[VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 21:28

Ai toch! Gekneusd doet daarom niet minder pijn. Veel beterschap!

Wel een beetje lomp van de man in het pak -O- .
Maar zo te lezen heb je, hebben jullie, het wel weer fijn gehad. Toppie +:)+

Don't take anything for granted


_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-18 05:11

Dankje!!

Heel erg lomp van die man! Ik denk niet dat hij het slecht bedoelde want hij was er om de kleine ruitertjes te entertainen, maar niet denkend dat een paard dat misschien heel erg eng zou vinden.

Het was super leuk!! :D

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Algato
Berichten: 177
Geregistreerd: 07-04-16

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 10:08

Wat is dit toch een leuk en positief topic. Ik word gewoon blij van jou berichten. Wat sta jij fijn in het leven. En ook al heb je een gekneusde voet, je neemt Duck niks kwalijk en je blijft super blij met hem en lief voor hem. Echt een voorbeeld voor velen! Jij kan echt iets negatiefs ombuigen in iets positiefs, daar ga je heel ver mee komen in het leven. Blijf alsjeblieft updates plaatsen!

Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 10:29

Algato schreef:
Wat is dit toch een leuk en positief topic. Ik word gewoon blij van jou berichten. Wat sta jij fijn in het leven. En ook al heb je een gekneusde voet, je neemt Duck niks kwalijk en je blijft super blij met hem en lief voor hem. Echt een voorbeeld voor velen! Jij kan echt iets negatiefs ombuigen in iets positiefs, daar ga je heel ver mee komen in het leven. Blijf alsjeblieft updates plaatsen!


Knap verwoord en helemaal waar!

Don't take anything for granted

jeetje77

Berichten: 3435
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 10:37

Volledig mee eens.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-18 13:46

Jullie reacties zijn altijd zo lief! Ik word er altijd helemaal vrolijk van! Dankjulliewel! <3

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

MissWeenie

Berichten: 355
Geregistreerd: 28-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 15:52

_mjwb schreef:
Jullie reacties zijn altijd zo lief! Ik word er altijd helemaal vrolijk van! Dankjulliewel! <3


Wisselwerking ;)

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-18 17:14

Op dit moment heb ik niks positiefs te vertellen over Ducky. Ik heb vandaag geprobeerd om weer eens een keer alleen naar buiten te gaan. Absoluut geen succes. Hij liep gelijk de sloot in en ik kreeg hem er alleen uit door heel hard te schoppen en met de zweep op zijn kont te slaan. Toen heb ik daar een kwartier lang rondjes gedraaid, maar hij ging geen stap vooruit, alleen achteruit. Een stalgenoot die ging net weg dus die heeft ons voorbij de sloot geholpen totaan de huizen. Daar sprong hij weer de lucht in en bleef hij achteruit lopen. Daar heb je een sloot zonder water. Daar is hij misschien wel 10 keer achteruit in gelopen. Toen heb ik hem zo hard geslagen met mijn zweep als ik maar kon. Toen ging hij er weer uit en kreeg ik hem voorbij de huizen. Daar zijn we ongeveer 500 meter over de dijk heen gelopen. Toen onder aan de dijk sprong hij zomaar met twee benen de lucht in, draaide zich om en liep achteruit de sloot in. Doordat hij de lucht in sprong verloor ik mijn beugel dus toen hij achteruit de sloot in liep viel ik er vanaf. Ducky sprong de sloot uit en rende keihard weg. Gelukkig heb ik hem aan de andere kant van de dijk weer gevonden en heb ik hem kunnen pakken. Luid briesend liepen we springend naar stal. Daar heb ik hem afgezadeld en zo zijn stal in gesmeten. Stom rot beest. Leuke dierendag zo. Ik had zelfs een appelpaardentaart gemaakt omdat hij dat zo lekker vindt. Die heeft hij niet gekregen. Het buitenrijden geef ik maar lekker op. Dan maar longeren en in de bak rijden.

Sorry voor mijn negativiteit maar ik ben super boos en verdrietig.

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 17:26

Allereerst: dat voelt heel rot en dat is het ook gewoon, dus ik snap je gevoel helemaal!

Maar het wordt echt heel erg gevaarlijk nu zeg... Helpt je lesgever nog hierbij zoals een tijdje geleden? Ik zou het zelf ook zeker niet aandurven... Ben sowieso al geen held met buitenrijden... Het klinkt echt best extreem.

Vind het echt ontzettend sneu voor jou, ik heb even geen goed advies voor je helaas.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-18 17:49

Mijn instructrice weet ook verder niet hoe ze mij kan helpen hiermee. Op stal zeggen ze dat dit een fase is en dat het vanzelf weer beter gaat maar dat zie ik niet in...

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

jeetje77

Berichten: 3435
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 18:04

He gadsie dat is echt niet leuk. Had je zo lekker een appelpaardentaart meegenomen. En de intentie om fijn een stukje buiten te rijden. Niet leuk. Dikke digitale knuffel voor je.

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 20:17

Ik lees al vanaf het begin mee en vond je altijd zo lang stoer en positief blijven.
Boos zijn en verdrietig is zo logisch nu! Het is ook gewoon niet leuk en gevaarlijk terwijl ie het wel kon. Ik hoop dat er iemand op jullie pad gaat komen die jullie hierheen helpt.

Ik hoop heel erg dat jullie hier doorheen komen en weer fijn verder kunnen zoals jullie hiervoor deden. Dikke knuffel! Zoek maar even een fijne boksbal ofzo om boos op te zijn dat lucht vast op.
Sterkte!!

You are braver than you believe
Stronger than you seem
And smarter than you think ~Winnie the Pooh

little_birdy
Berichten: 12222
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 20:34

Zijn we nog steeds geen mensen van buiten welkom om les te geven ?
Ik ken een geweldige grondwerk instructrice maar daar moet je wel voor open kunnen staan dan.
Of je moet op locatie willen komen


Leo

Berichten: 50033
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 20:50

:(:) allereerst. Wat onwijs klote...
Ik snsp je frustratie en verdriet :(


Weet je de naam nog die ik je een tijdje terug stuurde?
Hij is echt heel goed en kan je allicht helpen.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

ruitje

Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 21:36

Jeetje wat ontzettend klote.... Het is ook gewoon niet oke wat Ducky doet... En het is ook zo zonde omdat hij de endurance en strandritten wel zo goed doet. Ik app je ook nog even :)

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 21:45

Je hebt recht om boos, verdrietig en teleur gesteld te zijn! Dat is erg normaal hoor!!

Maar, en in val in herhaling, dit wordt te gevaarlijk meid! Ik wil niet meer dat je nog alleen buiten gaat. Straks kom jij of Duck niet meer heel op stal terug. Of wat wanneer je valt in de beek en Duck valt boven op je? In deze moét je hulp zoeken.

En inderdaad zo raar dat Duck die eventing wel zo goed doet. Zit het verschil er dan in dat hij nu alleen het erf af moet?

Dikke knuf :(:)

Don't take anything for granted

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 22:45

Wat spijtig dat het zo slecht ging. Ik snap je frustratie heel goed.
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heb je al eens geprobeerd gewoon aan de hand met hem naar buiten te gaan? Desnoods enkel het eerste stuk, tot het "weggaan-van-stal" uit zijn hoofd is en hij vooruit denkt ipv achteruit?

Mijn eigen paard is bij het naar buiten gaan in het begin heel twijfelachtig en onzeker. In het begin had hij er veel steun aan als ik gewoon om te starten met hem meeliep tot hij zich zekerder voelde. De rest van de rit verliep dan meteen veel vlotter. Ik heb met hem ook erg veel grondwerk gedaan, dus onze relatie op de grond is heel goed bevestigd. Ik weet niet of dit bij jullie ook helpt, maar hopelijk heb je er wat aan!

darkadia

Berichten: 5230
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 23:06

Jeetje das geeen leuke update... en logisch dat je je rot en verdrietig voelt!
Ik ga wel mee met bovenstaande, zoek een goede (grondwerk)instructrice die je kan helpen hiermee. Want dit wordt zo inderdaad echt gevaarlijk, en keer goed streng zijn is hier duidelijk niet de oplossing...:(
Ik geloof ook niet zo in een fase eerlijk gezegd. Maar zo van achter een scherm is het ook niet te beoordelen wat het wel is...

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-18 18:39

Bedankt voor alle reacties!!

Ik heb het er met mijn ouders over gehad. We laten het nu even rusten en dan gaan we opzoek naar iemand die mij en Ducky kan helpen met buitenrijden. Want zulk gedrag vertoont hij niet op het strand of ergens anders in het bos (bijvoorbeeld met de wedstrijden), alleen in zijn bekende omgeving. Dus ik wil wel graag weten waarom hij zo doet en ik wil gewoon lekker buiten kunnen rijden. In de bak rijden vinden we beide niks aan.

Ik wandel dagelijks met hem buiten aan de hand en dan is er niks aan de hand. Hij loopt overal langs. We zijn zelfs een paar keer gaan hardlopen, alleen Duck draaft veelste snel voor mij om goed bij te kunnen halen haha!

Ik zou willen dat het met een keer heel goed op zijn donder geven opgelost zou zijn, maar jammer genoeg heeft dat geen enkele nut gehad. Hij heeft gewoon geen respect voor mij in zijn vertrouwde gebied buiten. Dat respect is er wel aan de hand en op stal, maar blijkbaar buiten niet.

Hij doet dit ook echt alleen als we alleen naar buiten gaan. Als iemand er bij fietst of loopt is er niks aan de hand.

Ik heb er vannacht gewoon niet van kunnen slapen... En het stomme is dat ik me gewoon schuldig voel dat ik hem geslagen heb.

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

elise21
Berichten: 483
Geregistreerd: 29-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 18:52

Lastig hoor dat hij het alleen specifiek dan doet!
Voel je er echt niet slecht over dat je boos bent geworden! Hij is degene die hier fout zit en jij niet hè TS. Dat hij onzeker oid. is mag allemaal, maar hij hoeft niet zo belachelijk gevaarlijk te doen! Je bent echt een superbaasje voor hem. Dat hoor je niet voor niets van alle kanten. Bokt is streng genoeg, dus dat iedereen zo positief is over jou is denk ik zeker iets waar je trots op moet zijn en ook echt moet geloven!

Hopelijk kan je verder nog wel plezier met hem hebben en is er snel iemand die jullie met het probleem kan helpen. Pas tot die tijd goed op jezelf :(:)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 19:36

Maar ik snap goed dat je dit niet zo wilt. Voor een paard kan alleen naar buiten heel eng zijn. Mss bouwt hij intern spanning op en is dat een keer gebarsten. In elk geval denk ik wel dat het met goede begeleiding op te lossen is hoor.

Bij de mijne is het echt kwestie van goed bij de les houden. Aan mijn been en geen losse teugel, dan gaat het elke keer fout na een tijdje.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 19:37

Je niet schuldig voelen, hij was ook niet aardig voor jou!

Ik blijf het raar vinden dat hij dat gedrag enkel dan toont >;) . Gelukkig komt er straks hulp +:)+ .

Don't take anything for granted

Visitor
Berichten: 1560
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 20:02

Ik lees al een tijdje mee, vervelend dat je tegen dit probleem aanloopt. Het is eigenlijk een best vaak voorkomend iets. Dat het elders of aan de hand of met anderen wel goed gaat maar alleen van huis niet. Google maar eens op steegs of barn/herd sour.
Het is belangrijk om in te zien dat het niets met respect te maken heeft maar met angst, ook al lijkt dat misschien niet zo. Een goede trainer, met ervaring hiermee, kan je hier zeker mee helpen. Ik zou het dan zoeken in de richting van gedragstherapeut, grondwerkmensen of clickertrainers. In ieder geval iemand die weet waar ie mee bezig is.
Voorlopig maar even niet meer zelf alleen van huis af gaan, zou mijn advies zijn. Helaas spreek ik uit ervaring en heb zo een ongeluk gehad met mijn paard jaren terug omdat ik dacht dat ze het wel zou leren als ik het maar veel zou doen maar zo werkt het niet. Je hebt echt een gericht trainingsplan nodig.
Geniet van de dingen die wel goed gaan, je hebt een super paard en jullie zijn een super team, onthoud dat en laat je niet gek maken doordat één dingetje niet goed gaat.
Succes en veel plezier op de verdere ontdekkingstocht met je paard!

Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 07:17

Wat Visitor zegt, vind ik erg interessant klinken! Dat verandert ook de ganse "aanpakmethode".

Wanneer je endurance rijdt of aan zee gaat rijden, vertrek je niet vanuit zijn thuisplek maar vanop verplaatsing. Je hebt nu een trailer, kan je zelf met de wagen + trailer rijden? Want, wat zou het maken indien je Duck oplaadt en bij wijze van achter de hoek van de manege uitlaadt en vandaaruit vertrekt?
Misschien wel het proberen waard? En stel dat dat lukt, dat je de plek van uitladen beetje bij beetje dichter naar huis/manege verlegt? Ik zeg maar wat hoor ... ik spreek niet uit ervaring.

Don't take anything for granted

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-18 17:19

Heel erg fijn dat jullie zo meedenken! Ik krijg er echt een fijn gevoel van, dat ik er niet alleen voor sta. Dankjulliewel!

Daar had ik niet aan gedacht Visitor. Dat zou best kunnen! Alleen wat ik dan niet begrijp is waar dat een eens vandaan komt, want ik heb een jaar lang elke dag alleen buiten gereden met hem.

Jammer genoeg kan ik nog niet met de trailer rijden, maar ik ben wel aan het oefenen. Misschien dat mijn ouders af en toe een keertje mee willen.

Ik ben al opzoek naar een gedragstherapeut :)

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Goldwynn, Irma_Maandag, KikiCelinevs, Mark0919, sterregoud en 40 bezoekers