Zwangere teef?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
AMBERRTJEE

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Heusden

Zwangere teef?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-18 15:38

Hi,

Wellicht iemand met ervaring ;

Op 3-08 haalde wij een leuke Bordercollie teef in België, zij zou geholpen zijn want mijn reu is dat namelijk niet.
Ik vond wat druppels bloed kort nadat ze aankwam(na drie dagen?) maar we hadden een poes met een kapot pootje dus onze alarmbellen gingen niet rinkelen... na een dag of 5 was er ineens interesse van de reu, 1 seconde uit het oog verloren... ze waren samen naar binnen en ja hoor ze zaten vast in elkaar. Dit gebeurde op 16-08.

We zijn geen fokkers en willen geen nest, maar mocht het raak zijn, is het raak. Nu inmiddels is het natuurlijk al 6 á 7 weken geleden en echt verschijnselen kunnen we niet zeggen.

Jeuk aan de tepels( zijn geen van alle vergroot)
Extra aanhalig erg opdringerig
Luistert totaal niet....

Dat zijn de enige veranderingen die we zien... verder niet dikker of gezwollen tepels, dat zou dan inmiddels wel moeten zijn toch?

Ik begrijp dat ze 8 á 9 wkn dragen, dus dan zouden we toch wel iets moeten zien? Dus vanaf 11-10 aankomende donderdag zitten we op 8 weken.

Overigens was er na de dekking die dag geen interesse meer in elkaar, de dag daarna nog wel. De 2e dag na de dekking was er geen interesse meer.

Wat denken jullie????
Ik vind het wel schattig hoor, een Bordercollie nestje ze zijn allebei heeeeel knap.
Afbeelding

Er is een plaats in de hemel die Regenboog brug heet.


alice0cullen

Berichten: 2430
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Zwangere teef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 15:44

Mag ik vragen waarom je niet naar een dierenarts bent gegaan km het te checken. Dan kun je eventueel stappen ondernemen voor de teef.

Van een ruin kan je eisen, aan een hengst kan je het vragen en bij een merrie moet je 3-voudig schriftelijk verzoek indienen.

Riding: The art of keeping the horse between you and the ground.

Annumarie

Berichten: 370
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Liessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 15:46

Ik zou idd ook ff als de duvel naar de DA gaan... als je werkelijk pups verwacht is het wel handig dat je wat voorbereidingen kunt treffen...

Machie

Berichten: 15953
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Zwangere teef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 15:47

Naar de dierenarts en laten controleren. Met bv maar 1 pup kan het zijn dat je weinig ziet maar kan een bevalling wel heftig worden.

Maaraatje

Berichten: 415
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Noord brabant.

Re: Zwangere teef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 15:49

Mijn teef begon pas dik en dikkere tepels te krijgen bij 7 a 8 weken. Was het eerste nestje voor haar. Misschien heb je geluk gehad, maar ik zou toch vast dingen klaar gaan leggen. Een grote doos voldoet ook als werpkist, handdoeken, bacteriële infectie gel, weegschaal, pen en papier. De meeste honden bevallen snachts dus hou ze goed in de gaten

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 15:49

En de volgende keer naar een erkende fokker en het paspoort controleren, bij een goede da word dit er in vermeld. Mosterd na de maaltijd maar snap echt niet dat mensen hier nog steeds intrappen. Succes met je hond en je had weken geleden al een afspraak voor een echo kunnen maken, dan had je, mocht ze zwanger zijn, er nog iets aan kunnen doen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 15:51

Echo is zo gemaakt. Kun je alsnog laten doen voor de zekerheid.

Zorry
Berichten: 1383
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Re: Zwangere teef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 15:52

Zou toch effe voor echo of foto gaan.
Wat er al gezegd word dadelijk is ze zwanger van 1 of 2 pups en dan is de kans groot dag je weinig ziet aan haar.
En als ze zwanger is zal je toch wat dingen moeten aanschaffen, werpkist warmtelamp verbedden etc en je verdiepen in hoe het werkt wat betreft bevalling en daarna.

Dogs Of Dylano's
Staffordshire bull terrier.

Maaraatje

Berichten: 415
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Noord brabant.

Re: Zwangere teef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 15:57

Een echo heeft weinig nut nu. Wij doen altijd met 7 weken een röntgenfoto maken voor het exacte aantal.

AMBERRTJEE

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Heusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-18 16:02

bigone schreef:
En de volgende keer naar een erkende fokker en het paspoort controleren, bij een goede da word dit er in vermeld. Mosterd na de maaltijd maar snap echt niet dat mensen hier nog steeds intrappen. Succes met je hond en je had weken geleden al een afspraak voor een echo kunnen maken, dan had je, mocht ze zwanger zijn, er nog iets aan kunnen doen.


De hond is een herplaatser uit België. Haar paspoort had ik pas op de mat liggen toen het al gebeurt was. Dit ivm zij eerder met ons mee ging dan verwacht en alles in orde gemaakt moest worden. Nu zal ik hier wel commentaar op krijgen dat dit niet te bedoeling is maar er zat wat haast bij ivm mijn zieke moeder.

Er is een plaats in de hemel die Regenboog brug heet.

AMBERRTJEE

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Heusden

Re: Zwangere teef?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-18 16:04

Overigens mocht het zo zijn hebben we alle voorbereidingen getroffen en we hebben camera’s in huis en ze slaapt op bed dus wat dat betreft zijn we er altijd bij.

Maar mijn vraag was meer gezien er weinig verandering is bij de teef of de kans bestaat of dat het nihil is.

Er is een plaats in de hemel die Regenboog brug heet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 16:05

Waarom reageer je niet op de reacties dat je naar een da moet om het te laten checken? :)

Edit: je kan het beter gewoon laten checken. Dan ben je niet voor niks voorbereid straks. Kleine moeite toch?

Ja het kan, maar het kan ook niet. De kans bestaat. Maar je zult er alleen achterkomen dmv een bezoekje aan de DA, of je hebt ineens een nestje.

AMBERRTJEE

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Heusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-18 16:07

_Dominique schreef:
Waarom reageer je niet op de reacties dat je naar een da moet om het te laten checken? :)

Edit: je kan het beter gewoon laten checken. Dan ben je niet voor niks voorbereid straks. Kleine moeite toch?


Zoals er hierboven benoemd is heeft een echo weinig nut... overigens zit deze hond niet bij mij en kiest de eigenaar hiervoor om dit niet te doen.

Er is een plaats in de hemel die Regenboog brug heet.

Machie

Berichten: 15953
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Zwangere teef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 16:09

Niet elke teef laat evenveel zien. Ga gewoon ff langs de dierenarts om te laten controleren dmv een echo of foto. Als het een eenling is moet je er bovenop zitten want de kans dat een teef zo'n pup er niet uit krijgt is niet nihil. Ik was al weken terug gaan controleren bij de dierenarts. Of had het voor de zekerheid laten wegspuiten. Trouwens, een loopse teef is vrij makkelijk te herkennen aan de enorm opgezwollen vulva over het algemeen.

kiwiwitje

Berichten: 20086
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 16:10

AMBERRTJEE schreef:
Overigens mocht het zo zijn hebben we alle voorbereidingen getroffen en we hebben camera’s in huis en ze slaapt op bed dus wat dat betreft zijn we er altijd bij.

Maar mijn vraag was meer gezien er weinig verandering is bij de teef of de kans bestaat of dat het nihil is.

Jahoor. Bij 1 pup kan het nagenoeg het zelfde zijn aan tekenen dan leeg of lichte schijndracht. Dat is de reden dat wij na overleg voor de zekerheid een rontgenfoto gemaakt hebben bij de kliniek.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi


AMBERRTJEE

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Heusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-18 16:12

Machie schreef:
Niet elke teef laat evenveel zien. Ga gewoon ff langs de dierenarts om te laten controleren dmv een echo of foto. Als het een eenling is moet je er bovenop zitten want de kans dat een teef zo'n pup er niet uit krijgt is niet nihil. Ik was al weken terug gaan controleren bij de dierenarts. Of had het voor de zekerheid laten wegspuiten. Trouwens, een loopse teef is vrij makkelijk te herkennen aan de enorm opgezwollen vulva over het algemeen.


Zijn wij niet mee bekend omdat onze teven altijd geholpen waren. Zoals je hierboven leest zit de teef niet bij mij dus bepaal ik niet of ze naar de dierenarts gaat.

Wat mijn betreft is dit topic gesloten, want antwoorden krijg ik niet echt maar vooral “goed bedoelt advies” waar ik geen belang bij heb.

De vraag stel ik nu omdat de teef bij mij zit als oppas een aantal dagen.

Er is een plaats in de hemel die Regenboog brug heet.

alice0cullen

Berichten: 2430
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 16:14

AMBERRTJEE schreef:
Overigens mocht het zo zijn hebben we alle voorbereidingen getroffen en we hebben camera’s in huis en ze slaapt op bed dus wat dat betreft zijn we er altijd bij.



Maar ze is toch niet bij jou thuis, hoe kan ze dan wel bij jullie op bed slapen :?

Van een ruin kan je eisen, aan een hengst kan je het vragen en bij een merrie moet je 3-voudig schriftelijk verzoek indienen.

Riding: The art of keeping the horse between you and the ground.

Machie

Berichten: 15953
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Zwangere teef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 16:16

Ik snap er geen ruk meer van. Eerst is het jou teef, zie bericht bovenaan. Nu is het niet jou teef maar zit ze bij jou in de oppas? Nouja, ik hoop voor de teef dat ze leeg is.

AMBERRTJEE

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Heusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-18 16:26

Machie schreef:
Ik snap er geen ruk meer van. Eerst is het jou teef, zie bericht bovenaan. Nu is het niet jou teef maar zit ze bij jou in de oppas? Nouja, ik hoop voor de teef dat ze leeg is.


Ze zit bij mijn moeder. Die ligt momenteel in t ziekenhuis daarom zit ze nu bij mij als oppas. Daarom praat ik over ons ;-).

Bedankt dat je ons wegzet als slechte mensen dat is duidelijk te zien aan je opmerking dat je hoop voor de teef dat ze leeg is.

Er is een plaats in de hemel die Regenboog brug heet.

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Zwangere teef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 16:27

Ik lees alleen maar excuses voor van alles en nog wat. Jij had die hond helemaal niet mee de grens over mogen nemen zonder paspoort, oerstom. Maar laat dat dier nakijken of er pups in zitten, het is ons wel duidelijk dat dit je eigen hond is en gebeurt is gebeurt maar zorg dat het vervolg ook goed gaat en niet als een verongelijkte puber zeggen dat het topic op slot kan. Stel dat er maar één pup inzit, kans op problemen zijn dan zeker aanwezig. Dus laat dat dier op de foto zetten.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

AMBERRTJEE

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Heusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-18 16:28

bigone schreef:
Ik lees alleen maar excuses voor van alles en nog wat. Jij had die hond helemaal niet mee de grens over mogen nemen zonder paspoort, oerstom. Maar laat dat dier nakijken of er pups in zitten, het is ons wel duidelijk dat dit je eigen hond is en gebeurt is gebeurt maar zorg dat het vervolg ook goed gaat en niet als een verongelijkte puber zeggen dat het topic op slot kan. Stel dat er maar één pup inzit, kans op problemen zijn dan zeker aanwezig. Dus laat dat dier op de foto zetten.


HET IS NIET MIJN HOND!!!!!!!!

Ja ik zet het op slot, ik was opzoek naar ervaring niet naar commentaar.

Er is een plaats in de hemel die Regenboog brug heet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 16:28

Is het nou wel of niet jouw hond?

Ja het kan. Bij weinig pups hoeft ze nog niet dik te zijn nu. Juist dan is een echo wel handig want dan kan je er rekening mee houden, 1 of 2 pups kan moeilijker zijn om er uit te krijgen..

AMBERRTJEE

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Heusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-18 16:31

dees_daan schreef:
Is het nou wel of niet jouw hond?

Ja het kan. Bij weinig pups hoeft ze nog niet dik te zijn nu. Juist dan is een echo wel handig want dan kan je er rekening mee houden, 1 of 2 pups kan moeilijker zijn om er uit te krijgen..


Moet ik het spellen dat het niet mijn hond is.
De hond van mijn moeder die nu in het ziekenhuis ligt en de hond bij mij zit momenteel.

Omdat het van mijn moeder is praat ik over ons.

Er is een plaats in de hemel die Regenboog brug heet.

Zorry
Berichten: 1383
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Re: Zwangere teef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 16:33

Ts hou je er ook rekening mee dat als er maar 1 pup in zit en je niet optijd ingrijpt je de teef kan verliezen. Misschien als je dat aan je moeder verteld dat je dan wel een foto mag laten maken.
Als er maar 1 of 2 pups in zitten en die draagt ze tussen de ribben dan zal je weinig merken, hier nu een drachtige teef en de enigste verandering die je aan haar merkt en ziet is dat ze dik word maar zei krijgt er ook 6/7.

Dogs Of Dylano's
Staffordshire bull terrier.

AMBERRTJEE

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Heusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-18 16:36

Zorry schreef:
Ts hou je er ook rekening mee dat als er maar 1 pup in zit en je niet optijd ingrijpt je de teef kan verliezen. Misschien als je dat aan je moeder verteld dat je dan wel een foto mag laten maken.
Als er maar 1 of 2 pups in zitten en die draagt ze tussen de ribben dan zal je weinig merken, hier nu een drachtige teef en de enigste verandering die je aan haar merkt en ziet is dat ze dik word maar zei krijgt er ook 6/7.


Dank je wel voor je advies. Ik ga hier iets mee doen.

Er is een plaats in de hemel die Regenboog brug heet.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 10 bezoekers