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 15:06

Hier staat de geschoren pony nu snachts met een gevoerde regendeken buiten en overdag naakt.

Koper

Berichten: 30076
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 15:08

san4nie schreef:
De mijne blijft nog even bloot. Heb het idee dat op-af-op ook niet echt goed is. Maar hij slaapt binnen.

Paarden zijn echt rare wezens soms. De ene keer smelten ze als het regent, de andere keer boeit het ze niet.

Aan de ene kant ben ik het met je eens. Aan de andere kant vind ik mist echt een rotding. Als het zo klammig is staat ze zomaar met opgetrokken buik 's ochtends als ik er 's avonds geen deken op leg. En in de overgang van droog naar regen of andersom krijg je nou eenmaal mist. Plus dat ze de afgelopen jaren minder truttig is geworden als het regent maar dat ze het nog steeds niet heel leuk vindt.

Komende nacht kunnen ze in elk geval even lekker afkoelen. Helder is prima. Maar als het gaat regenen doe ik toch weer een dekentje op tot het weer droog is.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

IndyK95
Berichten: 33
Geregistreerd: 17-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 15:24

Ik kom even binnenvallen. Maandag wordt mijn paard geschoren, maar nu zie ik dat het hier paar dagen rond de 22 graden word. Paard staat nu zonder dekens. Twijfel of ik wel een 0 of 100 grams deken erop leg als ze geschoren is. 22 graden is natuurlijk wel warm, maar ik weet niet hoe dat zit als ze geschoren is, ze heeft nu namelijk een hele dikke vacht (koudbloed), dus het lijkt mij anders wel een klap als de vacht eraf is en ik er niks op leg. Wat zouden jullie doen? Ze staat nu nog 24/7 op de wei, maar vanaf maandag komt ze ‘s nachts op stal.

EmptyWords

Berichten: 10483
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 15:57

IndyK95 schreef:
Ik kom even binnenvallen. Maandag wordt mijn paard geschoren, maar nu zie ik dat het hier paar dagen rond de 22 graden word. Paard staat nu zonder dekens. Twijfel of ik wel een 0 of 100 grams deken erop leg als ze geschoren is. 22 graden is natuurlijk wel warm, maar ik weet niet hoe dat zit als ze geschoren is, ze heeft nu namelijk een hele dikke vacht (koudbloed), dus het lijkt mij anders wel een klap als de vacht eraf is en ik er niks op leg. Wat zouden jullie doen? Ze staat nu nog 24/7 op de wei, maar vanaf maandag komt ze ‘s nachts op stal.


Heel simpel. Leg de deken van je eerste keus op. Laat je paard haar ding doen en ga zelf opruimen/vegen/tuig poetsen etc. Na een kwartiertje/half uurtje ga je controleren. Zweet ze? Te warm. Voelt ze koid? Te koud.

Ieder paard is anders.

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Jorex

Berichten: 9891
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 16:10

Mijne die nu bijna een week terug geschoren is staat met de zon erbij overdag bloot nu. Als het regent met 0 gram, ze zijn echt niet opeens van suiker als hun vacht korter is.

Alex en Jorie <3

marengolike
Berichten: 592
Geregistreerd: 20-04-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 18:28

Hier word mijn shet morgen geschoren.

justkid

Berichten: 11814
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 19:47

wittepit schreef:
Heeft iemand hier ervaring met die nieuwe discsluiting van de horseware? Ik heb voor mijn breedgeschouderde merrie rhino en amigodekens en ben erg tevreden over de ligging.
Maar na x jaar gebruik beginnen de bevestigingen van de bovenste borstsluitingen van de rhinodekens door te slijten. Daaruit concludeer ik dat er op de bovenste meer spanning staat als op de onderste (in tegenstelling tot mijn smalle ruintje waar helemaal geen extra spanning op de bovenste t.o.v. de onderste staat)
Nou zag ik die nieuwe sluiting en dacht eerst handig, de hoek waaronder op die bovenste kracht komt te staan is gunstiger, maar na bestuderen van de foto lijkt hij hierdoor wel erg hoog te sluiten.



Ik heb zo'n discsluiting op mijn regendeken, tot nu toe ben ik tevreden. vindt hem wel wat strak sluiten om de hals maar mijn andere deken was juist te ruim zodat het inregende.
ik was eigenlijk op zoek naar een dichte hals (die je over het hoofd moet aandoen ) maar die worden haast niet meer gemaakt hoorde ik. Dit leek het er het meeste op. mijn merrie is ook echt breed geschouderd

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 22:20

Wat een heerlijk deken loos weer is het.
Mijn paard kan in de zomer niet zonder ivm jeuk maar nu gaat t zo goed lekker bloot. Zo blij mee!

S nachts een dun zomerdekentje maar is meer voor mijn eigen idee want ze staat binnen dus zou in principe niet nodig hoeven zijn.

<3 Fuut - v. Ivo (v. Samber) Mijn bonte clowntje! :+:
<3 Féline - v. Hero van de Langewiek Mijn zilveren boefje! :+:

san4nie
Berichten: 3539
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 09:26

Koper schreef:
san4nie schreef:
De mijne blijft nog even bloot. Heb het idee dat op-af-op ook niet echt goed is. Maar hij slaapt binnen.

Paarden zijn echt rare wezens soms. De ene keer smelten ze als het regent, de andere keer boeit het ze niet.

Aan de ene kant ben ik het met je eens. Aan de andere kant vind ik mist echt een rotding. Als het zo klammig is staat ze zomaar met opgetrokken buik 's ochtends als ik er 's avonds geen deken op leg. En in de overgang van droog naar regen of andersom krijg je nou eenmaal mist. Plus dat ze de afgelopen jaren minder truttig is geworden als het regent maar dat ze het nog steeds niet heel leuk vindt.

Komende nacht kunnen ze in elk geval even lekker afkoelen. Helder is prima. Maar als het gaat regenen doe ik toch weer een dekentje op tot het weer droog is.


Ja, snap ik. Die van jou staan ook dag en nacht buiten. De mijne niet, die gaat elke nacht op stal momenteel. Dus van mist, extreem afkoelen en hele nachten regen heb ik geen last. Dat is natuurlijk wel een verschil.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

Koper

Berichten: 30076
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 09:50

Oh ja, dan snap ik dat je niet gaat wisselen.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Banyu
Berichten: 12454
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 16:41

Ik ga em morgen passen.
Wat denken jullie? Maatje kleiner?
Afbeelding

Beide maat M

Koper

Berichten: 30076
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 16:44

San4nie ik doe met je mee en ga niet wisselen (ze blijven dus bloot). Vanmiddag stonden ze te zweten dus ik denk dat een klein beetje regen wel fijn is voor ze. Wordt ook veel minder regen zo te zien dan ik eerst dacht.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

S_a_f_a_r_i
Berichten: 702
Geregistreerd: 05-05-05
Woonplaats: Nieuwe Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 19:10

Afbeelding

Afbeelding

Dit is mijn paard met zijn amigo bravo nieuw model, 3 singels en v sluiting.
Kan ook een liner onder en heb er een hals bij.

Vind hem heel fijn liggen nu paar week in gebruik.
Dit is trouwens maat 221 :')

san4nie
Berichten: 3539
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 23:12

Koper schreef:
San4nie ik doe met je mee en ga niet wisselen (ze blijven dus bloot). Vanmiddag stonden ze te zweten dus ik denk dat een klein beetje regen wel fijn is voor ze. Wordt ook veel minder regen zo te zien dan ik eerst dacht.


Ha, ik dacht net nog aan je. Dat ik nu ook wel een deken op zou doen met dit rot weer als ie vannacht buiten moest staan.


Safari, lijkt mij ook best fijn liggen ja!

Banyu, ik zelf heb een grote maat hals. Gebruik hem vooral tegen het inregenen en heb het idee dat hoe strakker ze zitten, hoe meer manen er schuren. Maar kan dit lastig inschatten. Lijken me aardig gelijk zo.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

friesvamke
Berichten: 50
Geregistreerd: 14-04-16

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 23:27

Heeft iemand van jullie ervaring met de highliner staldeken van harry’s horse? Ik zit erover te denken om deze voor ‘s nachts te kopen. Normaal houd ik 24/7 de outdoordeken op, maar ons jonge paard presteert het steeds om midden in haar (grote) stal te poepen en daar midden in te gaan liggen. Kan een staldeken gewoon in de wasmachine? Dan blijft de outdoordeken wat langer schoon

Happy_Hippie

Berichten: 834
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 07:47

Ik zit te twijfelen om wel of geen onderdeken/inliners systeem te gebruiken.
Heb nu een fleece gevoerde regendeken, 150gram high neck bucas (freedom) en een 300gram outdoor BR

Ik zit te denken om voor de zeker hij of een 200/250gram deken aan te schaffen ook weer bucas high neck of een onder/stal deken van 100gram en daar dan evt straks die andere deken overheen te doen...

Het is voor een paardje dat 24/7 binnen en buiten kan hij staat meestal buiten maakt niet uit welk weer het is of dat hij het warm of koud heeft.

Wat denken jullie dat het beste is, of hebben jullie andere ideeën?
Hij heeft het best snel koud.

Volg ons ook op instagram Ultra_Happy_Hippie
Wil je graag foto's of video's van je dier of voertuig, neem vrijblijvend contact op! https://www.chaysfotografie.com

DaraBariton

Berichten: 1301
Geregistreerd: 15-12-11
Woonplaats: Noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 07:50

Friesvamke jahoor de highliner staldeken, ik vind het prima dekens en kunnen in de wasmachine. ;)
Volgens mij hebben de nieuwere types een gladde binnenkant wat prettig is zodat er geen haren in blijven hangen. Dat scheelt weer als je ze in eigen machine wast. Maar ik denk dat ik de staldekens nu gewoon naar de benzinepomp breng daar hebben ze een 18kg wasmachine. De outdoor dekens was ik daar dan weer niet.

Zijn er plekken waar geen paardendekens gewassen mogen worden bij de tankstations met wasmachines? Weet zeker dat ik er wel is wat van gelezen heb op bokt. :oo

Dara♡ Bedankt voor de mooie jaren samen...
*31-05-2001 - †27-06-2021
◇Wiebe◇|31-03-2023| Fryso 518 x Tsjalle 454|

Koper

Berichten: 30076
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 12:34

Op de tas waar de Rhino van mijn pony in zat staat

Afbeelding

Oh, okee...

Afbeelding

Recycle: check.

Hebben jullie ook dat die ene doorzichtige flap aan de voorkant gaat scheuren na een tijd? Bij mij dus deze twee, waar ik nu 1 dekentas van gemaakt heb.

Van die doorzichtige tassen waar je Amigo en de Horseware liners in krijgt hergebruik ik alleen de rits :Y) De doorzichtige Bucastas is nog wel helemaal goed, maar die heb ik pas een jaar.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Banyu
Berichten: 12454
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 18:14

Banyu schreef:
Ik ga em morgen passen.
Wat denken jullie? Maatje kleiner?
[ [url=m/jDuKUC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Beide maat M



De hals zit prima! Als ik kleiner doe dan past ie denk ik niet dicht. Dua hals van de rambo er ook even bovenop gelegd, en dat lag allemaal goed! Komt groot gedeelte vd hals op de schoft heen zeg maar en dan lijkt het al groter natuurlijk! :D

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:13

Wat doen jullie je geschoren pony vannacht op? Heb mijn pony vanmiddag geschoren. Zit er sterk aan te denken om haar morgen gewoon met een fleece deken naar buiten te gooien en rest van de week waarschijnlijk bloot, maar zie dat het komende nacht erg koud kan worden. Kan alleen morgenochtend niet eerst langs stal voor het werk aan..

Nouvel

Berichten: 28530
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:20

Ik denk dat je nu bij een geschoren pony bijna niet zonder wisselen kan...
Vannacht wordt het maar tussen de 2 en 6 graden, dan zou ik zeker een dekentje op doen en morgen overdag kan die waarschijnlijk wel af bij 16 tot 18 graden...

Pally

Berichten: 2923
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:31

friesvamke schreef:
Heeft iemand van jullie ervaring met de highliner staldeken van harry’s horse? Ik zit erover te denken om deze voor ‘s nachts te kopen. Normaal houd ik 24/7 de outdoordeken op, maar ons jonge paard presteert het steeds om midden in haar (grote) stal te poepen en daar midden in te gaan liggen. Kan een staldeken gewoon in de wasmachine? Dan blijft de outdoordeken wat langer schoon


Fijne dekens, maar mijn mening is wel dat ze een maat groter uitvallen

Spanning is wie je denkt te moeten zijn, ontspanning is wie je echt bent.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers