laarzen brede kuit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

laarzen brede kuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-18 07:34

Mag het hier niet, hoor ik het graag haha.


Ik ben opzoek naar laarzen of chaps (bij voorkeur leer allebei)met een brede kuitmaat. Ik heb op dit moment Horka Arlene Adult, syntetisch leer, werken prima maar ik merk nu na een half jaar actief rijden dat ze al beginnen te protesteren :(. Naden die los laten, de zool die niet meer helemaal aansluit, gewoon zonde eigenlijk.

Ik heb alleen wat moeilijke maten, voetmaat 37/38. Kuitmaat 45 en hoogte maximaal 47.

Mochten er mensen suggesties hebben hoor ik dat heel graag :D.
Laatst bijgewerkt door Golden_Angel op 04-10-18 07:40, in het totaal 1 keer bewerkt


Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Re: laarzen brede kuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 07:38

Volg! Ik heb ook de Horka Arlene Adult maar ben er niet heel erg tevreden over. Hij zit zo slordig bij mijn enkel

https://www.lindejansen.com
Instructrice Human & Horse in opleiding
Dressuurmatig grondwerk | longeren | werken aan de hand
Omgeving Zuid Holland & Utrecht

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 07:46

Ik heb de Kanyon Ash (outdoorlaars maar ik rij er ook mee) voor de winter en de field boots van Fuller Fillies. Drama is dat, kleine voeten en een bredere kuit!

"Life is now. There was never a time when your life was not now, nor will there ever be"

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: laarzen brede kuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-18 07:47

En bij onze EJ is het enige wat ze willen OP MAAT MAKEN OP MAAT MAKEN.. Maar jongguuuuusssss even duizend euro voor een paar laarzen..

Een paar honderd euro zeg ik oke, dat kan ik wel aan. Maar even duizend neerleggen :').

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 07:48

Ben je al langs een ruitersportzaak met een breed assortiment geweest?

x_Irisje_x

Berichten: 3700
Geregistreerd: 07-01-04

Re: laarzen brede kuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 07:54

Horka Excellent! Echt een fantastische laars. Heb hem al jaren en is nog steeds erg mooi!

meggiemeg

Berichten: 12175
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 07:56

Heb je al eens gekeken bij AmazoneXL? Daar heb ik hele fijne chaps vandaan van leer en zijn heerlijk soepel, gaan al jaren mee en blijven mooi. Zij hebben ook laarzen voor de bredere kuit in diverse maten.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Ashleytjuhh

Berichten: 6636
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 07:58

Golden_Angel schreef:
En bij onze EJ is het enige wat ze willen OP MAAT MAKEN OP MAAT MAKEN.. Maar jongguuuuusssss even duizend euro voor een paar laarzen..

Een paar honderd euro zeg ik oke, dat kan ik wel aan. Maar even duizend neerleggen :').


voor kwaliteit betaal je ook wel :o als je leer wilt zul je toch wel echt in het maat werk uitkomen.
kijk eens bij derby deze zijn niet zo duur als je maat werk hebt.

maat werk kun je zelf zo gek maken als je wilt.

mij is het nog nooit gelukt om iets in een standaard maat te vinden, wat kwalitatief ook goed is.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-18 08:05

Ashleytjuhh schreef:
Golden_Angel schreef:
En bij onze EJ is het enige wat ze willen OP MAAT MAKEN OP MAAT MAKEN.. Maar jongguuuuusssss even duizend euro voor een paar laarzen..

Een paar honderd euro zeg ik oke, dat kan ik wel aan. Maar even duizend neerleggen :').


voor kwaliteit betaal je ook wel :o als je leer wilt zul je toch wel echt in het maat werk uitkomen.
kijk eens bij derby deze zijn niet zo duur als je maat werk hebt.

maat werk kun je zelf zo gek maken als je wilt.

mij is het nog nooit gelukt om iets in een standaard maat te vinden, wat kwalitatief ook goed is.


Ze willen bij onze EJ enkel aan het maatwerk met Petrie.. Anders opties krijg ik niet maar wellicht dat ik bij Divoza eens kan informeren over maatwerk wellicht dat zij met andere merken werken :)

Marie111
Berichten: 4647
Geregistreerd: 15-07-10

Re: laarzen brede kuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 08:09

Al bij AmazoneXL gekeken?

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 08:09

Niet. Of inderdaad op maat laten maken. Is wel prijzig maar dan past het wel.

Merken met een brede kuit zijn vaak te hoog. Zelfde geldt voor chaps. Ik heb het opgegeven.
Ik rijd met hoge stalschoenen. Moet ook veters hebben namelijk.

Nu rijd ik wel met fenders, dus heb er geen last van

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022

c_alsemgeest

Berichten: 20563
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 08:13

Bij de Niro heb je mooi op maat gemaakte laarzen voor rond de €600,-
Ik heb ook brede kuiten en kleine voetjes en geen hele hoge laars, helaas kom ik niet onder maatwerk uit.
Natuurlijk is het een hoog bedrag... maar je heb dan wel voor de komende jaren heel mooi passende laarzen en nooit meer gezeur en gesjor met ritsen die niet dicht willen.
Vaak hebben verschillende winkels ook acties/kortingen en dan zijn ze vaak nog net iets goedkoper.

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Ashleytjuhh

Berichten: 6636
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 08:15

petrie maatwerk is duurder volgens mij ja.

je zou eens bij derby of lipica kunnen informeren. volgens mij heb je dan al voor 300 euro een laars als je niks geks wilt. weet de prijzen niet meer zeker.

san4nie
Berichten: 3543
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 08:18

Toen ik laarzen zocht hadden ze bij divoza een paar brede ariats staan. Door iemand besteld, maar nooit opgehaald. Was volgens hun wel een te bestellen maat, maar normaal niet in de winkel. Je kan altijd daar eens vragen naar de mogelijkheden.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!


sas66
Berichten: 625
Geregistreerd: 18-03-15

Re: laarzen brede kuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 08:37

Je kunt eens kijken naar de Kieffer Arlene. Zijn leren chaps in verschillende maten (ook voor brede kuit), het leer blijft mooi. Waren volgens mij 109 euro.

Olga89

Berichten: 1998
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 08:49

ik heb zgan petrie laarzen te koop die volgens mij precies jouw maten hebben (kan ik opmeten voor je)

ik heb ze max 20x aangehad maar ik was het steeds wisselen tussen stalschoenen en laarzen snel beu en in de stal ermee vind ik zo zonde.

foto's kan ik je appen

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: laarzen brede kuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 08:51

Ik heb laarzen van Quur gekocht bij de EJ, kuitmaat 45 voetmaat 38. Hoogte was geloof ik wel lager, ik dacht ook 38.

instagram: @horsestory.eline
IF YOU'RE SEXY AND YOU KNOW IT CLAP YOUR HANDS *CLAP CLAP*

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 08:56

Binkie_Eline schreef:
Ik heb laarzen van Quur gekocht bij de EJ, kuitmaat 45 voetmaat 38. Hoogte was geloof ik wel lager, ik dacht ook 38.


Heb je die tabel niet verkeerd om gelezen? Die laarzen van Quur die op de site staat gaan niet verder dan omvang 39 bij voetmaat 41. Of heb jij een ander model?

"Life is now. There was never a time when your life was not now, nor will there ever be"

ingvdh

Berichten: 6356
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 09:08

Met die kuitmaat ga je het niet redden in de standaardmaten (misschien amazone XL). Je kan bijna niet om maatwerk heen. Sorry, ik kan het ook niet mooier maken, mijn maten zijn ongeveer gelijk (iets kleinere kuitomvang) en ik pas in geen enkele standaardmaat.

Lipica is redelijk geprijsd, zeker als je een laars zonder frutsels neemt, alle opties kosten geld.
Ook Derby, Petrie en DeNiro hebben "goedkoop" maatwerk, maar denk dan echt richting de €500-600.

Ga voor maatwerk alleen niet naar die grote zaken zoals EJ en Divoza, die zijn daar niet in gespeciliseerd en het opmeten gaat vaak fout. Kleinere speciaalzaken kunnen dat vaak een stuk beter.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: laarzen brede kuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-18 09:12

En als we gaan kijken naar maatwerk, hebben jullie dan ook merk aanraders? Zoals ik zei bij onze EJ kom ik enkel terecht in Petrie laarzen van 1000+, en dat is wat te gek.
Maar als ik ga kijken naar bedragen van 5 a 600 dan scheelt dat toch een heel stuk en ben ik erg benieuwd wat de ervaringen zijn :).

Olga89

Berichten: 1998
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Ekehaar

Re: laarzen brede kuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 09:22

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

deze heb ik te koop... zgan

heb familie in twente wonen dus daar kan je ze bij interesse passen

ingvdh

Berichten: 6356
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 09:28

Ik heb Petrie superiors, volledig maatwerk en zat aan de €800 geloof ik en dan is de superior nog een van de duurdere modellen. Ze hebben ook goedkopere modellen.
Ik heb ze destijds bij een speciaalzaak aan laten meten en ze zitten super, ben er nog steeds blij mee.

Bij Lipica was ik rond de €500 kwijt incl toeters en bellen. Persoonlijk vond ik de kwaliteit wat minder dan Petrie, maar het prijsverschil is er niet voor niets. Ook zijn de wachttijden een stuk langer dan bij Petrie.

Met Derby en Deniro heb ik geen ervaring, ik zou als ik jou was gewoon een rondje speciaalzaken bellen of mailen, de dealers staan vaak op de site van de merken.

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 10:02

Allegra schreef:
Binkie_Eline schreef:
Ik heb laarzen van Quur gekocht bij de EJ, kuitmaat 45 voetmaat 38. Hoogte was geloof ik wel lager, ik dacht ook 38.


Heb je die tabel niet verkeerd om gelezen? Die laarzen van Quur die op de site staat gaan niet verder dan omvang 39 bij voetmaat 41. Of heb jij een ander model?

Ik heb de Quur Sevilla. Ik heb zelf ook een behoorlijk brede kuit. Ik ben niet thuis verder in de maten hoor, maar breedte was bij mij 44/45 en hoogte 37/38. Ik heb voetmaat 38. Dus ik weet niet welke dat was dan :+

instagram: @horsestory.eline
IF YOU'RE SEXY AND YOU KNOW IT CLAP YOUR HANDS *CLAP CLAP*

Paardenfann4
Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: laarzen brede kuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 10:12

Ik heb dezelfde kuitmaat en heb gladlederen chaps van Horze. Die heb ik al jaren en zijn nog steeds heel netjes. Sluiten mooi aan en met bijpassende schoenen zie je bijna niet dat het chaps zijn, het lijken net leren laarzen.

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 13:34

Binkie_Eline schreef:
Allegra schreef:
Heb je die tabel niet verkeerd om gelezen? Die laarzen van Quur die op de site staat gaan niet verder dan omvang 39 bij voetmaat 41. Of heb jij een ander model?

Ik heb de Quur Sevilla. Ik heb zelf ook een behoorlijk brede kuit. Ik ben niet thuis verder in de maten hoor, maar breedte was bij mij 44/45 en hoogte 37/38. Ik heb voetmaat 38. Dus ik weet niet welke dat was dan :+


Ja dat is degene die ook online staat, maten 45/37 in voetmaat 38, maar ze zetten er nog extra bij dat het eerste getal de hoogte is en de tweede de omvang. Zouden ze er zo naast zitten dan?

Olga, voor zover ik weet geld dat voor jouw Petries ook; voetmaat (engels), hoogte, kuitomvang, soort van serienummer.

"Life is now. There was never a time when your life was not now, nor will there ever be"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers