Quooker, advies gevraagd

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
_Nancy

Berichten: 14080
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Quooker, advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-18 11:48

Hoi,

Onze kraan heeft het begeven (jammer joh :') Kan er nu eindelijk een Quooker komen!).

Nu ben ik mij aan het inlezen over Quookers, maar jeetje wat is de keuze reuze.
Wat ik zoek is een kraan die koud, warm en heet water geeft. Geen bruisend of gefilterd water, is niet nodig.

Ik las over een tank van 3 liter, dat lijkt mij wel voldoende voor heet water, toch?
Hoe ervaren bokkers zo'n 3 liter tank, vaak genoeg of toch regelmatig te weinig?
Dit ook ivm ruimte in de kast.

Verder, moet de hete kraan ook wel duidelijk af te sluiten zijn, dmv een goede draaiknop oid.
Dit vanwege kinderen.

Maar op google kom ik dan nog zoooo veel kranen tegen.
Ons budget is max. € 1200, als het kan incl. montage. Hierin is nog wat te schuiven, maar geen honderden euro's meer. Ik neem aan, als ik op google kijk, dat ik dan toch wel goed moet kunnen slagen.

Welke Quookers gebruiken jullie?
Zijn jullie tevreden, hadden jullie liever een andere gehad en welke dan?

Edit;
Oh het zou trouwens ook fijn zijn om één kraan te hebben voor alle drie. Geen aparte losse kraan.

♥ Happiness has arrived! ♥
♥ Jasper 17-06-2018 ♥
♥ Mathijs 24-09-2019 ♥


Vanillia

Berichten: 7655
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Quooker, advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 13:32

Ik heb een Quooker Fusion met 7L watertank. Hierdoor heb ik niet alleen kokend, maar ook altijd meteen warm water om bijv. af te wassen. Bij een 3L tank heb je alleen kokend water uit je kraan en moet je voor warm water wachten tot je 'gewoon' warm water krijgt via je boiler oid. Ik zou daarom echt gaan voor de 7L en niet de 3L.


secricible

Berichten: 25677
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Quooker, advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 13:35

Ik heb de 3L en moet dus idd op warm water wachten. Wat ik geen probleem vind, desnoods meng ik kokend met koud water.
Alle kokend waterkranen hebben een kinderslot.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 13:36

Wij hebben een daalderop 3-in-1 close-in boily. Werkt perfect. Het enige verschil is dat je geen 100graden water krijgt. Dat mag nl alleen de quooker. Die van ons geeft 96graden :+ Heb het eens gemeten.

Ik weet niet hoe groot onze boiler is, maar hoef nooit te wachten op warm water

[o]

Ipsilonka

Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Quooker, advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 13:40

Wij hebben ook de Quooker met 7 ltr tank eronder. Ideaal! Kosten weet ik niet, wij hebben de keuken al 6 jaar.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Quooker, advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 13:48

Ik ben zeker niet per definitie tegen een Quooker, want snap het gemak. Bedenk je alleen wel wat het met je rekeningen doet als er 24/7 een kan kokend water gaande gehouden moet worden. Is niet erg milieuvriendelijk. Weet niet of je er wat om geeft, maar wilde het je slechts meegeven :)

Anoniem

Re: Quooker, advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 13:51

Verbruik van een quooker is minimaal. :) een quooker is een vrij grote uitgave maar wel energiebesparend. Heb de exacte cijfers niet meer, maar onze quooker (zat al in t huis, Quooker is 15 jaar oud al en echt op door slecht onderhoud) is aan vervanging toe en toen heb ik dat uitgerekend. Wij zouden er toch wel een x aantal euro per maand op besparen nog (vooral op gas en elektra). Wel met de 7 liter variant ivm het warme water wat dan ook niet meer met gas verwarmd wordt. Onze quooker nu heeft een mini-tankje.

Wij hebben wel besloten nog ff te wachten. over een jaar of 4 willen we de keuken vervangen en tot die tijd gebruik ik wel de waterkoker.

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 14:39

liekec schreef:
Ik ben zeker niet per definitie tegen een Quooker, want snap het gemak. Bedenk je alleen wel wat het met je rekeningen doet als er 24/7 een kan kokend water gaande gehouden moet worden. Is niet erg milieuvriendelijk. Weet niet of je er wat om geeft, maar wilde het je slechts meegeven :)


Met de rekeningen deed het hier niks. Het is ook prima milieuvriendelijk. Je hoeft nl geen waterkoker te gebruiken en minder elektriciteit om pannen water te verhitten.

[o]

Vanillia

Berichten: 7655
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 15:12

verootjoo schreef:
liekec schreef:
Ik ben zeker niet per definitie tegen een Quooker, want snap het gemak. Bedenk je alleen wel wat het met je rekeningen doet als er 24/7 een kan kokend water gaande gehouden moet worden. Is niet erg milieuvriendelijk. Weet niet of je er wat om geeft, maar wilde het je slechts meegeven :)


Met de rekeningen deed het hier niks. Het is ook prima milieuvriendelijk. Je hoeft nl geen waterkoker te gebruiken en minder elektriciteit om pannen water te verhitten.


Dit. En wat denk je wat het kost om je CV aan te laten slaan en al het koude water weg te laten spoelen tot je warm water hebt?

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Quooker, advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 15:15

En trouwens, onze boiler slaat alleen aan als er kokend water uitgehaald is. Zodra dat weer aangevuld is en op temperatuur doet ie weinig meer wat energie verbruikt. Waar dat kokende water in zit is zo goed geïsoleerd dat het echt niks kost om op temperatuur te houden als het eenmaal op temperatuur is.

[o]

Allejandro
Berichten: 18536
Geregistreerd: 21-09-03

Re: Quooker, advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 15:34

Ik heb een 3L en zou bij aanschaf van een nieuwe zeker voor meer gaan. Gezin met 5 personen en wat aardappels en groentes koken en die 3L is er zo doorheen..

Mama van C. (06-2011) & E. (01-2013) & L. (03-2015)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37152
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Quooker, advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 15:59

Hoe zit het met versheid van water na bv paar dagen weg gaan?

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:02

Vanillia schreef:
verootjoo schreef:

Met de rekeningen deed het hier niks. Het is ook prima milieuvriendelijk. Je hoeft nl geen waterkoker te gebruiken en minder elektriciteit om pannen water te verhitten.


Dit. En wat denk je wat het kost om je CV aan te laten slaan en al het koude water weg te laten spoelen tot je warm water hebt?


Ik zeg niet dat ik wel weet wat het doet met je rekeningen, want wij hebben alleen zo'n ding op werk. Enige wat ik zeg is dat ze er over na moet denken wat het er eventueel mee doet, zeker als je bijvoorbeeld kijkt naar hoeveel je thuis bent. Maar goed om te horen dat het vrijwel nihil is. :+

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:13

Wij hebben er ook een op het werk, maar daardoor lijkt het mij eigenlijk niks. We moeten m regelmatig helemaal ontkalken ook rondom waar het kraantje is geplaatst zit kalk. Als we het niet doen doet die het na een tijdje ook niet meer. Ik dacht trouwens ook dat het veel zou kosten omdat het steeds heet moet blijven, maar dat valt dus mee?

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

secricible

Berichten: 25677
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:26

moonsparkle schreef:
Wij hebben er ook een op het werk, maar daardoor lijkt het mij eigenlijk niks. We moeten m regelmatig helemaal ontkalken ook rondom waar het kraantje is geplaatst zit kalk. Als we het niet doen doet die het na een tijdje ook niet meer. Ik dacht trouwens ook dat het veel zou kosten omdat het steeds heet moet blijven, maar dat valt dus mee?


Ik kan alleen voor mijn eigen quooker spreken, maar bij de nieuwere modellen is advies 2-3x per jaar de perlator (zeefje aan het einde) los te maken en te ontkalken (in schoonmaakazijn leggen). De rest moet eens in de 5jaar bekeken worden. Onderhoudssetjes daarvoor zijn 30euro voor de nieuwe modellen.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

_Nancy

Berichten: 14080
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Quooker, advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-18 19:19

Bedankt voor de tips al zover.
Het zal inderdaad een 3 liter reservoir worden.
Een 7 liter is niet nodig en we hebben al een warm water boiler boven staan, dus dat krijgen we al snel enzo.

♥ Happiness has arrived! ♥
♥ Jasper 17-06-2018 ♥
♥ Mathijs 24-09-2019 ♥

frankiej

Berichten: 4142
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Quooker, advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:58

wij hebben de 7 L. versie. Ideaal! Hebben hem nu 4 jaar maar nog nooit iets hoeven ontkalken. Slaat enkele keren per dag aan om op temp. te blijven. Maar dat doet een boiler ook. Overigens hebben wij een losse kook-kraan.

Croo

Berichten: 297
Geregistreerd: 27-05-10
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:07

karuna schreef:
Hoe zit het met versheid van water na bv paar dagen weg gaan?


Bij een paar dagen weg is het beter om de quooker aan te laten staan, omdat het anders duurder is om weer het water te laten koken. Volgens mij wordt vanaf ongeveer een week aangeraden om hem uit te zetten. Ik zou dan wel naderhand het oude water weg laten lopen, zodat er vers water wordt gekookt.

Croo

Berichten: 297
Geregistreerd: 27-05-10
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:09

moonsparkle schreef:
Wij hebben er ook een op het werk, maar daardoor lijkt het mij eigenlijk niks. We moeten m regelmatig helemaal ontkalken ook rondom waar het kraantje is geplaatst zit kalk. Als we het niet doen doet die het na een tijdje ook niet meer. Ik dacht trouwens ook dat het veel zou kosten omdat het steeds heet moet blijven, maar dat valt dus mee?


Met de huidige elektriciteitsprijzen kost dit ongeveer 20 euro per jaar dacht ik. Maar omdat dit systeem veel efficiënt per om gaat met het verhitten van water, bespaar je geld als je heet water uit de quooker haalt ipv kookt in een waterkoker of pan.

Mama3
Berichten: 1795
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:09

Wij hebben in maart een quoocker gekocht. Wij twijfelde over de boiler, zijn voor de grootste gegaan en achteraf maar goed ook.

Wij hebben een fusion gekocht. 1 kraan die gewoon werkt met een hendeltje, wanneer je kokend water wil dan moet je drukken en draaien, heel kindvriendelijk.

We hebben een uittrekslang, handig voor groentes spoelen en de wasbak schoon te maken etc.

Kar_lien

Berichten: 49
Geregistreerd: 06-03-15
Woonplaats: Gemeente Molenwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:15

Hoi, mocht je meer informatie willen hebben dan mag je me altijd een pb sturen, ik werk bij Quooker :)

Op onze website is ook heel veel informatie te vinden en kan je kijken wat het beste bij je past, hopelijk kom je eruit, alvast heel veel plezier en gemak gewenst!

Do more of what makes you happy
Freek B+13 | L1+16 | L2+12 | M1+11

MoniqueT

Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Quooker, advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:27

Wij hebben ook de Fusion, één kraan met draai- en drukknop voor kokend water. Omdat bij ons het water van heel ver moest komen, spoelde ik echt heel veel water weg voor ik warm water had, ben daarom extra blij met de Quooker.

Wij wonen maar een deel van het jaar in dat huis en zetten bij vertrek de Quooker inderdaad uit. Als ik er permanent zou wonen, zou ik zeker het bruisend gekoeld water erbij willen, nu dat mogelijk is. Maar dat wordt me nu te duur :-)

Webshop - digital art: MoTekent

Mama3
Berichten: 1795
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Quooker, advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 22:07

Wij hebben hem gekocht bij de keukenloods in Utrecht, hele schappelijke prijzen in vergelijking met andere zaken waar wij geweest zijn.

Plaatsen was ook een fluitje van een cent

Marije_jiplover

Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 22:18

liekec schreef:
Ik ben zeker niet per definitie tegen een Quooker, want snap het gemak. Bedenk je alleen wel wat het met je rekeningen doet als er 24/7 een kan kokend water gaande gehouden moet worden. Is niet erg milieuvriendelijk. Weet niet of je er wat om geeft, maar wilde het je slechts meegeven :)

Wij verbruiken minder gas, omdat onze boiler zover van de keuken weg hangt, dat ik elke keer 4,5 l water weggooien voor ik warm water had.

Met de Quooker meteen heet water uit de kraan. Daarbij ik een Quooker zuinig in z'n verbruik omdat die erg goed geïsoleerd is.
Daar bovenop hebben we tegenwoordig zonnepanelen, dus de stroom voor de Quooker wekken we zelf op.

@TS: wij hebben ook de Quooker met 1 kraan en 7 liter vat.
De kokend waterkraan is beveiligd, die kun je niet per ongeluk aandoen.
Wij willen echt nooit meer zonder.
Wij hebben dus die kraan waar ook gewoon warm water uit de tank van de Quooker komt, dat was bij ons juist voorwaarde, omdat we dat steeds weggooien van ooit warm gestookt en weer in de leiding afgekoeld water niet meer wilde. Onze boiler zit op zolder voor rechts en de keukenkraan zin beneden achter links. Veel verder uit elkaar konden die niet zitten. Wij hebben bovendien ook nog een flexkraan, met zo'n uittrekslang. Als je die uittrekt gaat je kokend water automatisch uit, ook weer als beveiliging. We hadden die kraan niet perse gewild maar was toen wij hem kochten in de aanbieding en daardoor goedkoper dan de gewone kraan.

karuna schreef:
Hoe zit het met versheid van water na bv paar dagen weg gaan?

Zolang hij het kokend houdt is er niet zo'n probleem met versheid.
Maar wanneer je hem uitzet (bij ons in het boekje staat >3 dagen weg advies om uit te zetten) moet je idd daarna, wanneer je hem weer aanzet, de tank leeg laten lopen voor het eerste gebruik.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Bienotje

Berichten: 10860
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Quooker, advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 04:40

Wil je perse het metk quooker? Ik heb ook begrepen dat er nog wel ander merken zijn die goedkoper zijn waar ze de boiler achter loze ruimte in je plint weg werken in je keuken ipv als kastruimte.

The unicorn made me do it!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Django_Mette, maringe, nessinator, YandexBot en 21 bezoekers