Verschrikkelijke heimwee naar huis.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pivione
Berichten: 386
Geregistreerd: 20-04-13

Verschrikkelijke heimwee naar huis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-18 21:48

Op dit moment ben ik nog tot en met zaterdag in Spanje op vakante met een vriendin.


Ik heb last van extreme heimwee en dan bedoel ik echt huilen en bijna hyperventileren.

Iemand een gouden tip? -O-

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:48

Even naar huis videobellen?

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Re: Verschrikkelijke heimwee naar huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:50

afleiding zoeken, leuke dingen gaan doen daar met je vriendin. Eerder naar huis gaan is denk ik geen optie?

ikkedus
Berichten: 3270
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:51

Neeeeee juist niet!
Afleiding zoeken en op pad gaan.

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:52

Waardoor heb je heimwee ? Mis je specifiek iets ?

Ik miste vroeger altijd dieren. Mijn hielp het enorm om dus beesten op te zoeken. Paarden bv

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:54

Ach :(:) dat is zo naar en voor mij vroeger ook zo herkenbaar.

Eerst moet je nagaan waar je precies heimwee naar hebt, je huis, de mensen, een huisdier? Wat het beste werkt is er eerlijk over praten met de gene die met je mee is. Wegstoppen werkt niet. Vaak is erover praten al een deel,van de oplossing.

Verder afleiding zoeken en alleen in geval van het lukt echt niet meer even met huis bellen maar vaak maakt dat het alleen maar erger.

Pivione
Berichten: 386
Geregistreerd: 20-04-13

Re: Verschrikkelijke heimwee naar huis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-18 21:57

Het is al eigenlijk sinds aankomst en dit al van kind af aan eigenlijk. Hebben al heel veel gedaan, ook om afleiding te zoeken.

Ik voel me oprecht echt een klein kind op het moment, maar kan het niet ‘inhouden’

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:57

Wat rot! Is er iets specifieks dat je mist? :)

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Verschrikkelijke heimwee naar huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 22:08

Hoeveel ben je ermee bezig en hoeveel contact heb je met het thuisfront?

maxie

Berichten: 2212
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 22:16

Heel herkenbaar. Vroeger ook eens zo erg gehad in spanje met een vriendin. Idd leuke dingen doen en genieten maar dat is zo moeilijk met heimwee.
Ik ging wel eerder naar huis omdat de opa van dat meisje was overleden (heel erg om te zeggen maar was echt blij dat ik naar huis kon) sterkte nog te komende dagen en proberen zoveel mogelijk leuke dingen te doen.
Kan je er wel goed over praten met je vriendin? Mischien helpt dat een beetje.

belle_boef

Berichten: 10732
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Verschrikkelijke heimwee naar huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 22:19

Waar ben je bang voor? Wat
Mis je en is het zo groot dat je niet nog lekker een paar dagen in het mooie zonnige Spanje kan verblijven. Zie het als een levensles. Ja het is nu moeilijk maar als je er mee om leert gaan zal het in de toekomst ook makkelijker worden. Hoe lekker is het om even heerlijk op vakantie te kunnen. Nederland met al zijn regen kan wel even wachten.

Anoniem

Re: Verschrikkelijke heimwee naar huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 10:08

Wat vervelend zeg TS. :(:) Ik had hier vroeger ook erg last van. Misschien helpt het om even contact met thuis te zoeken? Stem van familie horen, of zelfs even zien via videobellen?

Probeer nog even te genieten. Het zal daar wel een stuk lekkerder zijn dan hier!

BigOne
Berichten: 38211
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Verschrikkelijke heimwee naar huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 10:12

Nichtje vroeger ook wel eens midden in de nacht naar huis gebracht. De meeste mensen groeien er overheen, voor nu, accepteer dat je er niets aan kunt veranderen probeer voor jezelf en zeker voor je reisgenoot toch echt de knop om te zetten.

Anoniem

Re: Verschrikkelijke heimwee naar huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:03

Mijn vriendin heeft het ook en het is echt een heel lastig iets.. Bij haar helpt het wel om juist iedere dag ff te bellen met het thuisfront. Ze appt in haar vakanties ook best wel veel, ondanks dat ze er met haar man is. Als je het zelf niet hebt, is het niet te begrijpen.

tootje71

Berichten: 5097
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:15

IK zelf en mijn zoon hebben beide enorme heimwee . Toen mijn zoon een aantal jaar geleden zo van slag was tijdens een weekend weg zei iemand geef hem maar twee paracetamol en hoe raar ook hij werd er rustiger van . tegenwoordig neem ik valdispert stress moments dat helpt ook goed en verder sterkte ik weet hoe rot het is :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 15:14

Wat lastig Pivione :(:)
Realiseer je dat het nu heel vervelend is, maar dat dat 'maar' enkele daagjes duurt. Je komt weer thuis. Dan kun je nu beter genieten van al het moois dat je ziet, want ik gok dat het op vakantie een mooie omgeving is!

Zelf geen ervaring met heimwee, wel met stress, en dan helpt bovenstaande :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 15:41

Wat is het dat je mist? In ieder geval goed dat je afleiding zoekt, probeer vooral te genieten, voor je het weet zit je vakantie er weer op.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Verschrikkelijke heimwee naar huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:26

Ga iets doen wat leuk is. En bedenk dat je later waarschijnlijk positief terugdenkt aan deze vakantie.
Ik wil juist vlak voor vertrek niet meer weg, spijt van de boekingen of plannen. Maar eenmaal vertrokken is het dan ok. Soms denk ik wel eens over x nachten weer in mijn eigen bed, maar echtheimwee gelukkig niet ( wel op schoolkampen, daar heb ik nog horrorherinneringen aan wegens pesten)

Pivione
Berichten: 386
Geregistreerd: 20-04-13

Re: Verschrikkelijke heimwee naar huis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-18 21:28

Hee Allemaal!

Bedankt voor alle lieve reacties! Ook dat het herkenbaar is en dat niet iedereen het begrijpt.

Vandaag aan het zwembad gelegen en in de zon ben zelfs een beetje verkleurd. In de ochtend en avond wel weer moeten huilen, maar probeer dat te accepteren en er niet tegen te vechten.

Morgen naar de Sagrada en park Guell.

belle_boef

Berichten: 10732
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Verschrikkelijke heimwee naar huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:47

Dat is een leuk bericht. Koop jezelf een leuk kado want je mag er trots op zijn.

frensje
Berichten: 722
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 22:10

Heimwee is vreselijk. Misschien kan je daar bij de apotheek iets kalmerends halen. En inderdaad bezig blijven. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 22:14

Pivione schreef:
Hee Allemaal!

Bedankt voor alle lieve reacties! Ook dat het herkenbaar is en dat niet iedereen het begrijpt.

Vandaag aan het zwembad gelegen en in de zon ben zelfs een beetje verkleurd. In de ochtend en avond wel weer moeten huilen, maar probeer dat te accepteren en er niet tegen te vechten.

Morgen naar de Sagrada en park Guell.

Sterk mens ben je!


Klinkt inderdaad als een goed bericht! Park Guell moet mooi zijn hoor ik vaak :D Veel plezier!

raket

Berichten: 4090
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Verschrikkelijke heimwee naar huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 22:20

Ik heb ook al heimwee. Zo'n beetje bij het bordje einde bebouwde kom. Sinds ik het gewoon accepteer dat ik dát nou eenmaal heb gaat het veel beter. Ik probeer steeds te denken aan waarom ik op vakantie wilde en wat er zo mooi en leuk is. Dus overdag gaat wel. S nachts luister ik muziek. Dat helpt me te ontspannen.
Bij mij helpt het ook dat ik paard en kat goed verzorgd achter laat. En ik app met degene die ze verzorgen.

En je gaat zaterdag naar huis. Dus overmorgen is al de laatste dag. Dat soort aftellingen helpen mij ook.

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 22:26

Morgen laatste hele dag, en zaterdag slaap je weer in je eigen bed. Supergoed dat je niet opgegeven hebt!

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Re: Verschrikkelijke heimwee naar huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 23:00

Heb ik ook last van gehad. Het werd er niet beter op toen ik vijf weken lang duizenden kilometers verderop zat, nadat ik eerder een nare ervaring had gehad in het buitenland. Echt ziek was ik er van, tot paniekaanvallen aan toe. Mijn vriend heeft mij uiteindelijk meegetrokken de winkelstraat in, want van op je kamer zitten daar word je alleen maar ellendig van. Probeer je te focussen op de leuke dingen, je bent zo weer terug!