Acrylnagels + paardrijden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Acrylnagels + paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-18 21:46

Hoi, een vriendin van mij zoekt modellen voor gratis acryl nagels. Nu ben ik een enorme nagelbijter en heb ik dus ook echt geen mooie nagels. Om t nagelbijten een beetje af te leren en mijn nagels even de rust te geven om te laten groeien, dacht ik ik pak deze kans!

Natuurlijk niet van die hele lange puntige etc want dit is niet handig met rijden. Maar gewoon zodat mijn nagels met iets langer lijken. Gewoon zodat t er wat vrouwelijker uit ziet, en natuurlijk zodat ik niet kan bijten.

Nu ben ik wel bang dat de nagels toen met rijden gaan breken en dat mijn nagels dan mee breken etc.

Hebben mensen hier ervaring mee? Dan hoor ik dit graag!

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Acrylnagels + paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:51

Dat gaat prima :)

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Acrylnagels + paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:57

Zolang je de nagels niet te lang hebt en ze goed zijn geplaatst moet dat prima gaan :j

Nu even zonder maar anders hier ook altijd acryl.

xxemmely

Berichten: 1479
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:58

Ik zit nu ook even zonder maar heb altijd met acryl gereden. Zolang ik ze niet te lang had, ging het prima. Alleen aan t einde van de 3 à 4 weken brak er soms iets af. Maar heb altijd mn eigen nagels kunnen behouden

DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 22:00

Heeft ze nog meer mensen nodig? En in welke stad/wanneer? (Mag in een PB) Want ik zou er spontaan naartoe willen.. :D mijn nagelbijtprobleem is nu wat beter maar nog steeds niet mooi :')

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-18 22:11

Haha nou ik ga er dus voor t eerst geen en weet nog helemaal niks er van, maar wellicht als ze nog een keer iemnd zoekt dat ze dan ook mij vraagt later maar geen idee. Is niet in de buurt van jou ben ik bang :+ (Als ik bokt mapje mag geloven)

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Acrylnagels + paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 00:07

Heb jarenlang (lees; 11jaar) gelnagels gehad en altijd bij de paarden geweest. Geloof me ben er niet altijd even vriendelijk mee omgegaan! Helaas van werk dat ze eraf moesten, anders had ik ze alsnog gehad!!

Afwezig
Berichten: 3725
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Acrylnagels + paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 07:01

Gaat prima hoor!!!!
Ook jaren ‘nep nagels’ gehad. Mijn eigen nagels waren erg dun en slap, scheurde snel.
Opeens was ik het beu, dus heb ik ze er af laten halen. Mijn nagels zijn nog nooit zo sterkt geweest!!!

Sure_lee

Berichten: 10388
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 07:34

Ik heb geen acryl maar gelnagels. Dus mijn eigen nagels met een verstevigingslaag erop.
Gaat bij mij echt super.
Ik doe het nu een jaar om de 3 weken en er is 1 keer een scheur in gekomen maar dat had niks met de paarden te maken maar met een tennisbal die er recht op kwam.
Maar dat hebben ze gewoon kunnen repeareren zonder dat er een stuk af moest.

Zo lang zijn ze nu. Vorige week ook model gezeten voor iemand die het voor de 2e keer deed. Ben niet echt heel tevreden maar ach... iedereen moet het leren.
Afbeelding

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-18 15:10

Ik lees heel veel dat de nagels na de acryl nagels ergs broos zijn en dat mensen er dan maar nog een keer acryl nagels op zetten. Maar ik ben denk ik niet van plan meer dan 1/2 keer ze te zetten puur om nagels iets te laten groeien. En er na gelijk een verstevigende lak erop te knallen zodat mijn nagels niet juist snel breken na de acryl nagels

Afwezig
Berichten: 3725
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:21

Trui schreef:
Ik lees heel veel dat de nagels na de acryl nagels ergs broos zijn en dat mensen er dan maar nog een keer acryl nagels op zetten. Maar ik ben denk ik niet van plan meer dan 1/2 keer ze te zetten puur om nagels iets te laten groeien. En er na gelijk een verstevigende lak erop te knallen zodat mijn nagels niet juist snel breken na de acryl nagels


Waarschijnlijk omdat het er steeds afgevijld wordt. Maar eenmaal uit laten groeien, zijn ze bij mij zoveel sterker geworden!!

Stephanie_86

Berichten: 1935
Geregistreerd: 08-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:31

Ik heb ook acryl laten zetten twee weken terug voor het eerst. Ik heb ze niet te lang en het gaat prima met de paarden. In t begin was t wennen maar dat duurde maar twee dagen.

Ik heb ze laten zetten omdat mijn eigen nagels echt vreselijk Zijn. Ze zijn dun breken als een malle en zag er onverzorgd uit dus dit is voor mij nu een goede oplossing. Dit waren ze toen ze net gezet waren Afbeelding

Svadilfari1

Berichten: 698
Geregistreerd: 28-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:36

Stephanie_86 schreef:
Ik heb ook acryl laten zetten twee weken terug voor het eerst. Ik heb ze niet te lang en het gaat prima met de paarden. In t begin was t wennen maar dat duurde maar twee dagen.

Ik heb ze laten zetten omdat mijn eigen nagels echt vreselijk Zijn. Ze zijn dun breken als een malle en zag er onverzorgd uit dus dit is voor mij nu een goede oplossing. Dit waren ze toen ze net gezet waren [ [url=m/qyQDmr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oeh! Dat is mooi! Een vraagje let je ( aan iedereen!) erop mbt vuil etc? Met mijn gewone stevige nagels moet ik toch echt borstelen met nagelborstel en of weken mbt schoon krijgen al houd ik ze kort!!!Ben dan ook v knuffen en kriebelen.

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:38

Hier al een jaar of 10 zonder problemen. Lange nagels geeft wat eerder problemen maar kort absoluut niet.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Acrylnagels + paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-18 20:23

Ja ik wilde ook gewoon korte, maar wel iets langer dan normaal ook dat t er wat vrouwelijker uit zie en ik me in de metro etc niet voor mijn nagels hoef te schamen. En san een neutraal kleurtje of 1 van de nagels een filtertje erop. Maar niet iets te opvallend

Sure_lee

Berichten: 10388
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 22:27

Svadilfari1 schreef:
Stephanie_86 schreef:
Ik heb ook acryl laten zetten twee weken terug voor het eerst. Ik heb ze niet te lang en het gaat prima met de paarden. In t begin was t wennen maar dat duurde maar twee dagen.

Ik heb ze laten zetten omdat mijn eigen nagels echt vreselijk Zijn. Ze zijn dun breken als een malle en zag er onverzorgd uit dus dit is voor mij nu een goede oplossing. Dit waren ze toen ze net gezet waren [ [url=m/qyQDmr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oeh! Dat is mooi! Een vraagje let je ( aan iedereen!) erop mbt vuil etc? Met mijn gewone stevige nagels moet ik toch echt borstelen met nagelborstel en of weken mbt schoon krijgen al houd ik ze kort!!!Ben dan ook v knuffen en kriebelen.


Die van mij zijn regelmatig helemaal zwart na het kriebelen. Even weken en schoon. Bij mij zijn de onderkanten gewoon mijn eigen nagels. Dus misschien is dat anders dan met opzet stukjes?

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 23:07

Hier vanaf mn 16e acrylnagels gehad, toen na n jaar of 2 ze eraf laten groeien (en zelf eraf gevijld maar toen zat ik al in de opleiding voor nagelstyliste) en nog nooit n nagel afgebroken door de paarden.

Toen n hele tijd mijn eigen nagels gehad en sinds enkele weken ben ik begonnen met het zetten van polygel nagels en moet zeggen dat mij dat echt goed bevalt!

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-18 22:55

vorige week zijn mijn ringvingers hard duvbelgeklapf tegen t zadel en had verwacht dat ze gebroken zouden zijn. maar ze zaten er nog op.

vandaag geen pijn gevoeld met rijden, maar ik kijk nadat ik alles heb opgeruimd naar mn vinger en is er een nagel af....


Afbeelding

loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Acrylnagels + paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 13:15

Je hebt ze op die foto ook al even erop zo te zien aan de uitgroei? :) Dan is het ook normaal dat ze sneller afbreken :) Kan zijn dat er na het stoten van je vingers al wat lucht onder gezeten heeft. Dan is er niet veel meer voor nodig om hem af te laten breken.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Acrylnagels + paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-18 13:16

ja ik heb ze nu een maandje denk ik. ga vandaag op die ene een nieuwe laten zetten en de andere korter laten vijlen

loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Acrylnagels + paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 13:16

Ja precies, 4 weken en zeker voor een nagelbijter is lang :) Dus idd of korter laten maken, of bij laten werken. :)

Divers

Berichten: 1060
Geregistreerd: 27-06-18

Re: Acrylnagels + paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 13:27

Moeten je nagels kortgeknipt worden voor acryl?

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 13:35

Op mijn 16e liet ik voor dezelfde redenen acryl zetten. Nu 14 jaar later heb ik ze nog en het gaat super, ik heb wel een idioot goede stylist. Daarnaast moet je gewoon wennen, zonder mijn acryl krijg ik zere vingertopjes, deze zijn het niet gewend belast te worden :+ Tip, doe ze eerst Niet te lang, je korte beschadigde nagels en nagelbedden houden eerst weinig. Als je rustig aan meer eigen nagel kweekt en dat deze ook met je nagelbed weer verder tot het topje vN je vinger vast groeit kun je daarna langzaamaan iets langer gaan.


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door rink op 10-11-18 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

farahtjuh

Berichten: 2031
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: meeden

Re: Acrylnagels + paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 13:37

Ik doe alles er mee. En op dit moment zijn ze wel wat aan de lange kant maar heb er heen hinder van. Ik ben het gaan doen omdat ik nagelbijt en altijd ontstoken vingers had. Afbeelding

Mijn paarden vinden mijn nagels geweldig. Lekker kriebelen en lekker met wassen een beetje rossen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Acrylnagels + paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 13:53

Een nagelbijter moet bij mij in het begin elke week op controle komen. 4 weken zonder nabehandeling is boor een nagelbijter ook echt te lang, dan raakt de nagel uit balans, en krijg je lucht, breuken, loslaten etc.
Op je ringvinger zit ook lucht, en waar lucht zit kunnen ook bacteriën komen.
In je profiel staat dat je 15 bent, je bent dan sowieso te jong voor kunstnagels....