Jezelf voorstellen met een voorwerp

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
FennyPower

Berichten: 1446
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Jezelf voorstellen met een voorwerp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-18 10:16

Ik heb volgende week een sollicitatie bij een bioscoop, nu moet ik mij voorstellen met een voorwerp maar het is zo lastig om naar mezelf te kijken en erover te praten dus weet zo even niet aan wat voor voorwerp ik moet denken.

- Het zou dus gaan om een bijbaan in een bios.
- Ik ben een vriendelijk rustig vrolijk persoon die mijn taken nakomt, ik heb veel inzet en werk graag. Mijn karakter : hulpvaardig, groeiend en assitiever wordend, creatief (fotografie, schetsen)

Ik zou een voorwerp zoeken die meerdere dingen ik een toevoegd (dat je meer kan vertellen over jezelf) aangezien het maar een voorwerp mag zijn.

Weet iemand iets ? Dat ik hier over kan nadenken.

En op wat voor voorwerp lijken jullie?

Mijn Nummer: o611derestkomtvanzelf /


SweetVanille
Berichten: 1765
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Re: Jezelf voorstellen met een voorwerp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 10:18

Ik vind het maar raar dat je je als mens moet gaan vergelijken met een voorwerp... Lijkt me dan ook heel lastig inderdaad..

julius_juut

Berichten: 3095
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Jezelf voorstellen met een voorwerp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 10:19

Een courgetteplant. Groeit hard (veel inzet/werkt graag) ontwikkeld zich, mooie vruchten en hartstikke nuttig. :P

"You're neither unnatural, nor abominable, nor mad;
you're as much a part of what people call nature as anyone else;
only you're unexplained as yet -- you've not got your niche in creation."

Weerwolven van Wakkerdam op bokt: https://www.facebook.com/groups/1484683858440167

KirstenHorse

Berichten: 1286
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 10:20

Misschien een piano? Die zet zich in en het doel is muziek maken dus werken. Je kan ermee groeien en het is natuurlijk enorm creatief. Ik roep maar wat hoor :D

Succes met je sollicitatie!

Nelis M2+1

Lente
Berichten: 27753
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 10:21

Aloë Vera. Een kalme plant, nuttig, mooi ook wel.

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 10:25

Sleutelbos kun je veel variatie in kwijt. Is 1 ding maar bestaat uit meerdere onderdelen en verteld ook wat over jezelf.

Broken crayons still color

senna21

Berichten: 11748
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 10:27

Een foto of schets die je hebt gemaakt, of je fototoestel.
Laatst bijgewerkt door senna21 op 03-10-18 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30198
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 10:27

Je solliciteert bij een bioscoop en je hobby is fotografie? Ik zie een match... neem je camera mee?

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

Memories

Berichten: 2613
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 10:29

Ik heb meerdere sollicitaties met 'stel jezelf met een voorwerp voor' rondes gehad en meestal stelt het echt niet zo enorm veel voor hoor voor bijbaantjes, dus maak je er niet te druk over dat je nu niet met het meest waanzinnigste en passendste voorwerp ever aan komt zetten :j Belangrijkste is vaak dat je er over hebt nagedacht hoe je jezelf kunt presenteren.

Planten zijn leuk maar worden echt zoooo vaak meegenomen door mensen, ik zou echt iets uniekers meenemen, dat ze over een maand nog weten dat jij die sollicitante met voorwerp X was.

Als je creatief bent, misschien iets van een schets/foto dus die jezelf hebt gemaakt van iets wat voor jou groei/rust/creativiteit/vriendelijkheid typeert? Die andere eigenschappen van jezelf kun je er ook gewoon bij vertellen, niemand heeft echt een allesomvattend object bij zich. Of neem een schetsen/fotoboekje mee, dan heb je gelijk meerdere aspecten uit 1 voorwerp.

Kim_97

Berichten: 931
Geregistreerd: 23-02-13

Re: Jezelf voorstellen met een voorwerp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 10:33

Ik heb tijdens mijn assesment mn eerste Nijmeegse Vierdaagse kruisje meegenomen: doelgericht, doorzettingsvermogen, in voor nieuwe ervaringen, vooruit denkend. :)

Vrouwke & Noa <3

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 10:36

Ik heb dat vroeger bij een lerarenopleiding ook moeten doen. Ik heb gewoon mijn stinkende stalschoenen meegenomen :D. Die zeggen namelijk heel veel over mijn 'andere' kant, namelijk dat ik graag praktisch bezig ben, omgaan met dieren leuk vind en niet bepaald een stadse tuthola ben.

EDIT: Dat was alleen geen sollicitatie maar meer een opdracht om jezelf te karakteriseren en zodat de medestudenten je beter konden leren kennen.

Ik weet nog dat een medestudente een theepot mee had omdat ze van verschillende wereldse soorten thee hield en de ceremonie eromheen, en een tijdje in India had gezeten en daar het échte theedrinken had geleerd. Ik vond dat ook een erg goede. Je wist gelijk wat over haar persoonlijkheid en haar achtergrond.

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 10:36

Een potlood; ligt nooit in de weg en niemand heeft er last van, en in de juiste hand kun je er de mooiste kunstwerken mee maken :Y)

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 10:36

Zoek naar iets wat bijvoorbeeld waardevol is. Iets waar een verhaal achter zit. Denk niet zo makkelijk in gewoon "ik hou van fotografie dus een camera", want hoeveel mensen houden er wel niet van fotografie? Dan zou je net zo goed mij kunnen zijn.

Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Jezelf voorstellen met een voorwerp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 10:38

Ik vind dit dus echt briljant, moet ik ook eens gaan toepassen bij een selectietraject :')

Euhm een bioscoop bon met aan de achterkant je nummer, mochten ze je graag willen kunnen ze je via die bon bereiken :P

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 10:38

8nnemiek schreef:
Een potlood; ligt nooit in de weg en niemand heeft er last van, en in de juiste hand kun je er de mooiste kunstwerken mee maken :Y)
En vrijwel iedereen steekt het in z'n mond, lekker dan :')

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

M_D_H
Berichten: 17448
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 10:41

Ik had mijn tas mee en heb hem geïntroduceerd als de koffer van Newt Scamender van FBAWTVT -> Ik ben een persoon met meerdere 'talenten'.
In mijn tas had ik mijn kampioensbeker gestopt -> Harder werker, doorzettingsvormogen, competitief, resultaatgericht.
Telefoon met daarop het Secret Santa topic -> (Ik zit in de organisatie) Georganiseerd, goede communicatie
En zo nog wat dingen :j

Weken later hoorde ik nog over de tas van Newt Scamander en hoe ze onder de indruk waren van mijn presentatie :j

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made

mystery1980
Berichten: 4202
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 10:43

ze verzinnen steeds gekkere dingen! Zou hier gewoon niet voor in zijn en een normale baan zoeken, met een gewoon sollicitatie gesprek. Waar niet gekeken word naar dit soort onzin, maar daadwerkelijk naar hoe je je werk doet.
(tja ik ben misschien ouderwets ingesteld, maar heb niet het idee dat dit soort gekke dingen verbetering brengen)
Laatst bijgewerkt door mystery1980 op 03-10-18 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb

M_D_H
Berichten: 17448
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Jezelf voorstellen met een voorwerp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 10:44

Dit wordt tegenwoordig bijna overal gedaan dus ik denk dat je dan best lang kunt zoeken naar een andere baan Mystery1980.

Met deze opdracht willen ze zijn of jij out of the box kan denken, of je creatief bent en zo kunnen ze ook inzicht krijgen in de persoon die voor ze staat.

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made

Lieverdje86
Berichten: 335
Geregistreerd: 22-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 10:44

Ik moest ook eens een voorwerp meenemen naar een sollicitatiegesprek en nam gebaksbordjes mee, want ik kan veel bordjes in de lucht houden, als in verschillende taken op me nemen in werk en privé sfeer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 10:46

mystery1980 schreef:
ze verzinnen steeds gekkere dingen! Zou hier gewoon niet voor in zijn en een normale baan zoeken.
(tja ik ben misschien ouderwets ingesteld, maar heb niet het idee dat dit soort gekke dingen verbetering brengen)



De wereld heeft juist hártstikke behoefte aan meer van dit soort dingen en creativiteit. Iedereen leert gewoon wat er geleerd moet worden, op geesteswetenschappen wordt bezuinigd, en de wereld gaat langzamerhand kapot. We hebben creativiteit nodig voor nieuwe ideeën en kritische vragen die gesteld moeten worden; we kunnen niet verder leven op de manier waar we nu op leven en met de gebruiken die we nu hebben.

Creativiteit is keihard nodig, op alle fronten. En dat begint bij dit soort dingetjes.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57831
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 10:46

Eerlijk gezegd snap ik ook niks van die opdracht, je kan het mooier maken dan het is zoveel je wil, het feit blijft dat ze je vragen om jezelf te vergelijken met een voorwerp. Iets wat in wezen enkel weer geeft hoe zeer de maatschappij mensen als gebruiksvoorwerpen ziet ipv als levende wezens. :)
Met een beetje pech zou het ook dat pleidooi zijn dat ze krijgen ipv hun voorwerp. Dan maar niet de job.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14039
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Jezelf voorstellen met een voorwerp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 10:47

Omdat dit specifiek over een sollicitatie gaat verplaats ik je topic naar [STW] School, Studie en Werk.

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 10:48

Ik zou niks meenemen.
Ik ben geen ding maar een mens van vlees en bloed met daar bij bijhorende karaktereigenschappen.
Die zou ik zonder voorwerp willen benoemen.
Willen ze dat niet gaan ze maar lekker op zoek naar een robot.

Niet op zoek naar creativiteit, van gekheid niet meer weten hoe ze een sollicitatie gesprek moeten leiden.


Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 10:48

mystery1980 schreef:
ze verzinnen steeds gekkere dingen! Zou hier gewoon niet voor in zijn en een normale baan zoeken, met een gewoon sollicitatie gesprek. Waar niet gekeken word naar dit soort onzin, maar daadwerkelijk naar hoe je je werk doet.
(tja ik ben misschien ouderwets ingesteld, maar heb niet het idee dat dit soort gekke dingen verbetering brengen)
Welkom in 2018 :')

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 10:50

enjoymyhorse schreef:
Ik zou niks meenemen.
Ik ben geen ding maar een mens van vlees en bloed met daar bij bijhorende karaktereigenschappen.
Die zou ik zonder voorwerp willen benoemen.
Willen ze dat niet gaan ze maar lekker op zoek naar een robot.

Niet op zoek naar creativiteit, van gekheid niet meer weten hoe ze een sollicitatie gesprek moeten leiden.



Wat een gezellige wereld zou het zijn, als iedereen op deze manier denkt. Lekker snel op je tenen getrapt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers