Friese puppy-tank Shenna zet haar beste beentje voor! ITP

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Friese puppy-tank Shenna zet haar beste beentje voor! ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-18 20:59

Hi allemaal! :wave:

Afgelopen weekend ben ik wezen fotograferen bij een vriendin van mij, en daarvoor terug kreeg ik ook wat foto's van mijzelf met Shenna :D Super blij mee!

Shenna is een net 5 jarige Friese merrie (Onne 376 x Beart 411) van +- 1,69m hoog. Ze is sinds vorig jaar onder het zadel maar wordt eigenlijk nog maar een half jaartje echt bereden. En nog steeds niet heel vaak; meestal zo'n 2 a 3x per week, waarvan meestal 1 a 2x een buitenritje is en de rest dressuren. Maar dat is prima voor haar :D Heerlijke afwisseling en niet te veel!

Elke dag begin ik meer verliefd op haar te worden. Eerst had ik daar nog erg veel moeite mee ivm het verlies van mijn vorige paardje Famke, maar ik merk dat ik het de laatste tijd eindelijk een beetje een plekje weet te geven en mij meer open stel voor Shenna. Shenna is echt een geweldig paard. Ze kan super bewegen en is ontzettend leergierig. Daarbij ook nog eens een echte knuffel en altijd zó vrolijk! Echt een schatje. :D

Natuurlijk gaat nog lang niet alles perfect, we hebben nog ontzettend veel te leren, zowel ik met mijn houding als wij samen als combi, maar ik ben al heel erg trots op haar als ik kijk naar hoe ze het nu allemaal doet. Ze krijgt steeds meer kracht en haar conditie wordt ook al beter. Vooral de buitenritjes helpen daar erg aan mee, merk ik *D

Op onze nieuwe stal (staan we sinds begin september) wordt ze al 'turbo' genoemd. Dus wie zegt dat een Fries traag is: Probeer Shenna maar eens en het tegendeel is bewezen :+ Al wisselt het heel erg hoor! Meestal is ze aan het begin van de training enorm voorwaarts en moet ik constant mijn best doen om het tempo te verlagen. Maar aan het eind van de training is ze vaak ook echt op en moet je ook gewoon stoppen, omdat je dan aan alles merkt dat ze moe is. Maar goed, ze is nog jong en zo veel doen we nog niet, dus dat is niet zo gek!




Oké, genoeg gebabbeld, laat ik maar gewoon met de foto's beginnen :D Enjoy!
Foto's staan niet op chronologische volgorde!!

1. Lekker even stappen
Afbeelding

2. Blij ei op het paard _O-
Afbeelding

3. Drafje! :D Oh wat is ze knap! <3
Afbeelding

4. Power knol! :D
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Galopje! Dat vind ze nog érg lastig, maar we kunnen al steeds wat rustiger galopperen en kunnen ondertussen ook veilig door de bochten zonder plat te gaan, dus ik ben meer dan tevreden! :D Eerst kon ik haar immers niet eens op de hoefslag houden omdat ze zo erg naar binnen viel. Brave puppy!
Afbeelding

7. +:)+
Afbeelding

8. *D
Afbeelding

9. Even een schattig puppy-hoofdje er tussen door. Hier smelt je toch van? <3
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13. Heerlijk dier :)
Afbeelding

14.
Afbeelding

15. En lekker uitstappen, want de puppy is moe! :Y)
Afbeelding

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017


DiscoDipp

Berichten: 2867
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Friese puppy-tank Shenna zet haar beste beentje voor! ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 09:52

Pohh wat heeft ze een nek erop zitten zeg! Mooi :D

cursebreaker

Berichten: 11400
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Friese puppy-tank Shenna zet haar beste beentje voor! ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 09:55

Wat een plaaaatje om te zien zeg! Jullie zijn een prachtige combinatie <3

Het ziet er echt heel erg fijn uit hoe je haar rijdt!!
Ik ben nu al benieuwd naar meer foto topics in de toekomst van jullie tweetjes.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Murphylover

Berichten: 294
Geregistreerd: 14-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 11:25

Voor een paard wat nog niet zo lang onder het zadel is ziet het al netjes uit.

Ik zou zeggen ga zo door +:)+

❤️Murphy ❤️ Sinds 02-03-2012 van ons.
Dressuur : B+9

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Friese puppy-tank Shenna zet haar beste beentje voor! ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 11:32

Oh heerlijk! Gaaf dier hoor! Probeer je binnenhand wat te ontspannen in de galop.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-18 15:32

DiscoDipp schreef:
Pohh wat heeft ze een nek erop zitten zeg! Mooi :D


Bedankt! En een nek heeft ze zeker haha! Knappe merrie <3


HelmerG schreef:
Wat een plaaaatje om te zien zeg! Jullie zijn een prachtige combinatie <3

Het ziet er echt heel erg fijn uit hoe je haar rijdt!!
Ik ben nu al benieuwd naar meer foto topics in de toekomst van jullie tweetjes.


Ahh super lief, dankjewel! Ik ben ook benieuwd wat de toekomst ons gaat brengen :D


Murphylover schreef:
Voor een paard wat nog niet zo lang onder het zadel is ziet het al netjes uit.

Ik zou zeggen ga zo door +:)+


Dankjewel! Ga ik zeker doen! Er valt nog genoeg te verbeteren maar ik heb er alle vertrouwen in :)


Iris82 schreef:
Oh heerlijk! Gaaf dier hoor! Probeer je binnenhand wat te ontspannen in de galop.


Dankje :) En dat is inderdaad een leerpuntje! Galop gaat nog niet zo soepel (lees: lekker snel en krachtig) waardoor ik soms mij wat te veel aanspan. Bedankt voor de tip, ga er zeker aan werken! :j

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

JoosTsjal

Berichten: 6
Geregistreerd: 15-05-18

Re: Friese puppy-tank Shenna zet haar beste beentje voor! ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 15:36

Echt een leukerd! Ook op insta heb je leuke foto's Staan!

Tsjalling❤️

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-18 17:30

JoosTsjal schreef:
Echt een leukerd! Ook op insta heb je leuke foto's Staan!


Dankje! :D En ja haha, mijn Instagram (of eigenlijk die van Shenna) staat ook vol met foto’s :P

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 17:55

Wauw, wat een pracht van een dier! Ik vind haar op het merendeel van de foto's ook echt fijn lopen, niet dat knikje maar echt een fijne halshouding. :)
Ik ben wel benieuwd, en hoop niet dat je het als aanval ziet, waarom je voor zo'n klein paardje bent gegaan? Ik moet zeggen dat ik je vrij groot vind voor haar namelijk. Ben benieuwd hoe je hier zelf tegenaan kijkt en wat je beweegredenen waren/zijn :)

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-18 18:08

liekec schreef:
Wauw, wat een pracht van een dier! Ik vind haar op het merendeel van de foto's ook echt fijn lopen, niet dat knikje maar echt een fijne halshouding. :)
Ik ben wel benieuwd, en hoop niet dat je het als aanval ziet, waarom je voor zo'n klein paardje bent gegaan? Ik moet zeggen dat ik je vrij groot vind voor haar namelijk. Ben benieuwd hoe je hier zelf tegenaan kijkt en wat je beweegredenen waren/zijn :)


Dankje! Ja ik doe ook heel erg mijn best om die knik er niet in te krijgen. Ik wil gewoon een lekker ontspannen paardje die over de rug loopt en de achterhand activeert :) Niet omdat ik dressuurwedstrijden rijd of iets dergelijke (doe ik niet, ben een buitenrijd- mens haha) maar gewoon omdat het beter voelt en ik niks met dwang wil doen. Het moet voor ons beide leuk blijven!

En ik snap je reactie hoor, voelt totaal niet als een aanval hoor :) Ik ben 1,83, groot dus ja :P Maar Shenna is zeker niet klein, ze is namelijk 1,70 ongeveer haha!
Dus ze oogt kleiner op de foto’s omdat ik lang ben. :+

Bij mijn bijrijder lijkt ze ook helemaal niet zo groot, die is wel echt heel slank maar ook lang haha. We hebben volgens mij dezelfde beugelmaat. Maar stiekem is ze dus best groot :P
Laatst bijgewerkt door Celine_Famke op 02-10-18 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Friese puppy-tank Shenna zet haar beste beentje voor! ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 18:12

Shenna is ook zo'n knapperd <3 En echt een reus vergeleken met mijn Friezen haha! (en met mij :') )

Ziet er supertof uit! Keep going :)

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away


Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-18 18:15

Pepperrr schreef:
Shenna is ook zo'n knapperd <3 En echt een reus vergeleken met mijn Friezen haha! (en met mij :') )

Ziet er supertof uit! Keep going :)


Haha thanks! :D

Ik doe mn best om wat kilootjes kwijt te raken momenteel, maar zelfs dan zal ze onder mijn kont altijd nog klein lijken hihi :P

Mijn vorige paardje Famke was eigenlijk ook maar klein vergeleken met Shenna, toch besef ik dat niet echt nu. Je went er super snel aan!

We gaan zeker lekker door. Bedankt voor je leuke reactie :)

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

Steffiee_

Berichten: 1324
Geregistreerd: 17-02-10
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Friese puppy-tank Shenna zet haar beste beentje voor! ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 19:26

Knappe Shenna <3!
Ik word altijd zo blij als ik jullie samen zie, vind jullie zo'n leuke combinatie :)

Do not follow where the path may lead,
Go instead where there is no path, and leave a trail!

♥♥♥

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Friese puppy-tank Shenna zet haar beste beentje voor! ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:53

1.83 is ook wel erg lang ja, dan lijk je overal wel groot op! Ik ben zelf ook 175 dus vrij lang, en heb een paard van 167 dus ik herken voornamelijk het beeld heel erg dat je op sommige foto's gewoon past en dat het er op sommige foto's minder mooi uit ziet. Ik ben mezelf daarom inderdaad ook al erg bewust van elke kilo, omdat dat het beeld nog mooier kan maken inderdaad. Bedankt voor je verheldering!

jesss_amigo

Berichten: 1807
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:08

Ik blijf toch zoveel respect hebben hoe jij haar rond rijdt. Zo ongedwongen, geen getrek en gepluk. En dat ze dan zulke ontspanning geeft echt ik doe het je echt niet na. Een racemonster is het wel hihi. Maar wanneer jullie eenmaal een mooi basistempo onder de knie hebben.. nohh dat moet je echt gewoon een keertje op wedstrijd hoor :Y) gewoon even om dat oranje lintje aan je stal te kunnen hangen haha ~~}>

maar zonder grappen: jullie zijn echt een leuke combinatie! <3

Jolliana RC ~ Ceasar ter Linden x Ronaldo
Instagram: Eventer_jolliana

Kabayo

Berichten: 13901
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Friese puppy-tank Shenna zet haar beste beentje voor! ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:10

Ik vind haar steeds knapper worden! Zilver en shenna moeten echt eens meeten <3

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-18 22:24

Steffiee_ schreef:
Knappe Shenna <3!
Ik word altijd zo blij als ik jullie samen zie, vind jullie zo'n leuke combinatie :)


Aah, dankje, leuk om te horen! :D

liekec schreef:
1.83 is ook wel erg lang ja, dan lijk je overal wel groot op! Ik ben zelf ook 175 dus vrij lang, en heb een paard van 167 dus ik herken voornamelijk het beeld heel erg dat je op sommige foto's gewoon past en dat het er op sommige foto's minder mooi uit ziet. Ik ben mezelf daarom inderdaad ook al erg bewust van elke kilo, omdat dat het beeld nog mooier kan maken inderdaad. Bedankt voor je verheldering!


Jaa precies! En geen probleem :)

jesss_amigo schreef:
Ik blijf toch zoveel respect hebben hoe jij haar rond rijdt. Zo ongedwongen, geen getrek en gepluk. En dat ze dan zulke ontspanning geeft echt ik doe het je echt niet na. Een racemonster is het wel hihi. Maar wanneer jullie eenmaal een mooi basistempo onder de knie hebben.. nohh dat moet je echt gewoon een keertje op wedstrijd hoor :Y) gewoon even om dat oranje lintje aan je stal te kunnen hangen haha ~~}>

maar zonder grappen: jullie zijn echt een leuke combinatie! <3


Ahh, lief, dankje Jess :) Wedstrijden zie ik nog niet echt gauw gebeuren haha. Wie weet ooit BB, maar een startkaart zal er niet gauw van komen, tenzij iemand anders haar wilt uitbrengen :')


Kabayo schreef:
Ik vind haar steeds knapper worden! Zilver en shenna moeten echt eens meeten <3


Dankje! En jaa dat zou echt heel leuk zijn! Moeten we eens doen! :D

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers