Nieuwe aanwinst: Shetlander van 800 kilo!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Wendy_Komen

Berichten: 6295
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Nieuwe aanwinst: Shetlander van 800 kilo!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-18 19:40

Hoi allemaal, tof dat je in dit topic kijkt!
Voor degene die tijd/ zin en gelegenheid hebben, hier wat tekst en uitleg :+
Het begon allemaal omdat ik graag toch een paardje had staan, maar dat ik ook graag wilde dat mijn kinderen, man en nichtje erop zouden kunnen. Ik had een tinker bij mijn zus (Mariska_28) in Drenthe staan, maar was zo vlot, dat de rest van de familie daar eigenlijk niet op kon.

Dus zo begon de zoektocht. Ik zocht een paardje waar ik ook op zou kunnen (met helaas toch overgewicht), maar die braaf en relax genoeg zou zijn dat de kinderen, manlief en nichtje er ook op zouden kunnen. Dus ik zocht iets rond 1.60 stokmaat, flink breed gebouwd, en braaf. Dit bleek best lastig, veel waren of te klein of te smal. Of ik zag mooie paardjes te koop staan, mits je de voorste helft van het paard zou nemen O:) Want een gecoupeerde staart, of fors gevulde achterbenen/ CPL wilde ik ook zeker niet.
Toen kwam ik op het ras "Comtois" terecht, een Frans trekpaarden ras. En dit was toch wel precies het soort paard wat ik zocht. Fors gebouwd, niet te groot, en slanke (in verhouding *D ) benen. Dus aan eigenaren van dit ras gevraagd waar ik het beste kon zoeken. En zo kwam ik in contact met ONTZETTEND aardige fokkers van dit ras, in België. En wat bleek, zij hadden nog wel een brave 14 jarige ruin te koop staan.
Omdat ik ook een paardje zocht waar mijn dochtertjes (11 en 8,5 jaar oud) op zouden kunnen, vond ik dit eigenlijk wel een goede leeftijd, dus om meer informatie gevraagd. Hieruit kwam dat hij bereden was, cool karakter had en ontzettend braaf. Tevens kreeg ik deze foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Dus samen met mijn nichtje in de auto, en op naar België. 3 uur rijden later waren we er, en werden ontzettend hartelijk ontvangen! Rondleiding langs alle paardjes, en toen werden we voorgesteld aan Quieris! En het enige wat ik dacht was WOW :oo Wat een nek, wat een borst, wat een gaaf dier! We kregen ook te horen dat hij minimaal 2 jaar enkel en alleen op de wei in de kudde had gestaan, en dat ze vanochtend even gereden hadden om te kijken of de knopjes er nog op stonden. :')
Hij werd opgezadeld, er werd gewezen waar we heen konden, en mochten zo met hem een stukje buiten rijden. Ontzettend braaf, maar wel wakker reden we zo een stukje buiten. Ook even mijn nichtje erop, en ondanks dat zij al jaren niet gereden had, ging dat ook super!

Afbeelding

Uiteindelijk dus met manlief hem gaan halen, en ondanks "het wordt jouw paard, jij moet er blij mee zijn" wilde hij er toch wel graag even op voordat we hem zouden inladen. En ook dat ging super! Dit was afgelopen zaterdag.

Afbeelding

Dus na een zeer uitgebreide lunch bij de fokkers (echt nog nooit zulke gastvrije mensen met hart voor het paard meegemaakt! Mocht je ooit een Comtois willen, zou ik ze ZEKER aanraadden!), ingeladen, en op voor 3,5 uur met de trailer terug naar Nederland. Pas toen we onderweg waren, en manlief zei: "De auto lijkt het goed te trekken!" durfde ik te zeggen dat de fokker hem op 800 kilo schat O:) :o
Hij deed het super op de trailer, en hebben haast niet gemerkt dat hij er in stond op de terugweg! Dus na 3,5 uur halen we hem uit de trailer, en nog geen druppeltje zweet! Zelfs niet klam! Dus toen al onder de indruk van zijn karakter.
Omdat het al wat later was, en eigenlijk buiten de openingstijden van de stal, besloten de dames (dochtertjes) morgen hem te laten zien. Nou, eerste ontmoeting de volgende dag was zeer geslaagd, en de dames waren helemaal verliefd:

Afbeelding

Afbeelding
(lekker bekkie!)

Die zondag middag na een dagje wei gelijk even het zadel van de dames gepast, en vraag niet hoe, maar ik kreeg de singel vast! Dus de oudste mocht er gelijk even op. En wat was hij braaf <3
Afbeelding

Gistermiddag stukje het bos in gelopen met op de heen weg de een erop, en op de terugweg de ander. En ook dit ging weer super! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Nadat ik bovenstaande foto's naar mijn zus stuurde, kreeg ik de reactie "Mega shetlander!" terug. En ergens.... heeft ze misschien ook wel gelijk :')

Vandaag was mijn zus er, dus had ik mooi iemand die hem even kon vast houden, dus ook zonder zadel even gereden vandaag. Natuurlijk moesten de dames ook. En na eerst de jongste:

Afbeelding

Afbeelding

En daarna de oudste:

Afbeelding

Afbeelding

Was de vraag van de dames: "Kunnen we er niet samen op?!" Zo gezegd zo gedaan:

Afbeelding

Hoezo braaf dier? Natuurlijk ben ik er zelf ook nog even op geweest:

Afbeelding

En ja, het is nu nog bitloos, maar ik had geen bit van 15,5 cm liggen :')
En nog geen zadel, want ik had een dressuursingel van 55cm ipv de nodige 85 cm :')

Dus nu allemaal nog even behelpen, maar alles is besteld, dus nog even geduld hebben.
Maar ondanks dat we hem nu nog maar 5 dagen hebben, ben ik zo onwijs blij met hem, en zo trots op hem, dat ik hem toch even wilde showen aan jullie!
(En ik twijfel een volg topic aan te maken, zoals met Bambi toen, alhoewel dit natuurlijk een VEEL positiever begin heeft!)

Reactie's zijn natuurlijk altijd leuk, maar in ieder geval bedankt voor het kijken!
Groetjes Wendy


MerleSimone

Berichten: 5726
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Nieuwe aanwinst: Shetlander van 800 kilo!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:44

Wow wat een gaaf paard, een lieverd om te zien zeg. Echt een familiepaard :j Veel plezier samen!

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:44

Wat een gaaf paard! Een volgtopic is zeker leuk! :j

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:45

Haha sorry je titel werkt, ik moest klikken gewoon :') Wat een kolos, maar zo braaf als ie groot is zo te zien. Veel plezier met jullie nieuwe aanwinst!

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Siers83

Berichten: 7342
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:45

Wauw die is gaaf! Ik wil ook zo een! Eigenlijk alles wat jij zocht staat ook op mn lijstje voor als mn merrie er niet meer is, wat nog heel lang gaat duren hoop ik. Maar dit lijkt me een gaaf ras, en veel aansprekender dat een trekpaard.

Heel veel plezier an hem, maar dat gaat wel lukken denk ik.

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

Mariska_28

Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:46

Haha, ik vind hem inderdaad een groot uitgevallen Shetlander.. _O-.
Wil je hem echt niet als roepnaam Binkie noemen? Ahh toe.. Y;(
En anders pluisje.. :D

Kabayo

Berichten: 13864
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:46

Ik ging even plaatjes kijken , want ik dacht, wat een vette shet. Toen zag ik de foto's en dacht dat ik gek werd _O- _O-


Prachtig dier! Veel plezier ermee

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:46

Super leuk paard! <3

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:47

Wauw wat een prachtig beest! Echt heel gaaf en volgensmij voelt hij het nog niet eens als beide kinderen er op zitten :=

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37209
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Nieuwe aanwinst: Shetlander van 800 kilo!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:48

Gefeliciteerd, lekker ding. Mooi aan gewicht zullen we maar zeggen. Fijn dat ie zo braaf is. Maar je tinker meisje blijft bij mariska staan?

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:48

Wat een gaaf paard! <3 Mooie kleur ook!

eclair98

Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:49

wat een geweldig dier <3

Rinkex

Berichten: 1495
Geregistreerd: 03-09-14
Woonplaats: Thuis

Re: Nieuwe aanwinst: Shetlander van 800 kilo!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:51

wat een tof dier zeg! <3

~Joy (†16/04/2019) & Will He Express (†11/10/2023) ~

LoveBodin

Berichten: 4349
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:53

Wauw, wat een kolos is dat zeg!
Hij ziet er ook echt mega relaxed uit, denkd at je daar zeker nog heel veel plezier van gaat beleven!!

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:54

Geweldig paard!!! Die grote zijn vaak de braafste goedzakken <3 . Ik reed vroeger ook al als 8 jarig meisje op mn vaders trekpaard, mini en maxi maar o zo vertrouwd!

[o]

Anoniem

Re: Nieuwe aanwinst: Shetlander van 800 kilo!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:55

Wat een lieverd om te zien zeg!

AaronYve

Berichten: 10503
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:57

Wat een leukerd! Helemaal verliefd op die mooie donkere kleur, staat hem erg goed.
Veel plezier met hem! *\o/*

Aaron
Elmar
Lucky

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38653
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:57

En wat is hij leuk en wat is hij braaf, lief, mooi, gaaf en waanzinning schatig met je kids <3 <3

Welkom bij de Comtois-familie!! *\o/* ik kom hem gauw beknuffelen!!

Heel veel plezier en geluk met je Pokon-Shetlander :+

Ben je een Bokker of een Jokker....


NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:58

Wat een prachtig kleurtje heeft ie. Ziet er super leuk uit.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Nieuwe aanwinst: Shetlander van 800 kilo!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:02

Ik zit in kamp Mariska ben stem voor de naam pluisje!

...

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37209
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Nieuwe aanwinst: Shetlander van 800 kilo!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:03

Fifi zou ook wel kunnen

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


Wendy_Komen

Berichten: 6295
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-18 20:05

Iedereen onwijs bedankt voor de leuke reactie's!! Kan het zelf nog niet echt geloven dat hij daadwerkelijk van mij is :D :o Als het goed is wordt hij met de toenemende wintervacht nog iets donkerder! Ben benieuwd! En het is inderdaad een echte goedzak! Nee, ik zal er geen Z dressuur mee worden, of hoog kunnen springen. Maar heerlijk er met het hele gezin van genieten gaat zeker lukken!

@ Ods, Zeker welkom! Geef maar seintje als je in de buurt bent!!

@ Karuna, hij moet wel ietjes afvallen hahaha. Hope is naar nieuwe eigenaren gegaan, waar ze SUPER staat, en ook heerlijk gereden wordt. (Ipv veredelde grasmaaier bij Mariska te staan.)

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:08

Ik schrok serieus even van de titel. Het is avond, ik ben moe, je kunt me alles wijsmaken nu :+

Maar het werd duidelijk toen ik de foto's zag!

Wat een knap paard, en zo relaxt! Volgens mij vindt ie het allemaal wel prima of niet :D Sinds ik afgelopen zomer op een belg gereden heb ben ik ook echt helemaal fan van de koudbloedige kanonnen <3

Héél veel plezier met deze knappe man!

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37209
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:08

Dat je Hope verkoopt. :oo jemig nooit gedacht. Maar wel fijn dat ze een mooi adres heeft. :j

Is deze man trouwens ook voor de kar beleerd? Ideale gewicht 700 kilo of zo?

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:11

Niks boven de dikbillen hé, hier ook nooit meer anders <3
Als je ooit spullen zoekt oid, weet ik wel wat webshops! Heb er door de jaren een hoop getest :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 bezoekers