Gezamenlijke rekening? Met spaarrekening

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Elin_

Berichten: 9633
Geregistreerd: 11-11-09

Gezamenlijke rekening? Met spaarrekening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-18 11:08

Hi bokkers.
Ik ga samenwonen (jeej) maar inmiddels heb je dan zoveel te regelen en ik kan al zo slecht kiezen.
Hoe kiezen jullie een bank?
Ik heb wat vergelijksites erbij gepakt.
Ik vind een tweede pas niet heel belangrijk. Wel beide internetbankieren en een gezamelijke spaarrekening. hier staan vergelijkingen en neig ik toch naar sns ivm de rente over spaarbedrag en alle opties.

Wat hebben jullie en waarom?



Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 11:14

Wij hebben onze eigen rekeningen gehouden en daarnaast een gezamenlijke rekening met twee passen en een internetspaarrekening voor het huishouden. We zaten beide apart al bij ABN, dus daar zitten we samen ook. We wonen in Nowhere en veel banken hebben hier geen kantoor meer, terwijl ik dat wel belangrijk vind, vandaar gewoon een grote bank en geen obscuur internetgebeuren :+

Voor de rente hoef je het nergens echt te doen geloof ik...

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Gezamenlijke rekening? Met spaarrekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 11:17

Een 2e pas is toch wel erg fijn hoor, onze gezamenlijke rekening is voor het huishouden. Dus wel zo handig als je dan allebei over een pas beschikt en niet dat je dan in de winkel staat en het eerst van je eigen rekening moet betalen en dan weer terug overmaken...

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 11:18

Goldie schreef:
Een 2e pas is toch wel erg fijn hoor, onze gezamenlijke rekening is voor het huishouden. Dus wel zo handig als je dan allebei over een pas beschikt en niet dat je dan in de winkel staat en het eerst van je eigen rekening moet betalen en dan weer terug overmaken...

Dit was ook onze overweging. Voor die 1,50 per maand moet je het echt niet laten, niets zo vervelend als constant onderling moeten overboeken!

Lente
Berichten: 27768
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 11:18

Wij zitten bij de Rabobank omdat ik dat echt een hele prettige bank vind. Wij hebben wel twee passen (want soms moet je gewoon ineens geld uitgeven, al is het maar voor een broodje).

Voordeel van de Rabobank vind ik ook dat je via internetbankieren verschillende potjes in je spaarrekening kan maken zodat je weet hoeveel je waarvoor spaart, en dat je inzichtelijk krijgt aan welke dingen je hoeveel geld uitgeeft.

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Gezamenlijke rekening? Met spaarrekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 11:20

Wij hebben dezelfde situatie als watchthesky, beiden onze eigen rekening en een gezamenlijke voor boodschappen en dergelijken, waar we allebei een pas voor hebben. Wij hebben dit via de Rabobank. Daar zat ik al bij, maar mijn vriend bij ING, we hebben er eigenlijk maar gewoon 1 gekozen van de twee

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 11:21

Wij hebben ieder onze eigen rekening en daarnaast nog een gezamenlijke rekening waar we beiden een pas van hebben. Sparen doen we beiden op onze eigen spaarrekening. Wij zitten bij de ABN AMRO omdat we dat al jaren doen ( :+ ) en het beter bevalt en lager in kosten was (destijds, hoe dat nu zit weet ik niet) dan de Rabobank.

Zelf vind ik deze manier van rekeningen hebben erg fijn. Ons loon e.d. komt op onze eigen rekening binnen, telefoon-abbo's gaan ook van onze eigen rekening af. Overige vaste lasten gaan van de gezamenlijke af waar we beiden geld opzetten. Omdat we niet van de ander weten hoeveel er op de spaarrekening staat (tenzij we het vragen natuurlijk) heb je het ''idee'' dat je minder geld hebt dan wat je daadwerkelijk gespaard hebt en persoonlijk vind ik dat wel fijn. Het voelt dan meer als dat je nog een buffertje hebt bij een grote uitgave zonder dat je daar weer extra voor moet sparen. :+ Maar dat is echt persoonlijk hoor ;)

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 11:22

Wij hebben beiden een persoonlijke rekening en nog 1 rekening gezamenlijk, bij de Rabobank en we hebben allebei 1 pas van deze rekening, voor de Rabobank gekozen omdat ik daar goede ervaringen heb en er een groot kantoor op relatief weinig afstand is (ik woon ook in de middle of nowhere wat banken betreft ;)) ING zit mijn vriend persoonlijk bij, was ook prima geweest maar hun kantoor zit niet in de buurt :Y)

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 11:23

Wij hebben 1 gezamenlijke betaalrekening en 1 gezamenlijke spaarrekening.
We zitten bij ING omdat we dit verplicht waren met afsluiten van de hypotheek :+ Maar bevalt prima!

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Gezamenlijke rekening? Met spaarrekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 11:30

Wij hebben iedere en eigen rekening, eigen spaarrekening en alles gezamenlijk. Maken een vast bedrag per maand over naar onze gezamenlijke en naar onze spaarrekening. Van die laatst betalen we dingen voor in het huis of bijvoorbeeld vakanties. Wij zitten bij de regiobank, onze hypotheek zit daar ook en zo kregen we korting. Daarnaast worden we altijd super vriendelijk geholpen en geadviseerd over alles wat met geld te maken heeft. We hebben een vaste adviseur, dus als we ergens advies over willen, dan kunnen we haar altijd bellen.

Anoniem

Re: Gezamenlijke rekening? Met spaarrekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 11:32

Wij hebben een gezamenlijke rekening bij Bunq. Kost 8.99 per maand en dan kan je onbeperkt passen aanvragen. Ik vind het ideaal, je krijgt notificaties voor alles (dus ook als de ander pint, als g/w/l klaarstaat om afgeschreven te worden etc).

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Re: Gezamenlijke rekening? Met spaarrekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 11:47

Toen wij gingen samen wonen hebben we een nieuwe rekening geopend voor ons samen. Hier worden alle gezamenlijk rekeningen vanaf geboekt. Zoals hypotheek.
Hier storten we een vast bedrag op.
Zelf zit ik heel mijn leven bij ING. Mijn vriendin bij ABN. En onze gezamenlijk rekening is van de regio bank.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 11:54

xxwienekexx schreef:
Wij hebben beiden een persoonlijke rekening en nog 1 rekening gezamenlijk, bij de Rabobank en we hebben allebei 1 pas van deze rekening, voor de Rabobank gekozen omdat ik daar goede ervaringen heb en er een groot kantoor op relatief weinig afstand is (ik woon ook in de middle of nowhere wat banken betreft ;)) ING zit mijn vriend persoonlijk bij, was ook prima geweest maar hun kantoor zit niet in de buurt :Y)


Hier echt precies hetzelfde verhaal :)

Elin_

Berichten: 9633
Geregistreerd: 11-11-09

Re: Gezamenlijke rekening? Met spaarrekening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-18 12:38

Heeft abn ook een aparte spaarrekening erbij? 2 pinpassen is idd wel handif


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37230
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:43

Ja een gratis erbij. :j tweede pas kost wel wat geld.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Gezamenlijke rekening? Met spaarrekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:56

Bij ons komt alles gescheiden binnen en betalen we via automatische incasso de vaste lasten op een gezamelijke rekening (met 2 pinpassen). Huis en boodschappen doen we via aparte overschrijvingen, zodat dat mooi inzichtelijk blijft. Mijn vriend gaat sinds deze maand ook een paardje hebben, dus het stalgeld voor beide paarden doen we dus nu ook van die rekening. Eigen auto's (mijn vriend heeft een bedrijfswagen en een bus, ik een gebakje en een trailer) gaan gewoon van de eigen rekening, net zoals telefoon, eigen dingetjes, ... De vaste lasten schrijven we beiden 'ruim' over, zodat de gezamelijke rekening ook spaart zonder dat we het voelen. Poepsimpel, geen gedoe en beiden sparen we zelf ook lekker.
Zou er allemaal niet te moeilijk over doen ;) Komt wel goed!

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

Fair
Berichten: 3555
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Gezamenlijke rekening? Met spaarrekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 17:09

Ik ben vorig jaar ook gaan samenwonen. Wij hebben een gezamenlijke rekening bij de ASN bank. Ik zou je aanraden om ook te kijken waar de bank investeerd en waar je dus (on)bewust aan mee werkt.

Is een gezamenlijk rekening met internetbankieren en 2 passen. Kost 1,50 per maand. :) super tevreden mee.

capopjekop

Berichten: 30645
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Gezamenlijke rekening? Met spaarrekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 17:10

Asn omdat die ook aan klimaat etc denken.


Fleur_Laura

Berichten: 4363
Geregistreerd: 28-07-06
Woonplaats: Eindhoven

Re: Gezamenlijke rekening? Met spaarrekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 17:40

Toevallig gisteren een gezamenlijke rekening afgesloten ivm samenwonen.
Wij hebben gekozen voor ASN bank, ivm hierboven genoemde redenen (klimaat, investeringen van de bank).
Ik wilde ook perse twee betaalpassen, zodat we beide als het nodig is makkelijk wat van de rekening kunnen halen.

♥ ♥ღ

Fair
Berichten: 3555
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Gezamenlijke rekening? Met spaarrekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 17:43


NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 17:44

Lente schreef:
Voordeel van de Rabobank vind ik ook dat je via internetbankieren verschillende potjes in je spaarrekening kan maken zodat je weet hoeveel je waarvoor spaart, en dat je inzichtelijk krijgt aan welke dingen je hoeveel geld uitgeeft.



Dit doen wij inderdaad ook.

Wij hebben onze Eigen rekeningen, gezamelijke betaalrekeningen en gezamelijke en gescheiden spaarrekeningen,

Geeft veel overzicht voor mij.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Colien

Berichten: 1293
Geregistreerd: 29-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:05

Wij hebben een gezamenlijke rekening bij de Rabobank, daar zaten we beide al en eigenlijk niet verder gekeken dan dat. Gewoon makkelijk, geld overmaken en het staat er direct op. Ook gratis een tweede pas erbij gekregen en een betaal en spaarrekening.

We're all stories in the end...
Witje & Mellow
† 25-10-13, Gina

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Re: Gezamenlijke rekening? Met spaarrekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:46

Hier ook eigen rekening en gezamenlijk een betaal en spaarrekening. We zitten allebei al bij ING dus super handig om dezelfde bank te hebben ivm direct overboeken en 1 app.
We hebben maar 1 pas omdat het er niet van kwam om de 2e pas later nog op te halen en nu zijn we er aan gewend haha

Sherivey
Berichten: 8590
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Gezamenlijke rekening? Met spaarrekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 23:16

Ik zit zelf bij de ING, mijn vriend bij de ABN. We hebben deze rekeningen gewoon gehouden, maar toen wij samen gingen wonen hebben wij bij de ING een gezamelijke rekening met spaarrekening geopend.

Hierop storten wij een afgesproken bedrag voor vaste lasten, uitjes en als spaarpotje als er iets kapot gaat. :)

:wave:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amberr09, herous en 99 bezoekers