Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34591
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:49

Wat leuk! Heb je ook een foto van haar?


XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 07:49

Dank jullie wel voor jullie reacties en complimenten :)

Eefjuh wat een leuke pony en ja die 40 cm is wel ff wat voor een kind met bijna geen ervaring.
Dit ben ik met springen al voelde ik dat mijn pony nog veel hoger kon.

Afbeelding

Wat een heftige dingen zie ik voorbij komen met Cato die zo een lange periode ziek is

Koekie die heftige dingen meemaakt. Soms als je er zelf met anderen over praat zie je opeens nog beter wat je wel en niet kan doen. Wat fijn dat je dat ook had.

Vandaag dierendag. We wouden cakjes maken. Speciaal gebeld naar de ruitersportzaak Boer dier en ruiter. Er was er nog 1 dus snel ophalen. We hadden nog veel meer dingen gehaald. Daar ging dan weer €200 er doorheen. Een paardenwinkel is erger dan een snoepwinkel :D 2 dekjes 40% korting, sokken 40% korting, martingaal teugelstoppers, kopstuk, longeerzweep, alvast een thermo paardrijbroek. Voor onze cavias ook nog spullen en dingen voor dierendag.

We wouden gisteren de paardencakjes maken. Veel zin in! Bleek de hele musli te krioelen van de beestjes.
Dag lekkernij voor dierendag :( De kinderen waren erg teleurgesteld en we vonden het maar een vieze bedoening. Dat ook nog eens allemaal in mijn keuken.
Afbeelding
Iemand een idee wat voor beestje? Lijkt op een mier en als ze klein zijn op een fruitvliegje
Afbeelding

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 07:57

Eefjuh20, voor het bixie springen is het eerder 20 en 30 cm springen hoor en volgens mij de Aa zelf 10 cm, dus een balk op de grond.
Je mag zelf de hoogte bepalen, dus misschien dat de combinatie voor jullie hem hoog had gezet?

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 07:59

Ruby, balen van die beestjes in de de musli. Kan gebeuren, daar kan niemand wat aan doen, tenzij het over datum was..


XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 08:48

Beetje vage foto zie ik nu kan het niet meer weghalen maar er was dus speltmeel op de grond gevallen toen we het in een plastic zakje stopte om het gelijk weg te gooien. Zelfs daar liepen de beestjes nog bij.

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 16:04

Ja, als er eenmaal beestjes in zitten, dan zijn het er al snel veel.

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 16:07

Afbeelding


Dit is Whitney. Hij wou niet meer foto's doen

Whitney en Birthday

Koekie73

Berichten: 2647
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 18:24

Over het Bixie springen; Feline moest met haar D pony al 60 springen. Het verschilde ontzettend qua vereniging of ze lager mocht springen. Soms kreeg ze dan als enige geen prijs omdat ze volgens de vereniging HC startte :-( Dat had ik niet verwacht.
Deze zomer was ze er aan toe om 60 te springen; vond de jury (!) het niet nodig om het AA parcoursje om te bouwen of te verhogen :-(
Gelukkig ook wel meegemaakt dat het niet uitmaakte als alle kinderen maar gewoon lol hadden met hun pony en elkaar.
Maar ik vond het bijzonder dat het onderling zo ontzettend verschilt.

Feline wordt eind van het jaar 13 en omdat ze niet al op haar 4e (bij wijze van) op een pony zat en nu mis is eigenlijk wel een soort tussencategorie. Haar leeftijdsgenootjes op de ponyclub hebben echt al wat meer ervaring en zijn al wat handiger. Maar goed, Feline is inmiddels een keer BB springen gestart en dat ging goed :-)

Pony bleek trouwens een wervel scheef te hebben, waardoor ze zo raar deed onder het zadel en misschien ook wel bij de trailer. Na behandeling heeft ze een paar dagen rust gehad en vandaag heeft ze voor het eerst weer gereden en dat ging redelijk goed.
Ik heb wel besloten het verkopen en zoeken naar een andere pony door te zetten, puur omdat ze zo gevoelig is dat het nog wat te hoog gegrepen is voor Feline.

Ruby, wat leuk dat jij de pony ook gewoon kunt rijden. Leuk dier!!

Whitney is leuk zeg. We willen wel meer foto's hoor :-)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34591
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 18:35

Whitney ziet er schattig uit :j

Fijn dat jullie weten wat er aan de hand was met de pony. Of verkopen wel of niet handig is kun je alleen zelf inschatten. Hopelijk lukt het een fijn nieuw baasje te vinden, en zelf wat leuks terug te vinden.

mentjuh

Berichten: 3230
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Arendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 21:13

Vandaag is Kenny goedgekeurd en meteen naar huis gekomen *\o/*
Binnenkort leukere foto’s meer heb ik even niet.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Wat voor zadeltje raden jullie aan voor een kind van 3?

eefjuh20
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 21:46

sneeuwpop schreef:
Eefjuh20, voor het bixie springen is het eerder 20 en 30 cm springen hoor en volgens mij de Aa zelf 10 cm, dus een balk op de grond.
Je mag zelf de hoogte bepalen, dus misschien dat de combinatie voor jullie hem hoog had gezet?


Nee dat blijkt dus niet zo te zijn..het gaat echt op categorie pony.. mijn dochter stond echt in de klasse aa categorie c pony op 40cm ingedeeld..
Over het algemeen mag je altijd wel lager..alleen op de kringkampioenschappen mocht dat dus absoluut niet en moest ze dus die 40cm springen(anders mocht ze niet mee doen voor de selectie van de kampioenschappen)

Je hebt de kabouter(kinderen van 4 t/m 6 jaar) klasse aa en dat is inderdaad 10cm ongeacht hoe groot je pony is..

Flip b welsh

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 11:32

koekie ik denk dat het een verstandig besluit is.
Wat een leuke foto's allemaal!
Hiet twijffel ik nog steeds over bixi met dochter lief, omdat we een keer een best vervelende ervaring hebben gehad ( met een mede deelneemster haar moeder) en nu is dochter lief dus echt bang dat er bij elke wedstrijd boze vrouwen lopen, en durft ze niet meer....zo zonde !.We zijn al een paarkeer gaan kijken onderlinge wedstrijden....maar ze vind het niets ook niet omdat ze dan wedstrijd tenu aan moet"mama dat is stom"! :D ( dat is zo herkenbaar,dat had ik vroeger ook!)
Maar stiekem vind ik het ook niet erg, als je ziet hoe lief en met hoeveel toewijding ze hier voor de shet zorgt.....(is het meer een knuffel meisje dan een rijdend meisje.....en op de pony van mama doet ze de gekste dingen) :+

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

snorkel1986

Berichten: 3005
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 18:40

Heeft iemand hier een pinokkio thorwood zadel en bevalt dat?

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 19:53

Eefjuh20, ik heb het even opgezocht, maar je hebt idd hartstikke gelijk.
Nu hebben wij een A pony, dus heb nooit verder gekeken.

Kwita, als ze wedstrijden niet leuk vind, dan zou ik ook niet gaan. Ons kind wil het juist. Spelletjes vind hij niet leuk, dus daar doet hij niet aan mee. Nu ben ik daar wel blij mee, want aan de hand is onze pony niet zo makkelijk.

Mooie pony mentjuh.
Ik ben begonnen met zo'n standaard Kinder-Sterlander zadeltje met een goed handvat voor het kind.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34591
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 20:11

Wij hebben ook een Shet zadel voor Cato. Dat past goed en was niet duur. Doordat ze rond is en geen schoft heeft plus een korte rug is een standaard zadel wat past lastig te vinden. Wij hebben er 1 van leer met kussens die met klittenband vastzitten. Ook zit er een boom in in tegenstelling tot de meeste Shet zadels.

snorkel1986

Berichten: 3005
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 22:56

Ik kan Ei gelijk op internet niks over dat zadel vinden dus vandaar dat ik vroeg of jullie ervaring hadden met deze.. deze is idd met handvat voor op

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 02:52

Met handvat is wel handig

Leuke ponys komen voorbij

Wedstrijd bij de bixi hoef je niet perse wedstrijdkleding aan te hebben.

Verkopen is een moeilijk besluit. Als volwassene ook al gaat het een tijdje echt slecht probeer je toch alles er aan te doen en je angsten te doorzien door grenzen te verleggen maar bij kinderen ligt het toch anders. Kan je er zelf niet op om de pony door te trainen?

Op 4 oktober is mijn oudste zoon op onze pony gegaan en ook mijn verzorgmeisje, zijn schoolgenoot. Super lief was symmie weer. Mijn zoond die voor de 4e keer ging rijden wou allemaal trucjes doen zoals achterste voren draven enzo. Eerst had ik hem aan de longeerlijn en daarna had ik hem los. Mijn zoontje had de smaak te pakken was alleen 1 keer voorover gekukkeld maar niet bang. Hij vond het rijden super gaan. Mijn pony is ook zo braaf dat ook al was hij los toch rondjes om mij heen blijft stappen en draven. In het begin was hij wat eigenwijs stond bij de uitgang en omdat mijn zoontje de teugels lang had was een teugel achter een balk blijven hangen gaf ie ook geen kick om. Als hij merkt dat mijn zoontje anders wou gaan zitten stond hij direct stil. Mijn pony vond het ook super leuk briesde wat af en werd wat speels met zijn hoofd maar had ook aanleuning. Ook is hij geweldig op stem gereden dus voor mijn zoontjes ook veel makkelijker om de overgangen te maken. Ik zou willen dat mijn pony zo braaf was bij mij onder het zadel! Ik ben idd wel super blij dat we samen dezelfde pony kunnen delen. Heb altijd gezegd dat ik blij ben dat ik zo kort ben gebleven want ik ben een echte ponyruiter. Vanaf kleins af aan al. Mijn hele leven gereden maar nooit op paarden. Misschien enkel eens in het buitenland. Ik ben die ruimere gangen ook echt niet gewend.

Hier nog wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 08:31

Toch grappig ik heb dan ook altijd nog op ponys gereden en idd zelf nooit voor paarden gekozen.
helaas mag ik niet meer rijden ivm reuma maar de pony liefde blijft.Het lijkt me geweldig om de pony te delen met je kind! Maar toch bijzonder hoe ze dat kwetsbare aanvoelen,hier heb ik ook zo een exemplaar.Hoe gekker hoe beter! Hier zijn we ook begonnen met zo een shet zadeltje ,idd handig en betaalbaar. tegenwoordig hebben we een barefoot zadeltje

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34591
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 09:09

Ons Shetten zadel heeft ook een handvat hoor. Wij hebben er 1 gekocht bij het Peerdewinkeltje in Veenendaal.

Als er hier een maat groter komt wil ik ook dat ik op de pony kan. Dan komt er meteen een grote D of kleine E. Cato is echt heel klein. Daar pas ik nooit op. En ik denk dat onze dochter er ook snel uit is gegroeid helemaal nu ze een tijdje niet kunnen rijden samen. Dus ben toch ook al eens voorzichtig na aan het denken wat er dan voor terug moet komen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34591
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 12:04

Echt lief aanbod van degene waar we op stal staan, dochter mag daar ook wel eens op de D pony komen rijden. De bijrijdster is er mee gestopt. Was geen direct aanbod, maar nu toch maar de stoute schoenen aangetrokken en een appje gestuurd. Zou ideaal zijn om samen te doen. Ik durf nog niet op Hocus als ik straks weer kan rijden. Maar die D pony is breed gebouwd en super braaf. En als ze wel weer op Cato kan straks kunnen we samen in de bak. Ik zie het al helemaal zitten. Ik hoop dat zij het ook een goed idee vindt. We zijn er toch al iedere dag. Kunnen we er best een pony bij doen.

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 12:04

Het heeft wel wat om onze pony te delen alleen worden mijn kinderen een stuk langer dan ik. Voor alleen mijn pony ben ik €600 per maand kwijt. €1200 per maand kan ik mij helaas niet permiteren. Lijkt me wel super gaaf als je samen kan buiten rijden enzo.

Ik zie mij zomaar kunnen verhuizen om in een wat financieel paardvriendelijke omgeving te wonen.
Laatst bijgewerkt door XRuby_SymmyX op 07-10-18 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34591
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 12:07

Is stalling zo duur bij jullie, of heb je de andere kosten er ook bij gerekend? Dan nog 600 euro. Dat zijn wij niet kwijt aan stalling voor 2 per maand. En dan staat Hocus niet eens op een goedkope stal.

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 12:12

De stalling is bij ons €400-415 inclusief wei of paddock, bijvoer musli €12-17,50 voor 20 kg en ik geef 0.5kg per dag en nog lijnzaadolie, lessen 13 stuks €106 of priveles €25 per half uur, spullen, dierenarts nood potje €100 pm en hoefsmid €35 per 2 maanden dan kom je hier makkelijk aan.

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34591
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 12:33

Ja daar kom je wel snel aan dan. Maar wat is die stalling duur zeg.

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 12:58

Ik sta op een manege gestald waarbij we aan het bos zitten, een dubbele binnenbak 1 altijd vrij voor pensionners, 1 gewone buitenbak omheind, 1 wedstrijd z buitenbak met lage hekjes, overdekte longeercirkel en een losgooi paddock. Stal word door hun gemest en hun voeren ook. Wat heb jij dan en wat betaal jij?

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ange29, dierenfan, EmmyAJ, Freyr, laura22, Mutti, sterregoud en 156 bezoekers