A Penny´s dream; the dream continues

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Muronia

Berichten: 19500
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

A Penny´s dream; the dream continues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-18 07:16

Een tijd geleden opende ik dit topic: [PP] [VOLG]A Penny´s dream waarin de droom van mijn dochter waar werd. Haar lievelingspony van de manege werd haar eigen pony. De omstandigheden waren wat minder want de pony was er niet goed aan toe maar daar hebben we de afgelopen maanden heel wat liefde, voer en verzorging in gestoken en inmiddels straalt de oude dame erover.

In het verhaal van toen was te lezen dat mijn dochter haar aller eerste manegeproefje zou gaan rijden, natuurlijk op Penotti, waar ze elke week met veel plezier op leste. Helaas was in de week dat het wedstrijdje was, opeens de pony verdwenen. Zie daarvoor verder het andere topic, MAAR... Dit weekend is het dan toch alsnog zover gekomen. Lisanne (mijn dochter) heeft alsnog haar wedstrijdje bij de manege kunnen rijden, op Penotti, en nu zelfs als trots baasje van deze geweldige lieve pony! Dat had niemand durven dromen.

Bij de manege werd ze warm verwelkomd door hordes kinderen die de pony een aai en een knuffel wouden geven. Veel kinderen dachten dat ze niet meer in leven zou zijn en waren erg blij verrast om haar daar opeens te zien lopen. Penotti zelf vond het wel heel interessant om even op haar oude stekje te zijn en hinnikte vrolijk naar haar oude bekende medepaarden en pony's. Een vriendje in het speciaal moesten we even opzoeken. Zij waren altijd de beste maatjes en dat was nog steeds te merken.
Afbeelding

Met een grote glimlach reed Lisanne haar proefje, apetrots dat ze was:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het leverde prachtige punten en een vijfde plaats op in haar BB-klasse.

Na afloop van het proefje hebben we nog een rondje buitenom gewandeld en ook dat was dik genieten
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tevreden ging iedereen weer huiswaarts, Penotti blij dat ze weer naar haar vertrouwde thuis ging. Lisanne een mooie ervaring rijker. En mama.. die genoot van alles :D

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje


xMyrth

Berichten: 2800
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Re: A Penny´s dream; the dream continues

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 07:40

Wat leuk!!! :D

*KLIK* Kleinschalige pensionstal in Kronenberg, Noord-Limburg. Direct aan het bos! :D Link naar Facebook
Ook tijdelijke stalling aangeboden voor een paar dagen vakantie met uw paard en/of evenementen @ Equestrian Centre de Peelbergen.
~Paardenrecreatie in de Limburgse natuur~

Petpa

Berichten: 1670
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 07:42

Ik volgde je vorige topic, waardoor ik weet waarvan Penotti gekomen is.

Een mooi resultaat en geweldig om dit met je dochter te beleven!

Voor het eerst bestellen bij Picnic?
Gebruik kortingscode PETR3795 voor 10 euro korting!

Muronia

Berichten: 19500
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: A Penny´s dream; the dream continues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-18 08:24

Bedankt! Ik geniet gewoon heerlijk met haar mee. Ik ben Penotti ook dankbaar dat ze mijn meisje zo blij maakt.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 08:31

wat een bijzonder verhaal, ga zeker terug lezen.
Dat meisje heeft echt genoten ,je kan het op de foto's nog zien {:}

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Muronia

Berichten: 19500
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: A Penny´s dream; the dream continues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-18 14:35

Ja he? <3

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

sas66
Berichten: 630
Geregistreerd: 18-03-15

Re: A Penny´s dream; the dream continues

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 14:49

Ahhh, super leuk. Heb je vorige topic ook meegelezen. Penotti wordt nog een heuse sportpony. Ze ziet er al zoveel beter uit. Respect.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: A Penny´s dream; the dream continues

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 14:51

Ahhh wat een mooi stel! Ik heb net je vorige topic gelezen. Wat moet dit dankbaar zijn om Penotti een fijn pensioenplekje te geven met volop aandacht, rust en goed eten. En heerlijk om je jonge dochter op te kunnen laten groeien met haar vertrouwde maatje. Heel bijzonder!

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 14:56

Net eerst je andere topic gelezen.
Wat een prachtig penny verhaal.
Wat mooi dat jullie deze pony nog zo'n geweldig leven geven.

En wat een leuke match met je dochter.
Goed gedaan van haar hoor :)

Henrike5

Berichten: 765
Geregistreerd: 26-02-13

Re: A Penny´s dream; the dream continues

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 17:19

Wat een prachtig stel, hele mooie pony en ze zien er leuk uit samen. En met het verhaal er achter maakt het nog mooier

Voor wat van mijn werken:
https://www.henrikevanzomeren.nl/

Muronia

Berichten: 19500
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: A Penny´s dream; the dream continues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-18 19:41

Wat een lieve reacties, bedankt!

Delphi als er iets is waar ik blij om ben dan is het wel de beslissing om deze pony op te halen. Het is zo'n lief en dankbaar dier, ze gaat ook voor geen goud meer weg hier.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: A Penny´s dream; the dream continues

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 23:36

Wat een super leuk verhaal! <3 bijzondere pony! Geef je overigens genoeg eiwitten? Oudere paarden hebben een grotere behoefte, en zeker zo eentje zonder bovenlijn. :)


Monique1963

Berichten: 8625
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 00:29

Wat een ontzettend leuke pony om te zien. Met potentie chique zelfs!

Edit: dit topic had leuk bij het volg topic gekund!

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Muronia

Berichten: 19500
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: A Penny´s dream; the dream continues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-18 07:08

Geryon dank je, ik ben daarmee een beetje puzzelend geweest. Ze heeft in het verleden vaker hele zware koliek gehad (echt kantje boord zeg maar) en ik merk dat ze vrij heftig reageert op eiwitten in het voer. Ik heb nu speciaal heel droog tweedesnees hooi voor haar omdat ze van eerste snee (iets vochtiger) compleet dunne mest kreeg en haar darmen behoorlijk van slag raakten. Hier doet ze het nu goed op. Daarbij krijgt ze 4 kg Seniores priores per dag in porties en ik 1 keer per dag een halve schep mais-lijnzaad brokjes. Af en toe een handje basisbrokjes van de andere paarden erbij als beloning tijdens grondwerken e.d. Tot nu toe komt ze hier mooi van aan dus ik kom er liever niet te veel aan qua schema.

Monique dank je wel, ik moet ook eerlijk zeggen dat ik haar best heel knap vind. Qua gangen loopt ze mijn kwpner en groninger eruit hoor. Als ze los in de bak rennen dan zie je gewoon dat het een hele beste pony is geweest. Eigenlijk stiekem gewoon jammer dat ze al 24 is, maar goed, ik ben blij dat ze er nu is natuurlijk!

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 08:56

Wat ziet Penotti er al veel beter uit. En dan bedoel ik niet eens haar gewicht maar vooral haar uitstraling. Je ziet aan haar dat ze zich veel prettiger voelt.

Edit: ik kijk net in je andere topic naar de eerste foto's op de manege. Dan zie je het verschil echt goed.
Laatst bijgewerkt door estja op 03-10-18 09:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Lukasje
Berichten: 11215
Geregistreerd: 06-01-15

Re: A Penny´s dream; the dream continues

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 09:26

Ik heb je vorig topic gevolgd. Zo prachtig wat jullie gedaan hebben _/-\o_ . Ik vind haar ook een mooie pony hoor! Voor haar leeftijd ziet ze er super uit nu +:)+ .
Een gouden pony die haar gouden stalletje gevonden heeft.

Don't take anything for granted

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 09:26

Leuk zeg!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Re: A Penny´s dream; the dream continues

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:07

Wat zit er mooi op! Zeker een bijzonder moment, super dat jullie het zo mooi hebben vastgelegd op camera :)

monnette1

Berichten: 244
Geregistreerd: 29-08-14
Woonplaats: Deil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:02

Wat een super leuk topic, hier word ik helemaal blij van! Zo leuk om te zien dat pony en meisje gelukkig zijn!

Nienke86

Berichten: 2478
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: Herbaijum Fryslân

Re: A Penny´s dream; the dream continues

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:32

Kippenvel van je eerste verhaal! Wat geweldig mooi dat jullie dat hebben gedaan! Hoop dat jullie nog heel lang veel plezier van dit mooie beestje mogen hebben

Ik Ben Niet Eigenwijs, Ik Doe Enkel Alles Op Eigenwijze

Muronia

Berichten: 19500
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: A Penny´s dream; the dream continues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-18 20:57

Bedankt allemaal, heel lief zulke mooie reacties. Ik heb mijn dochter net ook alles laten lezen en ze was er door geraakt dat er zoveel mensen meeleven met penotti en haar. Ze was helemaal verrast!

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Bloemmeke

Berichten: 1129
Geregistreerd: 24-09-13

Re: A Penny´s dream; the dream continues

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 02:46

Wat een mooi verhaal. En wat een leuke pony! Geniet van en met elkaar!!!

Cato, Haflingermerrie van 3-5-2015. Sinds 25 januari 2019 van ons
Volg haar op www.instagram.com/insta.cato

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 09:27

Wat een mooie meisjesdroom <3 Geniet van je knappe stel!

Handgemaakte knuffeltjes van jouw eigen paard/pony <3
https://www.bokt.nl/markt/ad/512148/aan ... -paardpony

Muronia

Berichten: 19500
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: A Penny´s dream; the dream continues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-18 18:43

Bedankt, genieten doen we zeker! <3

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Muronia

Berichten: 19500
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: A Penny´s dream; the dream continues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-18 14:04

Duimen jullie heel hard voor ons? Penotti had een heftige koliekaanval. Ze heeft net darmontspanners gehad en pijnstilling en een maagonderzoek. Waarschijnlijk komt het uit de dunne darm en de kans is 70% dat het binnen een paar uur terugkomt. Gezien haar leeftijd en conditie komen we erop uit om niet te laten opereren en het enige wat we nu kunnen is heel hard duimen dat het niet terugkomt. De kans is reeel dat ze dit anders niet gaat halen. Wat een vreselijk iets is dit. Niet weer voor mijn dochter alsjeblieft.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, lizzy99, Noraafjord, StalMelyn en 21 bezoekers