Help een tussenjaar wat nu?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Benthex

Berichten: 133
Geregistreerd: 31-12-15

Help een tussenjaar wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-18 23:40

Oke ik zit er een beetje over in dat ik een tussenjaar ga hebben. Ik hoop dat andere die ook een tussenjaar hebben of gehad hebben mij een beetje kunnen helpen hoe of wat.

Na dat ik in juni mijn Havo diploma heb gehaald ben ik rechten gaan studeren op het Hbo. Nu twijfelde ik of dit wel bij mij zou passen en heb dus deze week besloten dat ik toch met de studie ga stoppen. Dit betekent dus dat ik een tussenjaar heb. Ik wil sowieso wel gaan werken alleen ik zoek iets verder dan een supermarktbaantje...

Het liefst zou ik gaan reizen maar ja reizen kost geld dus er zal eerst vooraf gewerkt moeten worden. Maar dat is het hem nou juist, wat voor soort baan kun je beginnen met alleen een Havo diploma en een iets hoger level dan een weekendhulp baantje??? Hoe bereik je toch iets in je tussenjaar wat voordelig is voor je toekomst?? Hoe hebben jullie je tussenjaar ingevuld, met wat voor soort werk???

Ik zit er wel even doorheen omdat ik er van baal dat de gekozen studie niets is geworden. Ik weet weinig over de invulling van een mijn tussenjaar alleen weet ik wel dat ik niet van plan ben thuis te zitten en niks te doen.

Iemand tips of ervaringen om te delen? :)

BlackClaw

Berichten: 624
Geregistreerd: 01-01-13

Re: Help een tussenjaar wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 23:43

Callcentra in het buitenland zie ik vaker voorbij komen, misschien is dat wat voor je?

KimD

Berichten: 20415
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 23:44

Waarom niet dat supermarktbaantje? Wil je liever direct manager worden? ;)

Ga lekker werken, geld verdienen, spaar en ga dan nog eens een keertje op vakantie.

Of ga in het buitenland ergens vrijwillig werken (tegen kost en inwoning), op een paardenbedrijf oid.

Een jaar op je gat zitten is ook niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 23:47

BlackClaw schreef:
Callcentra in het buitenland zie ik vaker voorbij komen, misschien is dat wat voor je?

Een vriendin van mij heeft dat gedaan, en dat is met klem af te raden := tenminste wat zij heeft gedaan was echt verschrikkelijk en ze was binnen een week weer thuis :P

Misschien in het buitenland werken? Bijv als au-pair, of in de horeca?

En anders in NL, kijk eens in de horeca, een restaurant, Mcdonalds staat bijv goed op je cv.

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Re: Help een tussenjaar wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 00:03

Vind je wintersporten leuk? Dan zou je een seizoen kunnen gaan lesgeven in Oostenrijk. Super goeie ervaringen mee!

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 00:14

Werken in een verzorgingshuis.
Daar is erg veel vraag naar mensen.

Bv het verzorgen van de maaltijd op een kleinschalige setting.
Dat zie ik jonge mensen doen hier.

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Help een tussenjaar wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 00:23

Donkey sanctuary op Bonaire zoekt vrijwilligers!
Ik zou het wel weten... :D

Afbeelding

Anoniem

Re: Help een tussenjaar wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 00:24

Kijk, dat is nou tof :D

_AB_
Berichten: 3956
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Help een tussenjaar wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 00:30

Is de thuiszorg niks voor je? Schoonmaken bij vooral ouderen :)
En als je dan genoeg verdient hebt lekker 2 maanden backpacken in Azië <3

Benthex

Berichten: 133
Geregistreerd: 31-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-18 00:31

KimD schreef:
Waarom niet dat supermarktbaantje? Wil je liever direct manager worden? ;)

Ga lekker werken, geld verdienen, spaar en ga dan nog eens een keertje op vakantie.

Of ga in het buitenland ergens vrijwillig werken (tegen kost en inwoning), op een paardenbedrijf oid.

Een jaar op je gat zitten is ook niks.


Nee ik hoef niet perse manager te worden ;) maar ik zoek gewoon een baantje die wat toekomstgerichter is en waar ik ook plezier heb voor 40 uur in de week.....dat zie ik gewoon niet echt gebeuren met een supermartkbaantje.

Het buitenland werken lijkt me echt heel leuk daar ga ik morgen ook eens wat dieper naar kijken!! Au pair lijkt me wel wat!
Laatst bijgewerkt door Benthex op 05-10-18 00:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Benthex

Berichten: 133
Geregistreerd: 31-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-18 00:32

_AB_ schreef:
Is de thuiszorg niks voor je? Schoonmaken bij vooral ouderen :)
En als je dan genoeg verdient hebt lekker 2 maanden backpacken in Azië <3


Ja zoiets klinkt ook niet verkeerd! :D

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: Help een tussenjaar wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 00:57

Moest ik een tussenjaar gehad hebben had ik zeker workaway gedaan! vrijwilligerswerk in het buitenland dus :)

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Help een tussenjaar wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 01:30

Ik ben au pair geweest in Londen. Au pair zijn vond ik echt ronduit ellende maar in Londen wonen was zo gaaf! Ik ben daar zo van gegroeid.

Eefjahh
Berichten: 442
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 07:43

Ik heb 3 jaar tussenjaar gevuld met baantjes van Yardandgroom.com en workaway.info Beetje reizen en soms wel hard werken voor weinig geld maar ik heb er ontzettend van genoten en veel geleerd.
Misschien is dat iets? Een working student positie.

Getup

Berichten: 8274
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Help een tussenjaar wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 08:08

Dat laatste zou ik ook doen, geweldig! Of een tijdje groomen ,ze zoeken er zo veel in oa Engeland en USA. Ben de naam van de website kwijt ( kwam ook altijd op Facebook voorbij, iemand die m weet?) ,die altijd grooms zoeken. Soms op hele korte termijn.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Help een tussenjaar wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 08:28

Yard & Groom

Getup

Berichten: 8274
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 08:32

Nee, nog n andere *ga zoeken * zoeken vaak voor Zwitserland, België,USA en Engeland. Langere tijd,maar ook voor bijvoorbeeld een paar weken sunshine tour of GTC

Grmbl ....naam vergeten

Edit: Show grooms international Ltd

Moet je dus wel al wat kunnen.

Sorry TS,maar moet m even vinden. Ben benieuwd,wat je gaat doen in het tussenjaar

Benthex

Berichten: 133
Geregistreerd: 31-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-18 10:53

lieveli schreef:
Ik ben au pair geweest in Londen. Au pair zijn vond ik echt ronduit ellende maar in Londen wonen was zo gaaf! Ik ben daar zo van gegroeid.


Wat was er zo ellendig aan als ik vragen mag? Ik zit hier namelijk ook over te twijfelen omdat ik gek op kinderen ben :o

NoorW

Berichten: 904
Geregistreerd: 03-06-10

Re: Help een tussenjaar wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:56

Kijk eens op workaway.info voor wat insipiratie. Daar staan duizenden vrijwilligerswerk mogelijkheden over de hele wereld op, zo kan je reizen en werken combineren en word het allemaal makkelijker en goedkoper. Er staan ook veel dingen met kinderen op, of met paarden etc. Ik heb er zelf echt ervaringen voor het leven mee opgedaan, door vrijwilligerswerk in Zuid-Afrika te doen!

senna21

Berichten: 11850
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:57

Hoe oud ben je? Voor zelfstandig reizen en werken in het buitenland zijn vaak wel vereisten.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:58

Op facebook is een pagina met baantjes in het buitenland, iedere dag komt het langs maar nu kan ik het niet terugvinden.
En je zou, als je weet naar welk land je wil, eens kunnen kijken of er vrijwilligerswerk te doen is, gewoon googlen en vergeet niet om reviews op te zoeken over organisaties.

Montgri
Berichten: 655
Geregistreerd: 18-07-15

Re: Help een tussenjaar wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 11:09

Ik weet niet hoe oud je bent en hoe je in het geld zit. Maar ik doe momenteel ook een tussenjaar en ben nu bezig met me rijbewijs, nu heb ik er lekker de tijd voor. En is meteen lekker meegenomen.
Ik heb het geluk dat ik al een weekendbaantje had en hier nu 4 a 5 dagen in de week ongeveer kan werken. Ik werk op een stalling/opfok met paarden.
Ook wil ik (begint helaas in januari pas) een curcus doen sportpaarden masseur.

Ik weet niet waar je passie ligt, maar ik zou zelf gewoon eens langs een paar bedrijven gaan die je aanspreken en eens vragen of ze misschien hulp nodig hebben voor een aantal dagen per week. Of misschien weten hun wel een goeie opstap voor je! Netwerken kan ook nooit kwaad, zo kan ik bijvoorbeeld door mijn baas een stage/vrijwilligers werk doen in Amerika mocht ik dat willen.
Niet geschoten is altijd mis.

Of gewoon lekker investeren in je zelf. Zelfstudie doen in het genenwat je leuk vind. Je krijgt er weliswaar geen papiertje voor terug, maar de kennis kun je vaak goed gebruiken wanneer je aan een nieuwe opleiding begint in die zelfde richting of later gaat werken.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Help een tussenjaar wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 11:26

Working holiday visa aanvragen voor australie. Dan kun je legaal geld verdienen en reizen tegelijk.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: Help een tussenjaar wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 11:28

kijk anders ff op equijobs.nl zijn verschillende vacatures voor met paarden werken, soms ook buitenland

Benthex

Berichten: 133
Geregistreerd: 31-12-15

Re: Help een tussenjaar wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-18 11:55

Hmm ik ga die sites eens bekijken!! Ik ben 17 over 4 maand pas 18 dat is natuurlijk ook wel een dingetje.... ik mag bijna afrijden en heb gewoon al 3 jaar een vast weekend baantje waar ik elk weekend werk en daar kan ik ook gewoon door de weeks werken als ik dat wil. Alleen ik ken dit baantje al zo goed dat ik zonder na te denken het werk doe en daarom wil ik eigenlijk voor doordeweeks een andere invulling! Maar ik ga zeker eens kijken op Facebook!!